liiklusest üldiselt
Ma ei tahaks küll soovitada, aga kui mõni auto üritab teisest nii mööda sõita, et jääd temaga kohakuti, tuleb natuke enne kohakuti jõudmist vasaksuuna märku anda, ehk siis vasaku käega viibata. Olen nii mõnegi autojuhi ära ehmatanud. Aga käsi tuleb alati õigel ajal ära tõmmata, et seda otsast ära ei sõidetaks.
Kunagi sai ka selliste juhtidega "võideldud", aga üsna pea sai selgeks, et see tegevus ei vii küll kuhugi, pigem tekitab lisaohte:marion kirjutas:Ma ei tahaks küll soovitada, aga kui mõni auto üritab teisest nii mööda sõita, et jääd temaga kohakuti, tuleb natuke enne kohakuti jõudmist vasaksuuna märku anda, ehk siis vasaku käega viibata. Olen nii mõnegi autojuhi ära ehmatanud. Aga käsi tuleb alati õigel ajal ära tõmmata, et seda otsast ära ei sõidetaks.
1. Sead ennast veel suuremasse ohtu (tõstad ju vasaku käe lenksult ära)
2. Paned ka muud liiklejad suurde ohtu, kuna autojuht võib sellepeale tõesti ettearvamatu liigutuse teha
3. See tegevus ei too kindlasti kohe positiivset resultaati
Siin ei saa unustada seda reeglit, et jalgrattur on alati väiksem ja nõrgem ning autoga kokku põrgates on teada, milline on enamasti tagajärg. Seega ole targem ja ära ürita selliste mitte just eriti taibukate ja viisakate juhtidega võidelda- sa ei muuda neid!
Painutan nii kuis jaksan
Täna sain huvitava kogemuse osaliseks. Nimelt kakumäe ringil sirgel lõigul (sõitsin autoteel teepervest mingi 50 cm ja kedagi vastu polnud tulemas) möödub minust Hyndai kaubik ja leksust jääb mingi 30 cm
ehmatsin veits ja see järel sirutasin käe ning näitasin keskmist sõrme.
Seepeale juht peatus hüppas utost välja ja üritas mind peatada. Ma põikasin mööda ja jätkasin sõitu. Siis hüppas juht uuseti rooli ja tuli mulle järgi. Sõitis kõrvale ja hakkas trügima kraavi poole. Lasi oma akna alla ja seletas, et ma ei tea liikluseeskirja. Ma küsisin, et kas enam lähemalt ei saa mööduda? Siis tont hakkas ikka rohkem ja rohkem trügima kuni olin sunnitud teepervele sõitma mnt kummiga pole seal murdunud asfaldi peal eriti lõbus jamada. Siis pidin ikka hoo maha võtma ja kruusale tõmbama.
Hea et asi nii lõppes (ilma kukkumiseta). Aga selis asja pole enne veel juhtunud
ehmatsin veits ja see järel sirutasin käe ning näitasin keskmist sõrme.
Seepeale juht peatus hüppas utost välja ja üritas mind peatada. Ma põikasin mööda ja jätkasin sõitu. Siis hüppas juht uuseti rooli ja tuli mulle järgi. Sõitis kõrvale ja hakkas trügima kraavi poole. Lasi oma akna alla ja seletas, et ma ei tea liikluseeskirja. Ma küsisin, et kas enam lähemalt ei saa mööduda? Siis tont hakkas ikka rohkem ja rohkem trügima kuni olin sunnitud teepervele sõitma mnt kummiga pole seal murdunud asfaldi peal eriti lõbus jamada. Siis pidin ikka hoo maha võtma ja kruusale tõmbama.
Hea et asi nii lõppes (ilma kukkumiseta). Aga selis asja pole enne veel juhtunud
Täna oli mul samal ringil selline kogemus, kus tavaline väike sõiduauto sõitis must mööda (rohkem liiklejaid hetkel seal kandis polnud, kui välja arvata jalgrattateel kulgevad kodanikud) ja andis lihtsalt signaali- oligi kõik Konkreetselt ei saanud aru mis see ajuinvaliid tahtis mulle sellega öelda. Ta sõitis kah nii kiiresti, et ei jõudnud isegi kätt tõsta ja talle rahvusvaheliste käemärkide abiga selgeks teha mis ma tast arvan. Muidugi peale seda reedest laksu, kui juht mul kõrval ukse lahti tegi ja ma pikali käisin üritan igasuguseid lähikontakse autodega vältida.
selle venna number oleks tuld meelde jätta. minu arvates tasub selliste peale kasvõi polli avaldus teha, sest see on ju TAHTLIK ohustamine (olenemata kus rattur sõitis), tal oli ju võimalus kaarega sõita või üleüldse minema sõita.mtb kirjutas:Täna sain huvitava kogemuse osaliseks. Nimelt kakumäe ringil sirgel lõigul (sõitsin autoteel teepervest mingi 50 cm ja kedagi vastu polnud tulemas) möödub minust Hyndai kaubik ja leksust jääb mingi 30 cm ehmatsin veits ja see järel sirutasin käe ning näitasin keskmist sõrme. Seepeale juht peatus hüppas utost välja ja üritas mind peatada. Ma põikasin mööda ja jätkasin sõitu. Siis hüppas juht uuseti rooli ja tuli mulle järgi. Sõitis kõrvale ja hakkas trügima kraavi poole. Lasi oma akna alla ja seletas, et ma ei tea liikluseeskirja. Ma küsisin, et kas enam lähemalt ei saa mööduda? Siis tont hakkas ikka rohkem ja rohkem trügima kuni olin sunnitud teepervele sõitma mnt kummiga pole seal murdunud asfaldi peal eriti lõbus jamada. Siis pidin ikka hoo maha võtma ja kruusale tõmbama. Hea et asi nii lõppes (ilma kukkumiseta). Aga selis asja pole enne veel juhtunud
endal möödus kaku tiirutus täna vahejuhtumiteta. tegelt on sihukesi hulle paras ignoreerida, milleks õli tulle valada.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
oleksid võinud kinni pidada ja tema peaga ust vormida vähe........
eile : tüdruk mul sõitis linnas ja liikus mööda peateed, hakkas jõudma paremale keerava tänavani, kõrvale sõidab auto mis aeglustab, vaatab tüdrukule otsa ja keerab otse tema eest paremale nii et kokkupõrke vältis ainult äkkpidurdus mis viskas tagumise ratta vastu autot........autos olnud vaatasid külma rahuga ja sõitsid edasi
eile: sõidan mäest alla kiirus umb.45-50..ees on sild, vastu tuleb sõiduauto millest hakkab enne silda mööda pressima teine nii et pidurdasin et mitte sillapeal nendega kõrvuti olla kuid romu kes mööda pressis ei teinud seda piisavalt kiiresti ja ikkagi pidin hooga kruusale sõitma.......teate ise milline on asfaldilt hooga maha sõitmine.........autos olid mingid tolvanid kellele tegi miski ilgelt nalja........
ja selliseid tühja teepeal "ripsekate" tegemine on suht tavaline
samas on ka väga viisakaid juhte
aga tõelisi idioote jagub meil ikka kuhjaga
eile : tüdruk mul sõitis linnas ja liikus mööda peateed, hakkas jõudma paremale keerava tänavani, kõrvale sõidab auto mis aeglustab, vaatab tüdrukule otsa ja keerab otse tema eest paremale nii et kokkupõrke vältis ainult äkkpidurdus mis viskas tagumise ratta vastu autot........autos olnud vaatasid külma rahuga ja sõitsid edasi
eile: sõidan mäest alla kiirus umb.45-50..ees on sild, vastu tuleb sõiduauto millest hakkab enne silda mööda pressima teine nii et pidurdasin et mitte sillapeal nendega kõrvuti olla kuid romu kes mööda pressis ei teinud seda piisavalt kiiresti ja ikkagi pidin hooga kruusale sõitma.......teate ise milline on asfaldilt hooga maha sõitmine.........autos olid mingid tolvanid kellele tegi miski ilgelt nalja........
ja selliseid tühja teepeal "ripsekate" tegemine on suht tavaline
samas on ka väga viisakaid juhte
aga tõelisi idioote jagub meil ikka kuhjaga
Ma olen võibolla liialt kriitiline, aga liikluskoolituse peaks kehtestama kõikidele jalakäijatele. Pean silmas eelkõige just täiskasvanuid vanuses >50a.. Nii mõnigi pensonär tekitab liikluses oma mõtlematu käitumisega segadust ja ohtlikkust kaasliiklejate hulgas . Kahjuks aga vanematele inimestele midagi õpetada on päris raske .
alati ei tasu ka näppe viskama hakata, pärast tuleb välja, et niisama tervitas või lausa pooljuhututtav tundis seljatagant su ära, ega siis kõik autojuhid alati ratturile halba soovialar kirjutas:Täna oli mul samal ringil selline kogemus, kus tavaline väike sõiduauto sõitis must mööda (rohkem liiklejaid hetkel seal kandis polnud, kui välja arvata jalgrattateel kulgevad kodanikud) ja andis lihtsalt signaali- oligi kõik ... rahvusvaheliste käemärkide abiga selgeks teha mis ma tast arvan
Mul juhtus ka sarnane lugu, kus käisin õega kahekesi sõitmas, tee oli kitsas ja ta pani äärekivisse ja üle selle mururibale. Mina sõitsin ees ja ma ise seda ei näinud. Autojuht lasi ka signaali, kui minuga kohakuti jõudis, aga mul oli kohe keskmine näpp püsti. Siis kui üle õla tagasi vaatasin ja aru sain, miks signaali lasti oli ikka häbi küll . Nii et alati ei lasta signaali paha pärast.Gunnar kirjutas:alati ei tasu ka näppe viskama hakata, pärast tuleb välja, et niisama tervitas või lausa pooljuhututtav tundis seljatagant su ära, ega siis kõik autojuhid alati ratturile halba soovi
Krt jah, praegu hakkan mõtlema, et tõepoolest võib see nii olla, kuid vaevalt, et mõni tuttav mu selja tagant, täiesti uute riiete ja rattaga, ära tunneb. Pealegi ei viibi ma sõprade ja tuttavate seltskonnas just tihti sellises kostüümis. Kuid muidugi kõik võib olla.Gunnar kirjutas:alati ei tasu ka näppe viskama hakata, pärast tuleb välja, et niisama tervitas või lausa pooljuhututtav tundis seljatagant su ära, ega siis kõik autojuhid alati ratturile halba soovialar kirjutas:Täna oli mul samal ringil selline kogemus, kus tavaline väike sõiduauto sõitis must mööda (rohkem liiklejaid hetkel seal kandis polnud, kui välja arvata jalgrattateel kulgevad kodanikud) ja andis lihtsalt signaali- oligi kõik ... rahvusvaheliste käemärkide abiga selgeks teha mis ma tast arvan
Ma kuskilt kuulsin, et mõni laseb signaali ka selle pärast, et ratturit hoiatada, et ta möödub . Kahtlane.
Praegu muidu selline aeg, et päike on väga madalal ja eriti õhtu poole päikesesse (nu otse päikese poole) sõites ei pruugi tagant lähenev auto ratturit üldse tähele panna. Eile nt oli just selline olukord. Ma tulin rattaga Roiu poolt ja siis oli väike mäkke tõus ja juba mina ei näinud , kus täpselt see tee läheb, kuigi mul olid prillid peas. Väga jube oli sõita igatahes, kuna koguaeg oli hirm, et keegi otsa võib sõita .
Praegu muidu selline aeg, et päike on väga madalal ja eriti õhtu poole päikesesse (nu otse päikese poole) sõites ei pruugi tagant lähenev auto ratturit üldse tähele panna. Eile nt oli just selline olukord. Ma tulin rattaga Roiu poolt ja siis oli väike mäkke tõus ja juba mina ei näinud , kus täpselt see tee läheb, kuigi mul olid prillid peas. Väga jube oli sõita igatahes, kuna koguaeg oli hirm, et keegi otsa võib sõita .
velo.clubbers.ee
Paar nädalat lasi üks autojuht mulle Mustamäe teel signaali, kuna ta tahtis bussitasku kaudu teistest sõidukitest mööda kimada ja ma juhtusin rattaga parasjagu tolles varemmainitud bussitaskus olema. Ma arvan, et ta signaalitas ohutuse mõttes, et ma talle ette ei keeraks, sest oma manöövri sai ta edukalt sooritatud, olgugi et mina oma paiknemist ei muutnud.
Seda niisama möödasõidul ratturile signaalitamist tähelepanu tõstmiseks mainisin ma ise ühes teises teemas. Tean ühte sellist vanemat inimest omast käest ja olen siit-sealt seda väidet ka Internetist lugenud. Tavaliselt kipuvad sellised juhid ka muude asjadega silma paistma - sõidavad ka hea teekatte puhul autoga keset teed, tuututavad ka lastekarjast möödudes, sõidavad jalgrattaga vasakul teeserval jne, sest arvavad, et nii on ohutum.
Seda niisama möödasõidul ratturile signaalitamist tähelepanu tõstmiseks mainisin ma ise ühes teises teemas. Tean ühte sellist vanemat inimest omast käest ja olen siit-sealt seda väidet ka Internetist lugenud. Tavaliselt kipuvad sellised juhid ka muude asjadega silma paistma - sõidavad ka hea teekatte puhul autoga keset teed, tuututavad ka lastekarjast möödudes, sõidavad jalgrattaga vasakul teeserval jne, sest arvavad, et nii on ohutum.
Eks inimesi ole igasuguseid, seda on näidanud väga hästi kakumäe jalgrattateel kulgevad kodanikud. Täna oli küll seal viimasepeal, mitte kedagi polnud segamas.cowrider kirjutas:Tavaliselt kipuvad sellised juhid ka muude asjadega silma paistma - sõidavad ka hea teekatte puhul autoga keset teed, tuututavad ka lastekarjast möödudes, sõidavad jalgrattaga vasakul teeserval jne, sest arvavad, et nii on ohutum.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... id=7702824
Nagu näha on musti lambaid nii autojuhtide kui ka jalgratturite seas, kes liikluseeskirjadest midagi ei tea ja ohtlikud on kaasliiklejatele .
Nagu näha on musti lambaid nii autojuhtide kui ka jalgratturite seas, kes liikluseeskirjadest midagi ei tea ja ohtlikud on kaasliiklejatele .
Asi, mis tõelisele Autojuhile hinge ei mahu on see, kui keegi õrvuti juhtub sõitma.
Pühapäeval lasi üks vend ka Kadaka teel kõrvalistuja akna alla aga seisma ei julgenud enne jääda, kui tuli vastu politseiauto. Politsei uuris selle juhi nutuse avalduse peale, kuidas me rikume tema elukvaliteeti, sõites kõrvuti sõiduteel, liikluseeskirja (päris pikalt). Ja otsustasid, et
VÕIB KÜLL ESIMESES REAS RATTAGA KÕRVUTI SÕITA.
Juht kutsuti patrullautosse. Vähemalt selline huvitav pretsetent on loodud.
Pärast arutasime, et toimib selline tendents, et kui sõidad viisakalt, riivitakse sind äärekivisse, sõidad nahhaalselt keset teed, sõidavad kõik kaarega hullust mööda.
PS Kindlasti ei ole see üleskutse: ei ole mõtet teed rattasõbralikku tulevikku täiendavate laipadega sillutada ja ratturid, kes lihtsalt lohakusest või ajuloputuse ees eemärgil teel tuigerdavad ja teisi segavad, on samasugused lollid nagu tuututajad.
Pühapäeval lasi üks vend ka Kadaka teel kõrvalistuja akna alla aga seisma ei julgenud enne jääda, kui tuli vastu politseiauto. Politsei uuris selle juhi nutuse avalduse peale, kuidas me rikume tema elukvaliteeti, sõites kõrvuti sõiduteel, liikluseeskirja (päris pikalt). Ja otsustasid, et
VÕIB KÜLL ESIMESES REAS RATTAGA KÕRVUTI SÕITA.
Juht kutsuti patrullautosse. Vähemalt selline huvitav pretsetent on loodud.
Pärast arutasime, et toimib selline tendents, et kui sõidad viisakalt, riivitakse sind äärekivisse, sõidad nahhaalselt keset teed, sõidavad kõik kaarega hullust mööda.
PS Kindlasti ei ole see üleskutse: ei ole mõtet teed rattasõbralikku tulevikku täiendavate laipadega sillutada ja ratturid, kes lihtsalt lohakusest või ajuloputuse ees eemärgil teel tuigerdavad ja teisi segavad, on samasugused lollid nagu tuututajad.
Olen ka seda sama täheldanud, et kui ikka mnt sõidad nahaalselt 1-1,5 m teeäärest suvatsevad autojuhid sinust tõesti kaugema kaarega mööda sõita, kui aga viisakalt siis kipuvad sind vägisi ära suruma, Mul oli juhus kus rekkajuht läks nii lähedalt mööda, et kui kabiini osa oli minust möödas siis treileri tagumise osa sein riivas küünarnukki , ma ei tea kas ta seda tegi pahatahtlikult aga hea oli et püsti jäin, taga sõiduautojuht vaatas juhmi näoga pealt situatsiooni.
cycling is fun, but...it`s deem hard work.
kusjuures see on nn saba vibutamine kus rekkamees nimme teeb enne sind rooliga nõksu paremale ja siis tagasi vasakule, kabiin/vedur möödub sust suht normaalsel kaugusel kuid haagis käib ikka mõnusalt lähedalt mööda. eriti hea teha täishaagisega. ise selliseid mitmeid üle elanud, riivakaks pole siiski läinud. eriti heatahtlikuks seda tegevust ei saa pidada...profit4 kirjutas:Mul oli juhus kus rekkajuht läks nii lähedalt mööda, et kui kabiini osa oli minust möödas siis treileri tagumise osa sein riivas küünarnukki , ma ei tea kas ta seda tegi pahatahtlikult aga hea oli et püsti jäin, taga sõiduautojuht vaatas juhmi näoga pealt situatsiooni.
aga mina oleks täna napilt jalgratta alla jäänud, tuli teine hooga üle vöötraja..
kusjuures tuleb mainida, et protsentuaalselt on "halbu" (keda liikluseeskiri ja head tavad ei huvita) jalgrattureid rohkem, kui "halbu" autojuhte. Jalakäijatest ei ole muidugi üldse mõtet rääkida. Mitte et ma nüüd autojuhte õigustaks, endalgi on nii mõnigi kord napilt läinud, aga pigem tuleks midagi ratturitega ette võtta. Koolides on liiklustund niikuinii, aga ma ei tea, palju seal jalgrattaga liiklemisest räägitakse. Muidugi, enamus inimesi ei saa arugi, millest nii suur kisa, "liikluseeskiri käib ju autode kohta". Sellest eksiarvamusest saab lahti ainult läbi paari ehmatava elamuse abil (taas kord ei õigusta autojuhte) ja seda ka mitte alati. Ja "pahad" jalgratturid rikuvad üldist muljet. Inimesed kipuvad käituma reegli "kuidas koer külale, nõnda küla koerale ". Seega, kuna autojuhid näevad rohkem nahhaalseid jalgrattureid, võib neil tekkida tahtmine kõigile jalgratturitele "tagasi teha". Kõlab loogiliselt? Õnneks enamik taipab, et nii pole ilus.
Kogu jutu mõte on selles, et ka foorumlased võiks oma liikluskäitumise kriitilise pilguga üle vaadata ja muidu noortele eeskujuks olla.
PS. ise autojuht pole, pole lubegi, linnas liigun jala, rattaga või uiskudega
kusjuures tuleb mainida, et protsentuaalselt on "halbu" (keda liikluseeskiri ja head tavad ei huvita) jalgrattureid rohkem, kui "halbu" autojuhte. Jalakäijatest ei ole muidugi üldse mõtet rääkida. Mitte et ma nüüd autojuhte õigustaks, endalgi on nii mõnigi kord napilt läinud, aga pigem tuleks midagi ratturitega ette võtta. Koolides on liiklustund niikuinii, aga ma ei tea, palju seal jalgrattaga liiklemisest räägitakse. Muidugi, enamus inimesi ei saa arugi, millest nii suur kisa, "liikluseeskiri käib ju autode kohta". Sellest eksiarvamusest saab lahti ainult läbi paari ehmatava elamuse abil (taas kord ei õigusta autojuhte) ja seda ka mitte alati. Ja "pahad" jalgratturid rikuvad üldist muljet. Inimesed kipuvad käituma reegli "kuidas koer külale, nõnda küla koerale ". Seega, kuna autojuhid näevad rohkem nahhaalseid jalgrattureid, võib neil tekkida tahtmine kõigile jalgratturitele "tagasi teha". Kõlab loogiliselt? Õnneks enamik taipab, et nii pole ilus.
Kogu jutu mõte on selles, et ka foorumlased võiks oma liikluskäitumise kriitilise pilguga üle vaadata ja muidu noortele eeskujuks olla.
PS. ise autojuht pole, pole lubegi, linnas liigun jala, rattaga või uiskudega
kui ma nii ütlen
ei tea, mu arust rekkajuhid suht viisakad just. eks see kõik erine piirkonniti kah mkngil määral. ma mööda eestit ringi sõitnud ning mu arust kõige parem on sõita rapla- ja järvamaal. seal kuidagi viisakamad juhid.Loom kirjutas:Mulle on jäänud selline mulje, et kõige lähedamalt lähevad mööda just bussi- ja rekkajuhid, ehk siis need, kes just kõige ohtlikumad on. Ei ole kindel, kas teevad nad seda puhtalt oma nahaalsusest ja sellest, et rämps rongi ei takista, või on nii suure masinaga lihtsalt raskem kõrvale võtta.
Tere
jJanno
Kui tegemist on näiteks TAK'i bussijuhtidega, siis anna kõikidest sigadustest julgelt TAK'i liiklusjärelvalvesse teada:Loom kirjutas:Mulle on jäänud selline mulje, et kõige lähedamalt lähevad mööda just bussi- ja rekkajuhid, ehk siis need, kes just kõige ohtlikumad on. Ei ole kindel, kas teevad nad seda puhtalt oma nahaalsusest ja sellest, et rämps rongi ei takista, või on nii suure masinaga lihtsalt raskem kõrvale võtta.
Mõjub :)www.tak.ee kirjutas:Liiklusjärelevalve grupi juht Arne Tomps 6 509 536
e-mail: traffic.inspector@"eemalda.see"tak.ee
jJanno
Oleme vahel trennis arutanud,et mis põhjustab üksikute autojuhtide sellise käitumise(tühja vastassuuna vööndi puhul,ratturitest küljelt väga lähedalt möödumine).Üks võimalus on,et tegu on seksuaalselt võimetute kodanikega,kellele selline üleolev liigutus mingil perverssel moel rahuldust pakub.Teine variant,et kodaniku abikaasa on teda kunagi jalgratturiga petnud ja vahele jäänud ning tegu omalaadse karistusoperatsiooniga :lol:Kas võib see nii olla?
See on väga hea viide!jjanno kirjutas:TereKui tegemist on näiteks TAK'i bussijuhtidega, siis anna kõikidest sigadustest julgelt TAK'i liiklusjärelvalvesse teada:Loom kirjutas:Mulle on jäänud selline mulje, et kõige lähedamalt lähevad mööda just bussi- ja rekkajuhid, ehk siis need, kes just kõige ohtlikumad on. Ei ole kindel, kas teevad nad seda puhtalt oma nahaalsusest ja sellest, et rämps rongi ei takista, või on nii suure masinaga lihtsalt raskem kõrvale võtta.Mõjubwww.tak.ee kirjutas:Liiklusjärelevalve grupi juht Arne Tomps 6 509 536
e-mail: traffic.inspector@"eemalda.see"tak.ee
jJanno
Pärnamäe ja Pirta kandis on ikka mõned bussijuhid täielikult mõrvarid.
Nüüd tean kuhu teatada.
Äkki midagi muutub.
Painutan nii kuis jaksan
heh, sääne mulje jäi jutust, et jalgratturid ei oska üldse sõita ja autojuhid need kes "õiged mehed"huko kirjutas:Postimehes hoiatusjutt: http://www.postimees.ee/040504/online_u ... 133297.php
ja omgi sääne värk, et kui vaatad kes maanteel ratastega kooberdavad siis mul rattur-autojuhina pole midagi siin rattureid kaitsta. see on lihtsalt kreisi mis inimesed ratastel teevad.Green_Day kirjutas: heh, sääne mulje jäi jutust, et jalgratturid ei oska üldse sõita ja autojuhid need kes "õiged mehed"
Ja kommentaaridest jäi mulje, et sõita õieti ei oska keegi, ei autojuhid ega ratturid. Ning selline sõnum tuleb välja kõikide "jalgratas liikluses" artiklite kommentaaridest. Olles ise mõlema rolli esindaja siis ütleks, et linnas leiab ikka eriti ajuvabasid jalgrattureid (viimasel ajal rohkem ka rulluisutajaid), kes surmapõlglikult teevad manöövreid, mis auto roolis olijal peaaegu südari tekitavad. Kuigi aktiivse ratturina ma usun, et oskan omasugusega arvestada ning ta tegevust natuke ka ette "aimata". Samas kohtab liikluses ka samasuguseid hoolimatuid ning väiklaseid autojuhte, kes ilmselt pole vist kordagi peale lapsepõlve "tõukekat" ratta selga saanud. Reeglina on sellised juhid ülbed ja ei arvesta ka teiste kaasliiklejatega. Olen näinud, kus lihtsalt mõnuga sõidetakse foori all äärekivi lähedale, et sulgeda tee ratturile, kellest just mööduti.Green_Day kirjutas:heh, sääne mulje jäi jutust, et jalgratturid ei oska üldse sõita ja autojuhid need kes "õiged mehed"
Saaks ometi sundida sellistel indiviididel üheks päevaks rollid vahetama, äkki aitab mõnel silmad avada.
Aga sa ära vaata . Üks tuttav naisautojuht rääkis (sorry naislugejad), et kui ta peab maanteel ratturist mööduma ja sama-aegselt tuleb talle masin vastu, siis hetkeks pigistab ta silmad kinni. Kui manööver on sooritatud, vaatab tahapeeglisse, et mis temast tagapool järgi jäi. Too pole nali - inime sõidabki sellise retsepti järgi, kuna kardab ettenägematuid/harjumatuid liiklusolukordi.erikr kirjutas: ja omgi sääne värk, et kui vaatad .
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
OMGmart kirjutas: Aga sa ära vaata . Üks tuttav naisautojuht rääkis (sorry naislugejad), et kui ta peab maanteel ratturist mööduma ja sama-aegselt tuleb talle masin vastu, siis hetkeks pigistab ta silmad kinni. Kui manööver on sooritatud, vaatab tahapeeglisse, et mis temast tagapool järgi jäi. Too pole nali - inime sõidabki sellise retsepti järgi, kuna kardab ettenägematuid/harjumatuid liiklusolukordi.
Ise s?idan palju selle k?ige suuremaga (diiselrongiga nimelt), millel on kaks eri valjudusega signaali. üks ohu korral kasutamiseks ja teine enda olemasolust märguandmiseks.
Autoroolis olen korduvalt tasasest signaalist puudust tundnud, kui ratturitegrupp ( mitmekesi k?rvuti) jalgu jääb. Imelik nagu valju signaaliga inimesi ehmatada ja vihastada, aga kui oleks selline tasane signaal ka, nagu see, mis iniseb, kui kaubaauto tagurdab, oleks ju hea?
Autoroolis olen korduvalt tasasest signaalist puudust tundnud, kui ratturitegrupp ( mitmekesi k?rvuti) jalgu jääb. Imelik nagu valju signaaliga inimesi ehmatada ja vihastada, aga kui oleks selline tasane signaal ka, nagu see, mis iniseb, kui kaubaauto tagurdab, oleks ju hea?
Inisemine muidugi ei ehmata aga mis sa ikka inised? Mööda tuleb lihtsalt sõita.
Autojuhtide seisukohast on jalgratturist möödasõidul ja äkki vaatevälja tekkinud vastutuleva auto puhul suhteliselt loomulik reaktsioon jalgrattur kraavi külili lükata või hoopis ratturile tagant sisse äsada. Tavaliselt maanteel keegi nüüd asja eest teist taga jalgratturi pärast jalga gaasipedaalilt üles ei tõsta ja pidurit ei tallu, paremal juhul tehakse napikas ja halvemal juhul lükatakse veel ka rattur kraavi. Kui veel väga kehva olukord on, siis sõidetakse tagant sisse nagu ei millelegi. Selline on mentaliteet ja juhul kui autojuhil on vaja õigustust, siis tuleb neid nagu varukast, a'la ma ei taha ju laupkokkupõrget vastutuleva masinaga siis võib olla kuni 10 laipa ühe jalgratturi asemel jne.
Autojuhtide seisukohast on jalgratturist möödasõidul ja äkki vaatevälja tekkinud vastutuleva auto puhul suhteliselt loomulik reaktsioon jalgrattur kraavi külili lükata või hoopis ratturile tagant sisse äsada. Tavaliselt maanteel keegi nüüd asja eest teist taga jalgratturi pärast jalga gaasipedaalilt üles ei tõsta ja pidurit ei tallu, paremal juhul tehakse napikas ja halvemal juhul lükatakse veel ka rattur kraavi. Kui veel väga kehva olukord on, siis sõidetakse tagant sisse nagu ei millelegi. Selline on mentaliteet ja juhul kui autojuhil on vaja õigustust, siis tuleb neid nagu varukast, a'la ma ei taha ju laupkokkupõrget vastutuleva masinaga siis võib olla kuni 10 laipa ühe jalgratturi asemel jne.
Kuidas ületada ristuvat teed, kui sõiduteega paraleelselt jooksva rattatee tõttu oled sunnitud rattateel (tegelikult kõnniteel) sõitma ja tohid sellel sõita kuni teega ristumiseni? Sõita ristumisel autode sekka ja ületada ristmik autode vahel ja ristmiku lõpus taas rattateele (ei ületa teed vöötrada kasutades)?
Iga ristumise juures ratta seljast maha ronida ja sõidukingadega kõval pinnasel nagu part üle tee paterdada pole sugugi meeldiv. Ma pigem veeren teokiirusel jalakäijate ees/taga/kõrval ja või valin kiiruse vastavalt muudele oludele. IMHO on vöötrajal ratta seljast maha tulemise reegel rumal. Piisab, kui pöörata tähelepanu ohutusele ja viisakusele. Piisaks, kui jalakäijate vahel liigelda jalakäija kiirusega (nagu autodegagi).
Kuidas käib reeglite järgi rattateelt sõiduteele sattumine - näiteks kui rattatee suund muutub valesse suunda? Autojuhtidele ei meeldi, kui rattur suvalises kohas teele hüppab, isegi kui see kedagi ei sega.
Kõnnitee-tüüpi rattateel sõitmise kohustuse kaotamisega saaks olukorra lihtsamaks - rattur saaks vastavalt vajadusele valida, kus liikleb. Praegu ma mõtlen enne sõitu tükk aega, et kust sõita, et ei peaks vigursõitu tegema ja jõuaks õigeks ajaks kohale.
Iga ristumise juures ratta seljast maha ronida ja sõidukingadega kõval pinnasel nagu part üle tee paterdada pole sugugi meeldiv. Ma pigem veeren teokiirusel jalakäijate ees/taga/kõrval ja või valin kiiruse vastavalt muudele oludele. IMHO on vöötrajal ratta seljast maha tulemise reegel rumal. Piisab, kui pöörata tähelepanu ohutusele ja viisakusele. Piisaks, kui jalakäijate vahel liigelda jalakäija kiirusega (nagu autodegagi).
Kuidas käib reeglite järgi rattateelt sõiduteele sattumine - näiteks kui rattatee suund muutub valesse suunda? Autojuhtidele ei meeldi, kui rattur suvalises kohas teele hüppab, isegi kui see kedagi ei sega.
Kõnnitee-tüüpi rattateel sõitmise kohustuse kaotamisega saaks olukorra lihtsamaks - rattur saaks vastavalt vajadusele valida, kus liikleb. Praegu ma mõtlen enne sõitu tükk aega, et kust sõita, et ei peaks vigursõitu tegema ja jõuaks õigeks ajaks kohale.
Vene ajal tohtis autot parkida k?nniteele, kui see ei seganud jalakäijaid. Nüüd v?iks lubada s?ita rattaga k?nniteel v?i vöötrajal, kui see ei sega jalakäijaid.
Aga üks mu tuttav ütles, et "Eesti on ajudeta autopederastide riik." Kui vaadata neid rattateid, mis tehtud on, siis tundub, et tuttaval on ?igus. Mul on alati need rattateed käest kadunud, kui ma neid pidi olen s?ita üritanud (nt kus kulgeb sadamast paldiskisse suunduv rattatee paksu margareeta juures? Mere trammipeatuse juures ta kaob, balti jaama k?rval pargis ilmub jälle välja).
Kordades lihtsam on s?ita autoteedel. Ehkki seal vigadeks ruumi ei ole, aga mis teha.
Aga üks mu tuttav ütles, et "Eesti on ajudeta autopederastide riik." Kui vaadata neid rattateid, mis tehtud on, siis tundub, et tuttaval on ?igus. Mul on alati need rattateed käest kadunud, kui ma neid pidi olen s?ita üritanud (nt kus kulgeb sadamast paldiskisse suunduv rattatee paksu margareeta juures? Mere trammipeatuse juures ta kaob, balti jaama k?rval pargis ilmub jälle välja).
Kordades lihtsam on s?ita autoteedel. Ehkki seal vigadeks ruumi ei ole, aga mis teha.
See oli siis, kui ma veel noor olin... Taevas oli sinisem ja suhkur magusam... Käisin isaga suviti sageli rattamatkal. Oli täiesti tavaline, et taganttulev auto signaalitas ca 100m enne kohakuti jõudmist. Aga selles polnud mingit agressiivsust, vaid seda tehti delikaatselt, korraks. Kenaks kombeks oli siis kergelt vasaku käega viibata, et olen hoiatusest aru saanud. Aga see oli 70-ndate alguses...
Need, kes esimest korda Euroopasse satuvad jalgrattaga sõitma, neil on enamus aja vist keskmine sõrm püsti. Aga natukese aja pärast saad aru, et kõik signaalitavadki ja tervitavad sind austusest. Tervitad soliidselt vastu ja sõidad edasi. Ja see jääb külge. Kui siin keegi vihasena tuututab, automaatselt naeratad ja teed käega viipe. See ajab autojuhte veelgi närvi.Aaren kirjutas: Oli täiesti tavaline, et taganttulev auto signaalitas ca 100m enne kohakuti jõudmist.
Minuarust on viimase viie aasta jooksul asi väga olulisel määral parananenud. Kaabakaid on igalpool, aga rullnokad on ikkagi 5-10 aastat vanemaks saanud algusaegadega, mil nad kandilise BMW'ga mööda tühje tänavaid kimasid. Ning mõni neist jobudest on ka ratta endale soetanud ning oskab juba arvestada. Igaljuhul on täna linnatänaval minuarust ohutum sõita, kui 90ndate keskel. Vähemalt mulle nii tundub...
100m see on isegi siis kui auto tuleb 100 km/h 3 sekundit enne seisvale ratturile järgi jõudmist ning 4 sekundit enne 30 km/h sõitvale ratturile järgi jõudmist. See nagu on suht viisakas tava ja kaugelt signaalitades ei mõju ka ehmatavalt. Meil aga tavaks, et siis kui auto kohtub ratturiga siis prõõgatakseAaren kirjutas:Oli täiesti tavaline, et taganttulev auto signaalitas ca 100m enne kohakuti jõudmist. ...
Minuga juhtus eile selline huvitav lugu, et umbes kella 9 paiku õhtul, tehes oma tavalist 40 km-st ringi, sõitsin Tabasalu mäest ülesse. Olles juba selle esimese kurvi läbinud nägin äkki, et minuga samal pool teed sööstab mulle vastu teine rattur. Hakkasin siis juba kaugelt kätega vehkima, et tüüp teisele poole teed võtaks, kuid ta ei teinud väljagi. Õnneks sellel hetkel, kui meie trajektoorid kattusid ei tulnud ühtegi autot ja tüüp sai tee pealt minust mööduda, kuid ma ei taha teada mis oleks siis saanud, kui see vend oleks mulle varem vastu tulnud (kurvi peal) ja samal ajal oleks kõrval auto olnud. Lõpuks, kui ta mu lähedal olin karjusin talle, et kasutaks äkki õiget tee poolt sõitmiseks, kuid arvatavasti ta ei saanud mitte midagi aru, sest ta oli umbvenelane (näost näha) (mitte et ma oleks venelaste tuline vihkaja, kuid see sell mulle küll eriti ei meeldinud)
Täna juhtus minuga jälle midagi sellist, mida nähes nagu esimesed 10 minutit ei osanud aa-d ega oo-d öelda. Nimelt tegin Kakumäel ringi, kuid ei sõitnud mitte kõnniteel/rattateel vaid sõiduteel. Äkki kuulen tagant sireeni ja taha vaadates näen ka vilkureid ning politsei autot enda taga. Sealt, alla lastud aknast, teatab üks tädi siis, et seaduse järgi tuleb siis rattateel sõita, kui see on olemas. Mul jäi kohe karp lahti ja tahtsin küsida, et kas te tõesti tahate mind surmasuhu saata?. Sel hetkel ei tahtnud väga konkreetsetel põhjustel eriti politseidega kahekõnesse astuda ning kobisin kõnniteele, kuid kui järgmine kord sama asi peaks juhtuma, siis on mul juba päris palju küsimusi, mida ma tahan neilt "korra kaitsjatelt" küsida.
PS: Kas äkki keegi veel täna kella poole seitsme paiku õhtul rattateele seal kamandati?
PS: Kas äkki keegi veel täna kella poole seitsme paiku õhtul rattateele seal kamandati?
-
- Rattur
- Postitusi: 156
- Liitunud: 21. 07. 2003. 16:17
hah, kakumäel on mind oma 3 korda rattateele kamandatud, pirtal ka u sama tihti, ükskord oli isegi "erariietes" auto... üldiselt mnt rattaga olles suhtutakse mõistvamalt, ükskord näiteks tegin 55ga kakumäel möödasõitu kahest autost ja eespool oli kiirust mõõtev politseinik, aga ma ei saanud karistada ei kiiruseületamise ega sõiduteel sõitmise eestalar kirjutas:Täna juhtus minuga jälle midagi sellist, mida nähes nagu esimesed 10 minutit ei osanud aa-d ega oo-d öelda. Nimelt tegin Kakumäel ringi, kuid ei sõitnud mitte kõnniteel/rattateel vaid sõiduteel. Äkki kuulen tagant sireeni ja taha vaadates näen ka vilkureid ning politsei autot enda taga. Sealt, alla lastud aknast, teatab üks tädi siis, et seaduse järgi tuleb siis rattateel sõita, kui see on olemas. Mul jäi kohe karp lahti ja tahtsin küsida, et kas te tõesti tahate mind surmasuhu saata?. Sel hetkel ei tahtnud väga konkreetsetel põhjustel eriti politseidega kahekõnesse astuda ning kobisin kõnniteele, kuid kui järgmine kord sama asi peaks juhtuma, siis on mul juba päris palju küsimusi, mida ma tahan neilt "korra kaitsjatelt" küsida.
PS: Kas äkki keegi veel täna kella poole seitsme paiku õhtul rattateele seal kamandati?
Et kas sellise asja eest tulebki lihtsalt suuline hoiatus? Ja kas võib kohe edasi mööda sõiduteed sõita või peab siiski vahepeal kaskadööri mängima seal paabeli segaduses?velosipedist kirjutas:hah, kakumäel on mind oma 3 korda rattateele kamandatud, pirtal ka u sama tihti, ükskord oli isegi "erariietes" auto... üldiselt mnt rattaga olles suhtutakse mõistvamalt, ükskord näiteks tegin 55ga kakumäel möödasõitu kahest autost ja eespool oli kiirust mõõtev politseinik, aga ma ei saanud karistada ei kiiruseületamise ega sõiduteel sõitmise eestalar kirjutas:Täna juhtus minuga jälle midagi sellist, mida nähes nagu esimesed 10 minutit ei osanud aa-d ega oo-d öelda. Nimelt tegin Kakumäel ringi, kuid ei sõitnud mitte kõnniteel/rattateel vaid sõiduteel. Äkki kuulen tagant sireeni ja taha vaadates näen ka vilkureid ning politsei autot enda taga. Sealt, alla lastud aknast, teatab üks tädi siis, et seaduse järgi tuleb siis rattateel sõita, kui see on olemas. Mul jäi kohe karp lahti ja tahtsin küsida, et kas te tõesti tahate mind surmasuhu saata?. Sel hetkel ei tahtnud väga konkreetsetel põhjustel eriti politseidega kahekõnesse astuda ning kobisin kõnniteele, kuid kui järgmine kord sama asi peaks juhtuma, siis on mul juba päris palju küsimusi, mida ma tahan neilt "korra kaitsjatelt" küsida.
PS: Kas äkki keegi veel täna kella poole seitsme paiku õhtul rattateele seal kamandati?
Aga mida politseinik valesti tegi?alar kirjutas:Täna juhtus minuga jälle midagi sellist, mida nähes nagu esimesed 10 minutit ei osanud aa-d ega oo-d öelda. Nimelt tegin Kakumäel ringi, kuid ei sõitnud mitte kõnniteel/rattateel vaid sõiduteel. Äkki kuulen tagant sireeni ja taha vaadates näen ka vilkureid ning politsei autot enda taga. Sealt, alla lastud aknast, teatab üks tädi siis, et seaduse järgi tuleb siis rattateel sõita, kui see on olemas. Mul jäi kohe karp lahti ja tahtsin küsida, et kas te tõesti tahate mind surmasuhu saata?. Sel hetkel ei tahtnud väga konkreetsetel põhjustel eriti politseidega kahekõnesse astuda ning kobisin kõnniteele, kuid kui järgmine kord sama asi peaks juhtuma, siis on mul juba päris palju küsimusi, mida ma tahan neilt "korra kaitsjatelt" küsida.
...ja mida sina õigesti tegid?
Ma polegi väitnud, et politseinik midagi (seadusest tulenevalt) valesti oleks teinud. Kuid kui autojuhilube teha ja teooriatundides kohal käia, siis peaks küll teadma, et liikluses ei ole väga selliseid tüüpolukordi, vaid alati tuleb siiski otsustada seoses konkreetsetest olukorrast jne. Nii ma siis tegingi, et kui nägin, et rattateel pole võimalik mul nii liigelda, et pärast seda mul närvid korras oleksid, ise elus, teised elu, kõigil hea tuju, suundusin autoteele sõitma- ehk siis mõtlesin paindlikult, nagu LE nõuab.liina kirjutas: Aga mida politseinik valesti tegi?
...ja mida sina õigesti tegid?
-
- Rattur
- Postitusi: 156
- Liitunud: 21. 07. 2003. 16:17
trahvi pole veel politseilt kordagi saanud, aga see ei ole ka kindlasti kõige hullem karistus mida sa karta peaksid, karta tuleb vihaseid autojuhte, kellele üldse ei meeldi kui sa autoteel sõidad, mis sest et tee tihti peale lai ja autosid ei ole ja kõrval rattateel on hullumaja... endale oleks peaaegu rekka sisse sõitnud kuna ma ei sõitnud rattateel (loe: kõnnitee, kus pargivad autod, jalutavad purjus soomlased ja tee peale on joonistatud jalgrattamärk...) ja kui ma siis järgmise foori juures rekkajuhiga mölisema läksin, endal veel jalad värisemas sellest insitendist, siis juht ütles südamerahus, et vaata märke ka... nii et politseid ei tasu karta, karda vihaseid juhte... ja rattateel karda absoluutselt kõiki ja kõike
ise maksaks kätte linnaisadele, kes uhkelt kõikidele kõnniteedele rattamärgid on maha joonistada lasknud ja nüüd on kõigil juhtidel "õigus" sind alla ajada kui sa seal sõita ei taha...
ise maksaks kätte linnaisadele, kes uhkelt kõikidele kõnniteedele rattamärgid on maha joonistada lasknud ja nüüd on kõigil juhtidel "õigus" sind alla ajada kui sa seal sõita ei taha...