

Siin üks "majandusmeedia" poolt avaldatud nupuke, sarnaseid oli 1-2 veel.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/92484 ... bur-pohjus
Aga tõepoolest on asjad just nii.
Maailma tarbekaubanduse vereringe ehk ookeani konteinervedu on kapitaalse põntsu saanud. Tühje konteinereid (Aasias) pole, laevad millele läheb 10000-20000 TEU (20-jalast) konteinerit vedelevad reidil.
Ja olles viimased 16 aastat otseselt ka tootmisettevõtetes merevedudega kokku puutunud võin kinnitada, et täpselt nii on. 20-jalase kondi veo eest küsitakse 1700 EUR/USD asemel näiteks 9000. 40-jalase eest 2300 asemel 15000. Tühje konteinereid Aasias napib, väljumisi samuti. Kõigepealt pead kinnitama hinna, eks siis näis millal reaalselt saab tühja konteineri ja millal selle liikuvale laevale. Su konteiner või väljumine võidakse üle pakkuda...
Kel admin pole Googlet kinni keeranud, see saab välja arvutada rattakastide arvu konteineris ja ühiku veokulu hinnatõusu Aasiast Euroopasse.
Pole midagi imestada kui 2021 mudeliaasta ratas maksab näiteks 15% rohkem kui aasta-kaks tagasi või et bike-discount.de lükkab pidevalt teie SLX jublaka tarneaega 6+ nädalat edasi.
2021 hooaega silmas pidades tasub arvesse võtta....