tarts kirjutas:Mida sa tahad oma lahmimise ja kopipeistimisega tõestada?
Kõigepealt huvitas/b mind siiralt, kas velofoorumis on üldse võimalik käesoleval teemal rahulikult arutelusse laskuda, ilma, et emotsioonid üle pea ei lähe, kohe isiklikuks ei minda ning suudetakse oma nabast ka kaugemale vaadata. Olin täielikult teadlik võimalusest, et erineva arvamusavalduse korral võib siin ka lihtsalt peksa saada :p
Aga puust ja punaseks. Üritasin sulle seletada (või "tõestada", kui nii soovid), et kopipeistitud laused (konkreetselt siis
"autode kiirus maanteel on ratturite omast ligi 2x kõrgem", "(auto)liiklus maanteedel on kiire ja intensiivne" ja "LE üksi ei suuda antud olukorras ohutust tagada"), on paraku reaalelust võetud faktid, mida ei saa olematuks muuta, olenemata sellest, kas neid ütleb välja Sirk, tsiteerin mina või ütleb seda keegi kolmas.
tarts kirjutas:vtl kirjutas:Erinevus aastate vahel on ehk kümmekond protsenti siia-sinna, liiga vähe, et ennast muretuna tunda.
Kas see lause oli nali ilma smailita? Igatahes on see lause jabur ja arusaamatu. Lisaks puudub vihje, millisele statistikale sa toetud.
Sellelesamale statistikale toetun. Keegi ülalpool väitis, justkui oleks olukord paremaks läinud, hoolilmata suurenenud sõidukite hulgast.
Mina väitsin, et deviatsioon võib olla tingitud aastatelõikelisest hajumisest ja mingit reaalset paranemist pole toimunud. Hõisata võiks siis, kui ratturitega õnnetuste arv oleks vähenenud eelmis(t)e aasta(te)ga võrreldes
kordades.
tarts kirjutas:Enivei statistikast paistavad välja trendid ja need ei kinnita Sirgi huupi välja loobitud kilde
Mida need trendid siis näitavad? Midagi head igatahes ei paista. 2007. a poole aasta statistika on veelgi hullem.
Isegi, kui numbrit "õnnetusjuhtum auto kohta" varasema ajaga võrreldes madalamana näidata, ei lohuta see kuigi palju, kui laipade arv absoluutarvus endiselt sama kõrge on.
tarts kirjutas:Seletan siis itimehele (?) kah arusaadavalt, et küsija küsimuse tagamõte oligi just see, et treenivad ratturid järgivad oletatavalt LE-d ning liiklusolusid hoolikamalt ning seetõttu juhtub nendega võib-olla vähem intsidente.
Kahjuks on viimasel ajal jällegi diskussiooni põhjustanud treenivate ratturitega juhtunud õnnetused.
tarts kirjutas:Jõudes nüüd tagasi Sirgi ja maanteel treenimise juurde, siis Sirk soovib saada rattureid maanteelt eest ära, see on tema kirjutise sõnum ühe lausega. Esialgu keelata ära sõit magistraaltee ääres...
Mina pole Sirk (nagu sa ennist pakkusid) ja mina ei tea, mida Sirk soovib.
Aga kui on vajadus vähendada ohtu nii ratturitele kui teistele ja muud meetmed ei aita või ei ole võimalikud, siis tuleb seda ka teha, meeldib see meile või mitte.
Olles tänu nimetatud teemale asja üle pikemalt järele mõelnud, olen ka ise jõudnud arvamusele, et rattureid võiks lubada ainult sellistele magistraalidele, millel on piisava laiusega (nt. 1.5m) valgest äärejoonest paremale jääv korralik asfaldiriba või eraldi kergliiklusrada.
(Magistraalide all mõtlen I kat. põhimaanteid, liiklussagedusega üle 8000 auto ööpäevas; kohalike tähtsusega tugi- ja kõrvalmaanteed on piisavalt hõreda liiklusega, et need jätaks arutelust välja.)
Liikluskultuuri paraku üleöö ei muuda (lõuna-euroopas muide oluliselt hullem ja närvilisem kui meil). Ükski eeskiri, nagu juba enne öeldud, iseenesest ohutust ei taga - kui ikka (meie sombuses kliimas!) rattur halvasti nähtav, teeolud on nagu on ja liiklus intensiivne, siis pole midagi parata, kui õnnetused juhtuvad. Meelega ei sõida keegi kellelegi otsa.
Olles hiljuti läbinud (autoga) kolme nädala jooksul pool euroopat (skandinaaviast kuni lõuna-itaaliani), ning seda mitte ainult kiirteedel vaid vähemalt pool teekonnast tavalistel maanteedel, ei kohanud ma kusagil maanteel autode vahel treenivaid ratturite horde.
tarts kirjutas:Sirgi jutt oleks positiivne, kui ta oleks teinud konkreetse ettepaneku kuhu magistraalteede kõrvale rattateed teha...
(Ebareaalseid) ettepanekuid võib igaüks teha.
tarts kirjutas:... ja kui palju see maksab kuid kahjuks keegi ei hakka lähiajal ehitama maanteede äärde kümnete kilomeetrite pikkusi rattateid.
Just. Ja kui palju see maksab...
tarts kirjutas:Igatahes tuleb Sirki tümitada niikaua, kui ta niisama kaagutamise asemel oma konkreetsed ettepanekud välja käib.
Ja milline oleks see konkreetne ja (maanteeratturite poolt) aktsepteeritav ettepanek? Piirata autode liikumiskiirust maanteedel ratturitele ohutu(ma)le tasemele, keelustada ratturitest möödasõidud jms.? Karta on, et autotransport on (rattatreeninguga võrreldes) siiski liialt oluline prioriteet, et seda mitte piirama hakata.