Jalgratta matsid
Arvamus trennitegemisest
Tegelikult on minu arvates osadel sportlastel (käesoleval juhul sõltumata spordialast) natuke vale arusaam proffessionaalsusest ja liikluskultuurist. Minu nägemus, mida ma eelnevalt kirjutasin, sisaldas tegelikult ka mõtet, et kui siin on proffe (noh jutu järgi ma eeldan, et mõned ikka on), siis tegelikult tuleks jalgrattateedel samuti tähelepanu pöörata liiklemise ohutusele ja seda võib olla siis oma treeningukiiruse arvelt.
Mida ma silmas pean. Ma olin ka eelmine aasta see tainas, kes pidi kõigiga võidu ajama ja jalgratturitel tuules sõitma jne.
Sel aastal uuesti sõites hakkasin ma pigem jälgima enda ja teiste ohutust. See tähendab muuhulgas ka seda, et kui keegi minust mööda sõidab, ei hakka ma arutult järgi litsuma enda ümber kõik muu ära unustades. Kui ma näen, et keegi sõidab lollisti ees kolm tükki reas, ma urisen, kuid võtan hoo maha ja ei hakka ohtlikku olukorda tekitama. Kui ma näen, et mõni aeglasem liikleja jalgrattateel jääb mulle jalgu, ma võtan hoo maha ja ei hakka iga hinna eest kusagilt läbi eraisikute aedade ja haljasalade mööda litsuma, et näidata kui äss ma olen. Minu arvates on just nendel, kes teevad või näitavad välja, et teevad amatöör proff vms iganes tasemel tõsiselt sporti ja trenni, kohustus jälgida, et seda tehakse võimalikult väikese riskiga. Kui vaja, tuleb loobuda oma vajadusest sõita kiiremini ja pidurdada. Autokoolis õpetatakse ju, et kui tekib potentsiaalne ohuolukord, Esimene Reegel: vähendage kiirust. Kui me nõuame seda autojuhtidelt, siis miks me ise jalgratturite uisutajate jms sportlastena seda lihtsat reeglit ei jälgi/järgi? Sportlase vastutus liikluses tähendab minu arvates eelkõige seda, et oma liiklemisega tekitatud riskid minimaliseeritakse. Miks- sest sportlastel on olemas kogemus, reaktsioon jne, mida kottis pükstega harrastajatel ei ole ja mida nad võib olla ise ei tea/suuda vms põhjustel ei tee. See, et on olemas jalgrattateed ei tähenda ju ometi seda, et nendel, kes sõidavad kiiremini, peaks igas olukorras olema default eesõigus, mis annab muuhulgas õiguse igas olukorras möödumisteks ja napikateks ja muudeks vastavateks asjadeks. Vastupidine seisukoht on autoliikluses omane isikutele, keda me peame rullnokkadeks.
Antud juhul on minu arust siin foorumis kujunemas olukord, kus selle foorumi liikmed asuvad vaikimisi seisukohale, et jalgratturit tuleks austada igas olukorras, kuid vastupidist lugupidamist ei autojuhtide ega teiste liiklejate vastu on natuke napilt näha.
Ma ei taha nüüd väita, et tainast uisutaja tuli jalgrattureid õpetama. Selle aasta enamus kilometraazist on ka minul jalgrattaga sõidetud, seega võtke seda kui kolleegi, mitte kui õõnestaja seisukohta.
Mida ma silmas pean. Ma olin ka eelmine aasta see tainas, kes pidi kõigiga võidu ajama ja jalgratturitel tuules sõitma jne.
Sel aastal uuesti sõites hakkasin ma pigem jälgima enda ja teiste ohutust. See tähendab muuhulgas ka seda, et kui keegi minust mööda sõidab, ei hakka ma arutult järgi litsuma enda ümber kõik muu ära unustades. Kui ma näen, et keegi sõidab lollisti ees kolm tükki reas, ma urisen, kuid võtan hoo maha ja ei hakka ohtlikku olukorda tekitama. Kui ma näen, et mõni aeglasem liikleja jalgrattateel jääb mulle jalgu, ma võtan hoo maha ja ei hakka iga hinna eest kusagilt läbi eraisikute aedade ja haljasalade mööda litsuma, et näidata kui äss ma olen. Minu arvates on just nendel, kes teevad või näitavad välja, et teevad amatöör proff vms iganes tasemel tõsiselt sporti ja trenni, kohustus jälgida, et seda tehakse võimalikult väikese riskiga. Kui vaja, tuleb loobuda oma vajadusest sõita kiiremini ja pidurdada. Autokoolis õpetatakse ju, et kui tekib potentsiaalne ohuolukord, Esimene Reegel: vähendage kiirust. Kui me nõuame seda autojuhtidelt, siis miks me ise jalgratturite uisutajate jms sportlastena seda lihtsat reeglit ei jälgi/järgi? Sportlase vastutus liikluses tähendab minu arvates eelkõige seda, et oma liiklemisega tekitatud riskid minimaliseeritakse. Miks- sest sportlastel on olemas kogemus, reaktsioon jne, mida kottis pükstega harrastajatel ei ole ja mida nad võib olla ise ei tea/suuda vms põhjustel ei tee. See, et on olemas jalgrattateed ei tähenda ju ometi seda, et nendel, kes sõidavad kiiremini, peaks igas olukorras olema default eesõigus, mis annab muuhulgas õiguse igas olukorras möödumisteks ja napikateks ja muudeks vastavateks asjadeks. Vastupidine seisukoht on autoliikluses omane isikutele, keda me peame rullnokkadeks.
Antud juhul on minu arust siin foorumis kujunemas olukord, kus selle foorumi liikmed asuvad vaikimisi seisukohale, et jalgratturit tuleks austada igas olukorras, kuid vastupidist lugupidamist ei autojuhtide ega teiste liiklejate vastu on natuke napilt näha.
Ma ei taha nüüd väita, et tainast uisutaja tuli jalgrattureid õpetama. Selle aasta enamus kilometraazist on ka minul jalgrattaga sõidetud, seega võtke seda kui kolleegi, mitte kui õõnestaja seisukohta.
Ja maanteele/metsa sõites tuleb vältida jalgrattateid. Kuna seal on ohtlik ja jama kiirelt liikuda . Hoidkem linnas sõiduteele, nagu LE käsib. Kohad, mida vältida on siin:tavaline jobu kirjutas: Jutu iva on selles, et jätaks need kööbakad rattateed ikkagi niisama kooberdajatele, trenni teeme ikka maanteel ja metsas.
http://www.tallinn.ee/est/ametid/kommun ... n_2002.jpg
Joosta saab pea igal pool, baigiga sõita saab samuti kõikjal, maanteerattaga saab sõita siledal ja sirgel maanteel, aga rulluiskudega saab sõita praktiliselt vaid neil nn. rattateedel, kuna mujal ei võimalda teekatte olukord või suur kiirus korralikult treenida. Seetõttu ei maksa panna pahaks, kui mõni treenija (mitte niisama küljelt-küljele tuikuja) vahest pika sammuga sõidab... teistmoodi ja mujal ei saagi. Teen ka ise vahel rulluiskudega trenni ning ntx Kakumäe rattatee laius võib kohati kitsakski jääda, kuid vastutulijad lasen ikka ilusti läbi. Taganttulijaid aga ei kipu olema eriti...
Toxic, minuarvates jalgratturid ei tee jalgrattateel sporti - seal lihtsalt sõidetakse treeningkohta või kuskile asjapärast. Seega sinu jutt tundub käivat rulluisutajate kohta, kel treenimiseks muid kohti eriti pole.
Meie (jalgratturid) kurdame selle üle, et ratturitega ei arvestata, kuigi tegemist on rattateedega.
Meie (jalgratturid) kurdame selle üle, et ratturitega ei arvestata, kuigi tegemist on rattateedega.
Viimati muutis cowrider, 25. 07. 2003. 15:09, muudetud 1 kord.
Kas õnnestunud trenn on tähtsam kui kõigi liiklejate ohutus? Kas hetkeline pidurdamine ei ole väärt seda, et mitte riskida enda või veel hullem, teiste tervisega? Kas ühest pidurdusest tekkinud vormilangus takistab võistlemist rohkem, kui murtud ribi?
Kas alkoholijoobes kojusõit autoga on olulisem kui teiste inimeste ohutus?
Kas alkoholijoobes kojusõit autoga on olulisem kui teiste inimeste ohutus?
Toxicu jutt on mõistlik, arvestagem üksteisega.
Muuseas pirita jalgrattateed ei ole üldse vaja tingimata kasutada. Pirita tee (sõidutee) on mõlemas suunas sedavõrd laiade sõiduridadega, et jalgratturina on mul seal vägagi hea kulgeda.
Muuseas pirita jalgrattateed ei ole üldse vaja tingimata kasutada. Pirita tee (sõidutee) on mõlemas suunas sedavõrd laiade sõiduridadega, et jalgratturina on mul seal vägagi hea kulgeda.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
Jalgrattateel rattaga trenni teha? Ajad vist midagi segi...Toxic kirjutas:Kas õnnestunud trenn on tähtsam kui kõigi liiklejate ohutus? Kas hetkeline pidurdamine ei ole väärt seda, et mitte riskida enda või veel hullem, teiste tervisega? Kas ühest pidurdusest tekkinud vormilangus takistab võistlemist rohkem, kui murtud ribi?
Kas alkoholijoobes kojusõit autoga on olulisem kui teiste inimeste ohutus?
Ja rikud LE-d ning annad noortele halba eeskuju. Pärast on kõik kottpükslased sõiduteel troppis - tahavad kah sportlased ollaAndrus K kirjutas:Toxicu jutt on mõistlik, arvestagem üksteisega.
Muuseas pirita jalgrattateed ei ole üldse vaja tingimata kasutada. Pirita tee (sõidutee) on mõlemas suunas sedavõrd laiade sõiduridadega, et jalgratturina on mul seal vägagi hea kulgeda.
All respect minugi poolt nendele , kes treenivad olgu siis nendeks rattturid , rullarid ja jooksjad.Et eespool mainiti sama , et rullarite kasutus ala on piiratum siis ka ei topi ma oma nina eriti rattateedele,kuna ilmselt on neil nende pühapäevuritegagi tegu.Vaikselt muidugi olen seal tiksunud sama lõdvestuse pärast.Täna näiteks kasutasin linnas metsikusuvitaja stiili(tavaline lühike linna riietus,vana rattas+seljakott) ja pean tunnistama ,et autojuhid suhtuvad ikka teisiti kui "mundris" sõita.Väike igroneeritu tunne tekkis.
Nõus ka Toxicuga. Rattateed on ikka rahulikuks sõitmiseks... Mind ka veidi häirib, et viimane nädal paljud ratturid püüavad nagu tõestada, et liiklevad teisi arvestavalt - samas Tartu Rattarallil kui ka viimasel TECil Haanjas oli ju grupiviisilisi matse küllaga; kas mõni võistleja ärrituks, kui konkurendi seljal oleks võistluste ajal sama kiri, mis mingi aeg BMW-Williamsi F1 tiimi autode tagaspoileril - Keep Your Distance.
Lauri, püüab pikivahet hoida.
Lauri, püüab pikivahet hoida.
Põhjus on sama, miks ristmikke ikkagi vastavalt foorituledele kordamööda erinevatest suundadest läbitakse.Toxic kirjutas:No aga kui sa, cowrider, jalgrattateel jalgrattatrenni ei tee, siis miks on sul nii raske arvestada teiste liiklejatega samal teel ja pidurdada, kui vajadus tekib?
Samamoodi pole ju raske purukspekstud pudelitest mööda sõita jne.
Ma seletan, et see, mis toimub on vale ja olukorda tuleks parandada.
Ma ei ülte, et kakerdajad on süüdi - nendeks kakerdamiseks võik teised teed olla.
Seda vajadust tekib nii palju, et tekib mõte, et mida kuradit ma seda ratast endaga vean. Ja mida rohkem jama, seda suurem on oht, et võib midagi juhtuda. Ma võin ju kasvõi liikuda kiirusega 0km/h aga kui keegi siis ikkagi mulle otsa vajub või sisse sõidab/jalutab, siis pole asi midagi nii roosiline.
Toksiline mees päistab päris arukas olema nagu ka paljud siinkirjutajad. Seega - meil tuleb olude sunnil sinna rattateele ära mahtuda, lolle ei õpeta- äkki arenevad teadlikumaks ja õpivad teistega arvestama. Rattatee ei ole võistlustrass vaid sotsiaalrajatis. Ja kindlasti mõnigi lehviva dressipluusiga Sarda-poiss leiab sealt oma tee rattaspordi või muidu elujaatava maailmavaateni. Sel juhul on linna raha õigesse kohta läinud.
Kui mulle ei meeldi neegrid või latiinod, siis ma ei püüagi neid paika panna. Kindlasti ei näe nad ümbritsevat nagu mina. Rohkem tolerantsust ainult kaunistaks inimest.
Tark oleks üldkasutuses rattateel oma nö. võistlusinstinktid maha suruda. Püüda tervelt ja pingevabalt trenni alustada/koju jõuda.
Kipun juba ennast kordama...
Kui mulle ei meeldi neegrid või latiinod, siis ma ei püüagi neid paika panna. Kindlasti ei näe nad ümbritsevat nagu mina. Rohkem tolerantsust ainult kaunistaks inimest.
Tark oleks üldkasutuses rattateel oma nö. võistlusinstinktid maha suruda. Püüda tervelt ja pingevabalt trenni alustada/koju jõuda.
Kipun juba ennast kordama...
Nojahh. Eks küsimus ole üldises kultuuris või kultuurituses. Ise sõidan tööle ja sealt koju rattaga(Ehitajate tee). Ja eriti õhtuti on selle 3 kilomeetriga närvid täitsa läbi. Tüüpilised situatsioonid:vanamutt ühelpool teed, koer teiselpool ja nende kahe vahepeal ilus rihmake. Üleeila hüppas võsast välja 1.5 aastane jõmpsikas, emme oli paarkümmend meetrit eemal
koera pissitamas. Koliks auto teele, aga sealt ma eelmine aasta paele paari napikat juba ära kolisin. Aga eks tuleb silmad lahti hoida, sest enamus kõnniteel liikujaid seda enne ei tee kui on mats ja maa ühendus.
koera pissitamas. Koliks auto teele, aga sealt ma eelmine aasta paele paari napikat juba ära kolisin. Aga eks tuleb silmad lahti hoida, sest enamus kõnniteel liikujaid seda enne ei tee kui on mats ja maa ühendus.
Pirita rattatee peaks siiski laiem olema. Ideaalne on sama laius, mis rattateel promenaadi lõpust (s-kurv) kuni Pirita sillani, sellel lõigul pole mul veel probleeme tekkinud. Arvestada tuleks sellegagi, et see on tallinnlaste lemmik paik ja iga päevaga tekib aina rohkem uusi rulluisutajaid/rattureid, kes peavad ka kuskile mahtuma. Promenaadil on väga raske mööda saada kui vastassuunast tuleb katkematult liiklejaid. Kitsas on, viisakusest enam ei piisa. Paar korda varem ja tänagi nägin Pirita rajal motorollerit - huvitav, mida need seal teevad?
Rattasõit on ajavõit
Oot, st et Sinu arvates söiduteel söiteks nagu ei peaks ristmikul ootama lubavat söidutuld (ehk et rohelist)?cowrider kirjutas: 7. Pidev fooride taga ootamine - sõiduteel sõites saab ristumistest kiiremini läbi.
Mul näiteks on piinlik vaadata neid sportlasi (vhmlt välja näevad kui sportlased), kes söidavad ristmikust üle, siis kui on seda keelav tuli fooris. Mida on vaja siis oodata noortelt, kui nö vanad ka söidavad nagu jumal juhatab. Miks on avaja nöuda autojuhtidelt lugupidamist, kui jalgrattur ise ei pea lugu LE'st?
Võimalik et hiljutiste kurbade sündmuste ja tekkinud meediakära tõttu on süvenenud ratturite ja autojuhtide omavaheline vaen. Eile sõitsime suure pundiga teel (15 meest) ja nagu tavaliselt võttes enda alla kohati terve sõidurea. Tavaliselt pole varem probleeme olnud, mõni tuututab aga see on ka kõik. Aga eile rammis meid konkreetselt 2 autot - üks rekka ja teine rullnoxide oma. Rullnoxid veel sõimasid läbi akna midagi.
Täna sõitsime sõbraga kahekesi maanteel kõrvuti ja üks Mersujuht sõitis meelega liiga lähedalt mööda, lasi pikalt signaali ja lasi üle katuse meile veel klaasipesuvett. Kõige tipuks kutsus meile välja politsei kes tuli ja ütles et inimesed helistavad pollarisse meie pärast !!!!!!!!!!!!! Paluti üksteise taga sõita ja lahkusid.
Ma arvan et ma hakkan nüüd kobedat munakivi taskus kaasas kandma kui sõitma lähen.
Täna sõitsime sõbraga kahekesi maanteel kõrvuti ja üks Mersujuht sõitis meelega liiga lähedalt mööda, lasi pikalt signaali ja lasi üle katuse meile veel klaasipesuvett. Kõige tipuks kutsus meile välja politsei kes tuli ja ütles et inimesed helistavad pollarisse meie pärast !!!!!!!!!!!!! Paluti üksteise taga sõita ja lahkusid.
Ma arvan et ma hakkan nüüd kobedat munakivi taskus kaasas kandma kui sõitma lähen.
Võimalik, et mäletan liikluseeskirju kehvasti, aga tervet sõidurida nüüd küll pundiga enda alla võtta ei tohi. Või on see punkt vahepeal muutunud (tegin eksami 93 kevad)
Enamus kõrvalteid meil niigi kitsad - endal ei oleks küll näiteks jultumust pool teest näiteks Haapsalu maanteel oma kambaga hõivata.
Priidik, palju sul autojuhtimisstaazhi on?
Ise itimehena sõidan tööasjus autoga suht palju. Nii linnas kui maanteel.
Enamus kõrvalteid meil niigi kitsad - endal ei oleks küll näiteks jultumust pool teest näiteks Haapsalu maanteel oma kambaga hõivata.
Priidik, palju sul autojuhtimisstaazhi on?
Ise itimehena sõidan tööasjus autoga suht palju. Nii linnas kui maanteel.
OK, täpsustan:jjanno kirjutas:Oot, st et Sinu arvates söiduteel söiteks nagu ei peaks ristmikul ootama lubavat söidutuld (ehk et rohelist)?cowrider kirjutas: 7. Pidev fooride taga ootamine - sõiduteel sõites saab ristumistest kiiremini läbi.
Mul näiteks on piinlik vaadata neid sportlasi (vhmlt välja näevad kui sportlased), kes söidavad ristmikust üle, siis kui on seda keelav tuli fooris. Mida on vaja siis oodata noortelt, kui nö vanad ka söidavad nagu jumal juhatab. Miks on avaja nöuda autojuhtidelt lugupidamist, kui jalgrattur ise ei pea lugu LE'st?
Sõiduteel tuleb ristmiku läbimiseks oodata ühte rohelist tuld.
Jalakäijaijate foori järgi tuleb samasse kohta jõudmiseks n+1 foorituld oodata, mis süttivad tavaliselt ebasoodsas järjekorras.
Mis fooritulede ignoreerimisse puutub, siis siin ei ole ju vahet, kas oled sõiduteel või rattateel - võimalused ignoreerimiseks on samad.
Eelmisel aastal kimanud üks noor rattur Veloplus juures punase tule alt läbi ja rohelise tulega Pärnu mnt ülekäigurada ületanud keskealise naisterahva pori sisse pikali Rattur vabandas ja pani kohe edasi, enne kui kannatanu arugi sai, mis juhtus. Jalakäijal mantel ja kott porised, kotis olevad asjad ja võib olla inimene ise samuti kannatanud. Ma nüüd ei tea, kas antud juhul oli rattur tähelepanematu, ignoreeris foori või ei saanud pidama, kuid minuarvates oleks tulnud peale vabandamise ka tehtu hüvitada. Nagu olen kuulnud, siis olevat üsna tavaline ka see, et jalakäijatele bussipeatustes otsa sõidetakse.
http://www.epl.ee/artikkel_241606.html
näete siis nüüd. Karm värk see rattatee. Rahvast langeb nagu loogu
näete siis nüüd. Karm värk see rattatee. Rahvast langeb nagu loogu
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
Kusjuures see on just see, miks mina rattateedel põhimõtteliselt ei sõida Ja probleem on tõsine ka "matkajate" jaoks, kes tõesti jalutajate ja rullikutega võistlema peavad. Ise olen pidevalt selle "sõja" tunnistajaks Kakumäel. Järjest enam tekib tahtmine kuskil kõva häälega kisada, et jalgrattatee kui selline ei ole asi mida "linnukese" pärast tegema peab, vaid sellega peaks kaasnema selge märgistus ja miks mitte mingi rattateel käitumise kampaania! Kipuks enamustes tekkivates ohtlikes situatsioonides süüdistama küll pigem jalutajaid ja rullitajaid kui rattureid. Ratturite trajektoor on valdavalt oluliselt stabiilsem. Ja kuidas sa saad rahulikult mööda kõrvuti jalgu hargitavatest rulluisutajatest , siis validki täpselt selle poole või võimaluse mis hetkel kõige ohutum paistabAndrus K kirjutas:http://www.epl.ee/artikkel_241606.html
näete siis nüüd. Karm värk see rattatee. Rahvast langeb nagu loogu
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Kui Piritast rääkida, siis armastavad sealsed jalakäijad millegipärast ratturite ja rulluisutajatega segi liigelda, kuigi merepool on teine tühi rada, aga see pole nii sile. Ju siis on nii huvitavam. Ma arvan, et üks jalgrattal politseinik teeks seal imet nii korra hoidmisel kui ka eeskuju näitamisel.
Juriidiliselt peaks kõik selge olema: rulluisutaja kvalifitseerub jalakäiaks (nagu artiklis kirjas). Seega kui mats jalgrattatee poolel, siis tüdruk süüdi, kui jalakäiate teel, siis rattur süüdi. Muud emotsioonid tuleb välja jätta.Andrus K kirjutas:http://www.epl.ee/artikkel_241606.html
näete siis nüüd. Karm värk see rattatee. Rahvast langeb nagu loogu
There are seldom technological solutions to behavioral problems.
Ja on veel ka nii (kakumäel vist ntx), et märgi järgi on tee nii ratturile ja jalakäijale, aga teel endal märgistus puudub. Mis moodi seal siis liiklema peab? Kui nii nagu muidu liikluses - jalakäija jalgratturile vastu samal teepoolel, siis võib tekkida teoreetiliselt situatsioon kus ühel hetkel peaks kõrvuti olema kaks ratturit ja kummagi kõrval ka jalakäija(d). Arvestades jalgrattateede laiust ei mahu see seltskond siis kindlasti mitte sinna teele ära Samuti olen märganud sellist asja, et juhul kui on rattateedele peale joonistatud jutt ja ühele poole jalgratta märk ja teisele poole jalakäija märk, siis ei kulge see märgistus alati loogiliselt kogu tee ulatuses. Peale mingit ristmikku ntx on pooled äkki vahetunud (sic ).maakas kirjutas:Juriidiliselt peaks kõik selge olema: rulluisutaja kvalifitseerub jalakäiaks (nagu artiklis kirjas). Seega kui mats jalgrattatee poolel, siis tüdruk süüdi, kui jalakäiate teel, siis rattur süüdi. Muud emotsioonid tuleb välja jätta.Andrus K kirjutas:http://www.epl.ee/artikkel_241606.html
näete siis nüüd. Karm värk see rattatee. Rahvast langeb nagu loogu
Ühesõnaga arvan, et meie rattateedest on enamus tehtud kiirustades ja mõtlemata, seega siis tegu pigem poliitilise väljundiga ja mitte läbimõeldud, praktilise lahendusega.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Käisin isegi mainitud Pirita tee äärsel oleval jalgrattateel 'liiklust rikkumas'. Ennist olin arvanud, et näe - jälle uus koht kus normaalselt uisutada saab ag avõta näpust - jaalkäija märki pole - ainult ratturitele. Mis teha, kuna lagunenud betoonil sõita ei tahtnud, siis tegin ühe otsa siiski mööda seda rattateed ja ausalt öeldes eriti tagasi ikka ei kisu küll kui tahad sporti teha. Miks?
Palju on jalakäijaid, kes hõivavad kogu tee enda alla, kõnnivad koos koeranässidega, kelle reageerimist ei oska ette arvata ja muid sarnaseid tegelasi. Jalgratturid on enamuses miskid tädid või onud või muud uimerdised, kellel on seal liikumiseks täielik õigus kuid tänu kellele normaalset kiirust sisse ei saa.
Mis puudutab aga 'sportlasi', siis nendega ei ole mul üldiselt kuskil probleeme - arvetsatakse üksteisega ja mättasse pole pidanud sõitma ükskõik kas liigun rullidel või MTB-ga. Kõrvad ka korras, mis tähendab, et ka tagant tuleva ratturi jaoks saab möödasõiduks tee vabastatud. Aga mis teha - pole ju Tallinnas ühtegi kohta, mis ainult uisutajatele mõeldud oleks
Palju on jalakäijaid, kes hõivavad kogu tee enda alla, kõnnivad koos koeranässidega, kelle reageerimist ei oska ette arvata ja muid sarnaseid tegelasi. Jalgratturid on enamuses miskid tädid või onud või muud uimerdised, kellel on seal liikumiseks täielik õigus kuid tänu kellele normaalset kiirust sisse ei saa.
Mis puudutab aga 'sportlasi', siis nendega ei ole mul üldiselt kuskil probleeme - arvetsatakse üksteisega ja mättasse pole pidanud sõitma ükskõik kas liigun rullidel või MTB-ga. Kõrvad ka korras, mis tähendab, et ka tagant tuleva ratturi jaoks saab möödasõiduks tee vabastatud. Aga mis teha - pole ju Tallinnas ühtegi kohta, mis ainult uisutajatele mõeldud oleks
Mis ei tapa, teeb tugevamaks!
Selle Pirta raja juures ma nagu märkasin , et Selveri juures on asi lai ja korras aga kui linna poole minnes see kurv tuleb , siis nagu jalakäia pool sootuks vahepeal kaob(või ei märkanud midagi).Aga see kampaania idee muide oleks sebe küll.Oleks ju linnaosa valitsustel suveks siin vabatahtlike õpilasi ju küll viledega võtta ja siis neid vähe instrueerides tööpõllule saata.Asjal ju puha kasvatsulik efekt- nii meile kui liiklejatele ja vabatahtlikele korravalvuritele.
ajakirjanikud tegid ka väikese katse:
http://www.postimees.ee/index.html?op=l ... number=870
http://www.postimees.ee/index.html?op=l ... number=870
Kaart kah.Ermo kirjutas:Pärast hipodroomi ei saa rattatee otsa, nagu väidab ajakirjanik. Tee keerab vasakule Sõle tänavale ....
Krt. ei meeldi kui need "sulesepad" teevad VÄGA pealiskaudseid eksperimente ja pärast kirjutavad igasugust läbu
http://www.tallinn.ee/est/ametid/kommun ... ja_tln.jpg
Sama siin. Antud eksperimenti on ikka korraldanud väga LE'd eiravad ajakirjanikud. Söidavad könniteel ja siis virisevad, et teeääred on körged. Tegelt ju peakski söitma mööda söiduteed.....Ermo kirjutas:Krt. ei meeldi kui need "sulesepad" teevad VÄGA pealiskaudseid eksperimente ja pärast kirjutavad igasugust läbu
Kahju, et nii tehakse
Moes on, et uued sõiduteed ehitatakse kitsamaks ja rattaga enam ei mahu ära eriti kui laiemad sõidukid (buss, rekka) üritavad mööduda. Lehes oli hiljuti pilt kitsast kurvist, kus buss sõitis tagaosaga kõrval rajal olnud sõiduautole sisse . (Buss ei mahtunud kogu täiega sõidureale ära).liina kirjutas:Söidavad könniteel ja siis virisevad, et teeääred on körged. Tegelt ju peakski söitma mööda söiduteed.....
Sellises olukorras ei maksa ratturil oma nina igale poole toppida. Pigem sõitku rattur kõnniteel (hoolimata LE-st), sest õnnetused ei ole siis nii rasked (säästame sellega maksumaksjaid ja maksumaksja raha).
Kui seadus käseb pea ahju panna , siis sina ei pea seda mitte tegema.
Viimati muutis karzum, 01. 08. 2003. 15:35, kokku muudetud 3 korda .
Rattasõit on ajavõit
Värske tandemiomanikuna (Sport vist) tulin sellega just üksi Kadriorust Mustamäele Üritasin paar korda ka jalgrattateid kasutada, aga jätsin idee kohe sinnapaika. Peaks mainima, et kui MTB 26x1.95 kummidega on need sõiduteega ristumise äärekivid OK, siis tolle kitsaste kummidega maanteehaiga oli asi ikka jube küll - nagu oleks pöidadega vastu kõrget äärekivi sõitnud Seda ka väikesel kiirusel. Maanteel liikumine oli päris OK, kui need sõidutee servas asuvad kaevuluugisüvendid ja augud välja arvata. Need olid esimesed muljed, ma ei tea - võib olla on võimalik neid kumme ka nii täis pumbata, et äärekive võtma hakkab, ei tea.
Ma arvan, et ennem läheb veidi $$$ ja nikerdamist, kui sellega tõsisemalt sõitma minna, aga võrreldes harjumuspärase MTB sõitmisega oli uus ja lahe elamus. Kui ratta kontrollitud ja paremasse korda saan, siis saan ühe rattaga sõitma kutsudaUrmasL kirjutas:Tandemcowrider kirjutas:Värske tandemiomanikuna (Sport vist) tulin sellega just üksi Kadriorust Mustamäele
See on lahe. Ma arvan, et kui paarilise ka peale võtad siis läheb mõni aeg aega enne kui asja sünkrooni saate
Hetkel on ebamugav, et käiguvahetus on kruvidega ja oinasarvedel olevad pidurihoovad on kuidagi kaugel - pikemaid näppe vaja?