Chainsuck Scott proracing jt raamidel
Chainsuck Scott proracing jt raamidel
Tere,
Selline küsimus, et kas kellegil veel esineb eelmise aasta Scotti mudelite comp, pro, team racingu ratastel XT eelmise aasta väntadega chainsuck-i? (St väike ja keskmine hammakas ees tõmbab ketti kaasa, raami vahele) Olen kuulnud igasuguseid põhjuseid ja seletusi, kuid ükski pole mind veel rahuldanud. Eriti on probleem terav sellepärast et asi hakkas toimuma juba tutikate väntadega. Ma saaks aru, et kulunud väntade kraed tõmmavad ketti kaasa, kuid uutel???!!
Kas probleem on ketijooksus (vale keskjooks), raamis, väntades? Mis on teie arvamus?
On väidetud, et ostad XTR kinnised vändad ja kõik on OK!
Timo
timo@esport.ee
Selline küsimus, et kas kellegil veel esineb eelmise aasta Scotti mudelite comp, pro, team racingu ratastel XT eelmise aasta väntadega chainsuck-i? (St väike ja keskmine hammakas ees tõmbab ketti kaasa, raami vahele) Olen kuulnud igasuguseid põhjuseid ja seletusi, kuid ükski pole mind veel rahuldanud. Eriti on probleem terav sellepärast et asi hakkas toimuma juba tutikate väntadega. Ma saaks aru, et kulunud väntade kraed tõmmavad ketti kaasa, kuid uutel???!!
Kas probleem on ketijooksus (vale keskjooks), raamis, väntades? Mis on teie arvamus?
On väidetud, et ostad XTR kinnised vändad ja kõik on OK!
Timo
timo@esport.ee
Teoorias toimub keti imemine seetõttu, et hammasratta mingi hammas ei lase ketti lahti alumises asendis ja tõmbab selle kaasa. Seega viga on ikka hammasratastes, kus võib esineda (ka uutel) kõveraid, vigaseid hambaid, mis frustratsiooni tekitavad. Asi peaks minema garantii alla, vähemalt minu Konal läks ja vahetati hammasratas välja (kergema vastupanu teele läksin). Üldiselt võid ju need vigased hambad ülesse otsida ja neid töödelda natuke.
Asja parandab ka hea tagavahetaja, mis hoiaks ketti pinge all ja kisuks keti esihammakalt lahti, aga ainult sellele loota on vale.
Asja parandab ka hea tagavahetaja, mis hoiaks ketti pinge all ja kisuks keti esihammakalt lahti, aga ainult sellele loota on vale.
Siinpool 2003a team racing xt 2003a vändaga. Chainsuckiga ei ole absoluutselt probleemi.
Eelmise rattaga oli omajagu, sellepärast oskan võrrelda.
Tean veel kahte team racingut ja ühte pro-d. Ka ei ole probleeme.
2003a expert racingul(deore vänt) vahel esines, aga seda ka ainult siis kui kett liivane, käikarid korralikult reguleerimata.
See võib tõesti konkreetse eksemplari praak/kiiks olla.
Eelmise rattaga oli omajagu, sellepärast oskan võrrelda.
Tean veel kahte team racingut ja ühte pro-d. Ka ei ole probleeme.
2003a expert racingul(deore vänt) vahel esines, aga seda ka ainult siis kui kett liivane, käikarid korralikult reguleerimata.
See võib tõesti konkreetse eksemplari praak/kiiks olla.
Aga chainline vildakus ei tohiks küll sellist probleemi tekitada, see võib halvendada käiguvahetust jms aga mitte keti kaasa tõmbamist tekitada. Sest chainsuck-i ei tohi tekkida ka nn ebasoovitavate käikude korral (kett risti)UrmasL kirjutas:Kontrolli chainline ka üle. Vastav mõõdik rattahooldustes olemas. Kui chainline vale, siis parandab vaid õige mõõduga keskjooks.
Tehases on sellele rattale paigaldatud sobiv ja ketiprobleeme mittepõhjustav keskjooks nii, et probleemi otsimisel piirdu ikka esihammasratastega.ubik kirjutas:Ma arvan, et mu sõidus pole just eriline küsimus. Seda on juba õpitud piisavalt ja ma oskan enamus kordadel probleemi ennetada.
Kui probleem oleks keskjooksus, siis 113nest väiksemat ma pole leidnud, mis oleks LX või XT compatible.
Samuti 2003 Pro ja identne häda. Eelmine aasta Rakveres pidin selle pärast katkestama kuna ükski vahetus ei sujunud normaalselt ja lõpuks jooksis kett nii kõvasti kinni, et oma jõududega ei saanudki raami vahelt kätte. Ei aidanud ka hilisem esimeste hammakate vahetus - sama jama tänaseni st. igal vahetusel ikka poolpööre tagasi ja siis edasi väntama.
Life Must Be Fun !
kuigi ei ole scotti kunagi omanud, soovitan üle vaadata hambad ja kett.
olen kindel, et see ei ole ratta ehituslik iseärasus.
kui kõik korras, siis tagakäigukas ja kõri-tross. chaisucki puhul sõltub uskumatult palju trossist-kõrist, eriti alumisest kõrijupist, mis peab olema piisava pikkusega ja seest piinlikult puhas ja libe, et tross kergelt liiguks.
olen kindel, et see ei ole ratta ehituslik iseärasus.
kui kõik korras, siis tagakäigukas ja kõri-tross. chaisucki puhul sõltub uskumatult palju trossist-kõrist, eriti alumisest kõrijupist, mis peab olema piisava pikkusega ja seest piinlikult puhas ja libe, et tross kergelt liiguks.
chainsucki põhjused kohe välja selgitada võtab tõesti aega. kuid tahtsin hoopis öelda, et aare jutul on tõetera sees. väga palju probleeme tekib sellest et vändatakse ja vahetatakse käike valesti. eriti juhtub seda vähem kogenute sõitjatega.Gunnar kirjutas:Tüüpiline müügimehe argument (mitte et sina müügimees oled), et lihtsalt väntad valesti , sõitja poole pealt on selline probleemile lähenemine täiesti vale.Aare kirjutas:Äkki ikka viga endas, näiteks raskel tõusul vahetuse liiga hiljaks jätmine - siis tavaliselt selline jama juhtub.
nüüd läheb küll teemast mööda, aga ei suuda ütlemata jätta: sõitke xc-d ja tehnilisi radu, saab käiguvahetuses vägagi vajalikke kogemusi.
no kuidas sedasi üldse sõita saab kui kogu aeg sedasi möllataMartster kirjutas:Samuti 2003 Pro ja identne häda. Eelmine aasta Rakveres pidin selle pärast katkestama kuna ükski vahetus ei sujunud normaalselt ja lõpuks jooksis kett nii kõvasti kinni, et oma jõududega ei saanudki raami vahelt kätte. Ei aidanud ka hilisem esimeste hammakate vahetus - sama jama tänaseni st. igal vahetusel ikka poolpööre tagasi ja siis edasi väntama.
eelmisel rattal esines chainsucki rohkelt pikema keskjooksuga,pärast lühema peale panekut asi sujus paremini.
Müstiliselt palju probleeme selle chainsuck?iga , ja see Scott?i mainele head ei tee. Kuigi isiklikult arvan, et Scott kui ratta(raami) tootja, ei ole asjasse üldse segatud. Mul oli ka White Industries väntadele pandud Deore hammakas (3as), ja noh kui 4 korda chainsuck ka esines, siis mitte rohkem, seda mingi ~3500km kohta ja sedagi alles siis kui tekkis teatav kulumisaste. Nii et ega siin muud pole, kui tuleb käiama hakata....
Mul ei ole Scott, aga jama hakkas siis, kui sai esimesed hammakad ära vahetatud. Seega ei saa väita, et sõidustiilis on viga. Eelmiste hammakatega polnud probleemi. Kõik toimis ideaalselt.
Ma ise arvan, et ma proovin sellest veast lahti saada vända vahetusega.
Kuna kett on sada korda vahele kiskunud, siis äkki on vänt kõver.
Ma ise arvan, et ma proovin sellest veast lahti saada vända vahetusega.
Kuna kett on sada korda vahele kiskunud, siis äkki on vänt kõver.
see rattasõit on viinud kõik mu finantsid ja .....
Täpselt sama ratas ja sama asi - aga nagu ülevalt poolt lugeda võib siis esimesed 3500km oli sõltumata keti kulumisastmest kõik täesti probleemivaba.Tõnis M kirjutas:2003 team racing.
et ma pole siis ainuke..kusjuuures algul ei olnud taolist probleemi, kõik töötas laitmatult. Tähendab, midagi on seljuhul ära väsinud.
Muidugi eelmine suvi ja see kevad ei olnud nii porised ka.
Augusti keskel sai vahetatud kogu värk: vändad, kett jne.
Läks paremaks, aga porisena ja jõu all vändates on ikka. Minul avaldub niimoodi et käiguvahetus ei puutu üldse asjasse - kui kett on eest keskmise või väikse peal ja saabub mägi, siis jõuga vajutama hakates jookseb kett ilusti hammastega koos kaasa suure hammaka ja raami vahele.
Kui nüüd järele mõtlema hakata, siis ma arvan et asi on ikka ootamatult porises suves. 6-s osaletud sügiskrossi etapist oli porine ainult Siimusti ja seal chainsuck ka esines. Viimased 2 etappi sõitsin Ehaverest saadik kasitama rattaga, aga kuna ilm oli kuiv siis ei mingit muret.
jaja, poris mütates mul ka. krõkk-krõk ja kett ongi jälle hammaste vahel.
Hirmus jõle on vaadata, kuidas elion cupil 30 vaani rõõmsalt mööda tuiskavad. Otepääl läkski koht seetõttu nahka. Seda just mägedes.
Järgmisel võistlusel Tihemetsas sama jama, kuid õnneks vaid ühel ainukesel tõusul.
Palju õli ja uus kett peaksid vist olukorra natuke paremaks tegema.
Hirmus jõle on vaadata, kuidas elion cupil 30 vaani rõõmsalt mööda tuiskavad. Otepääl läkski koht seetõttu nahka. Seda just mägedes.
Järgmisel võistlusel Tihemetsas sama jama, kuid õnneks vaid ühel ainukesel tõusul.
Palju õli ja uus kett peaksid vist olukorra natuke paremaks tegema.
Palju õli aitab, kuid uus kett teeb asja pigem hullemaks kui paremaks. Kõige tõenäosem chainsucki kombinatsioon ongi (vähe)kulunud Shimano esihammakad ja uus kett.Tõnis M kirjutas:Palju õli ja uus kett peaksid vist olukorra natuke paremaks tegema.
Kui ma eelmine aasta uue LX cranki ja uue XTR keti panin siis toimis asi ideaalselt täpselt esimese ketivahetuseni. Uus kett peal ja chinsuck kimbutas ka kuivadel ilmadel. Korralik viilitöö keskmisel hammakal lahendas aga probleemi. Eks näis kaua kestab.
Seega pakun, et eriliselt chainsucki altid on shimano LX-XT crankid alates 2002. Siis kui tuli see keskelt jämedam vända disain. XTR kohta seda probleemi kuulnud pole. Samuti ei sõltu asi keti margist.