Ratta kaal
Ratta kaal
Tere.
Kui palju mõjutab sõidutulemust jalgratta kaal?
Näiteks 14kg vs 9kg ,asfaldil.
Saan aru ,et sõltub sajast näitajast,aga kui kõik on sama , marsruut,tuul,rehvirõhk,lenks jne.
Et kas see 5kg kajastub silmnähtavalt sõiduvõimekuses?
Olen kahevahel,kas osta hää kerge maantekas või lasta hübriidiga edasi. Praegu jäävad mitmed objektid füüsise tõttu kättesaamatuks.
Kui palju mõjutab sõidutulemust jalgratta kaal?
Näiteks 14kg vs 9kg ,asfaldil.
Saan aru ,et sõltub sajast näitajast,aga kui kõik on sama , marsruut,tuul,rehvirõhk,lenks jne.
Et kas see 5kg kajastub silmnähtavalt sõiduvõimekuses?
Olen kahevahel,kas osta hää kerge maantekas või lasta hübriidiga edasi. Praegu jäävad mitmed objektid füüsise tõttu kättesaamatuks.
Re: Ratta kaal
Hübriidi ja maanteka vahe on nagu öö ja päev ning kaal selle juures on kõige viimasem küsimus.
Re: Ratta kaal
Kui hübriidile panna kitsad rehvid ja oinasarved,mis vahe siis veel on maantekaga , peale kaaluvahe. Mis minu püstituse puhul on viis kilo. 14kg vs 9kg.
Kui palju ratta kaal sooritust mõjutab?
Kui palju ratta kaal sooritust mõjutab?
Re: Ratta kaal
No võta 5 kg kott selga ja saadki teada, mis vahe on.
Re: Ratta kaal
Sa võiksid esialgu avalikustada enda eesmärki.
Kaal kaluks aga hübriidil ja MNT rattal on erinevad võimalused.
Kaal kaluks aga hübriidil ja MNT rattal on erinevad võimalused.
Re: Ratta kaal
Tuleta natuke meelde koolitarkusi, hästi lihtsustatud variandis keha mass ja seda liikuma panev jõud ning kudas nad omavahel üksteist mõjutavad. Usun et jõuad ise vastuseni kas kerge või raske ratas.
Re: Ratta kaal
Oleneb kui kodus sa ingliskeelega oled aga sellel lingil tehakse mõned katsed kuidas mõjutab ratta kaal liikumiskiirust. Kuna põhirõhk on pandud sellele kuidas matkates koorma kaal muudab liikumiskiirust, siis võibolla päris oma vastust sealt ei saa aga mingi mõttetera ehk nendes katsetes siiski peidus on.
Kui palju koorma kaal muudab liikumiskiirust
Kui palju koorma kaal muudab liikumiskiirust
Re: Ratta kaal
Suurem kaal mõjub halvemini kiirendusele (rohkem massi, mida liikuma panna) ning tõusudel ronimist. Rohkem massi, mille potentsiaalset energiat suurendada. Siledal maal stabiilse kiiruse juures mõjub pöidade kaal positiivselt hoides inertsist hoogu üleval (aerojooksud nagu hooratas).
9 vs 14kg eelistused tulevad kõige paremini välja mõrvari isast ratas seljas üles rühhkides.
9 vs 14kg eelistused tulevad kõige paremini välja mõrvari isast ratas seljas üles rühhkides.
Re: Ratta kaal
Reaalselt on ikkagi nii stabiilset sõitu, kus ratta kaalu üldse ei taju, ülivähe.
Ma olen raske hübriidi pealt järk-järgult maanteka peale kolimise läbi teinud ja võin väga lambist pakkuda, et keskmine kiirus on tõusnud 25 -> 29.
Maanteka kergus avaldub sellise erilise erksusena, mida on iga liigutusega tunda, lisaks on süsinikraamiga ratas sarnase jäikuse juures oluliselt mugavam kui sama laia kummiga alu hübriid.
Ma olen raske hübriidi pealt järk-järgult maanteka peale kolimise läbi teinud ja võin väga lambist pakkuda, et keskmine kiirus on tõusnud 25 -> 29.
Maanteka kergus avaldub sellise erilise erksusena, mida on iga liigutusega tunda, lisaks on süsinikraamiga ratas sarnase jäikuse juures oluliselt mugavam kui sama laia kummiga alu hübriid.
Re: Ratta kaal
sekundeerides Marekile siis kõik hakkab olenema siiski eesmärkidest. Erinevad rattad, erinevad võimalused.
Olenevalt millised on need sinu "objektid" ja kasutusvajadusest siis võibolla on sulle sobilik hoopis cyclo või gravel ratas?
Ise võistlesin 1,5 hooaega Filtri pikkadel cyclokaga siis ostsin carbon mnt ja tagasi ei vaata - kirjeldaks erinevust nii, tunne on selline justkui 14kg cyclot vead endale järgi kuid ~9kg mnt ratas lükkab sind edasi ..ja 9kg mnt on tänapäeva mõistes juba raske ratas : )
Olenevalt millised on need sinu "objektid" ja kasutusvajadusest siis võibolla on sulle sobilik hoopis cyclo või gravel ratas?
Ise võistlesin 1,5 hooaega Filtri pikkadel cyclokaga siis ostsin carbon mnt ja tagasi ei vaata - kirjeldaks erinevust nii, tunne on selline justkui 14kg cyclot vead endale järgi kuid ~9kg mnt ratas lükkab sind edasi ..ja 9kg mnt on tänapäeva mõistes juba raske ratas : )
Re: Ratta kaal
kas tsüklo ja MNT vahel peale kaalu ka erinevusi oli?velonaut kirjutas:sekundeerides Marekile siis kõik hakkab olenema siiski eesmärkidest. Erinevad rattad, erinevad võimalused.
Olenevalt millised on need sinu "objektid" ja kasutusvajadusest siis võibolla on sulle sobilik hoopis cyclo või gravel ratas?
Ise võistlesin 1,5 hooaega Filtri pikkadel cyclokaga siis ostsin carbon mnt ja tagasi ei vaata - kirjeldaks erinevust nii, tunne on selline justkui 14kg cyclot vead endale järgi kuid ~9kg mnt ratas lükkab sind edasi ..ja 9kg mnt on tänapäeva mõistes juba raske ratas : )
täna on tsüklod samuti 9kg ja isegi kergemad
ratta mass on eelkõige tõusudel koormaks, kas sellest trassil tulu on, selles ma niiväga kindel ei ole - kui just võistlussport töö ei ole
siin lisaküsimuseks hoopis: kuivõrd erineb massijaotus rattal, kas mass on ratturil või mass on rattal?
Olles ise 95-100kg, siis see rattahinnas seisnev kilogramm või kaks tundub ja ilmselt ongi rumal numbriline väärtus.
Olen kuulnud väljendit, et 1kg rattamassi = 10kg seljakott seljas - ei ole veel veendunud selles lauses, kuid oleks huvitav lugeda võrdlust, kui selline eksisteerib
Re: Ratta kaal
Ise küsid, ise vastad. Ja 9kg ratast poleks vaja nillida - neil sageli jooksudel, pedaalidel kaalupiirang nt max 85 kg .Tere Ivar kirjutas: Olles ise 95-100kg, siis see rattahinnas seisnev kilogramm või kaks tundub ja ilmselt ongi rumal numbriline väärtus.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Ratta kaal
Kehtib igati -- kui teatud hinnaklassis kilo kaupa hinnakirja edasi kerida, jääb kindlasti seljakotitäis muud kraami eelarvest välja.Tere Ivar kirjutas: Olen kuulnud väljendit, et 1kg rattamassi = 10kg seljakott seljas - ei ole veel veendunud selles lauses, kuid oleks huvitav lugeda võrdlust, kui selline eksisteerib
"Minagi olin üks neist tuhandetest maapoistest, keda harisid põhiliselt vanavanemad ja jalgratas."
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Re: Ratta kaal
See katsetus näitab ,et isegi 10kg kaalulisa avaldab tulemusele üsnagi tühist mõju, võistlustel muidugi on minut oluline aga jutt on ikkagi 10-20kg kaaluvahest. Ehk siis ratta kaal +-5 kilo ei oma mingit tähtsust harrastusratturile.-common- kirjutas:
Kui palju koorma kaal muudab liikumiskiirust
Re: Ratta kaal
Siin terve thread videos oleva ratta arenguloost: https://weightweenies.starbike.com/foru ... 0&t=144641
Re: Ratta kaal
Tule taevas appi, anorektiku oinasarvedelt ei võetudki lenksuteipi maha? Naljast on asi muidugi kaugel, pildil jäi vähemalt 3 sellist jubinat silma, mille kohta Velodroomi kõrval nenditakse "kui eluisu on, vaheta kohe välja."
"Minagi olin üks neist tuhandetest maapoistest, keda harisid põhiliselt vanavanemad ja jalgratas."
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Sina võid aga saata mõned eurod ja harida ennast hõlpsasti hangitava kirjanduse abil: müüa peamiselt jõuanduriga treenimisele keskenduvat lektüüri Coggan, Allen, Friel, Passfield jt
Re: Ratta kaal
Ratta omanik kirjutas seal ühes postituses, kuidas pidi sadula kõrgust sättima ja sadulaklamber läks 4 nm peale pingutades pooleks Piduritel osad poldid carbonist või alumiiniumist, pidurilingid ise on Dremeliga läbi puuritud jms... minul oleks selle ratta peal päris kõhe tunne igatahes.
Zero the Hero
Re: Ratta kaal
Eks ta ole ikka kaalumiseks ehitatud, mitte liikumiseks...
Re: Ratta kaal
Ega tea, selle teibi sees äkki lenksu polegi!?veloson kirjutas:Tule taevas appi, anorektiku oinasarvedelt ei võetudki lenksuteipi maha?
- Polaarorav
- Rattur
- Postitusi: 305
- Liitunud: 15. 02. 2013. 14:41
Re: Ratta kaal
kõige enam mõjutab rattakaal ikka rahakotti. Panusta ehk rohkem sinna kuldsesse keskteesse ja sõida rohkem.
SHUT UP LEGS!
Re: Ratta kaal
Jummalast igaühe enda asi millise ratta ehitab. Mu meelest.