äike

Kõikvõimalikud mõtted, mis tulevad pähe kui pole ammu sadulasse saanud või oled sinna liiga kauaks jäänud.
Vasta
recuay
Rattur
Postitusi: 3
Liitunud: 13. 08. 2005. 07:35

äike

Postitus Postitas recuay » 19. 06. 2006. 18:33

Mida teha rattaga äikese kätte jäädes? (näiteks lagedal) Kuidas oleks kõige ohutum?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: äike

Postitus Postitas erikr » 19. 06. 2006. 19:14

recuay kirjutas:Mida teha rattaga äikese kätte jäädes? (näiteks lagedal) Kuidas oleks kõige ohutum?
täpselt samuti, nagu ilma rattata äikese kätte jäädes. kui on ikka oht, et lööb lagipähe, siis jäta ratas maha.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
.mantis
Rattur
Postitusi: 20
Liitunud: 25. 04. 2006. 13:50

Postitus Postitas .mantis » 20. 06. 2006. 13:16

Kas rattakummid ära ei hoia löögi saamist :?: :!:
Tegija kannab kiivrit!

Külaline

Postitus Postitas Külaline » 20. 06. 2006. 13:27

.mantis kirjutas:Kas rattakummid ära ei hoia löögi saamist :?: :!:
peaaegu. Maksimaalse turvalisuse saavutad siis, kui kannad kummist ujumismütsi. Sellist paksemat, nõukaaegset varianti.

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2497
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Postitus Postitas AndreK » 20. 06. 2006. 13:33

.mantis kirjutas:Kas rattakummid ära ei hoia löögi saamist :?: :!:
Kipub Müüdimurdjate pärusmaale minema, aga ma kardan, et ei aita sul need rehvid ka. Äikese löögi pinge on paarsada miljonit volti ja voolu tugevus kuni 20 000 amprit. Kui sa äikese ajal oma elektrit juhtiva ratta raamiga mööda heinamaad sõidad ja laks ära käib on asi suht jama.

Külaline

Postitus Postitas Külaline » 20. 06. 2006. 13:35

AndreK kirjutas: Kui sa äikese ajal oma elektrit juhtiva ratta raamiga mööda heinamaad sõidad ja laks ära käib on asi suht jama.
Ah, et siis sellepärast tehaksegi carbon raame.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7994
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas KaupoR » 20. 06. 2006. 13:39

AndreK kirjutas:Kui sa äikese ajal oma elektrit juhtiva ratta raamiga mööda heinamaad sõidad ja laks ära käib on asi suht jama.
Kas lahendus oleks siis Carbon? (ma tõesti ei tea selle materjali el.juhtivuse omadusi). Samas piisab vist elektri juhtimiseks ka sellest, et raam on vihmast märg.

OT - Müüdimurdjates tõestati ära, et välk võib ka läbi telefoniaparaadi (traadiga telefon) inimesele ohtlik olla, kui peaks liini sisse lööma. Ja kui välk peaks veetrassi lööma, siis võib ka du?hi all pesemine kurvalt lõppeda.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: äike

Postitus Postitas mart » 20. 06. 2006. 14:03

recuay kirjutas:Mida teha rattaga äikese kätte jäädes? (näiteks lagedal) Kuidas oleks kõige ohutum?
Jääd seisma ja kükitad kägaras.
pikemalt loe siit - saad ka teada et kummid/kummikud piksetabamusel ei aita.
http://www.srh.weather.gov/srh/jetstrea ... ng_faq.htm
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
urmo
Rattur
Postitusi: 698
Liitunud: 02. 02. 2005. 21:49

Postitus Postitas urmo » 20. 06. 2006. 20:49

Carbonriie ehk süsinikkiudriie juhib elektrit paremini kui mõned metallid, aga carbonriide vormimiseks kasutatavad vaigud teevad asja vähe kahtlasemaks :|
Zero the Hero

gandalf
Rattur
Postitusi: 525
Liitunud: 02. 06. 2003. 13:55

Postitus Postitas gandalf » 21. 06. 2006. 08:10

urmo kirjutas:Carbonriie ehk süsinikkiudriie juhib elektrit paremini kui mõned metallid, aga carbonriide vormimiseks kasutatavad vaigud teevad asja vähe kahtlasemaks :|
Süsinikriie juhib elektrit küll, aga, et paremini kui metallid - seda siiski mitte, kui just väga eksootilistest metallidest ei räägi, Al, Fe, Cr juhivad kahtlemata paremini. Vaik kiu juhtivust ei muuda, ainult katab ta mittejuhtiva kihiga. Äikese seisukohalt suurt vahet ei ole, on sul süsinikraam või metallraam. Oluline on peanupu väljaulatuvus maapinnalt. Side maapinnaga on mahtuvuslik. Välk otseselt ei löö kuhugi, välk on kaarlahendus 2 erineva potentsiaaliga punkti vahel. Mida madalamad me oleme, seda väiksem on tõenäosus, et selle kaarlahenduse maapinna potentsiaaliga teravikuks me ise osutume.

Külaline

Postitus Postitas Külaline » 21. 06. 2006. 08:20

huvitav, kas mõni foorumlastest on rattaga sõites tabamuse ka saanud? ma pole varem midagi sellist kuulnud... ja kui kellegil on kogemusi, kuulaks huviga, kuidas surakas mõjunud on? :wink:

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

Postitus Postitas mart2 » 21. 06. 2006. 19:55

maxspeed kirjutas:huvitav, kas mõni foorumlastest on rattaga sõites tabamuse ka saanud? ma pole varem midagi sellist kuulnud... ja kui kellegil on kogemusi, kuulaks huviga, kuidas surakas mõjunud on? :wink:
Kunagi sõites läks reis vastu elektrikarjust - ahh kus pani jalad ketrama! :lol: Välguga vist oleks nii kiirelt vändanud, et sadul oleks pool tundi hiljem järgi jõudnud ...
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

Vasta

Mine “Üldfoorum”