Jalgrattateemad meedias
Re: Jalgrattateemad meedias
Ühe suvalise keskealise tüseda tädi arvamust ei peaks tõsiselt võtma aga kuna ta on peatoimetaja, siis on see murettekitav. Probleem algab sealt, et inimene, kellel perse auto istme külge kasvanud ei saa rattasõidu nüanssidest aru.
Seadust saab mitmeti tõlgendada ja kui kaks ratturit sõidavad tee servas kõrvuti, siis on mõlemad põhimõtteliselt teeservast lubatud kaugusel. Kuidagi oleks vaja arusaadavaks teha, miks ratturid sõidavad grupiga üksteise kõrval, mitte hanereas. Kahe-kolme-neljakesi sõites saab vahepeal haneritta võtta ja tekkinud autoderivi mööda lasta, mitte ülbitseda, eriti kui kergliiklustee lookleb sõidutee kõrval.
Omaette teema on see, miks mõnel lõigul et soovi ratturid kergliiklusteed kasutada. Liiga palju ristuvaid teid kus tuleb teed anda ning segavad lastega jalutajad ja muud tegelased. Isegi uutel planeeritud teelõikudel paigaldatakse mõttetult äärekivid kergliiklustee ristumisel sõiduteega. Milleks? Hea näide Tartu kandis Viljandi poole väljasõit ja Ihaste-Lohkva vaheline lõik.
Kokkuvõtteks teha on palju aga igaüks võiks alustada iseendast ja teistega arvestada.
Seadust saab mitmeti tõlgendada ja kui kaks ratturit sõidavad tee servas kõrvuti, siis on mõlemad põhimõtteliselt teeservast lubatud kaugusel. Kuidagi oleks vaja arusaadavaks teha, miks ratturid sõidavad grupiga üksteise kõrval, mitte hanereas. Kahe-kolme-neljakesi sõites saab vahepeal haneritta võtta ja tekkinud autoderivi mööda lasta, mitte ülbitseda, eriti kui kergliiklustee lookleb sõidutee kõrval.
Omaette teema on see, miks mõnel lõigul et soovi ratturid kergliiklusteed kasutada. Liiga palju ristuvaid teid kus tuleb teed anda ning segavad lastega jalutajad ja muud tegelased. Isegi uutel planeeritud teelõikudel paigaldatakse mõttetult äärekivid kergliiklustee ristumisel sõiduteega. Milleks? Hea näide Tartu kandis Viljandi poole väljasõit ja Ihaste-Lohkva vaheline lõik.
Kokkuvõtteks teha on palju aga igaüks võiks alustada iseendast ja teistega arvestada.
Re: Jalgrattateemad meedias
Kõrvuti sõitvaid rattureid saab võtta kui üksteisest mööduvate ratturitena- kui ego ei anna kuidagi rahu sõidutee hõivamise osas. Fakt on see, et isegi kui kõik sõidavad hanereas (ja arvestame sellega et on ideaaltingimused ja küljetuul puudub, mis paneb hanerea üle tee looklema), siis vahetust tehes tuleb ühel ratturil teisest ikkagi mööda saada ja möödumise hetkel ongi 2 ratturit kõrvuti.
Sõiduteede kõrval olevad rattateed on hõivatud koertega jalutavate inimeste poolt ja üldiselt puuduvad kokkulepitud reeglid, kuidas seal peaks käituma ning treeningu tegemiseks seega raskesti kasutatavad.
Autojuhtide üks argumente seisneb ka selles, et ratturid vingerdavad jalus oma aeglase kiirusega, kuid veel mõni päev üksi trenni tehes sõitsin paarsada meetrit ees sõitvast traktorist kiiremini ja hoolimata sellest, et olin üksinda ja tee ääres, otsustas enamus autojuhte ikkagi külje alt hoogu langetamata mööduda, samas kui traktorist mindi viisaka vahega mööda.
Eks hoolimatus ongi see, mis praegu vohab ja autolehtede suhtumine selle juures on muidugi suurepärane- eriti veel siis, kui saate alguses räägitakse hoolimisest ja saate lõpus sõimatakse kaasliiklejaid.
edit: nõustun Mpoweriga - üksteisega arvestamise jutust on räägitud viimased paarkümmend aastat kindlasti ja ega maailma saab paremaks muuta ikkagi endast alustades. Las igaüks käitub enda arengutasemele vastavalt.
Sõiduteede kõrval olevad rattateed on hõivatud koertega jalutavate inimeste poolt ja üldiselt puuduvad kokkulepitud reeglid, kuidas seal peaks käituma ning treeningu tegemiseks seega raskesti kasutatavad.
Autojuhtide üks argumente seisneb ka selles, et ratturid vingerdavad jalus oma aeglase kiirusega, kuid veel mõni päev üksi trenni tehes sõitsin paarsada meetrit ees sõitvast traktorist kiiremini ja hoolimata sellest, et olin üksinda ja tee ääres, otsustas enamus autojuhte ikkagi külje alt hoogu langetamata mööduda, samas kui traktorist mindi viisaka vahega mööda.
Eks hoolimatus ongi see, mis praegu vohab ja autolehtede suhtumine selle juures on muidugi suurepärane- eriti veel siis, kui saate alguses räägitakse hoolimisest ja saate lõpus sõimatakse kaasliiklejaid.
edit: nõustun Mpoweriga - üksteisega arvestamise jutust on räägitud viimased paarkümmend aastat kindlasti ja ega maailma saab paremaks muuta ikkagi endast alustades. Las igaüks käitub enda arengutasemele vastavalt.
Re: Jalgrattateemad meedias
Rääkides Maanteeameti Liiklusohutuse eest vastutava Villu Vanega mõned aastad tagasi jalgratturite liikumistest maanteedel sain vastuse mida sobiks siin ka tutvustada. See peaks parema pildi andma ka neile, kes kurdavad ülalpool nimetatud teemadel. Soovitan allpool olevat seisukohta ka teistele tutvustada.Vastus kärbitud kujul:
"Nimelt võib jalgrattur sõita sõiduteel ka siis, kui kõrval on jalgratta- ja jalgtee. Ühest küljest oleks parem, kui sellises olukorras liiguksid jalgratturid omaette teel. Teisalt, meil on väga palju tervisesportlasi ja sportlasi, kes sõidavad jalgratastega suhteliselt suure kiirusega. Jalgratta- ja jalgteel seavad nad sel juhul ohtu seal liikuvad jalakäijad, lapsed ja vanainimesed ning nende ohutuse seisukohast oleks parem, kui jalgratturid liiguksid sõiduteel.
Teel liikudes peab jalgrattur seaduse kohaselt liikuma võimalikul sõidutee parema ääre lähedal. Sõidutee äärt näitab sõidutee äärejoon või siis on selleks teepeenra äär. Seaduse mõtte kohaselt ei pea jalgrattur liikuma äärejoone taga, vaid selle lähedal ja tõepoolest, lähedust ei ole sentimeetri täpsusega paika pandud ja olen soovitanud lähtuda 1 meetrist, nii, nagu oli kirjas vanasti. Kui on tegemist laiema kindlustatud peenraga ja jalgrattur saab sõita joone taga, siis on see ohutuse mõttes hea. Paraku ei ole see igal pool võimalik. Kõrvuti sõitmise ei ole seaduse mõtte kohaselt lubatud, kuigi seda ei ole seadusesse selgesõnaliselt kirjutatud. Mis puudutab külgvahet, siis tõepoolest on seaduses kirjas, et tuleb hoida ohutut külgvahet ja ei ole antud selle täpset suurust. Ja kas peakski? Reaalses liikluses seda ju ei mõõda. Tegelikult on probleem selles, et väga paljud juhid ei teadvusta endale, et jalgratturist möödumisel tuleb teha sisuliselt möödasõit. Kui jalgrattur liigub sõiduraja serval siis selleks, et temast piisava ohutu külgvahega ( ca 1,5 meetrit) mööda saada, tuleb sõita osaliselt vastassuunavööndisse. Paraku paljud juhid sellega ei arvesta. Kui juhtub olema laiem tee, kus sõidurajad on 3,75 laiad ja jalgrattur liigub tõepoolest joone servas, siis on võib see sõiduautoga ka õnnestuda, kuid üldjuhul mitte. Ning paraku on elus küllalt tihti olukordi, kus pressitakse ennast vastutuleva sõiduki ja pärisuunas liikuva jalgratturi vahelt läbi ning sellises olukorras on õnnetuse oht suur.
Kokkuvõttes, tööd on veel palju ja seda nii jalgratturite, kui ka eeskätt juhtide harimisel"
"Nimelt võib jalgrattur sõita sõiduteel ka siis, kui kõrval on jalgratta- ja jalgtee. Ühest küljest oleks parem, kui sellises olukorras liiguksid jalgratturid omaette teel. Teisalt, meil on väga palju tervisesportlasi ja sportlasi, kes sõidavad jalgratastega suhteliselt suure kiirusega. Jalgratta- ja jalgteel seavad nad sel juhul ohtu seal liikuvad jalakäijad, lapsed ja vanainimesed ning nende ohutuse seisukohast oleks parem, kui jalgratturid liiguksid sõiduteel.
Teel liikudes peab jalgrattur seaduse kohaselt liikuma võimalikul sõidutee parema ääre lähedal. Sõidutee äärt näitab sõidutee äärejoon või siis on selleks teepeenra äär. Seaduse mõtte kohaselt ei pea jalgrattur liikuma äärejoone taga, vaid selle lähedal ja tõepoolest, lähedust ei ole sentimeetri täpsusega paika pandud ja olen soovitanud lähtuda 1 meetrist, nii, nagu oli kirjas vanasti. Kui on tegemist laiema kindlustatud peenraga ja jalgrattur saab sõita joone taga, siis on see ohutuse mõttes hea. Paraku ei ole see igal pool võimalik. Kõrvuti sõitmise ei ole seaduse mõtte kohaselt lubatud, kuigi seda ei ole seadusesse selgesõnaliselt kirjutatud. Mis puudutab külgvahet, siis tõepoolest on seaduses kirjas, et tuleb hoida ohutut külgvahet ja ei ole antud selle täpset suurust. Ja kas peakski? Reaalses liikluses seda ju ei mõõda. Tegelikult on probleem selles, et väga paljud juhid ei teadvusta endale, et jalgratturist möödumisel tuleb teha sisuliselt möödasõit. Kui jalgrattur liigub sõiduraja serval siis selleks, et temast piisava ohutu külgvahega ( ca 1,5 meetrit) mööda saada, tuleb sõita osaliselt vastassuunavööndisse. Paraku paljud juhid sellega ei arvesta. Kui juhtub olema laiem tee, kus sõidurajad on 3,75 laiad ja jalgrattur liigub tõepoolest joone servas, siis on võib see sõiduautoga ka õnnestuda, kuid üldjuhul mitte. Ning paraku on elus küllalt tihti olukordi, kus pressitakse ennast vastutuleva sõiduki ja pärisuunas liikuva jalgratturi vahelt läbi ning sellises olukorras on õnnetuse oht suur.
Kokkuvõttes, tööd on veel palju ja seda nii jalgratturite, kui ka eeskätt juhtide harimisel"
Re: Jalgrattateemad meedias
Tõhus, kuid utoopiline.
Enne autojuhilubasid ei saa, kui teatud arv tunde on jalgrattaga maanteel (mitte kergliiklusteel) sõidetud.
Kui ikka oma naha ja karvadega tunned 0.5m kauguselt 100 km/h mööda tuhisevat sõidu- või veoautot, muudab valdav osa juhte oma suhtumist ratturitesse.
Või siis välja mõelda tuuletunnel, kus võimalik seda kõike ohutult ja elutruult kogeda, arvestades ka küljetuult ja teha selle läbimine kohustuslikuks.
Enne autojuhilubasid ei saa, kui teatud arv tunde on jalgrattaga maanteel (mitte kergliiklusteel) sõidetud.
Kui ikka oma naha ja karvadega tunned 0.5m kauguselt 100 km/h mööda tuhisevat sõidu- või veoautot, muudab valdav osa juhte oma suhtumist ratturitesse.
Või siis välja mõelda tuuletunnel, kus võimalik seda kõike ohutult ja elutruult kogeda, arvestades ka küljetuult ja teha selle läbimine kohustuslikuks.
Re: Jalgrattateemad meedias
Utoopilinesoul kirjutas:Tõhus, kuid utoopiline.
Enne autojuhilubasid ei saa, kui teatud arv tunde on jalgrattaga maanteel (mitte kergliiklusteel) sõidetud.
Kui ikka oma naha ja karvadega tunned 0.5m kauguselt 100 km/h mööda tuhisevat sõidu- või veoautot, muudab valdav osa juhte oma suhtumist ratturitesse.
Või siis välja mõelda tuuletunnel, kus võimalik seda kõike ohutult ja elutruult kogeda, arvestades ka küljetuult ja teha selle läbimine kohustuslikuks.
Re: Jalgrattateemad meedias
Tädi Ylle pole mitte eriti tüse - selline keskmine sardell, kui kilesse mässida - siis täitsa meie sarnane - kileviiner. Teeme end tuttavaks:Mpower kirjutas:Ühe suvalise keskealise tüseda tädi arvamust ei peaks tõsiselt võtma aga kuna ta on peatoimetaja, siis on see murettekitav. Probleem algab sealt, et inimene, kellel perse auto istme külge kasvanud ei saa rattasõidu nüanssidest aru.
https://i0.wp.com/www.accelerista.com/w ... C516&ssl=1
"Suud puhtaks" karjumiskoosolekul oli mu meelest palju ohtlikum kellegi "liiklusspetsi" ütelus - ratturid EI TOHI teel kõrvuti sõita.
Teeme end ka temaga tuttavaks - Indrek Sirk:
http://liiklus.ee/wp-content/uploads/2016/04/sirk.jpg
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Jalgrattateemad meedias
Indrek Sirk puhul peab arvestama, et ta on liiklusjurist ja lähtub kehtivast seadusest ja sellest kuidas seda tõlgendada. Kohtus ju muu ei loe.
Paraku me ei tea, mis on tema isiklik arvamus sel teemal. Paraku seadus ei luba kõrvuti sõita. Või noh lubab juhul kui üks rattur teeb teisest möödasõitu ja seda ka Sirk mainis.
Paraku me ei tea, mis on tema isiklik arvamus sel teemal. Paraku seadus ei luba kõrvuti sõita. Või noh lubab juhul kui üks rattur teeb teisest möödasõitu ja seda ka Sirk mainis.
Re: Jalgrattateemad meedias
Siin on vist 2 jalgratturit ja grupp ühte patta pandud.
2 jalgratturit ei peaks siiski kõrvuti sõitma, kui nad kahekesi on. Kui see liiklust ärritab. Vahet pole, mis seadus ütleb.
Aga kolonnis sõitmine on ratturitel lubatud. Siis on küll 2 ratturit kõrvuti, aga nad pole kahekesi.
Kolonn on hulk rattureid, kes moodustavad rivi nii, et üksteise seljataga on rohkem mehi kui üksteise kõrval.
Inimesed tegelikult ei tunne LS.
Lihtne näide. Kui autoga sõites on kaassõitjal turvavöö lahti, kes siis trahvi saab?
a)autojuht
b)kaasreisija
c)mõlemad
Õiged vastused on kõik. Trahvi võib teha nii juhile, reisijale kui ka mõlemale korraga. See oli ainuke punkt milles ma kahtlesin ja küsisin Sirgilt üle.
Kui ma sõidan Liivalaias või Narva mnt Hobujaama ristmikul ja süttib punane tuli autodele ja roheline tuli jalakäijatele. Siis ma võin selle ristmiku ületada jalakäija liikumiskiirusega kehastudes jalakäijaks ja jalakäijaid mitte segades. Ühe korra pimedas sõitis üks üks sinise-punase vilkuriga järgi. Tegin talle asja selgeks. Küll läks närvi, et sõida siis kõnniteel jne. Tal oli noor tüdruk-politseinik ka kõrval. Mida rohkem vestlesime, seda rohkem see itsitas ja vanem politseinik närvi läks. Eks ma panin ta piinlikku olukorda. Mul olid omal ka taga sinised-punased tuled. Aga viisakalt me lahku läksime.
2 jalgratturit ei peaks siiski kõrvuti sõitma, kui nad kahekesi on. Kui see liiklust ärritab. Vahet pole, mis seadus ütleb.
Aga kolonnis sõitmine on ratturitel lubatud. Siis on küll 2 ratturit kõrvuti, aga nad pole kahekesi.
Kolonn on hulk rattureid, kes moodustavad rivi nii, et üksteise seljataga on rohkem mehi kui üksteise kõrval.
Inimesed tegelikult ei tunne LS.
Lihtne näide. Kui autoga sõites on kaassõitjal turvavöö lahti, kes siis trahvi saab?
a)autojuht
b)kaasreisija
c)mõlemad
Õiged vastused on kõik. Trahvi võib teha nii juhile, reisijale kui ka mõlemale korraga. See oli ainuke punkt milles ma kahtlesin ja küsisin Sirgilt üle.
Kui ma sõidan Liivalaias või Narva mnt Hobujaama ristmikul ja süttib punane tuli autodele ja roheline tuli jalakäijatele. Siis ma võin selle ristmiku ületada jalakäija liikumiskiirusega kehastudes jalakäijaks ja jalakäijaid mitte segades. Ühe korra pimedas sõitis üks üks sinise-punase vilkuriga järgi. Tegin talle asja selgeks. Küll läks närvi, et sõida siis kõnniteel jne. Tal oli noor tüdruk-politseinik ka kõrval. Mida rohkem vestlesime, seda rohkem see itsitas ja vanem politseinik närvi läks. Eks ma panin ta piinlikku olukorda. Mul olid omal ka taga sinised-punased tuled. Aga viisakalt me lahku läksime.
Re: Jalgrattateemad meedias
Et kui Taaramäe ja Kangert teevad kõrvuti trenni kuskil Otepääl näiteks, tuleks politsei kutsuda?rai66 kirjutas:Siin on vist 2 jalgratturit ja grupp ühte patta pandud.
2 jalgratturit ei peaks siiski kõrvuti sõitma, kui nad kahekesi on. Kui see liiklust ärritab. Vahet pole, mis seadus ütleb.
Aga kolonnis sõitmine on ratturitel lubatud. Siis on küll 2 ratturit kõrvuti, aga nad pole kahekesi.
Kolonn on hulk rattureid, kes moodustavad rivi nii, et üksteise seljataga on rohkem mehi kui üksteise kõrval.
Inimesed tegelikult ei tunne LS.
Lihtne näide. Kui autoga sõites on kaassõitjal turvavöö lahti, kes siis trahvi saab?
a)autojuht
b)kaasreisija
c)mõlemad
Õiged vastused on kõik. Trahvi võib teha nii juhile, reisijale kui ka mõlemale korraga. See oli ainuke punkt milles ma kahtlesin ja küsisin Sirgilt üle.
Kui ma sõidan Liivalaias või Narva mnt Hobujaama ristmikul ja süttib punane tuli autodele ja roheline tuli jalakäijatele. Siis ma võin selle ristmiku ületada jalakäija liikumiskiirusega kehastudes jalakäijaks ja jalakäijaid mitte segades. Ühe korra pimedas sõitis üks üks sinise-punase vilkuriga järgi. Tegin talle asja selgeks. Küll läks närvi, et sõida siis kõnniteel jne. Tal oli noor tüdruk-politseinik ka kõrval. Mida rohkem vestlesime, seda rohkem see itsitas ja vanem politseinik närvi läks. Eks ma panin ta piinlikku olukorda. Mul olid omal ka taga sinised-punased tuled. Aga viisakalt me lahku läksime.
Re: Jalgrattateemad meedias
Ei. Aga kui on tihe liiklus ja tekitavad ummikuid, siis oleks VIISAKAS sõita üksteise järel.T6nu kirjutas: Et kui Taaramäe ja Kangert teevad kõrvuti trenni kuskil Otepääl näiteks, tuleks politsei kutsuda?
Liikluses eelkõige üksteisemõistmine ja viisakus
Re: Jalgrattateemad meedias
-rein-taaramae-
Viimase paari aasta jooksul olen hakanud üha enam kartma seda, et keegi sõidab mulle trenni tehes otsa, sest ta tegeleb oma mobiiltelefoniga. Muidugi on hirm tekkinud ka vanusega.
https://auto.geenius.ee/uudis/eesti-esi ... -asjadega/
Viimase paari aasta jooksul olen hakanud üha enam kartma seda, et keegi sõidab mulle trenni tehes otsa, sest ta tegeleb oma mobiiltelefoniga. Muidugi on hirm tekkinud ka vanusega.
https://auto.geenius.ee/uudis/eesti-esi ... -asjadega/
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Jalgrattateemad meedias
See kõlab muidugi utoopiliselt, aga minu arust peaks autos olema seade mis jälgib kuhu on suunatud juhi silmad või siis tuvastab juhi tööpiirkonnas telefoni ekraani ja laseb mingit rõvedat signaali või isegi pidurdab autot.
Re: Jalgrattateemad meedias
T6nu kirjutas:rai66 kirjutas: Kui ma sõidan Liivalaias või Narva mnt Hobujaama ristmikul ja süttib punane tuli autodele ja roheline tuli jalakäijatele. Siis ma võin selle ristmiku ületada jalakäija liikumiskiirusega kehastudes jalakäijaks ja jalakäijaid mitte segades. Ühe korra pimedas sõitis üks üks sinise-punase vilkuriga järgi. Tegin talle asja selgeks. Küll läks närvi, et sõida siis kõnniteel jne. Tal oli noor tüdruk-politseinik ka kõrval. Mida rohkem vestlesime, seda rohkem see itsitas ja vanem politseinik närvi läks. Eks ma panin ta piinlikku olukorda. Mul olid omal ka taga sinised-punased tuled. Aga viisakalt me lahku läksime.
Kas mitte stopp joon ei ole see mis ei luba edasi liikuda ja ka ülekäigurajale liikuda ?
Re: Jalgrattateemad meedias
Uutel vingematel masinatel on selline asi täitsa olemas. Ei pidurda ja signaali ei anna aga juhi peale hakkab karjuma küll kui silmad kinni või valesse kohta suunatud. Eks neid asju saab muidugi välja ka lülitada muidugi.Prommar kirjutas:See kõlab muidugi utoopiliselt, aga minu arust peaks autos olema seade mis jälgib kuhu on suunatud juhi silmad või siis tuvastab juhi tööpiirkonnas telefoni ekraani ja laseb mingit rõvedat signaali või isegi pidurdab autot.
Aga inimene on leidlik ja kaine mõistus võiks ikka olemas olla, et kõike ei peaks kontrollima/reguleerima.
Re: Jalgrattateemad meedias
Nojah, "kaine mõistusega" juhte liikleb meil iga päev tuhandeid. Neid saab vähemalt puhuma panna. Telefoni näppijaid on palju raskem vahele võtta.
Re: Jalgrattateemad meedias
Tegelikult ei ole raske aga nõuab visuaalset vaatlust.
Nii nagu ei ole võimalik kõiki purjus juhte liiklusest kõrvaldada ei õnnestu seda teha ka näppijatega. KAHJUKS
Aga seda osa saab muidugi vähendada ja tuleb tegeleda.
Nii nagu ei ole võimalik kõiki purjus juhte liiklusest kõrvaldada ei õnnestu seda teha ka näppijatega. KAHJUKS
Aga seda osa saab muidugi vähendada ja tuleb tegeleda.
Re: Jalgrattateemad meedias
Meediateemast libiseme päris kaugele. Kui tahad rääkida autojuhtide suhtumisest (nt jalgratturitesse), siis kirjuta sellest siia.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Jalgrattateemad meedias
Hispaanias, mida meil tihti eeskujuks tuuakse pole asjad siiski nii roosilised. Nimelt korraldab sealne rattakogukond, eesotsas legendidega Vuelta raames protestimiitinguid nõudmaks karmimat seadust seoses autojuhtide põhjustatud ränkade õnnetustega.
http://www.cyclingnews.com/news/freire- ... fety-laws/
http://www.cyclingnews.com/news/freire- ... fety-laws/
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Jalgrattateemad meedias
Rattur võib iga hetk ületada pideva joone ja minna kasvõi kõnniteele, kui ta peab sõiduteel sõitmist ohtlikuks. Rattur ju sõidab ka vastavalt teeoludele kas vasakul pidevast joonest või paremalpool pidevat joont, kus auto ei tohi sõita. Kiirteel ei tohi ainult sõita. Aga Eestis hetkel puuduvad kiirtee tähisega teed. See on küll vale teema selle aruteluks.H.S kirjutas:Kas mitte stopp joon ei ole see mis ei luba edasi liikuda ja ka ülekäigurajale liikuda ?
Re: Jalgrattateemad meedias
Olukord läheb aina hullemaks..
https://auto.geenius.ee/uudis/muusik-ja ... oll-oinas/
https://auto.geenius.ee/uudis/muusik-ja ... oll-oinas/
Re: Jalgrattateemad meedias
Selles on tal muidugi õigus, et jalgpalli ei mängita sõiduteel ....
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Jalgrattateemad meedias
Ajakirjanduse eesmärk ei ole juba ammu mingeid lahendusi leida, või maailma paremaks luua. Klikk-klikk-klikk.
Aga mis seal ikka teha. Kas me peaks nüüd autojuhte vihkama hakkama? Kaotajaks jääb igal juhul nõrgem pool.
Sama moodi nagu ma saan aru vanade VW Passati omanikest, kes ette keeravad ja liikluses sigatsevad (sest need autod lagunevad lihtsalt nii hullult, et närvid on koguaeg läbi), siis tegelikult tuleb ka napikaid tegevatest autojuhtidest aru saada- nad on lihtsalt nii rängalt elule alla jäänud (naine karjub, lapsed ei austa, ülemus paneb pidevalt ületunde tegema ja viimane sõber on ka juba 5 aastat suure summa võlgu jäänud), et ainukene variant natukenegi kellegist üle olla ongi see tee ääres sõitev jalgrattur sest muu liiklusraevu puhul saaks ilmselt lihtlabaselt kerepeale.
Aga mis seal ikka teha. Kas me peaks nüüd autojuhte vihkama hakkama? Kaotajaks jääb igal juhul nõrgem pool.
Sama moodi nagu ma saan aru vanade VW Passati omanikest, kes ette keeravad ja liikluses sigatsevad (sest need autod lagunevad lihtsalt nii hullult, et närvid on koguaeg läbi), siis tegelikult tuleb ka napikaid tegevatest autojuhtidest aru saada- nad on lihtsalt nii rängalt elule alla jäänud (naine karjub, lapsed ei austa, ülemus paneb pidevalt ületunde tegema ja viimane sõber on ka juba 5 aastat suure summa võlgu jäänud), et ainukene variant natukenegi kellegist üle olla ongi see tee ääres sõitev jalgrattur sest muu liiklusraevu puhul saaks ilmselt lihtlabaselt kerepeale.
Re: Jalgrattateemad meedias
Järgimine kord kui maanteele sõitma lähete siis pange poekott lenksu külge. Suurem võimalus ellu jääda ja teenite vähemalt ühe autojuhi austuse.
Hea aktsiooni saaks sellest.
Hea aktsiooni saaks sellest.
Re: Jalgrattateemad meedias
mnjah
https://tallinn.postimees.ee/732564/joo ... imise-alla
et kesse siin ikkagi see loll oinas on?
https://tallinn.postimees.ee/732564/joo ... imise-alla
et kesse siin ikkagi see loll oinas on?
Gravity is a Bitch
Re: Jalgrattateemad meedias
Meie oleme lollid, et sõidame maanteedel, kus sellised oinad autot juhivad.Kuldar kirjutas:mnjah
https://tallinn.postimees.ee/732564/joo ... imise-alla
et kesse siin ikkagi see loll oinas on?
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Jalgrattateemad meedias
Kõlab nagu mingi rekkamehe sündroom. Teeb kurjaks kindlasti kui pidurid ja teel oldud aeg kuluvad liialt jne.
Re: Jalgrattateemad meedias
Pole küll Eestiga seotud kuid Inglismaal ratturid füüsilise rünnaku all.
https://road.cc/content/news/248807-mor ... ve-attacks
https://road.cc/content/news/248807-mor ... ve-attacks
Re: Jalgrattateemad meedias
Rattur on antud kontekstis suvaline noortegängi ohver. Lihtsalt nüüd on valitud üks koht tegevuseks - rattatee. Ehk tegu pole miski ühiskondliku rattavastsusega.AhtiH kirjutas:Pole küll Eestiga seotud kuid Inglismaal ratturid füüsilise rünnaku all.
https://road.cc/content/news/248807-mor ... ve-attacks
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Jalgrattateemad meedias
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Jalgrattateemad meedias
Kui ühiskondlik rattavastasus leiaks väljundi konkreetsete rünnakute näol siis oleks seis ikka väga sant. Mõni aeg tagasi päevakorral olnud noortekambade teemaga haakub see aga meilgi hästi.Mati kirjutas:Rattur on antud kontekstis suvaline noortegängi ohver. Lihtsalt nüüd on valitud üks koht tegevuseks - rattatee. Ehk tegu pole miski ühiskondliku rattavastsusega.AhtiH kirjutas:Pole küll Eestiga seotud kuid Inglismaal ratturid füüsilise rünnaku all.
https://road.cc/content/news/248807-mor ... ve-attacks
Mul ikka paar korda aastas tuleb ette juhtumeid kus noorikud tahtlikult pulli üritavad teha. Mingite asjade ette loopimisega, tee blokeerimisega (inimestega) ja ka "sõbra" ette lükkamisega. Siiamaani kõik lahenenud tagajärgedeta.
Rattur on selles suhtes hea sihtmärk, et kerge rünnata ja lihtne ära joosta. Nagu talvel lume ja muude pallidega autode loopimine sillalt / metsast.
Re: Jalgrattateemad meedias
Issanda loomaaed on ikka kirju...
https://auto.geenius.ee/rubriik/paeva-v ... seadusele/
https://auto.geenius.ee/rubriik/paeva-v ... seadusele/
Re: Jalgrattateemad meedias
Pullerits "testis" ministrit - https://tv.postimees.ee/6417470/priit-p ... 1490950650
Tore ja eeskujulik minister ma ütleks. Sama paraku ei saa öelda egortippari Pullipritsi kohta, kes ikka pidi loo viimase lõiguga asja sobivalt kokku võtma ...
Postimehe ajakirjanik Priit Pullerits, selle lühiülevaate ja lisatud video autor, sõitis Põlvast üksinda tagasi Tartusse. Küljelt puhuvas vastutuules õnnestus tagasiteel saavutada keskmine kiirus 30 km/h.
... st kiiremini kui Tartu külje alt Haagest Põlvasse tagant küljekaga sõitnud minister ... kloun!
Tore ja eeskujulik minister ma ütleks. Sama paraku ei saa öelda egortippari Pullipritsi kohta, kes ikka pidi loo viimase lõiguga asja sobivalt kokku võtma ...
Postimehe ajakirjanik Priit Pullerits, selle lühiülevaate ja lisatud video autor, sõitis Põlvast üksinda tagasi Tartusse. Küljelt puhuvas vastutuules õnnestus tagasiteel saavutada keskmine kiirus 30 km/h.
... st kiiremini kui Tartu külje alt Haagest Põlvasse tagant küljekaga sõitnud minister ... kloun!
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Jalgrattateemad meedias
Pool on artiklis juurde pandud.Moiva kirjutas:Issanda loomaaed on ikka kirju...
https://auto.geenius.ee/rubriik/paeva-v ... seadusele/
Keeras küll ohtlikult ja ebameeldivalt autojuhile vasakpöördel vastassuuna vööndisse. Aga ristmiku ületas jalakäijate rohelise tulega ja hoogu maha võttes ja liikus jalgteele
Re: Jalgrattateemad meedias
Pigem jah,pikemal laskumisel punnitas hetkeks spidokale 30km/h.Mati kirjutas:Pullerits "testis" ministrit - https://tv.postimees.ee/6417470/priit-p ... 1490950650
Küljelt puhuvas vastutuules õnnestus tagasiteel saavutada keskmine kiirus 30 km/h.
... st kiiremini kui Tartu külje alt Haagest Põlvasse tagant küljekaga sõitnud minister ... kloun!
Re: Jalgrattateemad meedias
Palun jätke Pullerits rahule - haige mõttemaailmaga inimese üle naermine ei ole ilus!Dront2 kirjutas:Pigem jah,pikemal laskumisel punnitas hetkeks spidokale 30km/h.Mati kirjutas:Pullerits "testis" ministrit - https://tv.postimees.ee/6417470/priit-p ... 1490950650
Küljelt puhuvas vastutuules õnnestus tagasiteel saavutada keskmine kiirus 30 km/h.
... st kiiremini kui Tartu külje alt Haagest Põlvasse tagant küljekaga sõitnud minister ... kloun!
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Re: Jalgrattateemad meedias
oodake-oodake, 10 aasta pärast, kui härra PP füüsiline suutlikus on veelgi vähenenud, teeb ta reportaaži, kuidas ta Karumõmmi lasteaia tillusõidu võitis ja 4-aastaseid ikka võimsalt tuuseldas. Pärast on veel lastele kohustuslik muljeteõhtu (pikusega 5h) sellest päevast, kuidas PP kunagi oma 800m isikliku rekordi jooksis.mart2 kirjutas:Palun jätke Pullerits rahule - haige mõttemaailmaga inimese üle naermine ei ole ilus!Dront2 kirjutas:Pigem jah,pikemal laskumisel punnitas hetkeks spidokale 30km/h.Mati kirjutas:Pullerits "testis" ministrit - https://tv.postimees.ee/6417470/priit-p ... 1490950650
Küljelt puhuvas vastutuules õnnestus tagasiteel saavutada keskmine kiirus 30 km/h.
... st kiiremini kui Tartu külje alt Haagest Põlvasse tagant küljekaga sõitnud minister ... kloun!
Re: Jalgrattateemad meedias
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Jalgrattateemad meedias
See kodanik Rüütelmaa on juba ammu jätnud suts süüdimatu mulje. Musternäidis juurdunud ja klapistunud linnaametnikust!KaupoR kirjutas:Kui see vaid oleks nali
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Jalgrattateemad meedias
Alati vaadake helgemat külge! Alles kuu aega tagasi teatas isand Rüütelmaa pärast kahetunnist patrulli samas linnas, et mitte ühtegi ratturit ei leitud, nüüd siis ikkagi on kaks tükki leitud! Selliste visuaalsete vaatluste "andmete" pealt on võimalik taristuotsused vastu võtta kerge südamega, süümekaid ja muud jama ei tule!
Kunagi kõlas ettepanek, et Elionil saja sisse sõitnu on väärt eraldi teemat, minu arust on tänasest kuni selle ametniku töösuhte lõpetamiseni paslik eraldi teema avada, näiteks "Rüütelmaa 100 parimat ütlust ja tegu rattasõidu depopulariseerimiseks". KaupoR postitus sobib hästi alustuseks, enda oma luban heaga ära tsenseerida.
-----
Päeva tsitaat
Kunagi kõlas ettepanek, et Elionil saja sisse sõitnu on väärt eraldi teemat, minu arust on tänasest kuni selle ametniku töösuhte lõpetamiseni paslik eraldi teema avada, näiteks "Rüütelmaa 100 parimat ütlust ja tegu rattasõidu depopulariseerimiseks". KaupoR postitus sobib hästi alustuseks, enda oma luban heaga ära tsenseerida.
-----
Päeva tsitaat
geenius.ee ajakirjanik kirjutas:Ma arvan, et kui te tahate, et autosid vähem oleks, siis üks viis selleks oleks tekitada viisakas meetod jalgrattaga liiklemiseks. Seda näeb ette ka linna jalgrattastrateegia.
Tallinna linna liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa kirjutas:Teate, ma käisin täna mööda linna. Mitut jalgratturit ma nägin? Kahte! Ei ole mõtet siin tulla jalgrattastrateegiaga vehkima, kui keegi jalgratast ei kasuta.
Re: Jalgrattateemad meedias
Pole küll otseselt meedia teema, kuid siiski oluline. Nimelt Tallinna Linnavolikogu istungil hiljuti üheks päevakorra punktiks järelpärimine seoses kergliiklusteedega. Hr. Rüütelmaa "kongikaaslase" hr. Klandorfi vastused on loetavad siin - https://aktal.tallinnlv.ee/static/Arupa ... ok2202.pdf
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Jalgrattateemad meedias
Avamisel oli kohal mõni rattur enam kui 2. Aga kui osata lugeda vaid kaheni, siis oli neid ikka 2.veloson kirjutas:Tallinna linna liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa kirjutas:Teate, ma käisin täna mööda linna. Mitut jalgratturit ma nägin? Kahte! Ei ole mõtet siin tulla jalgrattastrateegiaga vehkima, kui keegi jalgratast ei kasuta.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Jalgrattateemad meedias
Loodetavasti saab sellest nüüd trend, jälle soovin esile tuua inimesi, kes on tervet eraldi teemat väärt. Nimelt võtsid Geenius.ee Marii Karell ja Hans Lõugas veelkord kätte ja vaatasid tänase Gonsiori valmimise puhul asja jalakäija ja ratturi kasutusolukorrad läbi (tegelikult pole kommunaalamet objekti veel vastu võtnud, aga enne Ülemiste Vanakese välja kutsumist on oodata ilmselt ainult nipet-näpet liikluskorraldusmärkide sättimise osas, niiet see artikkel pädeb tõenäoliselt 19/20 ka pärast tänava vastu võtmist). Kui uued projektid alati niisuguse huviga juba projekteerimise faasis läbi töötataks ja ekspertide arvamustele mitte vastavad joonised prügikasti visataks, poleks enam selliseid transiit-masuutliikluskorraldust patroniseerivaid ametnikke 70ndatesse kuuluvaid stagnatsioone ehituslepingutesse ja kivisse raiumas. Nüüd saab ainult tagant järgi auditeerida ja hädaldada (jätan mainimata, et mõni asi on ka hästi ja uuenduslikult lahendatud).
Asjast - artikli autorid kirjutavad "Gonsiori tänav sai ekspertidelt 20 muudatusettepanekut, 14 neist jättis linnavalitsus arvestamata" ja asja selgitamiseks on ise ratta, mõõdulindi ja ketsidega pilti võtnud
Asjast - artikli autorid kirjutavad "Gonsiori tänav sai ekspertidelt 20 muudatusettepanekut, 14 neist jättis linnavalitsus arvestamata" ja asja selgitamiseks on ise ratta, mõõdulindi ja ketsidega pilti võtnud
Geenius.ee kirjutas:Kaks aastat tagasi tellis majandus- ja kommunikatsiooniministeerium Gonsiori tänava esialgsele projektile ekspertiisi, kus Taani firma COWI palus sisuliselt kõik jalgratta liiklust puudutava ümber teha. Geenius käis täna Gonsiori tänava rattaga läbi ning veendus, et 20 punktist on arvestatud vaid 6.
"Minagi olin üks neist tuhandetest maapoistest, keda harisid põhiliselt vanavanemad ja jalgratas."
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Re: Jalgrattateemad meedias
Krooniline kriminoloogia juhtum Tartu Postimehes: Enda sõnul aastast 1978 üle tuhande ratta varastanud mees Indrek Jeeret
"Minagi olin üks neist tuhandetest maapoistest, keda harisid põhiliselt vanavanemad ja jalgratas."
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Re: Jalgrattateemad meedias
Igati tubli noormees, müts maha https://sport.err.ee/903156/18-aastane- ... iiru-peale
Re: Jalgrattateemad meedias
Uudise sees on pilt (kollaaž) Instagrammi postitusest ja on selgelt ära tuntav, et paremas veerus on foto Tartu Raekoja platsist. Veidi otsides leidsin ka originaali: https://www.instagram.com/p/BnG2VlhgE-E/. Marathon100 ja ERR ostkasid vaid uudise ära tõlkida aga mitte tabada seda, et noormees ka meie kodukamaral veeres.marguss7 kirjutas: ↑24. 01. 2019. 08:42Igati tubli noormees, müts maha https://sport.err.ee/903156/18-aastane- ... iiru-peale
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Jalgrattateemad meedias
Üks sissevaade tippratturi mentaalsetesse seiklustesse: Olümpiavõitja ja maailmameister Victoria Pendleton plaanis enesetappu
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Jalgrattateemad meedias
Pealkirja lugedes olin veidi skeptiline aga peale lugemist kirjutan sisule rõõmuga alla.
Kätlin Kuldmaa: jalgrattasõit Tallinna kesklinnas on täna samasugune surmalõks kui 2001. aastal
Alles saime näha, kuidas värske linnapea seadis kahtluse alla, kas "euroopalik" lähenemine autode südalinnast tõrjumisele on ikka õige ning äkki peaks kaaluma hoopis "ameerikalikku" lähenemist.
Kätlin Kuldmaa: jalgrattasõit Tallinna kesklinnas on täna samasugune surmalõks kui 2001. aastal
Alles saime näha, kuidas värske linnapea seadis kahtluse alla, kas "euroopalik" lähenemine autode südalinnast tõrjumisele on ikka õige ning äkki peaks kaaluma hoopis "ameerikalikku" lähenemist.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Jalgrattateemad meedias
https://www.err.ee/948649/elron-piirab- ... i-rongidesElron keelab suveperioodil suurema nõudlusega Tartu, Narva ja Viljandi liinidel reedeti, laupäeviti ja pühapäeviti jalgrataste rongiga transportimise.
https://gorebikeheart.blogspot.com - Stories from the saddle of my bike
Re: Jalgrattateemad meedias
Eesti vanasõna - kus viga näed laita seal tule ja keela see ära.
Ega midagi, tuleb kasutada sama trikki, mis New Yorki metroos koertega - osta üks väga suur kott ja ratas sinna sisse toppida.
Ega midagi, tuleb kasutada sama trikki, mis New Yorki metroos koertega - osta üks väga suur kott ja ratas sinna sisse toppida.