võibolla jutt pik ja igav selle pärast soryy , samas 3 päeva foorumi lugemist on kõvasti targemaks teinud sellepärast pidasin vajalikuks ka sõna sekka öelda ehk on kellegi jaoks midagi .
Esiteks suur tänu antud foorumi tegijatele et selline koht olemas on .
Nu ja nagu Agu Sihvka ütles "selleks et kõik korralikult ära rääkida peaks alustama algusest"
Alates 3 eluaastast kuni 16 sai tykkideks sõidetud yks lasteratas kolm erekat ja yks desna . Mu hulgas sai läbivõetud sellised asjad nagu päevased matkad lohusalu - tallinn ja muud tallinast 30 -40 km asuvad objektid . Kes teavad neid rattaid kujutavad ette mis ekstreem selline üritus oli . Et päevaga akkama saada ja ka rannas pleesitada tuli nii umnbes 7 tõusta , tabasalu mägi alistus ratta seljas pärast pikka piinlemist , soovitav oli kaasa võta peale tagavara sisekummi ka esi laagrid ja tagumine jooks see selleks .. möödus 12 aastat mille jooksul ei olnud ei aega ei raha soetamiseks samas soov tunda mõnu rattasõidust ja mõttest "ma sõitsin sinna jäi" Sel kevadel lõpuks tekkisid vahendid osta ratas nii endale kui nais poolele , kellele se oli esmakordne ratta omanikuks saamine (senine sõidukogemus sõbrannade rattaid trööpades) .
Küsimus 1 kust ja mida osta :
Kust?? Hmm .. kunagi konsulteerinud inimesi arvutiostus samas loomulikult kuulnud diskusiooni riide jne ostust .. järeldus maitse üle ei vaielda vaid kakeldakse .. ehk siis kuna eelnevat mõjutust ei oma valisin kodule lähima rattapoe rademar .
Mida osta? Nooh eelnevalt teadsin vaid seda et kuskil 5000 ümber peaks hind olla kuna tahtsin siiski ratast milllega rohlem sõita ja vähem remontida ( igakuine ratta laialilammutamine ja pidev rallimine "Dünamosse" lapsepõlves oli templi mällu jätnud eluks ) Huvitav on see et selles numbris 5000 ollakse yldiselt ühelmeelel
Nuu internet ette rademari leht lahti ..ups .. maanteratas , maastikuratas, hüübriidratas, linnaratas . Esimesest 2 saan aru - start sosse ja tööloom aa mis ned teised on ? natuke tuhlamist ja ametlikud versioonid selged .
Kuna plaan minna matkale siis tundus neti info kaudu ( rademari ja hawai expressi ratta valiku nõunded ) parim valik hübriidratas .
Nonii mis siis muud kui poodi . Silme eest läx kirjuks ( ja armas mälestus nädal iga ommiku Dünamos käimisest et olla kohal ku rattaid tuuakse et saaks osta) 3 tiiru tehtud segadus hinges suur ja koju tagasi Järgmiseks päevaks tuttav abiks kutsutud valima ja mõtiklustesse.
Mida ma tahna . loogika ütleb eri asju - tahaks nagu ratast millega suva kohas sõita. teooria ütleb et tuleb valida hübriidratas. Otsust pole . Tagasi poes . Juba nii kirjuks ei võta . Naine nagu naisterahvas ikka leiab ratta mis välimuselt meeldib - maastikuratta . Müüja pakub hübriidi mulle. vaatan seda - oli vaid 1 või 2 mudelit - tunnet ei ole . Esiratast vaadates meenuvad need korrad kui täiesti juhuslikult ereka rattad said 8 sõidetud - aukude pärast ime kohas sai kellegi millegi eest põigeldes teeaugus jmv , klaasikildude pärast kumm lõhutud . Müeldes tallina teedele jne tundu järsku maastikuratas parem valik . Tehtud mõeldud . Lisaks veel võetud vanast mälestusest 2 rattalukku ferrox 120/15c .10 min hiljem väljume trek 3500 ja 4300 käekõrval poest ja ees kojusõit . esimesed meetrit pole mingit ratta tunnetust ..12 aastat ikagi .. järgmine laks -- pidurid . Jalg krt veel mäletab 10 esimest pidurdust - kõigepealt jalg tahab pidurdada siis 2 min mõttepausi ja siis tuleb meelde et pidur lenksul . 3 km koju läheb asi paremaks . Samas tunne supper kaif - kiirus kergus , krt oleks vanasti siuksed rattad old Teine uus asi - käigud . mitte midagi ei saa aru.
1 päev rattaomanikuna: esimene teekond mustamäe sees kiirabihaiglani ja mustamäe sees kokku 10 km . Aega läheb 2 tundi mitmetel põhjustel. Jalad väsinud lõpuks. Halb üllatus rattaluku kinnitus mis naise rattal sai pandud raami kylge sadula alla kuna sadul naisel madal puruks, lihtsalt yhel mahatulemisel jäi ette . Teave netist käikude kohta saab kinnitust 3 on hea kiireks sõiduks jne . Üllatus selg porine ..krt porilaudu pole . Tuleb veel palju asju meelde - spidokas , jogipudel - peavad ootama järgmist palgapäeva
2 sõit - kiirabihaigla - nõmme tee - misiganes tänav marja - paldiski mnt - rocal mare ja tagasi mustamäe. Liikleme ratta - või kõnniteedel
Tähtsaim tähelepanek : naise liikluskoge(nematus)mus - tulemuseks väike müks ristmikul autoga . Põhipunkt ettevalmistus ehk hoog maha :
- enne bussipeatust kus on rahvast - aegajalt keegi ikka teeb sealt läbisõites midagi imelikku tingituna joomasest peast , senniilsusest jmb
- ristmikud :
a) auto otsib tavaliselt autot sõiduteelt ja seetõttu tihti blokeerib ratta tee
b) ristmikul RISTUVAD teed tavaliselt vähemalt 4 suunast - see kes tuleb su seljatagant autoga ja kelle tee ristub pöörde tagajärjel sinu omaga on ka auto ja võib haiget teha olenemat sellest et sa teda kohe ei näe
c) lapsed - rattaga või ilma võivad nad järske liigutusi teha
punkt b oli naisele suureks yllatuseks lihtsalt polnud mõelnud. No paari nädalaga andsid need punktid liiklemis ohutust juurde
3 reis kesklinna 13 km ..enam pole nii raske .. halb üllatus .. esimesed käigud hakkavad hakkavad trikke tegema ehk siis yhel rattal ei vahetu 1 teisele ja teisel 2 lt kolmandale . Ilmselt lihtsalt hammasrattad kulusid paika. Internet ette ja see rõõmus hetk leida antud foorum . Paar õhtud on täis lugemist. tuleb meelde et ketti peab õlitam ja infot muudki palju. Nagu öeldud käikudega igasugune kogemus puudub. Park tooli link on asjalik ja sellest kasu. Suur ämber - mõisted õlemine ja alumine reguleerimis kruvi esi hammakatel . Sai neile valelt poolt lähenetud
kuna kogemus puudus siis ei ei oodanud et peab pööramine silmaga näha olema . Asjale sai pihta alles siis kui enam üldse käik ei vahetunud . Ehk siis Ülemina ja alumine kui rata seista keti pool
Nu pärast tundide pikkust pusimist ratastel käigud paigas ... enam - vähem
Edasi distants suureneb piritale 15 km , niisama rallimist , siis kakumäele üle 20 km .. asfalt super , rahvast nagu murdu , tagasitee vastutuul tapab ..samas järgmine nädalavahetus on 20 km juba nohu mööda tallinat
Vahepealne halb üllatus. Ükspäev naise ratast 4 ndale korrusele...
algaja ostja/omaniku/sõitja vaevad ehk kuidas pärast 12 aastat jälle rattaselga sai ronitud
.. vedades esimene rattas kuidagi kahtlaselt ei tah veereda . Vaadates selgub et esiratas 8 nats mis tingib esipidurite pideva sees oleku. Edasi uurides selgub et naisel pold aimu et äärekivist ülessõites on soovitav esiotsa tõsta .. nu ajutise lahendusena sai esipidureid lahti lastud natuke . iseseisvalt rademari mehaaniku onudega vesteldes lubasid viimased esiratta paika ajada aasta kehtiva tasuta hoolduse raames ( PS! nagu ka autohoolduses tundub ka ratta hoolduses kehtivat reegel - rumal mees = 2 x hind , kena neiu = tasuta )
Nu kuna rata ostust alates oli juba plaanis juuni algul minna eesti tuurile tallinn- kohtla järve - peipsi - tartu-paide - tallinn 9 päeva ööbimine mottelides ja sellistes kohtades kilometraas 60 - 70 km päevas siis loomulikult oli vaja kilometraasi tõsta kiirelt et jalad harjuks . Seega tehtud mõeldud tallinn- keila - tallinn . Sokk 1 - jutud raskusest jne MTB ga ..võrreldes varasema kogemusega nali .. kiirus nagu lennukil ( noh võrreldes desnaga) tee auke ja hulle autojuhte vältides hea meel et all MTB Tagasi tee raske vastutuules .. aa tuju hea ootasin raskemat ..
Edasi kilomeetreid alla ja nädalavahetusel retk rattapoodidesse antud foorumi abil ostuteks valitud :
porikad, spidokas - ilmselt vcr2 või 1 , pakiraam , pakiraami kott aithoris ( õlad mäletavad veel et kerge kott pärast päeva vändates seljas on väga raske ) , sisekummid , universaalõti jne
Üllatus : ööbimiskohti bronnides selgus et meie kallil estimmal on juba praegu nädalavahetuseks yliraske ööbimiskohta saada olenemata motellide turismitalude jne rohkusest )
ehk aitab sry kui jutt pikk ja tüütav
Nu kuna rata ostust alates oli juba plaanis juuni algul minna eesti tuurile tallinn- kohtla järve - peipsi - tartu-paide - tallinn 9 päeva ööbimine mottelides ja sellistes kohtades kilometraas 60 - 70 km päevas siis loomulikult oli vaja kilometraasi tõsta kiirelt et jalad harjuks . Seega tehtud mõeldud tallinn- keila - tallinn . Sokk 1 - jutud raskusest jne MTB ga ..võrreldes varasema kogemusega nali .. kiirus nagu lennukil ( noh võrreldes desnaga) tee auke ja hulle autojuhte vältides hea meel et all MTB Tagasi tee raske vastutuules .. aa tuju hea ootasin raskemat ..
Edasi kilomeetreid alla ja nädalavahetusel retk rattapoodidesse antud foorumi abil ostuteks valitud :
porikad, spidokas - ilmselt vcr2 või 1 , pakiraam , pakiraami kott aithoris ( õlad mäletavad veel et kerge kott pärast päeva vändates seljas on väga raske ) , sisekummid , universaalõti jne
Üllatus : ööbimiskohti bronnides selgus et meie kallil estimmal on juba praegu nädalavahetuseks yliraske ööbimiskohta saada olenemata motellide turismitalude jne rohkusest )
ehk aitab sry kui jutt pikk ja tüütav
Aru ma ei saa, mis krdi silmapilgutamine siin käib. Taaskord üks paljudest virtuaalratturitest, kes käivad siin vaid silma tripsutamas ja foorumit lagastamas Millele sa noorsand toetud, et oma ühelauselist/mittemidagiütlevat kogemust kipud jagama?Silver!? kirjutas:Soovitan siis, kui esimene vaimustus maastikurattast üle läinud, hübriidi proovida.
On ju teemaalgataja nüüdseks tiba kilomeetreid läbinud ja sõidukiga ning iseendaga rahul - MOTT.
Trek 4300 on igati tubli asjaarmastaja ratas, olenemata kas - vaatad küljelt, eest, tagant või andmetelt
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Tegelt on tore, et teatud tegelaskond julgeb tunnistada, et on ennast kapist välja ajanud (kas pole tore uudisväljend ?! ) ja siin oma esmamuljeid ja tegemisi (isegi lollusi) jagavad ja tegelt varjatult ka teisi julgustada.
Tegelt nüüd natukene teemast välja: <OT>kui v.c.ee'le on vastuvõetav siis tegelt kuluks siia foorumi juurde ära ka miski blogimise osa, kuhu keski saab oma muljed kirja panna ja neid teistele näidata.. Idee lihtsalt sellest, et ei hakka siia teemat ju tegema, et eile ajasin peaaegu tuvi alla.. Samas teinekord on huvitav lugeda, et mis emotsiooni kedagi valdas kas või käiku vahetades.. </OT>
Tegelt nüüd natukene teemast välja: <OT>kui v.c.ee'le on vastuvõetav siis tegelt kuluks siia foorumi juurde ära ka miski blogimise osa, kuhu keski saab oma muljed kirja panna ja neid teistele näidata.. Idee lihtsalt sellest, et ei hakka siia teemat ju tegema, et eile ajasin peaaegu tuvi alla.. Samas teinekord on huvitav lugeda, et mis emotsiooni kedagi valdas kas või käiku vahetades.. </OT>
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?
Olen omanud maastikurattaid mitme aasta jooksul, erinevad GT mudelid, ning eelmisel kevadel lõpuks sai Scott hübriid ostetud. Ega ka esialgu ei julgenud päris hübriidi poole vaadata, sai teise kasuks poolpimesi siiski otsustatud, toetudes suures osas sellele foorumile - tagantjärele vaadates tegin õige valiku. Muidugi sõidupausi pole päris 12 aastat olnud. Algul oli kõik hea ja tore, kui maastikurattaga pikemaid ja lühemaid otsi sõidetud sai, aga kuna asfaldil sellega just kõige mugavam ei olnud, hakkasin varsti midagi muud otsima. Harjumaa teedel ja ka linnatänavail on end minu jaoks õigustanud hübriid rohkem, kui maastikuratas.mart kirjutas: Aru ma ei saa, mis krdi silmapilgutamine siin käib. Taaskord üks paljudest virtuaalratturitest, kes käivad siin vaid silma tripsutamas ja foorumit lagastamas Millele sa noorsand toetud, et oma ühelauselist/mittemidagiütlevat kogemust kipud jagama?
On ju teemaalgataja nüüdseks tiba kilomeetreid läbinud ja sõidukiga ning iseendaga rahul - MOTT.
Trek 4300 on igati tubli asjaarmastaja ratas, olenemata kas - vaatad küljelt, eest, tagant või andmetelt
Trek 4300 on igati korralik ratas küll. Minu viga, et vales kohas ja liiga lühidalt enda arvamust avaldasin. Päikest, mart.