MTB-sõidu eelarve
MTB-sõidu eelarve
Kes tahab ja julgeb avaldada, kui suur summa tal harrastuse peale hooaja jooksul kulus või keskeltläbi kulub
Omal numbrid kokku liitmata, aga tundub et tegu on üsna kuluka lõbuga.
Lausa mõtlemapanevalt kulukaga - metsas sõites tehnika ikka kulub.
Omal numbrid kokku liitmata, aga tundub et tegu on üsna kuluka lõbuga.
Lausa mõtlemapanevalt kulukaga - metsas sõites tehnika ikka kulub.
Re: MTB-sõidu eelarve
kunagi newsgroupi ajal arutati ka seda ja leiti, et kilomeeter tuleb taksoga sõites umbes sama hinnaga....Suusataja kirjutas:Kes tahab ja julgeb avaldada, kui suur summa tal harrastuse peale hooaja jooksul kulus või keskeltläbi kulub
Omal numbrid kokku liitmata, aga tundub et tegu on üsna kuluka lõbuga.
Lausa mõtlemapanevalt kulukaga - metsas sõites tehnika ikka kulub.
Need arvud on suhtelised. Inimese jaoks, kes teenib kuus ca 10 000 eeki, ei ole näiteks 1000 eegu väljakäimine mingi vidina ostmiseks mingi suur "saavutus" (ok, oletame, et laenu peal ei ole ja autoliisingut ka maksma ei pea), aga 5000 eeki kuus teenival isikul tõmbab selline väljaminek tahes tahtmata hinge kinni.
Ja kõige kallim on vist aeg, mis selle alla pannakse ja muud mõõdetamatud ressursid.
Aga huvitav oleks neid summasid sellegipoolest teada...
Ja kõige kallim on vist aeg, mis selle alla pannakse ja muud mõõdetamatud ressursid.
Aga huvitav oleks neid summasid sellegipoolest teada...
Emotsioone rahaks ei oska arvutada, kuid asjale kuluvast rahast aimu saades saab igaüks enda jaoks otsustada, kas see on "good value for money". Alternatiivid muidugi varieeruvad ja tõelistele MTB fännidel paraku ilmselt puuduvad Panen oma kulud üles kui kokku saan arvutatud, arvata on et esimene hooaeg võib olla suht kulukam kui teine (eeldades, et sõidad sama rattaga), seega huvitab mind rohkem regulaarsete sõitjate aasta keskmine kulu.careras kirjutas:Kõike ei saa ju rahaks ümber konverteerida,kas sa seda rattasõidust saadavat positiivset emotsiooni oskad rahaks ümber arvestada.
Täpselt nii see ongi! Iga aasta ju uut ratast ei osta või jala-/käsipumpa või kingi etc. Minul mõnikord tuleb väga tagurlik mõte, et mis selle rahaga kõik oleks saanud mujal teha, mis rattahobi alla läinud, aga kui siis mõtted maanteele, võistlustele ja heale toonusele (ja sellega kaasnevale teovõimelisusele) lähevad, siis ei takista miski suunurki üles tõusmast ja annad endale mõttes pikki näppe, et "selliseid!" mõtteid mõtled.Suusataja kirjutas:arvata on et esimene hooaeg võib olla suht kulukam kui teine (eeldades, et sõidad sama rattaga)
2 aasta jooksul on varustuse peale kulunud ca 40 000 krooni (2 ratast kokku ca 25 000 + ülejäänud stuff).
Lisaks veel minu puhul 15 - 20 võistlust aastas - kütusekulu, regamine, söögid-joogid keskmiselt 8-900 kr kord teeb aastas veel 15 000 kr
Rataste ja olemasoleva varustuse amortisatsiooni ajaks julgen arvata 3-4 aastat. Seega kujuneb aasta kuluks ca 25 000 kr (10 varustus + 15 võistlused). Kuu kulu on 2000 krooni, kuu tulu on health and fun (ja mitte vähe). Minu meelest kasulik tehing.
Huh, kartsin hullemat.
Lisaks veel minu puhul 15 - 20 võistlust aastas - kütusekulu, regamine, söögid-joogid keskmiselt 8-900 kr kord teeb aastas veel 15 000 kr
Rataste ja olemasoleva varustuse amortisatsiooni ajaks julgen arvata 3-4 aastat. Seega kujuneb aasta kuluks ca 25 000 kr (10 varustus + 15 võistlused). Kuu kulu on 2000 krooni, kuu tulu on health and fun (ja mitte vähe). Minu meelest kasulik tehing.
Huh, kartsin hullemat.
Viimati muutis riho, 30. 09. 2004. 18:42, muudetud 1 kord.
Endal on kulunud viimase nelja kuuga ligi 30 tuhhi
See summa sisaldab kahte ratast, juppide upgradet ja varustust.
Ei sisalda muid kulutsi nagu servised, bensiin võistlustele, geeli ja kurat teab mida veel.
(ma tõesti loodan et mu naine seda foorumit salaja lugemas ei käi)
See summa sisaldab kahte ratast, juppide upgradet ja varustust.
Ei sisalda muid kulutsi nagu servised, bensiin võistlustele, geeli ja kurat teab mida veel.
(ma tõesti loodan et mu naine seda foorumit salaja lugemas ei käi)
Viimati muutis matts, 30. 09. 2004. 19:16, muudetud 1 kord.
mul see hooaeg(3000-3500KM) juppide peale on kulund:
väliskumm 450
piduriklotside paar 175
sisekummid 8*70+200-> 760
sadulatoru 150
see junn mis hoiab käikarit
raami küljes 250
CO2 laskmise riist 250
CO2 padrunid(6 tükki) 120
ratta püksid 1500
-------------------------------------
Kokku : 3655
Ära peaks veel vahetam tagumise LX käikari ja sarved, aga need vist järgmisesse hooaega. muidugi ei saa unustada bensiini ja võistluskulusi.
väliskumm 450
piduriklotside paar 175
sisekummid 8*70+200-> 760
sadulatoru 150
see junn mis hoiab käikarit
raami küljes 250
CO2 laskmise riist 250
CO2 padrunid(6 tükki) 120
ratta püksid 1500
-------------------------------------
Kokku : 3655
Ära peaks veel vahetam tagumise LX käikari ja sarved, aga need vist järgmisesse hooaega. muidugi ei saa unustada bensiini ja võistluskulusi.
Minul läind selle aastaga:
Raam: 8000
Käpp: 4800
tagumised hammasrattad: 1100
Kett:450
Kumm:650
Trossid ja kõrid: 500
sadulapost:320
Kaelakausid:300
grippid:100
pedaalid:900
kingad:1500
Kamelpäkk: 700
sarved:300
pump:300
Piduriklotsid:400
-------------------------------------------------
Kokku: 20320
Mõni asi on puudu: hooldus, riided jne
Raam: 8000
Käpp: 4800
tagumised hammasrattad: 1100
Kett:450
Kumm:650
Trossid ja kõrid: 500
sadulapost:320
Kaelakausid:300
grippid:100
pedaalid:900
kingad:1500
Kamelpäkk: 700
sarved:300
pump:300
Piduriklotsid:400
-------------------------------------------------
Kokku: 20320
Mõni asi on puudu: hooldus, riided jne
Selle eest oleks korduvalt saand klubides möllamas käia , siis niisama sõpradega iga nädalavahetus paar korda õlut(ka kangemat kraami) juua (ja miks mitte ka igast mõttetuid pulbreid manustada) , siis veel omale auto muusikat täis toppida ja seda veits tuunida ning selle auto lõpuks täis peaga puruks sõita (kaasaarvatud enda ja sõbrad) ning lisaks siis kogu selle jama eest 18000 eest riiki toetada.René kirjutas: Minul mõnikord tuleb väga tagurlik mõte, et mis selle rahaga kõik oleks saanud mujal teha, mis rattahobi alla läinud,
See on vaid üks paljudest alternatiividest, mis tavaliselt noorte puhul levinuim.
Kas sa põhimõtteliselt ei telli netipoodidest? Ntx cranki saab saksast sama raha eest juba XTR'i ja raha jääb ülegi. Samas on kiiduväärt ka kohalike rattapoodide toetamine. Kunagi oli MBA's vist Cunninghami autoriveerus üleskutse "Support your LBS". Mitte et netikaubandus kurjast oleks vaid, et kui me sedaviisi oma kohalikud rattapoed põhja laseme, siis polegi kusagil enam heietamas ja "rattajuttu" puhumas käia.Konflict kirjutas:Minul läind selle aastaga:
Raam: 8000
Käpp: 4800
tagumised hammasrattad: 1100
Kett:450
Kumm:650
Trossid ja kõrid: 500
sadulapost:320
Kaelakausid:300
grippid:100
pedaalid:900
kingad:1500
Kamelpäkk: 700
sarved:300
pump:300
Piduriklotsid:400
-------------------------------------------------
Kokku: 20320
Mõni asi on puudu: hooldus, riided jne
Sry f OT
Ahjaa, enda kulusid pole kahel viimasel aastal enam kokku löönud. Samas hooaja eelarve "koos kõigega" jääb ilmselt 10-15k kanti. Kusjuures ühekordne kulutus MNT ratta soetamiseks hoiab baigi juppidelt OLULISELT kokku. Olenevalt sõitja kilometraazhist ja MNT ratta maksumusest tasub asi rahaliselt 3-4 aastaga ära. Lisaks muidugi oled MNT puhul juurde saanud nagu veel ühe spordiala mida fännata.
Üks etapp on läinud see hooaeg 500-1000 krooni maksma.
Varustust olen ostnud u. 2000 krooni eest.
Hoolduse peale on läinud ka u. 1500 krooni (koos varuosadega a la kett jms).
Seega on rattasõidu peale see hooaeg u. 8000 krooni kulunud.
Võrdluseks - puhkused talvel Alpides ja hilissuvel Marmarises (kuhu tasub IMHO isegi ratas kaasa võtta - mäed on seal korralikud).... u. 27000.
Varustust olen ostnud u. 2000 krooni eest.
Hoolduse peale on läinud ka u. 1500 krooni (koos varuosadega a la kett jms).
Seega on rattasõidu peale see hooaeg u. 8000 krooni kulunud.
Võrdluseks - puhkused talvel Alpides ja hilissuvel Marmarises (kuhu tasub IMHO isegi ratas kaasa võtta - mäed on seal korralikud).... u. 27000.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
-
- Rattur
- Postitusi: 48
- Liitunud: 03. 05. 2004. 20:52
Väga tore.. Olekski õige aeg selleaastased investeeringud rattasse kokku arvutada
minul läinud see aasta:
aprill -> september
kindad: 390 EEK
spido: 340 EEK
sõidupüksid: 590 EEK
esi- ja tagajooks: 1100 EEK/paar
shifterid: 475 EEK/paar
tagakäikar: 475 EEk
pidurilingid: 250 EEK/paar
ketivõti: 100 EEK
väliskumm: 90 EEK
sisekumm: 50 EEK
piduriklotsid: 50 EEK/paar
halogeen: 25 EEK
juhe, lülitid, pistikud, kaitse, aku: kokku 275 EEK
akulaadija: 350 EEK
kassett: 290 EEK
hoolduse peale: 180 EEK
--------------------------------
Kokku: 4555 EEK
Võistlustel pole käinud...
minul läinud see aasta:
aprill -> september
kindad: 390 EEK
spido: 340 EEK
sõidupüksid: 590 EEK
esi- ja tagajooks: 1100 EEK/paar
shifterid: 475 EEK/paar
tagakäikar: 475 EEk
pidurilingid: 250 EEK/paar
ketivõti: 100 EEK
väliskumm: 90 EEK
sisekumm: 50 EEK
piduriklotsid: 50 EEK/paar
halogeen: 25 EEK
juhe, lülitid, pistikud, kaitse, aku: kokku 275 EEK
akulaadija: 350 EEK
kassett: 290 EEK
hoolduse peale: 180 EEK
--------------------------------
Kokku: 4555 EEK
Võistlustel pole käinud...
UrmasL kirjutas:Kas sa põhimõtteliselt ei telli netipoodidest? Ntx cranki saab saksast sama raha eest juba XTR'i ja raha jääb ülegi. Samas on kiiduväärt ka kohalike rattapoodide toetamine. Kunagi oli MBA's vist Cunninghami autoriveerus üleskutse "Support your LBS". Mitte et netikaubandus kurjast oleks vaid, et kui me sedaviisi oma kohalikud rattapoed põhja laseme, siis polegi kusagil enam heietamas ja "rattajuttu" puhumas käia.
Sry f OT
Ega ma neid õige hinnaga pole ostnud ma ikka tugevalt alla saand, aga kui palju see siiski müüja ja minu vaheline asi. vastasel juhul oleks ma tublisti miinuses:)
hmmmm...ise ju tõid listi oma kulutustega? Sel juhul pole tegu sinu reaalse kuluga vaid mingite umbmääraste letihindade summaga.Konflict kirjutas: Ega ma neid õige hinnaga pole ostnud ma ikka tugevalt alla saand, aga kui palju see siiski müüja ja minu vaheline asi. vastasel juhul oleks ma tublisti miinuses:)
Tõsi. Ja nii mõnelgi on veel trenniratas ja/või talveratas. Sinna läheb külge kõik see "vana" : jooksud, kummid, kassetid-ketid ja muidu vana-raske-kole. Sellist poolpidust kama müüa on nagu tülikas ja imelik, aga niimoodi õnnestub ressurss pea lõpuni välja imeda.UrmasL kirjutas: Samas hooaja eelarve "koos kõigega" jääb ilmselt 10-15k kanti. Kusjuures ühekordne kulutus MNT ratta soetamiseks hoiab baigi juppidelt OLULISELT kokku. .
Talvistel ühistrennidel oli päris kurb vaadata nö. esindusrattaid, millele ei raatsitud isegi porikaid peale panna (jube koledaks teeb!)
"Rondiga" palju muretum, tõmbad liikuvad osad pasast ja soolast puhtaks, lõrts õli ja ise ka imestad kui kaua need veel käravad. Kevadel istud 15-kilose sadulast 10,5 -selga ja see tunne tasub tundmist.
mõnel aastal ostad uue ratta, teine aasta amordi või jooksud kuid üle 15 000 aastas koos võistluste ja söögi-joogiga ei lähe.
Kui väga laiutada ei saa, siis saab kokku hoida natuke nii:
*7.0 kassett vs. LX kassett
*PC-59 kett vs. LX kett
*50 kroonised sisekummid vs. 100-kroonised
ühed enam-vähem väliskummid vs. meeletu kummikollektsioon+garanteeritud poleemika mis kummiga mis sõidule minna.
Sõita saab ka 150-krooniste noname prillidega ja 900 kr. kingaga.
Edevusest noname torusid wcs vastu ei vaheta.
Pigem hoian ratta töökorras ja lasen õigeaegselt trosse/kõrisid jms. vahetada. Puhastan ja õlitan ja määrin kust vaja.
Kui väga laiutada ei saa, siis saab kokku hoida natuke nii:
*7.0 kassett vs. LX kassett
*PC-59 kett vs. LX kett
*50 kroonised sisekummid vs. 100-kroonised
ühed enam-vähem väliskummid vs. meeletu kummikollektsioon+garanteeritud poleemika mis kummiga mis sõidule minna.
Sõita saab ka 150-krooniste noname prillidega ja 900 kr. kingaga.
Edevusest noname torusid wcs vastu ei vaheta.
Pigem hoian ratta töökorras ja lasen õigeaegselt trosse/kõrisid jms. vahetada. Puhastan ja õlitan ja määrin kust vaja.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
Ära ole nii kindel, et kokku hoiad. Omal kogemus nt. xtr kettidega, mis kestsid kõik üle 2000km. PC99 aga alla 1000km. Praegu kah PC99 peal ja kui see kah üle 1000km. ei kesta, siis rohkem neid ei osta kah.Andrus K kirjutas: Kui väga laiutada ei saa, siis saab kokku hoida natuke nii:
*7.0 kassett vs. LX kassett
*PC-59 kett vs. LX kett
ok, aga diskussioon juppide kestvuse teemal paluks õigesse kohta. tänan.Rivo kirjutas:Ära ole nii kindel, et kokku hoiad. Omal kogemus nt. xtr kettidega, mis kestsid kõik üle 2000km. PC99 aga alla 1000km. Praegu kah PC99 peal ja kui see kah üle 1000km. ei kesta, siis rohkem neid ei osta kah.Andrus K kirjutas: Kui väga laiutada ei saa, siis saab kokku hoida natuke nii:
*7.0 kassett vs. LX kassett
*PC-59 kett vs. LX kett
oleks mul kah selline papa kes kõik kinni maksab: suurustaks kahKonflict kirjutas:Minul läind selle aastaga:
Raam: 8000
Käpp: 4800
tagumised hammasrattad: 1100
Kett:450
Kumm:650
Trossid ja kõrid: 500
sadulapost:320
Kaelakausid:300
grippid:100
pedaalid:900
kingad:1500
Kamelpäkk: 700
sarved:300
pump:300
Piduriklotsid:400
-------------------------------------------------
Kokku: 20320
Mõni asi on puudu: hooldus, riided jne
september
No vat ei viitsi terve hooaja kulusid küll meelde tuletama hakata, aga septembri omad on veel meeles ja see oligi kõige kulukam kuu. Õieti küll ratta remondi ja täiustamise kulud. Mis meil siis läkski... Ahaa - tagaratas (500.-), keskjooks (vist mingi 360.-), kett ja tagakasset (550.-), piduriklotsid (vist 90.-), klippidega pedaalid (veits alla 1000.-), kasutatud rattakingad (500.-). Noh, ütleme et umbes kolm tonni. Jah, kui nüüd veel võistlustel käimisele mõelda, siis tunduvad need stardimaksud nii väikestena (iseäranis H100). Muide - maanteerattale ei ole terve suve jooksul poolt tonnigi kulutanud. Aga see on tõesti hoopis teine spordiala!
2010 tehtud 135 võistlust - ehk aitab nüüd juba?!
Minu MTB-kulud sel aastal on olnud kokku ca 25 000.
Sisaldab kasutatud ratta ostu- 10 000, ülejäänud on kas
erinevad varuosad, kummid jm ratta külge riputatu.
Summa sisaldab ka ca 2500 ulatuses riideid ja kingi (osa riideid ja kiiver oli enne olemas).
Ratast olen seejuures upgradenud vaid põhimõttel - kui miski läheb läbi siis vahetan (erandid on sadul ja lenks). Hooaja lõpuks on mul alles ratas, noh oletame positiivselt, et tänu upgradele endiselt 10 000 väärt, kuigi mine tea. Riided kingad ka veel kestavad ja kui selle komplektiga edasi sõita võib järgmine hooaeg soodsam tulla. Kui aga huvi piirduks ühe hooajaga oleks kulu minu näitel 15 000 (arvesse ei ole võetud võistluste osalustasusid, bensiini jms).
Tegelikult ei olegi nii kallis kui arvasin aga kilomeetrihind tuleb erakordselt kõrge (veidi alla kümneka), sest ma ei viitsi või ei saa palju sõita
Sisaldab kasutatud ratta ostu- 10 000, ülejäänud on kas
erinevad varuosad, kummid jm ratta külge riputatu.
Summa sisaldab ka ca 2500 ulatuses riideid ja kingi (osa riideid ja kiiver oli enne olemas).
Ratast olen seejuures upgradenud vaid põhimõttel - kui miski läheb läbi siis vahetan (erandid on sadul ja lenks). Hooaja lõpuks on mul alles ratas, noh oletame positiivselt, et tänu upgradele endiselt 10 000 väärt, kuigi mine tea. Riided kingad ka veel kestavad ja kui selle komplektiga edasi sõita võib järgmine hooaeg soodsam tulla. Kui aga huvi piirduks ühe hooajaga oleks kulu minu näitel 15 000 (arvesse ei ole võetud võistluste osalustasusid, bensiini jms).
Tegelikult ei olegi nii kallis kui arvasin aga kilomeetrihind tuleb erakordselt kõrge (veidi alla kümneka), sest ma ei viitsi või ei saa palju sõita
sel aastal suhteliselt vähe kulusid:
mnt kummid (sise+välis) u 1800
kiiver u 1700
kingaklotsid u 200
stardimaksud u 1000
_________________
hooaja hinnax tuleb u 55 senti/km
kui trennis kulutatud söök/jook juurde lisada
ehk u 2000, siis tuleb kilomeeter siiski alla krooni. tundub et päris hea hind
mnt kummid (sise+välis) u 1800
kiiver u 1700
kingaklotsid u 200
stardimaksud u 1000
_________________
hooaja hinnax tuleb u 55 senti/km
kui trennis kulutatud söök/jook juurde lisada
ehk u 2000, siis tuleb kilomeeter siiski alla krooni. tundub et päris hea hind
veni vidi vici
Laias laastus ennustaksin isegi keskmiseks hinnaks umbes 1 EEK/km.JanisP kirjutas:Sellel hooaja kulutatud rattale ca 4500 + stardimaksud ja transport. Viie aasta kilomeetri hind tuleb ca 1 EEK/km koos ratta (MTB) ja lisavidinate soetamisega.
There are seldom technological solutions to behavioral problems.
Täpselt oma kulusid ei mäleta, aga midagi sellist oli küll mis uuendamist vajas:
esimene hammakas mtb - 150
esimene hammakas mnt + tagumine kassett- 900
tagumine hammakas mtb (2X) - 700
kett (3X) - 350
litrid - 40
käiguvahetid mtb-le - 300
tagajooks mtb-le - 600
kummid mtb-le - 760
kummid mnt-le - 150
pidune mnt ratas - 3500
pulsokas - 263
sadulatoru - 150
tuled - 50
sisekummid - 150
õhupump - 100
sõiduriided - 250
prillid - 27
keskjooksu vidinad - 100
porikas - 100
Kokku: vähemalt 8640
ehk ca kroon/km Uhh... Autoga sõitmisest on see nüüd tegelikult kaks korda odavam.
esimene hammakas mtb - 150
esimene hammakas mnt + tagumine kassett- 900
tagumine hammakas mtb (2X) - 700
kett (3X) - 350
litrid - 40
käiguvahetid mtb-le - 300
tagajooks mtb-le - 600
kummid mtb-le - 760
kummid mnt-le - 150
pidune mnt ratas - 3500
pulsokas - 263
sadulatoru - 150
tuled - 50
sisekummid - 150
õhupump - 100
sõiduriided - 250
prillid - 27
keskjooksu vidinad - 100
porikas - 100
Kokku: vähemalt 8640
ehk ca kroon/km Uhh... Autoga sõitmisest on see nüüd tegelikult kaks korda odavam.
-
- Rattur
- Postitusi: 156
- Liitunud: 21. 07. 2003. 16:17
kust imekohast sa oma nänni ostsid????????? või jäi sul päris mitu 0-i ära?tarts kirjutas:Täpselt oma kulusid ei mäleta, aga midagi sellist oli küll mis uuendamist vajas:
esimene hammakas mtb - 150
esimene hammakas mnt + tagumine kassett- 900
tagumine hammakas mtb (2X) - 700
kett (3X) - 350
litrid - 40
käiguvahetid mtb-le - 300
tagajooks mtb-le - 600
kummid mtb-le - 760
kummid mnt-le - 150
pidune mnt ratas - 3500
pulsokas - 263
sadulatoru - 150
tuled - 50
sisekummid - 150
õhupump - 100
sõiduriided - 250
prillid - 27
keskjooksu vidinad - 100
porikas - 100
Kokku: vähemalt 8640
ehk ca kroon/km Uhh... Autoga sõitmisest on see nüüd tegelikult kaks korda odavam.
No mtb on mul 15 kilone ja kaalu vähendamisse ma ei ole veel kulutusi tegema hakanud. Mis puutub asjadesse, mida võib saada ka mujalt peale rattapoodide, siis olen neid võtnud tõesti mujalt, kui hinnad on olnud shokeerivalt madalad. Viimane kulu oli näiteks pulsokas TCM, mida sain osta maaletoojalt maaletooja hinnaga ja mille parameetrid vastavad 2000 letihinnaga Polarilevelosipedist kirjutas: kust imekohast sa oma nänni ostsid????????? või jäi sul päris mitu 0-i ära?
Palju kilomeeter maksab?
Kuna see hooaeg sai uus ratas ostetud, samas läbisõit jäi väiksemaks kui lootsin, siis minu 2004 aasta kilomeeter maksis 15400/2500 = 6,16. See on umbes samapalju kui Volvo S60-ga sõita (vaata Tehnika Maailm, kilomeeter 6,60). Või siis sama kallis ja kaif kui maasturiga sõita. Aga seda MTB sõit ju ongi ja hinnaalandust ei otsi.
Kõigi eelduste kohaselt km hind langeb järgnevatel hooaegadel nii umbes 1,30 kr/km-le. Eeldus põhineb eelneva 4 hooaja kulude ja läbisõidu arvestusel.
Kõigi eelduste kohaselt km hind langeb järgnevatel hooaegadel nii umbes 1,30 kr/km-le. Eeldus põhineb eelneva 4 hooaja kulude ja läbisõidu arvestusel.
holden's budget 2004
Ratas aastast 2000, eelmine sügis said hammakad ja kett vahetatud (1,5K), nii et see kulu jäi eelmisesse aastasse.
Sel aastal
3 kummi - a 350 kr
keskjooks - 190 kr
H100 - klotsid, kõrid, trossid - 250 kr
3 maratoni 600 kr
Kokku 2090 kr / 1500 km, seega 1.40 kilomeeter, ilma osalustasudeta täpselt 99 senti/km.
Sel aastal
3 kummi - a 350 kr
keskjooks - 190 kr
H100 - klotsid, kõrid, trossid - 250 kr
3 maratoni 600 kr
Kokku 2090 kr / 1500 km, seega 1.40 kilomeeter, ilma osalustasudeta täpselt 99 senti/km.
Pange treeningpiibli hind ka juurde ikka! Või läheb see kultuuri alla?
Endal tõusis hind taksoga võrreldavaks pulsoka ostmise ning pool suve seanaha vedamise pärast. Kogukulud (pulsokas + 1 x hooldust + spordi/energiajoogid + ketiõli + piibel + uus jalgpump + ?) 6000+ EEki. Järgmine aasta vist uus ratas plaanis, siis läheb kulu juba viiekohaliseks....
Endal tõusis hind taksoga võrreldavaks pulsoka ostmise ning pool suve seanaha vedamise pärast. Kogukulud (pulsokas + 1 x hooldust + spordi/energiajoogid + ketiõli + piibel + uus jalgpump + ?) 6000+ EEki. Järgmine aasta vist uus ratas plaanis, siis läheb kulu juba viiekohaliseks....