Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist

Kõikvõimalikud mõtted, mis tulevad pähe kui pole ammu sadulasse saanud või oled sinna liiga kauaks jäänud.
Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist

Postitus Postitas erikr » 30. 06. 2004. 18:29

Käesolev teema justkui dubleerib mitut eelnevat kuid eesmärk on veidi teine.
Teema vastu on huvi tundnud nii Maanteeamet kui ka SLÕhtuleht.
Eesmärk on koondada siia teemasse korrektsed ja argumenteeritud arvamused teede, jalgrattateede, raudteeülesõitude, äärekivide jne teemadel.
Sõnumi struktuur oleks umbes nii: asukoht või üldine nähtus, mis on hästi, mis on halvasti ja mis on võimalikud tagajärjed ratturile. Eriti hea oleks ka konkreetne parandusettepanek.

Autojuhtide ja ratturite omavahelised antagonistlikud vastuolud ei kuulu siia teemasse.

Lahmiv ja ebakonstruktiivne väljenduslaad viib sõnumi kiire kustutamsieni. Kes rahva hääle kuuldavõtmisesse ei usu, sellel palun kulutada ülemäärane energia kirjutamise asemel treenimisse teedeta maastikul.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
tarts
Rattur
Postitusi: 391
Liitunud: 17. 05. 2004. 12:05

Kiirus maanteedel

Postitus Postitas tarts » 30. 06. 2004. 20:33

Värisen juba hirmust adminnide ees oma ettepaneku revolutsioonilisusega kuid loodan, et halvemal juhul tehakse siiski vaid see ettepanek ratturite poolt maha ja adminnid seda ära kustutama ei hakka.

Ettepanek on kehtestada Eestis maksimaalne suurim lubatud sõidukiirus:

asulasisesel teel 40 kilomeetrit tunnis;
asulavälisel teel 80 kilomeetrit tunnis.

Nendel teedel kus on teedele joonitud jalgrattateed(rajad) võib lubada sõidukiirust:

asulasisesel teel 50 kilomeetrit tunnis;
asulavälisel teel 90 kilomeetrit tunnis.


Eesmärk on tagada juhtidele piisav reageerimisaeg jalgratturite märkamiseks ja vastavalt LE nõuetele reageerimiseks. Praegused sõidukiirused ja liiklustihedus maanteedel ning asulates ei jäta enam piisavalt aega auotjuhtidele mõistlikuks reageerimiseks mootorsõidukitega võrreldes aeglaselt mööda teed sõitvate ratturite teel kulgemise puhul.

Teedel kus on märgitud jalgrattarajad võib lubada kõrgemat sõidukiirust, kuna ratturid sõidavad autodest eraldi asetseval sõidurajal ja seetõttu ei vaja autojuhtidel rattast möödumine täiendavat reageerimist ning sõidutrajektoori muutmist, kuna rattatee on ka autojuhile pidevalt nähtav. Juhul kui rattatee märgistus on nõnda kulunud, et autost seda enam märgata ei ole võimalik, siis tuleb suurema kiiruse võimaldamine autodele sellel teelõigul lõpetada.

Tegin ettepanekule omaette teema ja küsitluse
Viimati muutis tarts, 01. 07. 2004. 10:21, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 30. 06. 2004. 20:43

Pirta teel (suunal viimsi poole) natuke enne Bermuda kohvikut (Randvere tee või Mähe teeots) on üks sadevee kanalisatsiooni kaevu kaas pandud nii, et avad on teega pikisuunalised. Maanteeratta kumm nii kitsas, et sealt üle sõites võib esiratas sinna pilusse vajuda ja mis edasi eks seda arvaku igaüks ise. Samal lõigul on teised kaaned ilusasti risti.
Viimati muutis veiko, 30. 06. 2004. 21:47, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
LauriA
Rattur
Postitusi: 790
Liitunud: 11. 04. 2003. 18:35

Postitus Postitas LauriA » 30. 06. 2004. 21:40

Lõigul Laagri-Ääsmäe (Pärnu mnt.) on nendel sildade (Tõdva ja Keila jõgi?) äravoolu kanalite katted kas puudu või siis selliste avadega, et MNT rattaga neid kogemata ületades on kukkumine kindel.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.

Kasutaja avatar
Ereliukas
Testisõitja
Postitusi: 788
Liitunud: 18. 02. 2003. 12:26

Re: Kiirus maanteedel

Postitus Postitas Ereliukas » 30. 06. 2004. 23:30

tarts kirjutas:Värisen juba hirmust adminnide ees oma ettepaneku revolutsioonilisusega kuid loodan, et halvemal juhul tehakse siiski vaid see ettepanek ratturite poolt maha ja adminnid seda ära kustutama ei hakka.

Ettepanek on kehtestada Eestis maksimaalne suurim lubatud sõidukiirus:

asulasisesel teel 40 kilomeetrit tunnis;
asulavälisel teel 80 kilomeetrit tunnis.

Nendel teedel kus on teedele joonitud jalgrattateed(rajad) võib lubada sõidukiirust:

asulasisesel teel 50 kilomeetrit tunnis;


asulavälisel teel 90 kilomeetrit tunnis.


Eesmärk on tagada juhtidele piisav reageerimisaeg jalgratturite märkamiseks ja vastavalt LE nõuetele reageerimiseks. Praegused sõidukiirused ja liiklustihedus maanteedel ning asulates ei jäta enam piisavalt aega auotjuhtidele mõistlikuks reageerimiseks mootorsõidukitega võrreldes aeglaselt mööda teed sõitvate ratturite teel kulgemise puhul.

Teedel kus on märgitud jalgrattarajad võib lubada kõrgemat sõidukiirust, kuna ratturid sõidavad autodest eraldi asetseval sõidurajal ja seetõttu ei vaja autojuhtidel rattast möödumine täiendavat reageerimist ning sõidutrajektoori muutmist, kuna rattatee on ka autojuhile pidevalt nähtav. Juhul kui rattatee märgistus on nõnda kulunud, et autost seda enam märgata ei ole võimalik, siis tuleb suurema kiiruse võimaldamine autodele sellel teelõigul lõpetada.
Teen siis selle ettepaneku maha. Igapäevaselt nii auto, kui ka rattaga liigeldes võin kinnitada, et minu, kui mootorsõidukijuhi liikumiskiirusest tingitud jalgratturi mittenägemisest (kui pole tegemist pimedas valgustamata mustades riietes ratturiga) pole 20 a jooksul, mil olen aktiivselt moottorsõidukiga sõitnud, esinenud ühtegi ohtlikku situatsiooni.
On olnud ohtlikke situatsioone, mis on tingitud jalgrattaga liikleja terve mõistuse vastasest, ettearvamatust liiklemisest.
Iga terve mõistusega inimene võiks olla aru saanud, et keeldude-käskudega ei muutu meie liikluspildis midagi. Praegu lubatud linnas 50 ja mnt-l 90, aga mis on reaalne keskmine liikluse kiirus? Kui palju liigub joobes juhte, kuigi see kõvasti keelatud?
Liiklus hakkab muutuma paremuse poole siis, kui tekkib juhtide(nii jalgratturite, kui ka mootorsõiduki juhtide) seas reaalne teineteisega arvestamine ja austamine. Kuidas saab see tekkida, kui mõni rattaga rullnokk bussijuhile "tigu"teeb.
Kuidas saab autojuht austada seda, kes teda ei austa(pean silmas räigelt eeskirju rikkuvaid jallgrattureid, keda karjade kaupa ringi liigub)
Igaüks võiks nüüd endalt küsida, kas teeb rattaga sõites kõik 100% liikluseeskirjade järele - see, et teised, nii mootorsõidukiga, kui ka mootorita liikujad räigelt rikuvad ja sigatsevad, ei ole vabandus.
Kui üksikindiviid ise ei hakka endas muudatusi ellu viima, siis ei muutu siin maailmas midagi.

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 01. 07. 2004. 01:08

Kommenteeriks siis rattateid, mis on kõnniteedel.

Kõikide bussipeatusi läbivate teelõikude juures on ohtlik, kuna inimesed kõnnivad tagurpidi, muudavad äkki suunda, jooksevad putka tagant välja jne. Samuti häirivad rattad neid. Sellistes kohtades ei tohiks rattaga sõita - tee peaks kaarega tagant kulgema ja see on enamasti teostatav.

Tallinnas Taksopark - Linnutee suunas paremal kulgev rattateeks märgistatud kõnnitee pind on nagu kuumaastik, sest teega risti (arvatavasti asfaldi all puude juured vms) looklevad kõrgenenud servadega praod.

Telliskivi 24/Ristiku 8 ees kulgeva rattatee peal pargivad tihti autod.

Roccast Hipodroomini kulgeva rattatee peal on suvel hunnikuteviisi hobusesõnnikukuhilaid - järelikult kulgetakse sellel ka hobustega. Ei ole kogemusi, et kas see oleks ohtlik.

Paljudes kohtades on küll rattateede ristumisel hooviteedega langusega kivid, aga mõnikord on languse ja tee vahel ikkagi paar cm vahet. Näiteks vist Kadaka/Mustamäe ristmikust Forelli suunas on selline koht või oli see hoopis Tammsaare Hesburgeri juures või Sõpruse McD juures?

Positiivselt: Kasutan hea meelega rattateed, mis kulgeb Tammsaare teega paraleelselt Pärnu mnt pealt kuni Tondi Selverini. Asfalt OK, vähe jalakäijaid.

Kiiresti saab vast siiski sõita ainult sõiduteel, kuigi vihmase ilmaga või hilja õhtul on Kakumäe rattatee täitsa abiks.

Kasutaja avatar
Andrus K
Rattur
Postitusi: 1745
Liitunud: 14. 05. 2003. 15:29

Postitus Postitas Andrus K » 01. 07. 2004. 07:19

1. konkreetne muudatusettepanek LE-sse: autoteega paralleelselt kulgev rattatee olgu peatee ka ristuvatele kõrvalteedele (autoteedele).

2. Mustamäel Raja tänaval on juba u. aasta otsa üks kaevuluuk sedavõrd ära vajunud, et mistahes liiklusvahend sinna sisse sõidaks, siis tagajärjed on kurvad.

3. Ehitajate tee tõusu alguses Nõmmele peaks üle tee viima kas vöötrada või veelgi parem oleks jalakäiate/jalgratturite tunnel läbi teetammi mis ühendaks omavahel Mõlemal pool Ehitajate teed kulgevad rattateed (TTÜ spordihoone poolne rattatee lõppeb siiski enne tõusu "ei kusagil") ning mõlemal pool Ehitajate teed laiuvate parkmetsade kasutajate (jalutajad, sportlased) liikumisteed.

4. Paldiski mnt. ja Õismäe tee ristil harku järve juures üks ohtlikult ära vajunud kaevuluuk/auk.
Viimati muutis Andrus K, 01. 07. 2004. 08:08, muudetud 1 kord.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!

Kasutaja avatar
alar
Rattur
Postitusi: 507
Liitunud: 03. 01. 2004. 21:48

Postitus Postitas alar » 01. 07. 2004. 08:04

Üks nõme koht on loomaaia parkla, millest viib läbi ka ratta tee, kuid seal pargivad autod küll väga suvaliselt (ka osaliselt või ka täielikult ratta teel).

Kasutaja avatar
tarts
Rattur
Postitusi: 391
Liitunud: 17. 05. 2004. 12:05

Postitus Postitas tarts » 01. 07. 2004. 10:37

Raudtee ülesõidukohtades, kus raudtee lõikub sõiduteega diagonaalselt:

1)panna välja jalgratturitele hoiatusmärk 151. Libe tee lisatahvliga 847. jalgratas;
2)joonida ülesõidule maha rattarada, mis reserveeriks teepeal piisavalt ruumi, et kui rattur libeduse tõttu kukub, siis ta autodele mõeldud sõidurajale ei langeks. Kui see ei ole võimalik, siis piirata raudtee ületamise kiirust autodele 20 km/h peale, et eessõitva ratturi kukkumisel jõuaks autojuht otsasõitu vältida.
3) tagada rattaraja laiuse osas raudtee relsside ühetasasus rattateega, mis väldiks põrutusi, mis võivad viia ratta juhitavuse kaotamiseni ülesõidul.

Konkreetne koht ettepaneku rakendamiseks oleks Järvevana ülesõit Tallinnas

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 01. 07. 2004. 12:12

Järvevana üles?it tuleb rekonstrueerida, panna eurotasemel kummimatid. Siis oleks asi korras.
Aga muidu on üks rattatee jupike puudu küll: Pirita ringrajalt ja nende äärsetelt metsateedelt ei pääse korralikult Pirita uuele rattateele. Tuleb taha kuhugi Selveri juurde uus ülekäik v?i Lillepi peatuse juures olev vöötrada avada ka jalgratastele, paigaldada madalad äärekivid.
Pirita rattatee on muidu okei, aga paar asja tuleks seal ka korda ajada. Panna jalgrattatee märkide külge ka jala käimist keelavad märgid. Inimesed ju ei tea, et jalgrattatee on s?idutee, nagu ühiss?idukite rada, kus on keelatud liigelga jalgsi ja mootors?idukitega. Siis ehk kaovad sealt need pensukad ja titejalutajad ära.
Teine koht on uppunud langevarjuri mälestusmärk, selle ees tuleb parkimine ära keelata. Seal on alailma autod jalus.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 01. 07. 2004. 12:43

Helsingis on rattateid arendatud 30 aastat. Viimane analüüs ratastest ja teedest on avaldatud 32-l leheküljel.
http://www.hel.fi/ksv/Mita_suunnitellaa ... taitto.pdf
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
tsainik
Rattur
Postitusi: 396
Liitunud: 20. 01. 2004. 15:17

üks arvamus

Postitus Postitas tsainik » 01. 07. 2004. 14:28

konkreetne Pirita " rattatee"- vähemalt minujaoks ( teen seal küll rohkem uisku) KÕIGE ohtlikum koht Tallinna liikluses. Põhjus- inimeste, jalakäijate harimatus.
Jalutatakse koeri, lapsevankriga tagasipöörded, purjus kambad käsikäes jne.
Pea igakord kas kokkupõrge või selle oht. Sorry, jalakäijad ja rattaga keset rattateed seisjad, kannatada olete alati saand TEIE !!!
Ettepanek- nn "ühiskondlik rattateepolitsei" :?:
isiklik kogemus näitab, et kui eelpool nimetet tüüpidega rahulikult vestelda, saavad aru küll millist ohtu nad enda ja teiste jaoks kujutavad.
thats it,

René
Rattur
Postitusi: 381
Liitunud: 21. 07. 2003. 15:45

Re: üks arvamus

Postitus Postitas René » 01. 07. 2004. 14:53

tsainik kirjutas:konkreetne Pirita " rattatee"- vähemalt minujaoks ( teen seal küll rohkem uisku) KÕIGE ohtlikum koht Tallinna liikluses. Põhjus- inimeste, jalakäijate harimatus.
Jalutatakse koeri, lapsevankriga tagasipöörded, purjus kambad käsikäes jne.
Pea igakord kas kokkupõrge või selle oht
Üks asi on jalutajate endi mentaliteet rattateedele ümber kolida, teine asi on linnavalitsuse ajukääbiklikkus - kui teed rattateed, siis hoolitse, et seda rattateena ka kasutada saaks. Ehk siis asju tuleb komplekselt näha, sest nagu selgub, ei piisa ratturitele rattateede tegemisest, vaid probleem on natuke laiem. Linnavalitsus peaks korraldama vastava kampaania a la "rattateed ratturitele!"

Aaren
Rattur
Postitusi: 59
Liitunud: 11. 09. 2003. 12:13

Postitus Postitas Aaren » 01. 07. 2004. 17:44

Seni olen võimaluse korral vältinud rattateid, kui ohtlikke ja aeglasi kohti. Sellest on siin ennegi juttu olnud. Aga seadusetähte järgides on vist küll nii, et rattatee olemasolu korral on selle kasutamine kohustuslik. Teeksin ettepaneku rattatee kasutamise muuta vabatahtlikuks (teatud vanusepiirist alates, muidugi) eeldusel, et sõidutee kasutaja täidab siis rangelt ka autodele ettenähtud reegleid, või mis võiks olla loomulikum. Teiseks. Lugegem LE-s läbi üks nigelavõitu peatükk jalgratastest. Seal on küll juttu rattakelladest-helkuritest-lampidest, kuid mitte liiklusest. Näiteks pole seal juttu jalgratturi "pärisosast", 1 meetrist sõidutee servas, mida kuuldavasti nõudvat isegi politseinikud. Mis pole keelatud, on lubatud. Järeldan, et rattur võiks kasutada sõidurida täies laiuses või sõita kahe-kolmekesi kõrvuti... Võimalused ja kohustused käivad käsikäes. Selle määratlemises on LE ratturile üsna tarbetu üllitis. Ehk võiks kampaania üheks osaks olla LE konkreetsemaks muutmine.

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2833
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Postitus Postitas KristjanS » 01. 07. 2004. 17:45

niih.Kuna olen Tallinna inimene ja sõidan enamus ajast MNT rattaga maanteel siis aina vähemaks jääbneid kohti kuhu MNT rattaga üldse ligi pääseb või kus sellega sõita saab.Eks paljud teavad sellist traditsioonilist üritust mis on vaat et MNT hooaja lõpuüritus ja paneb ka ,,i'' le täpi peale.Tegu siis Tallinna Rattaralliga.Kuna trass ike sama (siia-sinna mõned uued lõigud) siis teavad paljud millene näeb välja praegu lõik Paldiski maantee ja Rannamõisa tee ristumisalalt kuni Vitini välja (ehk siis trassi teine pool).Kui ei tea siis annan väikse ülevaate tee olukorrast ja sellest kuda see mõjub ratturile ja jalgrattale.
Juba alustades Treppoja poe juurest on tee päris lopergune.Langusel, mis läheb mööda Trepp-ojast, on väike ent päris ohtlik auk.Ohtlik sellepärast et kiirused on seal suured ja kui keegi sinna sõidab siis suure tõenäosusega ta kaldub korraks oma trajektorist kõrvale ja põhjustab sellega kukkumise.Viga võivad saada nii ratturid kui rattad.Edasi kulgeb mõni kilomeeter natu ,,paremat'' teed ent slaalom kivide ja tee pragude vahel jätkub.Millegipärast on seal viimasel ajal palju kruusa tee peal :shock: Ei tia millest :?: :? Siis jõuab kätte laulasmaa.Õudus ja hirm tuleb peale kui seal sõita. :evil: Kui tahad et nii sina kui ratas eriliselt kannatada ei saaks siis oleks mõtekam ratas käe kõrvale võtta ja mõni kilomeeter loodust nautida ja trenn mõneks kilomeetriks kõrvale lükata.Kui aga otsustad siiski ratta seljas edasi kulgeda siis arvesta sellega et:
1)tee on kitsas
2)tee on auklik
3)tee on muhklik (lappidest millega on üritatud teed ,,parandada'')
4)suvisel ajal on kõigil jube kiire ja rajooni populaarsuse tõttu (suvitus ja puhkerajoon) on seal tihe liiklus,mistõttu ka kiirustavad autojuhid kestihti ei taja ratturitega arvestada jatekitavad liiklusohtlike olukordi kus suuremaks kannatajaks jääb kindlasti rattur

Selline tee kulgeb kuni Türisalu pangani.Mäest üless jõudnud (pangale) hakkab vaata et kogu trassi hullem lõik mida ei ole õnneks pikalt.Umbes 200 m on täieliku maanteeratturi õudusunenägu.Õigemini oleks sel lõigul mõtekas kas jälle ratas käe kõrvale võtta või siis kusagilt MTB muretseda sest tee seal on jube-auklik,auklik ja aukude põhjast paistab juba kruus.Sõita kannatab seal kiirusega alla 20km/h ja üle 45km/h.Selle vahepeal on sõita ohtlik.Mõjub rusuvalt rattale ja kummidele kui ka põrutavalt ratturi kätele.Viha Eesti Teedeameti vastu leevendab sellele surmalõigule järgnev paradiisitee mis viib aga otsemat teed pidi sind allamäge ja mida ei ole kahjuks päris pikalt.Ilus Euroasfalt lõpebära mäe all oleva bussipeatuse juures kus jälle tulevad pähe ebaratturlikud mõtted :evil: :twisted: (miks ma k*t siia üldse ronisin,lasen selle te õhku jne jne).Ja selle kõige põhjuseks halvastisõidetav tee.Natuke habmad ristis sõitimist ja ratta lõhkumist kui jõuab kätte Viti.Algab see mida terve tee on oodatud.Korralik asfalt,parajalt lai tee ja varsti paistab lõpp mis pole enam kaugel.Ent enne Haabersti ristmiku on tee jälle mitterahuldavas olukorras ja üliohtlik ratturile sest tee on vääga kitsasja paljud autojuhid tahaksid sinust lihtsalt üle sõita :( :cry: :evil:

See oli siis lühike ülevaade sellest mis sellel trassil on ja mida seal enamasti ei ole -head asfalti.Loodan et sellega miskit ette võetaks ja et see tee järgmise aasta suveks korda tehakse sest olukord on hullem kui lihtsalt masendav.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 01. 07. 2004. 18:21

Jalgrattatee kasutamine vabatahtlikuks? Miks? Selleks, et sihitu tolgendamine rattateedel legaliseerida?
Kordan: neisse kohtadesse tuleb panna jalgsikäimise keelumärgid. V?i t?epoolest käivitada selgitav kampaania. Aga enne vist ei muutu midagi, kui möni kihutaja m?ne rattateel tolgendava tite surnuks v?i vanamuti vigaseks s?idab.

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3637
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 01. 07. 2004. 18:43

Aaren kirjutas: Näiteks pole seal juttu jalgratturi "pärisosast", 1 meetrist sõidutee servas, mida kuuldavasti nõudvat isegi politseinikud .
Äranämmutatud tõde, aga kehtiv LE jätab määratlemata asulasisestel teedel ratturi või ratturite poolt "kasutatava" teeosa ja ei keela (seega lubab) sõita asulasisel teel kõrvuti nii mitmekesi, kui sõidurajale ära mahub.
Ühelt talviselt rattasõidult tulles sai see LE sätte tõlgendus 20 min jooksul selgeks ka kahel politseinikul ja ühel paanikas fordmondeo-jobul. Asi seegi. Nukker, kui seadusesilm ise ei tunne seadusi, mille täitmise üle ta järelevalvet teostab.
Kisub jälle liiklusteemaks kätte ära.

maanus
Rattur
Postitusi: 570
Liitunud: 23. 05. 2003. 10:30

Postitus Postitas maanus » 01. 07. 2004. 21:49

Oleks alustus seegi kui sealt Lõbustuspargi juurest linna poole see kõnnitee/rattatee (no vahest räägin valest kohast kuna seal pole enam miskist märgistust) jupike lõiku korda tehadaks.Ka sellel lõigul MNT-ga on suht ebameeldiv liigelda, liiati siis veel need rulluisutajad,kes kasutavad ka autoteed vahest vastassuunas.

Kasutaja avatar
kalle_100%
Rattur
Postitusi: 158
Liitunud: 30. 06. 2004. 13:22

Kiirusetõkked teel

Postitus Postitas kalle_100% » 02. 07. 2004. 09:07

Nõmme kandis on hulganisti teelolevaid kiirusetõkkeid (Raudtee tn, Tähetorni, Kalda, Valdeku jne jne).
Ratturile on suht ebameeldiv tõkke ja tõkke kõrval oleva märgi vahelt läbi pugeda. Täiega üle olen vaid MTB-ga valmis sõitma.
Ehk saaks Tartu Aardla tn. stiilis vahekohad sisse teha teetõkkele. Ja pisut teisiti, et autod ikka kiirust alla võtaksid.
Ratas ribadeks

René
Rattur
Postitusi: 381
Liitunud: 21. 07. 2003. 15:45

Postitus Postitas René » 02. 07. 2004. 09:38

Üks väga masendav koht on Kose tee ots, mis tõuseb Vana Narva maanteele. See jääb ka paljude MNT sõitjate trennitrassi sisse.

Lasnamäelt maanteerattaga mööda teed Piritale saamine on tõeline peavalu. Kui tahad Kose teed pidi minna, siis on ratta lõhkumine garanteeritud. Kui laskud alla Lauluväljaku kõrvalt linna mineval teel, siis pead laveerima sügavate aukude vahel.... (olen mõnikord lihtsalt hoo üles võtnud ja autodega samal kiirusel täie lauluga keset teed alla pannud, et seda teeäärset ohtlikku laveerimist vältida. Aga ega see meeldiv ei ole keset sõidurida sõita, seda ka autojuhtide peale mõeldes) :?

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 02. 07. 2004. 10:41

René kirjutas: Lasnamäelt maanteerattaga mööda teed Piritale saamine on tõeline peavalu.
See on paras katsumuste lõik jah. Ise sõidan ka seda pidevalt ning alati hooga ja keset teed. Kõige vastikum on mõne bussi järel sõita (tihtilugu tuleb ette) siis ei näe auke nii pikalt ette ja reageerimiseks jääb vähe aega. Taga sõitvad autod pole siiani tuututama hakanud... eks kiirus seal lubatud ka ainult 30 ning seda olen alati seal rattaseljas :oops: ületanud.

René
Rattur
Postitusi: 381
Liitunud: 21. 07. 2003. 15:45

Postitus Postitas René » 02. 07. 2004. 10:57

veiko kirjutas:
René kirjutas: Lasnamäelt maanteerattaga mööda teed Piritale saamine on tõeline peavalu.
eks kiirus seal lubatud ka ainult 30 ning seda olen alati seal rattaseljas :oops: ületanud.
Kui mõtled Lauluväljaku kõrval kulgevat teed, siis seal on kiirusepiirang 30 km/h ainult ürituste ajal.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 02. 07. 2004. 11:13

Ei saa Lasnamäelt piritale? Keerake Kose tee asemel kohe paremale ja pikki Nurmiku teed alla! Lõpuni välja, kuni on T-kujuline ristmik. See on tee, kus sõidab 5buss ja mis ühineb Kose teega postkontori ja hamburgeriputka juures. Nurmiku teel on tuttuus asfalt ja paar lamavat miilitsat, millest peaks rattaga mööda saama (kui pätid neid veel ära pole lõhkunud)

Kasutaja avatar
LauriA
Rattur
Postitusi: 790
Liitunud: 11. 04. 2003. 18:35

Postitus Postitas LauriA » 02. 07. 2004. 12:32

Ma ei tea kas läheb teemasse:

Miks mujal Euroopa suurlinnades ratturid kesklinnas trenni ei tee? tundub, et mõnede meelest on rattateed ja kesklinn trennitegemise kohad - aga seda nad ju ei ole. Pariisis, Barcelonas, Nice's, Roomas, Milanos, Firenzes, Münchenis, Kölnis, Prahas, Varssavis, Napolis jne ei näinud kesklinnas praktiliselt ühtegi nö trenni tegevat ratturit. Üldse oli seal rattureid imelikult vähe. Miks siis meie nõuame, et näiteks Pirital jalgrattateel peab saama kihutada? Või siis Liivalaia tänaval muretult sõita...

Lauri, ei tee trenni jalgratta teedel (kuna see on mõeldud ikkagi kulgemiseks punktist A punkti B)
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.

René
Rattur
Postitusi: 381
Liitunud: 21. 07. 2003. 15:45

Postitus Postitas René » 02. 07. 2004. 13:03

Seda pole siin keegi mõtelnudki, et kesklinnas peaks saama trenni teha. Küsimus on jalgrattaga liiklemises üldse... Ja vaevalt, et keegi siinolijatest Pirita rattateel higimull otsa ees trenni teeb. Ka niisama kulgemisel on tekitavad jalakäijad seal ohtlikke olukordi....selleks ei pea mitte kihutama

maanus
Rattur
Postitusi: 570
Liitunud: 23. 05. 2003. 10:30

Postitus Postitas maanus » 02. 07. 2004. 13:34

René kirjutas:
veiko kirjutas:
René kirjutas: Lasnamäelt maanteerattaga mööda teed Piritale saamine on tõeline peavalu.
eks kiirus seal lubatud ka ainult 30 ning seda olen alati seal rattaseljas :oops: ületanud.
Kui mõtled Lauluväljaku kõrval kulgevat teed, siis seal on kiirusepiirang 30 km/h ainult ürituste ajal.
Arvan, et ta mõtles siiski seda Kose laskumist Lasnast aga jah, kehva on ta küll.

camp
Rattur
Postitusi: 18
Liitunud: 23. 09. 2003. 16:33

Postitus Postitas camp » 02. 07. 2004. 15:33

1) Pirita rattatee lõik tivolist linna poole: viia rattatee Nafta tn. teise serva. Praegu tuleb ületada sadamasse pääsemiseks sõidutee 7 korda siis saaks 1 korraga hakkama.
2) Toetan AndrusK ettepanekut: autoteega paralleelselt kulgev rattatee olgu peatee ka ristuvatele kõrvalteedele (autoteedele).
3) Kui rattatee ületab autoteed siis ei tohiks äärkivid olla tee pinnast kõrgemad kui ca 2cm (Ranna teega paralleelne rattatee).

Kasutaja avatar
Alan B'Stard
Rattur
Postitusi: 81
Liitunud: 12. 08. 2003. 00:55

Postitus Postitas Alan B'Stard » 03. 07. 2004. 01:07

cowrider kirjutas:Positiivselt: Kasutan hea meelega rattateed, mis kulgeb Tammsaare teega paraleelselt Pärnu mnt pealt kuni Tondi Selverini. Asfalt OK, vähe jalakäijaid.
Negatiivselt samast lõigust: mitu vähemärgatavalt halli värvi posti keset teed ja keset teelesõidukallakuid :x. Raske öelda, kas paigaldatakse purjus peaga, või meelega keset teed et keegi otsa sõidaks. Vihma ja pimedaga olen paaril korral ainult tänu juhusele postist mööda põiganud.

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 03. 07. 2004. 22:35

Alan B'Stard kirjutas:
cowrider kirjutas:Positiivselt: Kasutan hea meelega rattateed, mis kulgeb Tammsaare teega paraleelselt Pärnu mnt pealt kuni Tondi Selverini. Asfalt OK, vähe jalakäijaid.
Negatiivselt samast lõigust: mitu vähemärgatavalt halli värvi posti keset teed ja keset teelesõidukallakuid :x. Raske öelda, kas paigaldatakse purjus peaga, või meelega keset teed et keegi otsa sõidaks. Vihma ja pimedaga olen paaril korral ainult tänu juhusele postist mööda põiganud.
Mul on õhtuse lausvihmaga sõites samuti mõni post rattateele ette hüpanud, aga on õnneks läinud :D Õigem oleks jah, kui need postid ei oleks keset teed.

Teege ristumistel võiks madaldatud osa olla laiem (rattatee laiuses), et kogu seltskond jõuaks fooritulega üle minna või rattur ei peaks otsima - tihti on nii, et madal koht on kitsas ja vale koha peal või on kasutamisel järjekord.

Jalgrattatee märgistus võiks olla ka tee kohal sõiduradade märkide juures ja kui rattatee pöörab ära, siis ka suund näidatud.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 04. 07. 2004. 12:09

30km/h pole minu arust higimull otsa ees trennimine. Täna oli jälle intsident: möödusin kolmest jalakäijast vasakult, nagu peab, aga äärmine v?ttis ?igel hetkel paremale ?lale laotatud tuulepluusi vasakusse kätte ja lehvitas selle mulle täpselt vastu ketiratast. Muidu oli ilus valge tuulepluus.
See peaks seal ametlikult kergeliiklustee olema ja minu teada ei kehti sellel kiiruspiirandud, järelikult tohib trennida küll.
Kiirust tuleb valida vastavalt liiklusoludele. Kui on hea nähtavus ja kuiv tee... Aga kas liikuseeskirjade rikkujate massiline esinemine teel kuulub halvenenud liiklusolude kilda? Kui kuulub, siis peaks politsei viivitamatult sekkuma. Hakkaks alati seal 110-t k?llama, kui inimesed jalutavad?

Jalgrattateel postid? Minu arust peavad need mustatriibuliste palakatega tähistatud olema, kui on keset teed. Nagu ohutussaartel paiknevate fooride ja märkide varred.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 06. 07. 2004. 14:47

pidur kirjutas:Olen Järvevana teed sõitnud (lumeta ajal) pea iga tööpäev viimase nelja aasta jooksul (sealhulgas üks kukkumine raudtee ülesõidul).
Kui nüüd alustati rattatee mahamärkimist, võtsin vaevaks helistada kommunaallameti liikluskorralduse osakonda. Praegu on tekkimas üliohtlik 'ristmik' Lennujaama poolt sõites Veerenni parempöörde kohale, kuna rattatee viiakse tee paremasse serva. Kogemus on näidanud, et paremale pöörav autojuht ei annna never-ever teed otse sõitvale ratturile, kuigi sinna lubati panna ratturite eesõigust tähistavad märgid üles.
Oma elu hinnates olen alati Mustamäele vändates jätnud ennast paremale pööravate ja otse sõitvate autoridade vahele. Kui nüüd märgitakse rattatee tee paremasse serva, on see paras eludega mängimine :cry:
täitsa nõus, sõidan küll ise seda teed iga tööpäev autoga kuid on selline ohtlik versioon silma torganud jah.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Andrus K
Rattur
Postitusi: 1745
Liitunud: 14. 05. 2003. 15:29

Postitus Postitas Andrus K » 20. 07. 2004. 09:06

Andrus K kirjutas:2. Mustamäel Raja tänaval on juba u. aasta otsa üks kaevuluuk sedavõrd ära vajunud, et mistahes liiklusvahend sinna sisse sõidaks, siis tagajärjed on kurvad
tea, kas nüüd just tänu siinsele teemale, aga raja tn. kaevuluuk on nüüd ok. :) Nii et postitage aga julgelt omi tähelepanekuid siia edasi.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 07. 08. 2004. 20:20

Olen viimasel ajal tähele pannud, et Pirita rattateel ei liigu enam eriti jalakäijaid. Kas on süüdi liiga tihe rattaliiklus?
Rulluisutajaid siiski on, ent need elab üle, sest nad ei m?ju selliste seisvate postidena, kui jalakäijad ja nad on üsna ettevaatlikud.
mustal taustal helendab must vari

mart2
Rattur
Postitusi: 839
Liitunud: 30. 06. 2003. 01:00

linnast väljas

Postitus Postitas mart2 » 11. 08. 2004. 12:43

Lisaks teede olukorrale asulates, on probleeme sõitmisega väljaspool. Nimelt on maanteedel kõrvalteedelt väljasõidud ohtralt lahtise killustikuga 'märgistatud', mis mnt ratta kummidele mitte kõige sõbralikum ei ole :cry: . Aitaks: A. kord nädalas teeharjamise masinaga teeäärtest ülekäimine, mis asfaldi serva rattasõbralikult puhastaks, või B. pikendada asfalteeritud mahasõidud senise 5-10m asemel 20 meetristeks. Kirjutan sellepärast, et ehk mõnel on tuttav teeehitaja ja saab talle soovitada. Ise olen siiani kumme lõhkunud AINULT maanteel ja just sellistes kruusateede liitumise kohtades. Millegi pärast pole (veel! :D ) maastikul kummi lõhkuda suutnud.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...

kalev
Rattur
Postitusi: 519
Liitunud: 08. 04. 2003. 09:52

Re: linnast väljas

Postitus Postitas kalev » 11. 08. 2004. 13:01

mart2 kirjutas:Lisaks teede olukorrale asulates, on probleeme sõitmisega väljaspool. Nimelt on maanteedel kõrvalteedelt väljasõidud ohtralt lahtise killustikuga 'märgistatud', mis mnt ratta kummidele mitte kõige sõbralikum ei ole :cry: . Aitaks: A. kord nädalas teeharjamise masinaga teeäärtest ülekäimine, mis asfaldi serva rattasõbralikult puhastaks, või B. pikendada asfalteeritud mahasõidud senise 5-10m asemel 20 meetristeks. Kirjutan sellepärast, et ehk mõnel on tuttav teeehitaja ja saab talle soovitada. Ise olen siiani kumme lõhkunud AINULT maanteel ja just sellistes kruusateede liitumise kohtades. Millegi pärast pole (veel! :D ) maastikul kummi lõhkuda suutnud.
Toetan ka ettepanekut ja lisaks veel nii palju, et peale teede pindamisi, kui kild on ilusti kinni sõidetud, siis võiks tee äärde kuhjunud lahtise killu ka ära pühkida natuke kaugemalt kui autosõidurada. Maanteerattaga end vahel rohkem tee serva tõmmates ja killule sattudes võib ratas päris lihtsalt alt ära kaduda. Reeglina sooritab sõitu serva poole just siis kui tagant ja eest tihe autode rivi tulemas, et neil mitte jalus olla. Ja kui servades olev sodi vänderdama võtab siis tunduvad taolised manöövrid pigem ohtlikumad olevat kui tee peal jalus olek. Ning taas võib autojuhtidel jääda mulje, et rattur meelega jalus tuigerdab kui näiliselt võib joone taga asfalt sõidetav olla. Minu antud näide käib Viljandi mnt kohta, kus enne Hagudit on paar sellist kohta ja leidub ka mujal.

Kasutaja avatar
alar
Rattur
Postitusi: 507
Liitunud: 03. 01. 2004. 21:48

Postitus Postitas alar » 11. 08. 2004. 16:28

Üks koht on ka Tallinnas Mustamäe haigla ja park-metsa vahel olev tee, kus kogu pindamisel kasutatud kild on ratturitele märgistatud ribale kokku kogutud.

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 13. 08. 2004. 11:24

Sai eelmisel nädalavahetusel päris palju mööda Tallinna jalgrattateid sõidetud. Põõsad laiutavad endiselt teede kohal. Asi see siis need ära pügada ei ole :roll:

Sadama lähedal kitsad kõrgendatud rattateed on märgistusest hoolimata jalutavaid inimesi (turiste ja kohalikke) täis ja neist ei mahu mööda sõitma. Tundub, et rattur ei ole sinnakanti oodatud, sest ka bussijuhid ei hooli sealkandis rattateedel liiklevatest ratturitest ja üritavad parema meelega neist üle sõita. Selle rattatee võiks sadama asemel vedada Ahtri ja Tuukri tänavalt. Samuti võiks mõelda selle peale, kuidas liigse sekeldamiseta Balti jaama juurest sinna saaks.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 13. 08. 2004. 15:57

Tulin ka korra Baltast läbi sadama-ala Piritale. Edusammud! Juurde oli tekkinud märke, mis aitasid rattatee üles leida. Ma ei kaotanud seda kordagi ära! Ainus mõistatus vaevab mind, et kuhu kaob rattatee bastioni juures? Tornide väljaku pargis on ta olemas ja Linnahalli trammipeatuse juures on ta ka olemas, ent vahepeal tuleb küll autovooluga kaasa hulpida. Arvestades veel, et sadamaala rattatee on meletu äärekivide ja meetrise raadiusega 90kraadiste kurvide rägastik (tandemiga ei keera väljagi), eelistan sõita koos autodega viru juurest mööda ja edasi Narva maanteele. hea sile asfalt.
mustal taustal helendab must vari

nemm
Rattur
Postitusi: 65
Liitunud: 19. 07. 2003. 18:06

Postitus Postitas nemm » 13. 08. 2004. 16:17

Soobel kirjutas: Ainus mõistatus vaevab mind, et kuhu kaob rattatee bastioni juures? Tornide väljaku pargis on ta olemas ja Linnahalli trammipeatuse juures on ta ka olemas, ent vahepeal tuleb küll autovooluga kaasa hulpida.
tee läheb vanalinnast läbi, ma neid tänavanimesi ei oska öelda,igatahes munakivi tee on(möödund nädal läks seal sisekumm-esimene 3 aasta jooksul).
Rocca-Pirita rattateel on hull koht: Merimetsa Selveri juures(roccast tulles)peale Jazzi on mõnus võsa ja jube ettevaatlikult tuleb sõita
Selverist tulevate autode tõttu.
Ratturite ja jalkäijate valgusfoor Ahtri tänaval; viimane foor enne sadamat, ei tööta ka aegajalt,tulutu ootamine.

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 25. 08. 2004. 14:10

Nüüd on Tallinna linnaisad võtnud vaevaks keset rattateid istepinke paigaldada :roll: Võimalused jalga sirutada avanevad näiteks kui sõita mööda kõnni-/rattateed Vambola peatusest Ehitajate tee peatuseni. See on siis Sõpruse pst kõrval kulgev Magistrali-TTÜ suund. Samas ka hea võimalus BMX rattaga rattateel trikkide harjutamiseks.

Ruuno
Rattur
Postitusi: 144
Liitunud: 24. 07. 2003. 14:28

Postitus Postitas Ruuno » 25. 08. 2004. 14:16

cowrider kirjutas:Nüüd on Tallinna linnaisad võtnud vaevaks keset rattateid istepinke paigaldada :roll: Võimalused jalga sirutada avanevad näiteks kui sõita mööda kõnni-/rattateed Vambola peatusest Ehitajate tee peatuseni. See on siis Sõpruse pst kõrval kulgev Magistrali-TTÜ suund. Samas ka hea võimalus BMX rattaga rattateel trikkide harjutamiseks.
Tundub jah, et rattateedel oli veel liiga palju vaba ruumi.
Eriti lahe on kui keegi pingil istudes jalad mõnusalt välja sirutab. :roll:
Spordin oma lõbuks!!!

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 25. 08. 2004. 14:28

Nende pinkide juures prükkareid ei ole, seega on nende ümbrusesse oodata klaasikildude populatsioone - selliseid, nagu tavaliselt selle Ehitajate tee peatuse juures on olnud.

Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Postitus Postitas Gunnar » 25. 08. 2004. 14:51

cowrider kirjutas:Nüüd on Tallinna linnaisad võtnud vaevaks keset rattateid istepinke paigaldada :roll: Võimalused jalga sirutada avanevad näiteks kui sõita mööda kõnni-/rattateed Vambola peatusest Ehitajate tee peatuseni. See on siis Sõpruse pst kõrval kulgev Magistrali-TTÜ suund. Samas ka hea võimalus BMX rattaga rattateel trikkide harjutamiseks.
Imestasin ka seda, ja ma ei su, et need pingid seal maaküljes kinni on. Vaja aint kaht igavlevat noorsanti, et pink õhta hämaras risti teega keerata... Igatahes on kellelgil Mustamäe LOV-is vist juhtmed kokku jooksnud.

Kasutaja avatar
Andrus K
Rattur
Postitusi: 1745
Liitunud: 14. 05. 2003. 15:29

Postitus Postitas Andrus K » 25. 08. 2004. 15:12

Gunnar kirjutas:Igatahes on kellelgil Mustamäe LOV-is vist juhtmed kokku jooksnud.
äkki on uue, suurepärase linnaosavanema esimene projekt.
http://www.epl.ee/artikkel_272428.html
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!

Kasutaja avatar
alar
Rattur
Postitusi: 507
Liitunud: 03. 01. 2004. 21:48

Postitus Postitas alar » 25. 08. 2004. 15:13

Gunnar kirjutas: Igatahes on kellelgil Mustamäe LOV-is vist juhtmed kokku jooksnud.
Pole ka ime, vaata kes Mustamäe LOV-i vanem on :wink:

karuohakas
Rattur
Postitusi: 48
Liitunud: 03. 05. 2004. 20:52

Postitus Postitas karuohakas » 30. 08. 2004. 13:31

Soobel kirjutas:Olen viimasel ajal tähele pannud, et Pirita rattateel ei liigu enam eriti jalakäijaid. Kas on süüdi liiga tihe rattaliiklus?
Minu panus: Juba suve algusest saadik teatan ma sõidu pealt(kergelt hoogu maha võttes) neile jalakäijatele, kes jalutavad mööda rattateed, et "kõnnitee on kõrval", "jalakäijatel on rattateel liikumine keelatud", "rattatee ei ole koht laste kärutamiseks" vms...
Enamikul juhtudel õnneks mõjub, kuid mõnele räägi ikka kui postile..
Viimasel ajal on tolle tee avastanud ka keski kaupmees, kes pakub sõidu pealt spordijooki..
mart2 kirjutas:Nimelt on maanteedel kõrvalteedelt väljasõidud ohtralt lahtise killustikuga 'märgistatud'
Tallinnas(pigem Maardus vist) Altmetsa teel sõitsin paar nädalalt tagasi oma oma MTB tagakummi puru.. Imepisike graniiidikild purutas välis- ja sisekummi. Umbes 1,5km Altmetsa teed(linna pool) on sisuliselt kuumaastik. Tee ääred on konarlikud, muhklikud ja ohtlikud. Hämaras lendasin seal augusti keskel ka teepeenrale käpuli. Põlved olid ilusad sinakas-lillad. Üleeile oleks jällegi ohtlik olukord tekkinud tänu 10cm sügavale augule tee ääres. Õnneks sain viimasel hetkel hoo maha...

2)Ristiku tänav Tallinnas, mida mööda kulgeb ka mahajoonitud rattatee, pargivad autod pidevalt rattateel.

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 22. 09. 2004. 12:00

H?issa ja trilla!

Tallinnlaste suur ja ümar päike Edgar on lasknud Kose tee mäe peale asfaldimasinad. Ei tea, kas bussipark ähvardas 5.liini sulgeda v?i mis, aga peatselt saab ehk sealt vaba hooga alla lasta, kartmata, et osa rattast ja pooled kondid tänavale pudenevad.
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Postitus Postitas Soobel » 28. 02. 2005. 17:20

Sattusin sõitma Tondi tänaval, see oli jää alt välja sulanud. Oh jo(see venekeelne väljend)!
Kohati sain aimu ka Liivalaia tn seisukorrast, eriti ristmikest, selle peale tekkis huvi maastikuratta vastu. Hoiatan neid külmavareseid, kes kevadel tänavatele lähevad, korraliku ?oki eest. Alles mõned aastad tagasi asfalteeriti Liivalaiat, tolku mitte midagi!
mustal taustal helendab must vari

Kasutaja avatar
alar
Rattur
Postitusi: 507
Liitunud: 03. 01. 2004. 21:48

Postitus Postitas alar » 28. 02. 2005. 18:13

Soobel kirjutas:Sattusin sõitma Tondi tänaval, see oli jää alt välja sulanud. Oh jo(see venekeelne väljend)!
See on tõesti õudukas, mis seal toimub. Seda teed on juba umbes 10 aastat lapitud iga kevad ja tänu sellele on ta muutunud nii lapituks/auklikuks, et seal piirati juba möödunud aastal autode kiirus 30km/h ja ausaltöeldes ega seal kiiremini sõita ei saagi (muidu hakkab autost kahju) ja aeglasemalt ei saa kah sõita, sest muidu ei suuda autoga mõnest suuremast august välja sõita. Jalgrattaga aga olen rohkem kasutanud Tondi tänavaga paralleelset Nõmme teed, mis tegelikult karjub kah juba pikka aega kapitaalremondi järele, kuid nii hull siiski pole.

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3637
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 28. 02. 2005. 18:43

Tondi tänav tuleb Tammsaare tee ja Linnu tee vahele 4-realine. Tööde lõpp - august 2005. Seniks tuleb lihtsalt seda lõiku vältida või ukerdada mööda kitsukest kõnniteed.
Gravity is a Bitch

Vasta

Mine “Üldfoorum”