Pidurilingid
Pidurilingid
Kas kellegil, või kuskil on mingi loogiline seletus ka selléle, et jalgratastel on esipidur vasakul ja tagumine paremal. Teadaolevalt on praktiliselt kõigil kaherattalistel ja lisaks ka AtV-del esipidur paremal pool. Kas tahetakse välistada, et rattamehed millegi muuga ei sõidaks ja vastupidi. Ise olen küll rattal vahetanud esimese paremale poole, kuna tahan ka vahel tsikliga sõita, aga teadaolevalt on just esipidur see , mis asja kinni pidurdab. Sama on ka rattal ju.
Lihtsalt huvitab teiste arvamus sama asja kohta.
Lihtsalt huvitab teiste arvamus sama asja kohta.
Re: Pidurilingid
See on lihcalt aastakümnetega niimoodi välja kujunenud ja seda nüüd vastupidiseks tegema hakata oleks ja täiesti mõttetu.Arvan, et asi on selles et inimene kasutab tagumist pidurit rohkem ja enamus ilmakodanike on paremakäelised.Sellepärast ka vbla selline asi on.Ise olen igati rahul ja ei kujutaks vastupidist pidurisüsteemi ettegi.ErikT kirjutas:Kas kellegil, või kuskil on mingi loogiline seletus ka selléle, et jalgratastel on esipidur vasakul ja tagumine paremal. Teadaolevalt on praktiliselt kõigil kaherattalistel ja lisaks ka AtV-del esipidur paremal pool. Kas tahetakse välistada, et rattamehed millegi muuga ei sõidaks ja vastupidi. Ise olen küll rattal vahetanud esimese paremale poole, kuna tahan ka vahel tsikliga sõita, aga teadaolevalt on just esipidur see , mis asja kinni pidurdab. Sama on ka rattal ju.
Lihtsalt huvitab teiste arvamus sama asja kohta.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: Pidurilingid
Ma harjutasin püüdlikult vasaku käega (esipidur) pidurdamist, kuni kopp etteErikT kirjutas:Kas kellegil, või kuskil on mingi loogiline seletus ka selléle, et jalgratastel on esipidur vasakul ja tagumine paremal. Teadaolevalt on praktiliselt kõigil kaherattalistel ja lisaks ka AtV-del esipidur paremal pool. Kas tahetakse välistada, et rattamehed millegi muuga ei sõidaks ja vastupidi. Ise olen küll rattal vahetanud esimese paremale poole, kuna tahan ka vahel tsikliga sõita, aga teadaolevalt on just esipidur see , mis asja kinni pidurdab. Sama on ka rattal ju.
Lihtsalt huvitab teiste arvamus sama asja kohta.
tuli ning vahetasin ringi. Millegipärast reageerib parem käsi kiiremini ja
kõvemini isegi pärast aastatepikkust harjutamist, pole mingit mõtet sellele
vastu töötada. Samas on ka minul veidi tsikliga sõitmise tausta, nii et mine
tea..
Re: Pidurilingid
See on lihcalt aastakümnetega niimoodi välja kujunenud ja seda nüüd vastupidiseks tegema hakata oleks ja täiesti mõttetu.Arvan, et asi on selles et inimene kasutab tagumist pidurit rohkem ja enamus ilmakodanike on paremakäelised.Sellepärast ka vbla selline asi on.Ise olen igati rahul ja ei kujutaks vastupidist pidurisüsteemi ettegi.[/quote]
See pole eriti loogiline. Ja sina ära siis tsikli selga igaks juhuks roni, kui sa isegi ette ei kujuta teistmoodi süsteemi
See pole eriti loogiline. Ja sina ära siis tsikli selga igaks juhuks roni, kui sa isegi ette ei kujuta teistmoodi süsteemi
ilmselt peetakse tagapidurit olulisemaks, et see rattal parema käe alla käib - tsiklil olulisim, st tagapidur ju hoopis jalaga, esipidur parema käega ja ebaoluline, st sidur vasaku all.
ise kah aegajalt tsikli selga istun, kuid pidurite
sassiajamisega probleeme pole tekkinud, teine passatka on kehamälus ja liikmed teevad selle järgi seda, mida vaja.
a ntx mootorsaanil pidur, üks ja ainuke vasaku käega.
a seleta ntx, et miks inglise jt vasakpoolse liiiklusega maadel autodel käiguvahetus vasaku käega käib?
ise kah aegajalt tsikli selga istun, kuid pidurite
sassiajamisega probleeme pole tekkinud, teine passatka on kehamälus ja liikmed teevad selle järgi seda, mida vaja.
a ntx mootorsaanil pidur, üks ja ainuke vasaku käega.
a seleta ntx, et miks inglise jt vasakpoolse liiiklusega maadel autodel käiguvahetus vasaku käega käib?
tuleta meelde vanade autode pilte - möödunud sajandi alguses oli lahtistel autodel käigukang ukse taga ja käiku vahetati nii, et pandi käsi autost välja mugavus tingis selle, et kang kolis auto keskele.ErikT kirjutas:Kuhu sa selle käigukangi siis panna tahad, kui rool paremal. Need pole päris võrreldavad asjad.
a seda tahangi öelda - ratas ja tsikkel on kah natuke erinevad asjad ja arvan, et pole ka mõtet rattal hakata tagapidurit parema jala alla aretama.
Minumeelest ütles ereliukas põhjuse oma esimeses postituses ära, miks tsikklil esipidur paremal. Niipalju kui mina tean, on tsikklil/mopeedil vasaku käe all sidur, sest käsivahetuse korral on ka käiguvahetus vasakul. Paremal gaas ja esipidur - loogiline. Tagapidur jalaga - MTB/MNT ratturile samuti harjumatu
Aga miks jalgrattal siis esipidur vasakul?
Võib olla sellepärast, et paremakäelistel on parema käe haare tugevam ja tagapiduriga liialdamine on ohutum kui esipiduriga liialdamine. Samuti on minuarvates parem juhitavus kui ma saan lenksust parema käega kinni hoida, kui mul mingi komps teise käe otsas on. Sellisel juhul valiks pidurdamiseks ikkagi tagapiduri.
Aga miks jalgrattal siis esipidur vasakul?
Võib olla sellepärast, et paremakäelistel on parema käe haare tugevam ja tagapiduriga liialdamine on ohutum kui esipiduriga liialdamine. Samuti on minuarvates parem juhitavus kui ma saan lenksust parema käega kinni hoida, kui mul mingi komps teise käe otsas on. Sellisel juhul valiks pidurdamiseks ikkagi tagapiduri.
Pooleldi offtopic muidugi, aga olen ise märganud et ühe käega sõites on hoopis vasakuga juhtida mugavam. Ilmselt harjutamise asi lapsepõlvest saadik - kuna parem käsi on osavam (nina nokkida, tel numbreid valida vms teha) siis vasak peab juhtimisega toime tulema... Pidurdamisel erilist vahet pole kumma käega ja millist pidurit, ühekäelisena midagi äärmuslikku ei korralda.
sheldon brown räägib esipiduri olulisusest, lühimast võimalikust pidurdusteest, pidurilinkide asendist, eurostandarditest
http://www.sheldonbrown.com/brakturn.html
vanal on palju huvitavat öelda... eriti lahedad on fixed-gear kultuuri artiklid
http://www.sheldonbrown.com/brakturn.html
vanal on palju huvitavat öelda... eriti lahedad on fixed-gear kultuuri artiklid
Re: Pidurilingid
Vaata ntx Säästuka rattaid - kõigil on esipidur paremal.ErikT kirjutas:Kas kellegil, või kuskil on mingi loogiline seletus ka sellele, et jalgratastel on esipidur vasakul ja tagumine paremal. Teadaolevalt on praktiliselt kõigil kaherattalistel ja lisaks ka AtV-del esipidur paremal pool. Kas tahetakse välistada, et rattamehed millegi muuga ei sõidaks ja vastupidi.
Nii oli see ka vanemate rootsi päritolu ratastega, millel harilik käiguvahetus.
Kes pärast naerab, naerab pärast
Küsimus on, et mis on õige. Mina ütlen, et õige on esimene paremal ja tagumine vasakul. Aga tegelikult on see ju maitseasi, kui sul pole plaanis korraliku tsikliga sõita. Teisel juhul õpid ümber ja vahet pole.Samas olen ka ise rolleritega sõitnud ja neil on alati esimene pidur paremal olnud.
Odavate Hiina rolludega tõesti kogemus puudub.
Odavate Hiina rolludega tõesti kogemus puudub.
Ma olen ligemale 15 aastat sõitnud rattaga, kus tagumine pidur paremal, nagu ikka. Kui rolleriga sõidan, on sellest tihti probleeme endal, et olen teispidi harjunud. Kui võimalik, siis vahetaks ära, nagu rattal. Rolleriga panin ühe korra isegi pikali selle pärast, et automaatselt ajasin segamini pidurid ja ei saanud pidama. Eks see lõppkokkuvõttes harjumuse küsimus ju ongi. Kui oled lapsest saati tsikliga sõitnud, siis vahetad ümber rattal pidurid, kui lähed rattalt tsiklile, siis pead leppima selle asjaoluga ja kõik.
Vist ongi nii, et kuidas oled noorusest harjunud. Samas on minul esimene paremal ja käiguvahetused pidurdamise ajal pole kunagi probleem, sest ma ei tee seda kunagi. Reegel: vaheta alati käik enne raske koha läbimist.
Samas kasutan mina kindlasti esimest pidurit rohkem kui tagumist. Ja võid ju arvata, et ühel ühtemoodi ja teisel teistmoodi, et küll meeles on. Ja ongi meeles kuni extreemolukorra tekkimiseni, kus tegutsed juba instinkti ajel, ja siis ongi laks käes. Tean omast kogemusest.
Samas kasutan mina kindlasti esimest pidurit rohkem kui tagumist. Ja võid ju arvata, et ühel ühtemoodi ja teisel teistmoodi, et küll meeles on. Ja ongi meeles kuni extreemolukorra tekkimiseni, kus tegutsed juba instinkti ajel, ja siis ongi laks käes. Tean omast kogemusest.
Kui, siis praegast, hooajavälisel ajal ongi õige aeg vajadusel ümber õppida, mina seda vajadust eriti ei tunne. Linnas sõites ei puuduta tagupidurit peaaegu üldse, metsas on mõlemad kasutuses, aga vasak käsi ka piisavalt tugev juba, et saab pidurdamisega hakkama. Ainult korra olen sõitnud vastupidise seadistusega rattaga ja veel ühe käega, tahtes raffale effektset pidurdust näidata, sai klassikalist ülelenksu lendu selle asemel demostreeritud, õnneks liiva peale.