Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks

Kõikvõimalikud mõtted, mis tulevad pähe kui pole ammu sadulasse saanud või oled sinna liiga kauaks jäänud.
Vasta
joosep-georg
Rattur
Postitusi: 8
Liitunud: 07. 08. 2007. 23:55

Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks

Postitus Postitas joosep-georg » 05. 11. 2007. 11:42

Tere!

Tegin otsedemokraatia portaalis tom.riik.ee ettepaneku luua kohustuslik ratta- ja mopeediregister, et varastatud kaherattaliste edasimüümine või vanametalli viimine niivõrd kerge poleks, nagu praegu.

Idee on 10 päeva jooksul avatud kommenteerimiseks.

https://www.eesti.ee/tom/ideas.py/show?idea_id=2208


Tervitustega,
--
Joosep-Georg

Kasutaja avatar
Lauri89j
Rattur
Postitusi: 111
Liitunud: 29. 11. 2004. 17:44

Postitus Postitas Lauri89j » 05. 11. 2007. 14:48

Väga hea ettepanek :wink: Ratastel ju kunagi register olnud ja mis viga seda tänapäeval infoajastul pidada.

Kas peaksin sinna TOMi enda postiivse postituse tegema? Kuidas see käib?
...Suu kinni, süda jahtub ära!

joosep-georg
Rattur
Postitusi: 8
Liitunud: 07. 08. 2007. 23:55

Postitus Postitas joosep-georg » 05. 11. 2007. 14:53

Lauri89j kirjutas:Kas peaksin sinna TOMi enda postiivse postituse tegema? Kuidas see käib?
Hetkel saab kommenteerida, pärast seda läheb paar päeva aega ja siis saab hääletada. Eks ma annan siin teada, kui see aeg käes :)

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 05. 11. 2007. 15:20

Mille järgi need rattad siis registreeritakse? Minu mtb raamil oli number kleepsuga põhjaall. Peale teist või kolmandat pesu muutis see kleps asukohta ja tänaseks on see kadunud. Muid numbreid ja koode sellelt raamilt ei leia.

joosep-georg
Rattur
Postitusi: 8
Liitunud: 07. 08. 2007. 23:55

Postitus Postitas joosep-georg » 05. 11. 2007. 15:30

veiko kirjutas:Mille järgi need rattad siis registreeritakse? Minu mtb raamil oli number kleepsuga põhjaall. Peale teist või kolmandat pesu muutis see kleps asukohta ja tänaseks on see kadunud. Muid numbreid ja koode sellelt raamilt ei leia.
See on küll päris huvitav... Seni olen ikka näinud, et number on raami pressitud.

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2049
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 05. 11. 2007. 15:35

veiko kirjutas:Mille järgi need rattad siis registreeritakse? Minu mtb raamil oli number kleepsuga põhjaall. Peale teist või kolmandat pesu muutis see kleps asukohta ja tänaseks on see kadunud. Muid numbreid ja koode sellelt raamilt ei leia.
Su karbonaadi sisse annab tulise pressiga päris edukalt numbrid pressida ma oletan ... :twisted:

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4005
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 05. 11. 2007. 19:35

Jah, mul on sama lugu. Raami all on kleeps, õnneks on see siiani veel alles.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7996
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas KaupoR » 05. 11. 2007. 19:58

kes teie plastmassist rattaid ikka varastada tahab. Metalli kokkuostus laiutatakse sellise asja peale käsi, ainult Carbonokoski võibolla kuulaks teid.

Aga sellest "registrist" veel. Kuidas idee autor kujutab ette registreerimise kontrolli? Kas ratastele hakatakse paigutama registreerimisnumbreid (kujutaksid sa ette registrinumbriga võistlusrattaid)? Või peab politseinik mind tänaval kinni ja palub näidata raami numbrit, misjärel ta keskusest küsib järgi kas selline ratas on registreeritud ja kelle nimele? Ja kas see tähendab, et ma pean rattaga sõites kogu aeg kandma kaasas isikuttõendavat dokumenti? Kes katab registreerimise, ümberregistreerimise ja maha kandmise kulud? Kui auto puhul on registreerimistasud suhteliselt väikesed võrreldes auto hinnaga, siis keskmise ratta suhtes oleksid registreerimistasud (-lõivud) suhteliselt krõbedad.

On ju autod ka registris, ikka varastatakse (OK, võibolla varastataks registrita veel enam). Ja isegi kui ratas on registris, siis tegelikult on seal ju ainult raam, muud jupid (jooksud, amordid, torud-pulgad, käikarid, pidurid jne jne) on endiselt likviidne kaup.
If everything's under control, you're going too slow!

marek9134
Rattur
Postitusi: 30
Liitunud: 26. 03. 2007. 22:11

Postitus Postitas marek9134 » 05. 11. 2007. 22:48

See võiks siis olla vabatahtlik. Kes soovib, see teeb.

aivar06
Rattur
Postitusi: 64
Liitunud: 02. 04. 2004. 18:49

Postitus Postitas aivar06 » 05. 11. 2007. 23:43

Mõttetu mõttearendus enamike võistlejate jaoks. Suhe raam vs muud jupid on suures nihkes (tsiteerides klaasikuid: "kusagil süsteemides on kallutatud jõud"). Raam ka märgistatud eriti leebete vahenditega (kleeps), raami maksumus väärikamatel versioonidel kipub samuti alla 1/2-st kogu süsteemi maksumusest jääma. Ja tuntud tõsiasi seegi, et pulkadena müük on oluliselt rentaablim.
Mina ei näe küll asjal mõtet ja sõna kohustuslik ahistab mind.
Samas iga algatus on teretulnud ja on ka olemas selline ratturite grupp kellele see sobib.

joosep-georg
Rattur
Postitusi: 8
Liitunud: 07. 08. 2007. 23:55

Postitus Postitas joosep-georg » 06. 11. 2007. 10:30

Kui see oleks vabatahtlik, siis süsteem ei töötaks. Kuidas kujutaksite näiteks ette vabatahtlikku autode registreerimist?

Raami numbri järgi registreerimine oleks just sobiv mõeldes tavaratastele. Võistlusrattaid saaks võrrelda sportautodega.

Vormeleid ega trekirattaid ei hoita ju igapäevaselt tänaval ja samas ei sisaldu neis ka ihaldusväärselt palju terast, mida vanametalli vedada.

Kui suur on profirataste (või nende osade) varguste protsent kogu rattavarguste seas? Või kas me üldse teame, kui suur on rattavarguste tegelik üldarv?

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 06. 11. 2007. 10:37

joosep-georg kirjutas:...Vormeleid ega trekirattaid ei hoita ju igapäevaselt tänaval ja samas ei sisaldu neis ka ihaldusväärselt palju terast, mida vanametalli vedada.

Kui suur on profirataste (või nende osade) varguste protsent kogu rattavarguste seas? Või kas me üldse teame, kui suur on rattavarguste tegelik üldarv?
Kulla mees, sul vist pole elus olnud Tele2 mobiilist kallimat ratast :?: Rattaid varastatakse ka kodunt, keldrist, garaazist, laost, kauplusest, harva isegi võistlustel (korraks pöörad selja) jne. Võistlusrattaid ja üleüldse edevamaid ja kallimaid rattaid varatatakse mitte materjali vaid asja enda pärast. Või pätsatakse Ferrari'sid ka alumiiniumi/carboni pärast - a la Kopli garaazi ja relakaga seibideks :?:

Kui summades rääkida, siis üks tippude-tipp ratas kaalub üle vähemalt 20 Optimat. Seega pole arvukus argument.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 06. 11. 2007. 11:03

joosep-georg kirjutas:...ja samas ei sisaldu neis ka ihaldusväärselt palju terast, mida vanametalli vedada.
Odot, mida see raaminumber ja regamine sellisel juhul siia puutub. Kas ratast varastatakse metalli kokkuostu viimiseks? Sellisel juhul saeb pahalane raami torudeks ja viib torud kokkuostu. Torudel raaminumbrit pole.
Register on hea mõte küll aga see mõte on poolik ja läbi mõtlemata.
Nagu Mati ütles, ka kalleid ja väga kalleid rattaid varastakse. Väga hea ratas võib maksta rohkem, kui tuliuus Dacia Logan.

Alx33
Rattur
Postitusi: 37
Liitunud: 10. 01. 2006. 15:57

Postitus Postitas Alx33 » 06. 11. 2007. 17:39

OT:
Huvipärast küsin, et kes on see loll kes varastab jalgrattaid kokkuostu viimiseks. Kas see pole natuke liiga suur risk nii väikse kasu eest?

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 06. 11. 2007. 18:49

joosep-georg kirjutas:Kui see oleks vabatahtlik, siis süsteem ei töötaks. Kuidas kujutaksite näiteks ette vabatahtlikku autode registreerimist?

Raami numbri järgi registreerimine oleks just sobiv mõeldes tavaratastele. Võistlusrattaid saaks võrrelda sportautodega.

Vormeleid ega trekirattaid ei hoita ju igapäevaselt tänaval ja samas ei sisaldu neis ka ihaldusväärselt palju terast, mida vanametalli vedada.

Kui suur on profirataste (või nende osade) varguste protsent kogu rattavarguste seas? Või kas me üldse teame, kui suur on rattavarguste tegelik üldarv?
Paar nn "fakti" ja küsimust:
Loota, et Kuusakoski vennikesed metallihunnikust raame otsima ja andmebaasis raaminumbreid surfama hakkavad on naiivne.
Kes ja kuhu tõmbab jooned sinu "vormelite" ja tavarataste vahele ning mis saab nt lasteratastest?
Autoregistri peamine mõte ei ole varguste takistamine ja autode registreerimine ongi vabatahtlik - kui avalikele teedele ei taha minna. See oleks ainus variant ka registreerimise vajadust defineerida nii, et se ulatuks uute ja vanade ratasteni - liikluses osalemiseks peaks olema ratas registreeritud. Kes ja millal seda kontrollima hakkab?
Kui raaminumber võib mõnel puhul kleeps olla, siis mis takistab kedagi neid A4-de kaupa laserprinterist fooliumkleepsule printimast?
On sul maailmast näiteid tuua toimivast kohustuslikust rattaregistrist? Või oleks see Eesti Ericsson?

Kasutaja avatar
ÖinePatrull
Rattur
Postitusi: 59
Liitunud: 06. 03. 2007. 16:32

Postitus Postitas ÖinePatrull » 06. 11. 2007. 19:45

Kui sõita tohib vaid registreeritud ratastega, pole enam takistust ka kohustusliku liikluskindlustuse laiendamiseks jalgratastele (praegu vist on rattameeste põhjustatud kahjud vaikimisi suratud autojuhtide kraesse), sealt edasi tuleb kehtestada rattalubade süsteem ja loaeksamid ja sellele eelnev koolitus (see viimane muidugi kuluks tõesti ära)... Sa J-G saada oma idee kindlustusfirmadele ja autokoolidele, need haistaksid kohe klientuuri laiendamise väljavaadet ja toetaksid kahel käel.

Tore muidugi, et ajal, mil Euroopas koguvad populaarsust citizen-tüüpi rattad, mida saab ühistranspordis sõitmiseks või kontoris hoidmiseks vihmavarju suuruseks kokku voltida, koguvad meil populaarsust Pätsi ajast pärit ideed (seda igas eluvallas). Ratta registrimärk on muidugi uhke, ostsin isegi suvel antikvarriaadist ühe ja kavatsen selle oma cruiserile installeerida. Aga seda ainult dekoratiivsetel eesmärkidel.

raunts92
Rattur
Postitusi: 37
Liitunud: 23. 10. 2007. 14:09

Postitus Postitas raunts92 » 06. 11. 2007. 20:48

varsti on olemas RRK, kui ei tea siis nuputage

Kasutaja avatar
dr Holden
klassik
Postitusi: 2716
Liitunud: 14. 05. 2004. 11:25

Postitus Postitas dr Holden » 06. 11. 2007. 22:45

raunts92 kirjutas:varsti on olemas RRK, kui ei tea siis nuputage
Mis siin nuputada:
- Roomassaare Rattakool
- Ratta Raami Kõrgusekontroll
- Rehvide Rotatsiooni Keskus
- Ringi-Ratast Kulgemine
- Rakvere ReaalKool
- Roheliste Retk Kuivastusse
- Rangelt Raske Kukkumine

se viimane on vist õige vastus :D

raunts92
Rattur
Postitusi: 37
Liitunud: 23. 10. 2007. 14:09

Postitus Postitas raunts92 » 07. 11. 2007. 15:47

holden kirjutas:Mis siin nuputada:
- Roomassaare Rattakool
- Ratta Raami Kõrgusekontroll
- Rehvide Rotatsiooni Keskus
- Ringi-Ratast Kulgemine
- Rakvere ReaalKool
- Roheliste Retk Kuivastusse
- Rangelt Raske Kukkumine

se viimane on vist õige vastus :D
kõik on valed, vastus on ratta registri keskus

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 07. 11. 2007. 16:20

raunts92 kirjutas:kõik on valed, vastus on ratta registri keskus
no mis sa lootsid siis, see ju sportlaste foorum
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 08. 11. 2007. 14:17

Tuli meelde, et 90-date algul oli enamike Ziguliide esiklaaside peale auto registreerimisnumber graveeritud. Huvitav, palju aitaks, kui kallimate rattajuppide peale oma nimi, raaminumber vms graveerida?

Isiklikult olen suht pessimistlik selle rattaregistri suhtes, heal juhul saavutame vaid selle, et peame kõik nagu mööda nööri liikluseeskirju järgima: ronima vöötradadel rattalt maha, manööverdama lapsevankreist ja vanaeitedest umbes rattateedel, ei tohiks ilma kellade-tuledeta-helkuriteta võidukatega tänavail sõita (sellises olukorras oleks võidukad nagu ralliautod ja krossitsiklid, mida tohib vaid treileri peal võistluskohta viia) jne. Varguste koha pealt ei usu ma, et se'st registrist erilist tolku oleks.
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 08. 11. 2007. 14:23

Soobel kirjutas:...Huvitav, palju aitaks, kui kallimate rattajuppide peale oma nimi, raaminumber vms graveerida?...
et siis vigastame tahtlikult nt karboni struktuuri või juba niigi piirini õgvendatud alutoru?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 08. 11. 2007. 19:32

Ehk kokkuvõtvalt siis: kallis kvaliteetne rattalukk ja garaazi signalisatsioon aitab natuke, kõik muu on huinamuina.
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 08. 11. 2007. 21:48

Mati kirjutas:
Soobel kirjutas:...Huvitav, palju aitaks, kui kallimate rattajuppide peale oma nimi, raaminumber vms graveerida?...
et siis vigastame tahtlikult nt karboni struktuuri või juba niigi piirini õgvendatud alutoru?
Pane naaskel taskusse tagasi. On tehnoloogiad, kus pritsitakse tuhandeid mikroskoopilisi veel mikroskoopilisema koodiga täpikesi kraami peale. Silmaga näha ei ole aga spets skanneriga saab lugeda. See näiteks. Eestis keegi pakkus ka miskit sarnast, eks kes googeldab see leiab.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 09. 11. 2007. 12:44

mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 09. 11. 2007. 13:47

See meenutab Elva lehest loetud lugu, kus keegi unustas panni pliidile ja tuletõrje jõudis kohale enne kui tulekahju jõudis süttida. Suur koht, suured sündmused.

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3638
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 09. 11. 2007. 16:53

Tavaliselt pn Postimehe ratta(õnnetuse)teemaliste lugude juurde lisatud pildil siuke halearmas kaheksas esirattaga raibe. Valvepilt, näuhti hea pookida.
Nüüd siis midagi uut leitud. Tiigrihüpe.
Gravity is a Bitch

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 09. 11. 2007. 17:13

Kuldar kirjutas:Tavaliselt pn Postimehe ratta(õnnetuse)teemaliste lugude juurde lisatud pildil siuke halearmas kaheksas esirattaga raibe. Valvepilt, näuhti hea pookida. Nüüd siis midagi uut leitud. Tiigrihüpe.
Saada neile mõni karbonaalsem pilt õige, mõnest katkisest raamist nt :idea: See oleks juba tõsine evolutsioon.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 24. 11. 2007. 19:13

Villem T kirjutas:
Mati kirjutas:
Soobel kirjutas:...Huvitav, palju aitaks, kui kallimate rattajuppide peale oma nimi, raaminumber vms graveerida?...
et siis vigastame tahtlikult nt karboni struktuuri või juba niigi piirini õgvendatud alutoru?
Pane naaskel taskusse tagasi. On tehnoloogiad, kus pritsitakse tuhandeid mikroskoopilisi veel mikroskoopilisema koodiga täpikesi kraami peale. Silmaga näha ei ole aga spets skanneriga saab lugeda. See näiteks. Eestis keegi pakkus ka miskit sarnast, eks kes googeldab see leiab.
Koristasin lauda ja leidsin visiitkaardi: http://www.datadotdna.ee

Kui ainult ühe asja peale kogu purki ära ei pritsi siis vbl liiga kallis polegi.

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3638
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Re: Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks

Postitus Postitas Kuldar » 19. 01. 2008. 22:12

veiko kirjutas:Minu mtb raamil oli number kleepsuga põhjaall. Peale teist või kolmandat pesu muutis see kleps asukohta ja tänaseks on see kadunud. Muid numbreid ja koode sellelt raamilt ei leia.
õnneks päris nii labaselt need asjad ei käi. Ühes kohas on siiski veel... täna avastasin.
Asukoha üle siinkohal muidugi kella lüüa ei tasu, kallite Scottide omanikud ja mehaanikud ilmselt teavad nagunii.
Triipkoodiga ja puha, nr.jada ei ühti päriselt raamil nähtaval oleva nr.-ga.
Gravity is a Bitch

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Re: Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks

Postitus Postitas veiko » 20. 01. 2008. 19:22

Kuldar kirjutas:...Triipkoodiga ja puha, nr.jada ei ühti päriselt raamil nähtaval oleva nr.-ga.
Sosista mulle kõrvasisse, kus see koht on. Siis võrdleme neid numbreid. Ma millegipärast kaldun arvama, et need on meil kattuvad :).

Maya
Rattur
Postitusi: 2
Liitunud: 26. 09. 2010. 16:53

Re: Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks

Postitus Postitas Maya » 26. 09. 2010. 17:15

Aga kas te ei leia, et kui kohustuslik registreerimine muudaks raskemaks varastatud ratta edasimüümise, jääks võibolla rattavargusi vähemaks? Ja see oleks ju ikkagi töövõit! Või olen ma liialt optimistlik? :)

Kasutaja avatar
Prommar
Rattur
Postitusi: 1143
Liitunud: 14. 06. 2010. 22:25

Re: Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks

Postitus Postitas Prommar » 27. 09. 2010. 10:04

Kas ikka oleks töövõit? Väga väikese inimgrupi (vargad) ohjamise nimel hakata kiusama kõiki rattaomanikke, ainult selleks, et "võib-olla jääks vargusi vähemaks". Kui miski on kohustuslik, siis tuleb selle kohustuse täitmist ka kontrollida ja mina küll ei taha et politsei hakkab mind kinni pidama, et registreeringut kontrollida. Võib-olla panevad veel puhuma ka? :)
Rohkem oleks kasu sellest, kui ratastel oleks paremad lukud ja linnas oleks rohkem valvega rattaparklaid jms. ennetusvahendid.

Vasta

Mine “Üldfoorum”