Otsasõidud ratturitele
Otsasõidud ratturitele
Seoses mitmete juhtumitega ja ametliku asjaajamise mõttetusega tekkis mul idee teha foorumisse teema, kuhu võib üles kirjutada kõik ratturitele (pahatahtlikult) otsasõitnud autode/busside numbrid ja margid. Võib-olla keegi märkab neid edaspidi liikluses ja oskab siis ka nende mõtteid paremini aimata.
Omalt poolt siis alustuseks eile ühele minu sõbrale otsasõitnud auto number ja andmed, kuna politseiga asjaajamine on vaid oma aja kulutamine. Õnnetuse kohta võib öelda, et sõber sõitis tee äärest 30 cm kaugusel ning auto sõitis talle otsa esimese parempoolse tiivaga ja peegliga. Kogemuste tõttu jäi rattur püsti ning juhtum piirdus talle vaid marrastustega. Minust möödus sama käru pärast seda kui ma kuulsin tiiva ja ratta lenksu kokkupuutest tekkinud metalli kriginat 10 cm kauguselt.
Mõrtsuk auto oli väga kulunud punane 666AIP Mercedes-Benz 280SE; valmistatud 1982 ja Eestis registreeritud 9 aastat tagasi
Nädala alguses lükkas minu teise sõbra, kes sõitis 50 cm kaugusel teeservast, teelt välja 114. liini Harjumaaliinide buss numbriga 295APX, mis lihtsalt pärast esiosaga möödumist keeras esiotsa ka kohe teepeenrale nõnda, et sõbral oli valida kas bussi tagarataste alla jääda või maanterattaga murukamarat künda.
Varem on siin foorumis kõlanud soovitused pöörduda vastava firma liiklustalitusse, sealt aga vastati käesoleval juhul, et juhiga vesteldi ja hoiatati teda, kuid bussijuhil oli graafikus püsimisega kiire ja rattur olevat oma 40 km/h kiirusega seganud teda selles püsimises. Loomulikult bussijuhile mingit karistust ei määratud (sest Tallinnas on bussijuhtide defitsiit).
Üks kuu aega vana lugu on ka veel see kui üks tumesinine 2001. aasta Nissan Almera 211MCP sõitis otsa naisterahvale, kes sai seetõttu hulgivigastusi. Politsei veel alles tuvastab selle juhti....
Rääkisin neist sündmustest ka tuttavatega ning üks tuttav ütles, et ka temaga on eelmisel aastal toimunud täpselt sama süzee järgi kokkupuude autojõmmidega, mille tulemusena ratas 8-kujuliseks muutus.
Omalt poolt siis alustuseks eile ühele minu sõbrale otsasõitnud auto number ja andmed, kuna politseiga asjaajamine on vaid oma aja kulutamine. Õnnetuse kohta võib öelda, et sõber sõitis tee äärest 30 cm kaugusel ning auto sõitis talle otsa esimese parempoolse tiivaga ja peegliga. Kogemuste tõttu jäi rattur püsti ning juhtum piirdus talle vaid marrastustega. Minust möödus sama käru pärast seda kui ma kuulsin tiiva ja ratta lenksu kokkupuutest tekkinud metalli kriginat 10 cm kauguselt.
Mõrtsuk auto oli väga kulunud punane 666AIP Mercedes-Benz 280SE; valmistatud 1982 ja Eestis registreeritud 9 aastat tagasi
Nädala alguses lükkas minu teise sõbra, kes sõitis 50 cm kaugusel teeservast, teelt välja 114. liini Harjumaaliinide buss numbriga 295APX, mis lihtsalt pärast esiosaga möödumist keeras esiotsa ka kohe teepeenrale nõnda, et sõbral oli valida kas bussi tagarataste alla jääda või maanterattaga murukamarat künda.
Varem on siin foorumis kõlanud soovitused pöörduda vastava firma liiklustalitusse, sealt aga vastati käesoleval juhul, et juhiga vesteldi ja hoiatati teda, kuid bussijuhil oli graafikus püsimisega kiire ja rattur olevat oma 40 km/h kiirusega seganud teda selles püsimises. Loomulikult bussijuhile mingit karistust ei määratud (sest Tallinnas on bussijuhtide defitsiit).
Üks kuu aega vana lugu on ka veel see kui üks tumesinine 2001. aasta Nissan Almera 211MCP sõitis otsa naisterahvale, kes sai seetõttu hulgivigastusi. Politsei veel alles tuvastab selle juhti....
Rääkisin neist sündmustest ka tuttavatega ning üks tuttav ütles, et ka temaga on eelmisel aastal toimunud täpselt sama süzee järgi kokkupuude autojõmmidega, mille tulemusena ratas 8-kujuliseks muutus.
kui ikka napikaid tehakse siis mina ei jõua küll mingit numbrit vaadata, rohkem ikka tegemist enda püsti hoidmisega ja hea kui markigi näeb. samas suht tihti jääb aega rusikaga tagaluugile või katusele virutada.
vabaduse puiesteel sõita on suht kindel närvide kulu sest seal terroriseerivad sind kõik
vabaduse puiesteel sõita on suht kindel närvide kulu sest seal terroriseerivad sind kõik
Eino mina ei saa aru nendest bussijuhtidest... Nimelt olin üleeile treeningul marsruudil Pärnu-Tori-Pärnu. Kohtasin päris palju vägagi viisakaid autojuhte. Aga üks asi rikkus rõõmsa meele ära küll... Otsustasin tagasi sõita LÄBI Sindi. Lõpppeatuses seisis nr 40 liini buss. Kui olin peatusest 20 m mööda sõitnud, võttis ka buss inimesed peale ja hakkas liikuma. Ma sõitsin nagu ikka ~35 km/h ja jõudsin Sindi keskusesse. Buss sõitis minust mingi 50 m kaugusel ja käis muudkui läbi peatuste. Kui lähenesime mõlemad Linnapiiri peatusele, otsustas BUSSIJUHT kiirendama hakata. Jõudsime siis peatusesse kõrvuti. Sellest, et ta oleks mind ramminud, päästis mind vaid üks väike manööver ja kiirendamine. Muidu oleks vähemalt tagumine pöid kindlalt kaheksas. Ei tea küll, kui palju siin foorumis pärnakaid on, kuid ma palun, olge nr 40 liini bussidega ettevaatlikud. Roolis võib olla vihaseid bussijuhte.
ma arvan et parem küsimus oleks kas sulle on auto otsa sõitnud või ei? kui sa ikka napikat pole kogenud siis sa arvatavasti rattaga väga tihti ei sõida või sõidad ainult metsas ja ka seal võib muideks autosid mõnikord kohata
isiklikult on mulle otsasõitnud üks auto (olin ringil ja tema sõitis ringile ja mind tähele ei pannud...) ja ükskord sõitis nr 5 buss sisse aga jäin püsti:)
isiklikult on mulle otsasõitnud üks auto (olin ringil ja tema sõitis ringile ja mind tähele ei pannud...) ja ükskord sõitis nr 5 buss sisse aga jäin püsti:)
mnjah.nagu teema algataja ennist ütles siis pollarisse pole mõtet tõesti kaevata sest neid absoluutselt ei huvita ratturite tervis,heaolu ja probleemid.olen seda ise omal nahal kogenud ja seega sügavalt pettunud eesti politsei töös ja asjaajamises (kui siin juhtub olema korravalvureid siis mõelge natu oma ameti üle järele ja selle üle mida ise teete!!Kas ike õiget asja või aint seda mis teile ette mämmutatakse).Ise sain aastaid tagasi sellise napika mis lõppes minu jaoks äärmiselt õnnetult (jätaksin siin igaühele võimaluse kasutada oma fantaasiat). Kõik see lõppes politseijaoskonnas avalduse kirjutamisega ja sinna paika see asi jäi. (F**K da POLICE) Lubati suure suuga et sellised huligaanid ja pätid otsitakse kindlalt üless ja teatatakse kõikidele patrullidele.Sõnad,tühjad sõnad mida eesti politsei päevast päeva heausklikele kodanilele ja kaaskannatajatele annab. Ei tohiks olla ju raske auto margi ja registreerimisnumbri teadmisel juhti või siis auto omanikku leida Minu jaoks täiesti mõistetamatu miks üldse pidin nii palju vaeva nägema.Sellest päevast peale katsun politseid niipalju kui võimalik vältida (põhiliselt just liikluspolitseid).Mõttetud vennad.Aint trahvida oskavad
NB!! Vbla läks natu off-topicuks aga arvan et natu saab siit teha järeldusi eesti liikluspolitsei tööst ja tegemistest.Ratturitele aga soovitan politseist suure kaarega eemal hoida
NB!! Vbla läks natu off-topicuks aga arvan et natu saab siit teha järeldusi eesti liikluspolitsei tööst ja tegemistest.Ratturitele aga soovitan politseist suure kaarega eemal hoida
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Vale suhtumne. Pollase tuleb kindlasti avaldus teha. Kui loobute avalduste tegemisest siis statistika näitab liikluskultuuri paranemist ja suured "isad" riigikogus vaatavad sull suurte silmadega otsa, kui püüad selgeks teha, et rattureid kiusatakse, sest statistika näitab muud. Ja lisaks veel... võibola 100-st avaldusest 10nega jõutakse tegeleda ning need 10 saavad ka karistada. Kui pole seda sadat avaldust siii pole ka kümmet karistada saanut.veloman32 kirjutas:mnjah.nagu teema algataja ennist ütles siis pollarisse pole mõtet tõesti kaevata...
Ärge kaevake auku iseendale.
Ma olen teinud pollasse avalduse ainult statistilisel eesmärgil ja see läks mulle maksma 100 krooni pluss 10 tundi minu väärtuslikku tööaega.veiko kirjutas:Vale suhtumne. Pollase tuleb kindlasti avaldus teha. Kui loobute avalduste tegemisest siis statistika näitab liikluskultuuri paranemist ja suured "isad" riigikogus vaatavad sull suurte silmadega otsa, kui püüad selgeks teha, et rattureid kiusatakse, sest statistika näitab muud.
Poliitikuid statistikaga kottida on täiesti mõttetu üritus, sest politseis asju ajades kuulsin oma kõrvaga kuidas üks pisisuli palus endale mitte inkrimneerida avaldustega tulnud väärtegusid sest tema pole neid teind, kuid pollar seletas talle, et vaata jõulud tulevad ja statistika limiit on täis ning poliitikute survel tuleb tänavad pisisulidest ajutiselt puhtaks teha, et jõulude ajal kuritegevuse numbrid enam ei kasvaks Nõndapalju siis statistikast ja selle kasutamisest. Rumal on see kes statistikat usub
Vabandan oma radikaalse arvamuse pärast aga üldiselt on probleemse olukorra lahendamisel kaks võimalust kas see kohe unustada või tegeleda asjaga vaatenurgast kel jõud sel õigus
Ühes varasemas teemas Sa propageerid kiiruse langetamist. Siin propageerid käitumist "kel jõud sel õigus"...tarts kirjutas: Vabandan oma radikaalse arvamuse pärast aga üldiselt on probleemse olukorra lahendamisel kaks võimalust kas see kohe unustada või tegeleda asjaga vaatenurgast kel jõud sel õigus...
Soovitan sul mitte kontekstist kahte sõna võtta vaid lugeda ikka juttu tervikuna, siis jõuab ka jutu sisu sinuni. Ja kiiruse langetamisele olid sa ju vastu, sul vist kuhugi kiire , seega tuleb kummide torkimisega hakata tegelemaveiko kirjutas:Ühes varasemas teemas Sa propageerid kiiruse langetamist. Siin propageerid käitumist "kel jõud sel õigus"...
Nüüd juba umbes 2 nädalat tagasi keeras Rakveres mul isale (bussijuht) ette jalgrattur, kuid mitte harilik jalgrattur, vaid jalgratta politsei. Selge on see, et buss on raske ja kulub pidurdamiseks rohkem maad, kui sõiduautol. Palju ei jäänud puudu, et oleks toimunud kokkupõrge. Kuna bussi pidurdusel lasevad pidurid kahinaga õhku välja, sai rattur päris hea ehmatuse.Ausalt öeldes paras talle, sest rattur oli veel ülbe näoga mögisema jäänud. Jalgratturite vastu toimitakse liikluses muidugi väga vaenulikult. Kuid jalgrattur peaks ikka teadma ka, mis masinaga on tegu.
Tuleb ka aru saada autojuhist ja teha vahet sõiduautol ja suuremal liiklusvahendil.
Tuleb ka aru saada autojuhist ja teha vahet sõiduautol ja suuremal liiklusvahendil.
No rattasportlane ma nüüd ka pole aga hobiks võib vahest vändata ka
njaa, eks sa siis tee jassist teinekord pilti ja pane siia foorumisse üles, et see mees, kes iganes ta ka ei oleks on täielik huligaan ja kaabakas ei maksa selliseid radikaalseid üldistusi teha kui sa Eesti eliidi nimesid ja nägusid kokku ei suuda panna...jjanno kirjutas:Paneks siia kirja ka kõik ratturid, kes sõidavad nagu ise tahavad? Et teaks neist hoiduda... Tüüpiliselt hoiaks eemale neist, kellel on kilekott kaasas. Või kes on trenni riides ja ilma kiivrita. On kindel laks, et need vennad liiguvad täiesti ettearvamatutes kohtades ja ettearvamatutel aegadel. LE (sh foorituled ning paiknemine teel) on nende jaoks täiesti suva... Peaks hakkama nendest nö trennivendadest pilte tegema ja klubidesse saatma?
Ma mäletan juhtumit selle aasta Jaanuarist vist, Pärnamäe teel, kui ma sõitsin autotee servas, kusjuures tee serv oli ääre poole viltu ja kohati esines jää. (muidu üritan seal sõita tee kõrval, aga juhtus nii, et seal oli liialt lund) Tahtsin teha parempööret enda tänavale ja vaatasin selja taha, et kui kaugel on selja taga olev buss. See tundus olevat piisavalt kaugel ja kiirus peatuse tõttu nii väike et otsustasin keerata, kuid tagaratas lendas viuhti alt ja mina käisin selili maha. Bussijuht pidurdas kiiresti ja jäi minust nii 4 m kaugusele seisma, kuid selleasemel, et minu peale karjuma hakata (oleks vast isegi põhjust olnud ja ta tundus venelane ka olevat), tundis ta muret, ega ma peaga mööda maad ei lennanud ja tahtis ta mind väga bussi peale võtta, et saaks mind kodule lähemale viia. Niisiis, mitte kõik bussijuhid ei pruugi mõlakad olla.
Täitsa õige juttVarg kirjutas:Ma mäletan juhtumit selle aasta Jaanuarist vist, Pärnamäe teel, kui ma sõitsin autotee servas, kusjuures tee serv oli ääre poole viltu ja kohati esines jää. (muidu üritan seal sõita tee kõrval, aga juhtus nii, et seal oli liialt lund) Tahtsin teha parempööret enda tänavale ja vaatasin selja taha, et kui kaugel on selja taga olev buss. See tundus olevat piisavalt kaugel ja kiirus peatuse tõttu nii väike et otsustasin keerata, kuid tagaratas lendas viuhti alt ja mina käisin selili maha. Bussijuht pidurdas kiiresti ja jäi minust nii 4 m kaugusele seisma, kuid selleasemel, et minu peale karjuma hakata (oleks vast isegi põhjust olnud ja ta tundus venelane ka olevat), tundis ta muret, ega ma peaga mööda maad ei lennanud ja tahtis ta mind väga bussi peale võtta, et saaks mind kodule lähemale viia. Niisiis, mitte kõik bussijuhid ei pruugi mõlakad olla.
No rattasportlane ma nüüd ka pole aga hobiks võib vahest vändata ka
minu jutt puudutas seda sinu kiivri puudumise ja huligaanitsemise seostjjanno kirjutas:TereKui ta sõidab täiesti vales kohas, siis teen ja panen. Sedaenam, et ta on Jass või mõni teine suur tegija. LE kehtib KÕIGILE!!! Isegi ARNOLD RÜÜTEL seisab punase fooritule taga, seega ma ei usuks, et kellelgi peaks olema õigust hoolimatusest tingituna teiste inimeste autosid lõhkuda.velosipedist kirjutas: njaa, eks sa siis tee jassist teinekord pilti ja pane siia foorumisse üles, et see mees, kes iganes ta ka ei oleks on täielik huligaan ja kaabakas ei maksa selliseid radikaalseid üldistusi teha kui sa Eesti eliidi nimesid ja nägusid kokku ei suuda panna...
jJanno
PS: Jah ma olin ka täna ratta seljas...
Millest sa järeldad, et registri tegemine on mõtetu? Siit jutujärjest seda nüüd küll kuskilt välja ei tule. Ma ei saa su 110 telefoni promomise ideest absoluutselt muide aru. Kas see on seotud sellega, et soovid pärast magistrikraadi kättesaamist minna tööle politsei või mõne muu võimuorgani pressiesindajaks? Kui nii siis vahest teed oma agittööd mõnes avalikus väljaandes, mina näiteks olen korra kasutanud ratturiga juhtunud ja tunnistajate poolt tõestatud õnnetuse puhul telefoni 110 minut pärast juhtumit, mille tulemusel ilmus liiklusgrupp kohale 3 tunni pärast ning keskusest patrullidele edastatud info sündmuskohalt lahkunud sõiduki numbri kohta sisaldas kolme viga, kuigi keskus suutis numbrid õieti kirja saada. Teist korda ma soovitasin juba oma tuttaval mitte politseiga aega raisata, see vaid tekitab pettumust meie korrakaitsesüsteemi.jjanno kirjutas:Tere
Ehk siis üldkokkuvõttes on sellise registri tegemine mõttetu. LE täitmist kontrollib Eestis politsei. Kui kellelgi on mingeid konkreetseid tõestatud kaebusi mõne konkreetse juhi (auto, ratas, buss jne...) suhtes, siis telefon 110 abiks.
jJanno
Seega jääb siiski heaks ja lihtsaks lahenduseks vabatahtlik algatus ja erainitsiatiiv, mida antud teema all pahategijate registreerimisega ongi kiire ning mõnus teha. Ratturitele hoiatuseks, et on sellised pätid rooli taga ja pättide tuttavatele teadmiseks, milliste kaakidega nad oma elus seotud on. On ju hea mõte
Kellegi isiklik pettumine EV korrakaitseorganites ei tohiks olla piisav argument, et hoida teisi nendega kontakteerumast.
Pange kirik keset küla, mis tegelikult seal juba on.
Seni on kõik antud temaatika alla mahtunud lood siia foorumisse mahtunud ja mahuvad ka edaspidi. Tahate siis nimetage neid kõiki "registriks". Samas ei maksa mängust välja jätta ka politseid ja mingit anarhiat teedel välja kuulutada. Tegijal ikka juhtub ja nii ka politseil.
Lepime nüüd ära ja läheme eluga edasi.
Pange kirik keset küla, mis tegelikult seal juba on.
Seni on kõik antud temaatika alla mahtunud lood siia foorumisse mahtunud ja mahuvad ka edaspidi. Tahate siis nimetage neid kõiki "registriks". Samas ei maksa mängust välja jätta ka politseid ja mingit anarhiat teedel välja kuulutada. Tegijal ikka juhtub ja nii ka politseil.
Lepime nüüd ära ja läheme eluga edasi.
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
Ka suurtel tegijatel juhtub sarnaseid lugusidLance Armstrong kirjutas:"I've spent my life racing my bike, from the back roads of Austin, Texas to the Champs-Elysees, and I always figured if I died an untimely death, it would be because some rancher in his Dodge 4X4 ran me headfirst into a ditch. Believe me, it could happen. Cyclists fight an ongoing war with guys in big trucks, and so many vehicles have hit me, so many times, in so many countries, I've lost count. I've learned how to take out my own stitches: all you need is a pair of fingernail clippers and a strong stomach.
If you saw my body underneath my racing jersey, you'd know what I'm talking about. I've got marbled scars on both arms and discolored marks up and down my legs, which I keep clean-shaven. Maybe that's why trucks are always trying to run me over; they see my sissy-boy calves and decide not to brake. But cyclists have to shave, because when the gravel gets into your skin, it's easier to clean and bandage if you have no hair.
One minute you're pedaling along a highway, and the next minute, boom, you're face-down in the dirt. A blast of hot air hits you, you taste the acrid, oily exhaust in the roof of your mouth, and all you can do is wave a fist at the disappearing taillights.
"
_________________________________________
It's Not About the Bike: My Journey Back to Life
by Lance Armstrong , Sally Jenkins
Järgmine ohver:
http://www.liiklus.ee/11101
Tean seda Köstrimäe-teed hästi, vanaisa talu on seal kandis.
Tee on 3-kilomeetrine sirge ja väga hea nähtavusega, veidi allamäge.
Aga purjus juhi jaoks pole ju vahet.
http://www.liiklus.ee/11101
Tean seda Köstrimäe-teed hästi, vanaisa talu on seal kandis.
Tee on 3-kilomeetrine sirge ja väga hea nähtavusega, veidi allamäge.
Aga purjus juhi jaoks pole ju vahet.
Avanes ka siis v?imalus autoga rinda pista.
Tulin Pärnu mnt-l Kosmose mäest alla, rohelisest läbi, kuni (?) väike-ameerika tänavani, ent keegi tross tuli vineerivabriku poolt ja keeras eelmainitud tänavale, TKTK ette. Kiiresti tegi, et j?uda enne rohelisest pääsenud autolaviini, aga mina tulin hooga ja sattusin täpselt ristuvale kursile, nii 40km/h. Ega midagi, rool järsult paremale, 5sentimeetrisest äärekivist üles, läbi inimmassi (2-3 riivakat) ja peatusin l?puks, esiratas rahandusministeeriumiesist platsi piiravas hekis. Ratastele jäin. Ja riivatud inimesedki ei tulnud ohkima.
Autot ei j?idnud tähele panna, punane oli. Ise meenutasin hea m?ttega tuttava kolmerattalist kaubaveo-Wandereri, millel ees pöidlajämedustest torudest pakiraam. Oleks sellisega vennale küljeuksest sisse s?itnud...
Tulin Pärnu mnt-l Kosmose mäest alla, rohelisest läbi, kuni (?) väike-ameerika tänavani, ent keegi tross tuli vineerivabriku poolt ja keeras eelmainitud tänavale, TKTK ette. Kiiresti tegi, et j?uda enne rohelisest pääsenud autolaviini, aga mina tulin hooga ja sattusin täpselt ristuvale kursile, nii 40km/h. Ega midagi, rool järsult paremale, 5sentimeetrisest äärekivist üles, läbi inimmassi (2-3 riivakat) ja peatusin l?puks, esiratas rahandusministeeriumiesist platsi piiravas hekis. Ratastele jäin. Ja riivatud inimesedki ei tulnud ohkima.
Autot ei j?idnud tähele panna, punane oli. Ise meenutasin hea m?ttega tuttava kolmerattalist kaubaveo-Wandereri, millel ees pöidlajämedustest torudest pakiraam. Oleks sellisega vennale küljeuksest sisse s?itnud...
mustal taustal helendab must vari