Kiivriga või kiivrita 2004
Kindlasti kiivriga!!!
Eile Pirita-Kose ringe sõites nägin väga palju kiivrita rattureid- ainult "harrastaja_ tüüpi" sellidel olid kiivrid peas. Ma ei saa aru miks peab nii olema, et kui säär karvadest vaba ja läigib, siis kiivrit ei kanna?!
Olen aktiivselt ratast sõitnud 3 aastat ja mul on olnud kaks raskemat juhtumit: üks oli velo.clubbersi etapil eelmine aasta, kui panin üle lenksu juurikasse- pea sai veits põrutada, aga kiirvis olev mõlk ei olnud vähemalt koljus; teine oli see aasta Keila maantekal, kus panin ju shiukse käna, et kiivrita oleks nii nina, pool nägu läinud ja ka peapõrutus oleks kindel olnud. Muuseas kiivri eesotsast tuli ikka paras tükk lahti.
Nii, et lõpetage edevus ja kandke kiivrit- see kaitseb teid!
Eile Pirita-Kose ringe sõites nägin väga palju kiivrita rattureid- ainult "harrastaja_ tüüpi" sellidel olid kiivrid peas. Ma ei saa aru miks peab nii olema, et kui säär karvadest vaba ja läigib, siis kiivrit ei kanna?!
Olen aktiivselt ratast sõitnud 3 aastat ja mul on olnud kaks raskemat juhtumit: üks oli velo.clubbersi etapil eelmine aasta, kui panin üle lenksu juurikasse- pea sai veits põrutada, aga kiirvis olev mõlk ei olnud vähemalt koljus; teine oli see aasta Keila maantekal, kus panin ju shiukse käna, et kiivrita oleks nii nina, pool nägu läinud ja ka peapõrutus oleks kindel olnud. Muuseas kiivri eesotsast tuli ikka paras tükk lahti.
Nii, et lõpetage edevus ja kandke kiivrit- see kaitseb teid!
Painutan nii kuis jaksan
Sõidan esimest aastat aktiivselt rattaga, umbes kuu aega tagasi ostsin omale kiivri. Pean nentima, et mina olen sellega küll rahul, see on kerge ja uskuge või mitte üsna MUGAV ka. Pealegi on endal hea tunne kui tean, et olen teinud enese peakolu kaitsmiseks kõik, mis minu võimuses. Inimene HARJUB kõigega....seega ei ole mõtet vinguda, et ei ole mugav ja ei sobi pähe.
No great story starts: "It was cold, so I stayed in..."
Kui mu hääl ja lugu veel kedagi peaks veenda aitama ... paar aastat tagasi Saku metsas, sealsamas kandis kus sellel aastal 100km sõitu tehti, käisin täiesti süütus olukorras lihtsalt lohakusest (vahtisin kurat teab mida) üle nipli ja nii karmilt et viimane hetk mida mäletan on et ratas all ja mina selle kohal. Kui pilt ette tuli (kusjuures pole vähimatki aimu kaua seal olin) ei suutnud meenutada, kus ma olen ja kuhu poole minema peaks. Silm oli paistes ja kinni aga muidu nagu käöed-jalad liikusid.. Ei olnudki muud kui sõitsin X suunas, jõudsin Viljandi maanteele ja sõitsin omal jalal Keilasse. Ise imestasin miks autojuhid imelikult vahivad... Kui koju sain siis naine sai shoki, kui peeglisse vaatasin siis vastasin samaga. Omal jalal igaljuhul traumapunkti ei jõudnud - tulemus: 17 õmblust, parem peapool 2 x suurem kui vasak, peapõrutusest ja pagan teab veel millest päästis kiiver, silma päästis prill (mis oli näo sisse lõikunud ja läbipaistmatu aga terve!).
Õppisin:
1. Niisama sõidud on tunduvalt ohtlikumad kui võistlused sest tähelepanu hajub ja tihti ei ole kedagi ka läheduses!!
2. Kui üksi lähed siis pista mobla rattakotti ! Ja ole vajadusel võimeline seletama kus sa asud.
3. Kanna kiivrit ja korralikke prille
PS! Lisapluss minu jaoks kiivri osas ka see et nokk varjab päikese eest ja polster hoiab näo kuiva.
Õppisin:
1. Niisama sõidud on tunduvalt ohtlikumad kui võistlused sest tähelepanu hajub ja tihti ei ole kedagi ka läheduses!!
2. Kui üksi lähed siis pista mobla rattakotti ! Ja ole vajadusel võimeline seletama kus sa asud.
3. Kanna kiivrit ja korralikke prille
PS! Lisapluss minu jaoks kiivri osas ka see et nokk varjab päikese eest ja polster hoiab näo kuiva.
Life Must Be Fun !
Sattusin klõpsima mingil reformikate euroreklaamil ning seal avanes võimalus eurokandidaatidelt küsida:
Esitasin ka ühele kandidaadile küsimuse:
Miks Te Rattarallil ilma kiivrita sõitsite?
Vastus oli järgmine:
Tere, Ruuno!
Tänan, et muretsete minu pärast. Tõepoolest sõitsin kiivrita ja tegelikult nii ei tohiks. Ma unustasin lihtsalt kiivri koju.
Parimate soovidega,
Toomas Savi
Esitasin ka ühele kandidaadile küsimuse:
Miks Te Rattarallil ilma kiivrita sõitsite?
Vastus oli järgmine:
Tere, Ruuno!
Tänan, et muretsete minu pärast. Tõepoolest sõitsin kiivrita ja tegelikult nii ei tohiks. Ma unustasin lihtsalt kiivri koju.
Parimate soovidega,
Toomas Savi
Viimati muutis Ruuno, 02. 06. 2004. 09:18, muudetud 1 kord.
Spordin oma lõbuks!!!
Hakkasin sügisest aktiivsemalt sõitma, kiirused kasvasid päris suureks. Viimsis Hundi mäest alla tulles pani ikka mõtlema, et peaks kiivri hankima.
Pluss igasugused autojuhid, kes peateele ette võivad keerata. Nüüd on hoopis teine asi, ilma ei julgegi eriti sõita.
Eks ta muidugi ole natuke raskem ja ebamugavam kui mütsiga, samas sai eelmine aasta sõjaväes käidud ja neli päeva järjest metsas seda kobakat USA kiivrit kanda on ikka teine asi. Pärast kael päris väsinud.
Pluss igasugused autojuhid, kes peateele ette võivad keerata. Nüüd on hoopis teine asi, ilma ei julgegi eriti sõita.
Eks ta muidugi ole natuke raskem ja ebamugavam kui mütsiga, samas sai eelmine aasta sõjaväes käidud ja neli päeva järjest metsas seda kobakat USA kiivrit kanda on ikka teine asi. Pärast kael päris väsinud.
see hundi mägi on selline koht kyll, mis mõtlema paneb, just mõtlesin ykspäev sealt alal tulles, et kuidas ma olen yldse julgenud ilma kiivrita sõita:D aga noh eks see ole tõesti igayhe enda mõistuses kinna, kas sõita tour de france?i nokamytsiga ja end ultramoodsalt tunda, või panna kiiver pähe... kurb lihtsalt
Take Life to the Limits
Kiivriga või kiivrita
Kas mitte kuskil liikuseeskirjades ei ole kirjas, et rattasõidu aeg on kiivri kandmine kohustuslik.
Ise sain kiivri vajalikkusest aru Tartu rattamaratonil 2 aastat tagasi. Läksin esimest korda võistlema ja kuna ilma kiivrita starti ei lastud, siis ostin 5 minutit enne starti hirm kalli hinna eest "mingisuguse" kiivri. Jõudsin sõita umbes 20-30 km kui kõige kiirema laskumise peal sõitsin rajalt välja kraavi, kus oli suur känd ning millest tuli vinge õhulend. Kiiver kündis korralikult maad aga pea jäi vähemalt terveks.
Peale sellist juhtumist ei ole minu jaoks küsimustki, kas sõita kiivriga või mitte.
PS. Esmapilgul kallis investeering tundus tagant järgi päris kasulik:)
Ise sain kiivri vajalikkusest aru Tartu rattamaratonil 2 aastat tagasi. Läksin esimest korda võistlema ja kuna ilma kiivrita starti ei lastud, siis ostin 5 minutit enne starti hirm kalli hinna eest "mingisuguse" kiivri. Jõudsin sõita umbes 20-30 km kui kõige kiirema laskumise peal sõitsin rajalt välja kraavi, kus oli suur känd ning millest tuli vinge õhulend. Kiiver kündis korralikult maad aga pea jäi vähemalt terveks.
Peale sellist juhtumist ei ole minu jaoks küsimustki, kas sõita kiivriga või mitte.
PS. Esmapilgul kallis investeering tundus tagant järgi päris kasulik:)
Hakkan tugevaks:)
Re: Kiivriga või kiivrita
ei ole kirjas.erkin kirjutas:Kas mitte kuskil liikuseeskirjades ei ole kirjas, et rattasõidu aeg on kiivri kandmine kohustuslik.
Teema läks suure kella külge:Ruuno kirjutas:
Miks Te Rattarallil ilma kiivrita sõitsite?
Vastus oli järgmine:
Tere, Ruuno!
Tänan, et muretsete minu pärast. Tõepoolest sõitsin kiivrita ja tegelikult nii ei tohiks. Ma unustasin lihtsalt kiivri koju.
Parimate soovidega,
Toomas Savi
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... id=8231297
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Selles loos olev Savi vastus on ikka nõrk küll. Poleks sellist suhtumist temalt oodand, arvasin tast enam seni.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
nu vat..ma ei saa üldse aru et ilma kiivrita sõitma minna...mu pea pole küll just geeniuse oma aga siiski suhteliselt kallis mulle ..ja et edevust koha pealt kiiver ei sobi?..nu krt..ostke korraliku disainiga kiiver ja on minuarust küll palju etem kui mingi mütsilötu.niiet eputrillad kiiver pähe ja värvige roosax kui silma torgata tahate
Ise ostsin kiivri KOHE koos rattariietega, kui hakkasin see aasta aktiivselt rattaga sõitma. Selle vähese ajaga on ka mulle kiiver harjumuseks saanud. Ei julge ka ma enam ilma kiivrita sõita. Pole veel maha kah jäänd, see oleks nagu mälusse sisse taotud, et kiiver peab alati kaasas olema.
Sellest, et kas kiiver peab kohustuslik olema, arvan ma, et peaks. Igatahes mina ei saa aru nendest, kes kiivrit ei kanna. Siin on minu arust piisavalt näiteid olnud, millistest vigastustest on kiiver päästnud. Loodame, et see kedagi ka ümber veenab.
Sellest, et kas kiiver peab kohustuslik olema, arvan ma, et peaks. Igatahes mina ei saa aru nendest, kes kiivrit ei kanna. Siin on minu arust piisavalt näiteid olnud, millistest vigastustest on kiiver päästnud. Loodame, et see kedagi ka ümber veenab.
aga
kuidas rattakiiver kaitseb näovigastuste eest? Endal oli selline juhus, et käisin kruusateel külili ja lõuaga vastu maad. Abi oleks olnud tsiklikiivrist, kuid rattakiiver kaitseb vaid pead, mitte nägu. Olen ka mitu korda kukkudes lõhkunud ära küünarukid ja põlved, seetõttu ei saa aru, miks mägiratturid sõites kaitsmeid ei kanna (nagu rulluisutajatel). Kas siis tuleb osata kukkuda nii, et põlv/küünarnukk vastu maad ei lähe?
Viimati muutis mcrae, 31. 01. 2005. 19:14, muudetud 1 kord.
Kes pärast naerab, naerab pärast
Kiiver ei ole mingi universaalne kaitsevahend, et tõmbad pähe ja oled kuulikindel. Kiivri põhieesmärk on sinu hallollus ühes tükis koju tuua ja seda ta täidab suurepäraselt.
Tiba teisemate olukordade jaoks on ka teised lahendused a la fullface kiivrid.
Kaitsmetega sõidavad küll ratturid, kuid mitte XCd vaid DHd pigem.
Olen ise ka küünarnukkidega asfalti kündnud ja ega ta lõbus tunne ei ole (eriti kui parema puudumisel puhastad pärast haavu viina peale valades) aga iga kukkumine õpetab jälle midagi, mis sind teinekord päästab. Kukkumisoskust õpetati vist judokatele esimese asjana?
Tiba teisemate olukordade jaoks on ka teised lahendused a la fullface kiivrid.
Kaitsmetega sõidavad küll ratturid, kuid mitte XCd vaid DHd pigem.
Olen ise ka küünarnukkidega asfalti kündnud ja ega ta lõbus tunne ei ole (eriti kui parema puudumisel puhastad pärast haavu viina peale valades) aga iga kukkumine õpetab jälle midagi, mis sind teinekord päästab. Kukkumisoskust õpetati vist judokatele esimese asjana?
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
Olen selline paras piraat küll ja kiivrit ei kanna. P?hiliselt seepärast, et pole näinud veel kusagil sellist kiivrit, mis mu kaalika otsa läheks. Kodus on üks SS-kiiver, ent see on umbne. Kui peaks eksima kuskile v?istlusele, kus kiivrita ei lubata, v?in s?ud teha küll.
Nagu ma aru saan, on kiiver v?istlustel oluline, kuna on palju niisama kukkumisi. Ent tänavaolukorras on lugu teine. Otsetabamuse korral autoga on ellujäämisoht väike kiivrist vähe abi.
Omaette ooper on nende tänapäevaste ratastega. Yksvahe s?itsin nii 3 aastat matkarattaks kohandatud vana Nishiki v?idukaga. Sellega j?udsin enne äravarastamist ikka mitu korda üle kaela käia. Aga millal ma viimati s?jaaegse rattaga üle kaela käisin? Meenub juhus, kus üritasin noorest peast asfaldiservast paarikraadise nurga all üles s?ita. Loomulikult t?mbas see asfaldiäär mul ratta alt. Nädalapäevad tagasi oli vaja Tartusse viia mingi Merida alumiiniumraamiga maastikuratas. Amordiga ja puha. Aga vaatamata amordile loopis ja hüples see ratas vähimalgi konarusel nagu eesel. ?igemini nagu traktor. Sarvedki olid lenksu otsas ja need andsid vana hea jossi juhtinise tunde - sarvist kinni ja m?ttes tuksus kolmesilindriline diisel p?g?p?kk-p?g?p?kk-p?g?p?kk...
Muidugi oli rattal rida eeliseid, alustades kergusest ja l?petades manööverdusv?imega, millele ükski pika raamiga uunikum ligilähedalegi ei saa. Aga erilist kiirust temaga ei saavutanud, sest k?ik 24käiku l?ppesid varakult ja see riist oli ikka nii kipakas, et sellega koos on igal juhul kiivrit vaja.
Nagu ma aru saan, on kiiver v?istlustel oluline, kuna on palju niisama kukkumisi. Ent tänavaolukorras on lugu teine. Otsetabamuse korral autoga on ellujäämisoht väike kiivrist vähe abi.
Omaette ooper on nende tänapäevaste ratastega. Yksvahe s?itsin nii 3 aastat matkarattaks kohandatud vana Nishiki v?idukaga. Sellega j?udsin enne äravarastamist ikka mitu korda üle kaela käia. Aga millal ma viimati s?jaaegse rattaga üle kaela käisin? Meenub juhus, kus üritasin noorest peast asfaldiservast paarikraadise nurga all üles s?ita. Loomulikult t?mbas see asfaldiäär mul ratta alt. Nädalapäevad tagasi oli vaja Tartusse viia mingi Merida alumiiniumraamiga maastikuratas. Amordiga ja puha. Aga vaatamata amordile loopis ja hüples see ratas vähimalgi konarusel nagu eesel. ?igemini nagu traktor. Sarvedki olid lenksu otsas ja need andsid vana hea jossi juhtinise tunde - sarvist kinni ja m?ttes tuksus kolmesilindriline diisel p?g?p?kk-p?g?p?kk-p?g?p?kk...
Muidugi oli rattal rida eeliseid, alustades kergusest ja l?petades manööverdusv?imega, millele ükski pika raamiga uunikum ligilähedalegi ei saa. Aga erilist kiirust temaga ei saavutanud, sest k?ik 24käiku l?ppesid varakult ja see riist oli ikka nii kipakas, et sellega koos on igal juhul kiivrit vaja.
No noh julgelt räägid. Muide TDF-l on ka kiiver kohustuslik ja erand tehakse vaid viimasel 5-l km-l kui sõit lõpeb mitmekilomeetrise järsu tõusuga.Soobel kirjutas:Olen selline paras piraat küll ja kiivrit ei kanna. P?hiliselt seepärast, et pole näinud veel kusagil sellist kiivrit, mis mu kaalika otsa läheks. /../ Ent tänavaolukorras on lugu teine. Otsetabamuse korral autoga on ellujäämisoht väike kiivrist vähe abi.
Ise olen 15 aasta taguses otsetabamuses autoga linnatänaval ühe kiivri kasutuskõlbmatuks muutnud. Ja nagu aru saad siiamaani elus. Aga noh eks see on juba igaühe enda asi, kuidas ta halva õnne puhul oma ellujäämise shansse tõsta soovib.
Aga millisele lubatakse?Soobel kirjutas: Kui peaks eksima kuskile v?istlusele, kus kiivrita ei lubata...
See oli vist Pärnus, kus jalgrattur sai autolt müksu ja kukkus peaga vastu äärekivi. Kiivrit kandes oleks ta siiani meiekeskel.Soobel kirjutas: Otsetabamuse korral autoga on ellujäämisoht väike kiivrist vähe abi.
otsetabamus
Otsetabamus (kui ei tule otse PÄHE) viskab mehe/naise autost eemale ja siis just maandumisel on hetk, kus kiiver 'asub tööle'. Tean omast käest maikuu lõpust ja olen kiivrile 'surmani tänulik '!
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Seaduslikkusest. Meie põhjanaabritest jalgratturitel on kiivrikandmine juba üle pooleteist aasta kohustuslik. Tõsi, mingeid sanktsioone pole kiivrita sõitmise puhul veel ette nähtud, aga usun, et needki tulevad pea. Igatahes ei jäta rattapolitsei teid märkusest ilma. Paistab, et sealne rattur on ka ilma käsuta meist kiivrisõbralikum ja seda lihtsatel töö-kodu-pood sõitudel. On jäänud mulje, et kõikvõimalike turvameetmete kasutamine on omasem ühiskonnale, kus inimese elul on veidi kõrgem hind, seega rohkem kaotada. Vajadusel võiksin tuua näiteid. Kuigi olen veendunud kiivrikandja, ei tahaks uskuda, et meie tänavapilt selles osas kuigi kiiresti muutub kasvõi Soome sarnaseks. Postsovjeetlik arusaam inimese väärtusest ja hinnast ühiskonnale sünnitus-kasvatus-koolitus- ja ravikulude näol jääb ilmselt põlvkonna või paari jooksul muutumatuks. Mugavusest. Kui te näeksite mu peakuju, siis küll ei usuks, et mingi asi sinna otsa istub. Aga istub! Valisin hoolikalt ja kohendasin ka ise veidi. Nüüd tundub ilma kiivrita just, nagu oleksin alasti. Päikeselõõsas on kiivriga veidi jahedamgi, kui ilma. Kiiver pakub mõningast päikesevarju, aga tuul käib sellegipoolest läbi. Kommentaariks. Keegi eelpoolkirjutanu väitis, et kuna sõidab linnas suhteliselt aeglaselt, polevat kiivrist suurt kasu... Asi pole selles, kui kiiresti Sina sõidad, vaid selles, kui kiiresti Sa peale kokkupõrget lendad. Ja meil pole kahjuks kassilikku oskust kukkudes jalgu allapoole keerata. Just täna tormas üsna minu ees takso ette üks elatanud maadam. Õhulend osutus liialt pikaks selles eas naisterahvale ja võite kolm korda arvata, millise otsa peale ta maandus.
-
- Rattur
- Postitusi: 156
- Liitunud: 21. 07. 2003. 16:17
XC ehk crosscountry - maastikuratta sõitmcrae kirjutas:kus kasutatakse fullface kiivrit ja mis on XC ja DH?
DH ehk downhill - sõit mäest alla aja peale
FR ehk freeride - kompott xc, dh , triali jt. elementidest ehk vabasõit
Fullface kiivrit ja kaitsmeid kasutatakse DH ja FR sõidus, kus näoli kukkumine suht tavaline asi. Siin mõningad fullface kiivrid http://www.cambrialoll.com/helmets/index.htm
Viimati muutis Freerider, 22. 10. 2004. 12:21, muudetud 1 kord.
Sadulasse ja tuld!!!
Kuulsin hiljuti, et kaitsmeid kasutavad mujal maailmas ka XCd üsna tihti. Eks see ole rohkem enesetunde asi. Käisin metsas sõitmas ja tänu kaitsmetele oli veits kindlam tunne küll (õnneks küll ei kukkunud ). Ise kavatsen küll ka edaspidi kaitsmetega sõita, sest need pole üldse ebamugavad, samas aga pehmendavad hästi lööke.
Tahaksin aga veidi tarkade nõu kiivri valikul. Fullface kiiver pidavat kallis olema, kuid metsas tõusude-languste ja mändide vahel sõita on sellega kindlasti ohutum. Motikakiiver on jälle liiga raske ja umbne. Seega arvan, et piisab mulle tavalisest rattakiivrist küll. Kuid kas ostes kallima kiivri, suurendan ka matsupaneku korral oma ellujäämise tõenäosust (kiivri tugevus) või on vahe hoopis kaalus, polstrite väljavõetavuses, kiivri mugavuses jne.
Valik kõigub made in säästukas 130 kroonisest kuni rattapoe ~800-1000 krooniseni.
Tahaksin aga veidi tarkade nõu kiivri valikul. Fullface kiiver pidavat kallis olema, kuid metsas tõusude-languste ja mändide vahel sõita on sellega kindlasti ohutum. Motikakiiver on jälle liiga raske ja umbne. Seega arvan, et piisab mulle tavalisest rattakiivrist küll. Kuid kas ostes kallima kiivri, suurendan ka matsupaneku korral oma ellujäämise tõenäosust (kiivri tugevus) või on vahe hoopis kaalus, polstrite väljavõetavuses, kiivri mugavuses jne.
Valik kõigub made in säästukas 130 kroonisest kuni rattapoe ~800-1000 krooniseni.
Kes pärast naerab, naerab pärast
Loe see artikkel läbi:mcrae kirjutas: kas ostes kallima kiivri, suurendan ka matsupaneku korral oma ellujäämise tõenäosust (kiivri tugevus) või on vahe hoopis kaalus, polstrite väljavõetavuses, kiivri mugavuses jne.
http://www.consumersearch.com/www/sport ... story.html
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
See ajab lausa söögiisu ära!!!
Ma pole kunagi olnud ühegi kaitevahendi kasutamise vastu. Mõningad kogemused on ka autodega rallimisest (oli kord ka üks ralliauto), kus turvavöödest oli kasu juba järsul pidurdamisel, ilma vööta oleks ma ilmselt viimasel korral istme pealt maha libisenud.
Igatahes tuleb kiivrit kanda! Kasuks tuleb see mingil määral ka (linna)liikluses, mitte ainult võistlemisel.
Tsiteeriks siin ühte automüüjat, kes kiitis inimeste teadlikkust uuele autole turvavarustuse tellimisel:
"Mis kasu on nahksisust ja CD-mängijast, kui need õnnetuse korral ei taga inimese turvalisust. Kui raha autoostuks on piiratud, siis on targem investeerida pigem enda turvalisusesse, kui mugavusse."
Igal juhul, kes veel lugenud pole, siis
http://www.consumersearch.com/www/sport ... story.html väga asjalik jutt lihtsas inglise keeles.
Ma pole kunagi olnud ühegi kaitevahendi kasutamise vastu. Mõningad kogemused on ka autodega rallimisest (oli kord ka üks ralliauto), kus turvavöödest oli kasu juba järsul pidurdamisel, ilma vööta oleks ma ilmselt viimasel korral istme pealt maha libisenud.
Igatahes tuleb kiivrit kanda! Kasuks tuleb see mingil määral ka (linna)liikluses, mitte ainult võistlemisel.
Tsiteeriks siin ühte automüüjat, kes kiitis inimeste teadlikkust uuele autole turvavarustuse tellimisel:
"Mis kasu on nahksisust ja CD-mängijast, kui need õnnetuse korral ei taga inimese turvalisust. Kui raha autoostuks on piiratud, siis on targem investeerida pigem enda turvalisusesse, kui mugavusse."
Igal juhul, kes veel lugenud pole, siis
http://www.consumersearch.com/www/sport ... story.html väga asjalik jutt lihtsas inglise keeles.
Kes pärast naerab, naerab pärast
osta ikka motikakiiver, treenimine hapnikuvõlas ja raskusega annab äkki mägilaagri tundemcrae kirjutas: Fullface kiiver pidavat kallis olema, kuid metsas tõusude-languste ja mändide vahel sõita on sellega kindlasti ohutum. Motikakiiver on jälle liiga raske ja umbne.
Aga kui ilma naljata, siis pole isegi fullfacega nagu kedagi metsavahel sõitmas nii sama näinud.
Samas eks igaüks teab oma kehaosade ja oskuste hinda ikka ise kõige paremini hinnata.
Asi on selles, et näoli kukkudes tavaline rattakiiver väga ei kaitse (rohkem kaitseb ikka seda osa, kus mõistus sees). Naerda pole siin midagi, sest kui ikka hambad välja kukud, siis on naeratus ilus küll
Samas ei juhtu nii tõsiseid asju õnneks tihti. Ei hakka mägilaagri tunde pärast küll motokiivrit kandma , eks tuleb ka õigesti kukkumist õppida.
Kõige parem vahend kukkumise vastu on loomulikult mitte kukkuda
Samas ei juhtu nii tõsiseid asju õnneks tihti. Ei hakka mägilaagri tunde pärast küll motokiivrit kandma , eks tuleb ka õigesti kukkumist õppida.
Kõige parem vahend kukkumise vastu on loomulikult mitte kukkuda
Kes pärast naerab, naerab pärast
edal oli ka eile võmalus testida kiivri valmisolekut, just linnaliikluses, vastasreast vasakpööret sooritanud auto mulle risti ette keeras, kiirus mul ~40 ringis. Tulemuseks märkimisväärne õhulend, ~10 minutiks nägemise hägustumine ja kuulmise kadumine vasakus kõrvas, väiksemaid kriimustusi ja parem õlg pisut paigast ära. Enne väljasõitu veel mõtlesin, et ikka soe ilm ja ainult väiksele ringile lähen, ehk ei panekski kiivrit seekord.. ei taha mõelda, kuidas ilma oleks "tulemused" olnudmcrae kirjutas:
Väga hea lause sealt artiklist: "Experts agree that any helmet is better than no helmet."
Igatahes tuleb kiivrit kanda! Kasuks tuleb see mingil määral ka (linna)liikluses, mitte ainult võistlemisel.
kiiver ise muidugi mahakandmisele, aga 150krooni eest on piisavalt value for money Rattal on ka kurb, esiratas on vastu pedaale..
Lühidalt, et oleks õnne tuleb õnnele võimalus anda
xc-d sõites piisab täiesti tavalisest rattakiivrist. Eks turvalisus ja mugavus peab ikka tasakaalus olema ( muidu võiks ju üldse raudrüüs sõita )
Ega vist metsavahel niisama sõites naljalt näoli kukugi. DH-s ja FR-is on näoli kukkumise põhilisi põhjuseid vale maandumine peale hüpet ja sõit enamasti hüpetest koosnebki. Selleks siis ka suuremad turvameetmed.
Kiivri kohapealt kehtib reegel, et mida kallim, seda parem ja parem odav kui mitte midagi.
Ega vist metsavahel niisama sõites naljalt näoli kukugi. DH-s ja FR-is on näoli kukkumise põhilisi põhjuseid vale maandumine peale hüpet ja sõit enamasti hüpetest koosnebki. Selleks siis ka suuremad turvameetmed.
Kiivri kohapealt kehtib reegel, et mida kallim, seda parem ja parem odav kui mitte midagi.
Sadulasse ja tuld!!!
Kallis või odav, peale tõsisemat matsu tuleb see igal juhul maha kanda. Kalli kiivri teeb peamiselt kalliks "in mold" tehnoloogia, kus vahtplast valatakse juba vormis olevasse ilusasse värvilisse õhukesest plastist kiivri kattesse. See eeldab väga täpseid vorme ja korrektset tööd. Odavatel kiivritel on kate ja kiiver valmistatud eraldi ja hiljem kokku teibitud aga material on sama (endal olemasolevate kiivrite põhjal). Paistab. et tegemist on rohkem esteetilise vahega. Ohutuse seisukohalt tundub olevat tähtsam kiivri sobivus kolbaga (viimane võib omada lausa uskumatuid kujusid) ja rihmade õige pikkus. Ahjaa, ühe kiivriga oli kaasas soovitus see välja vahetada juba peale seda, kui see on põrandale kukkunud... Aga see on vist küll müügitrikk.
Mõtlesin full-face kiivri peale sellest aspektist et vahest kipuvad satikad suhu/silma lendama. Aga ei tahaks miskit liig massivset kolakat kanda.. Oskab keegi midagi head soovitada? Rattapoodides niipalju kui olen käinud polegi näinud fullface kiivreid müügil....
Muidugi kiivriga on teine asi see, et ostsin ka mingi 800 eeqse bell-i.
Noja kui ma ta nüüd pähe panen ja kätega peale surun siis tunnen kuidas miskid nurgad haiget teevad. Hmm mulle kangest tundub et kõva kukkumise puhul need nurgad võivad üsnagi kõvasti haiget teha / löögijõudu koondada.
Ja kui tagant (see kus on ilgelt voolujooneline ja seksikas nö väljaulatuvate piikidega disain) surun siis asi samuti torgib peas. Peale selle näib mulle et kui sinna kiivri tagumisse osasse (voolujoonelised ogad) miski pauk peaks tulema siis need ogad küll kõige paremini ei toimi selle pehmendajana.
Muidugi kiivriga on teine asi see, et ostsin ka mingi 800 eeqse bell-i.
Noja kui ma ta nüüd pähe panen ja kätega peale surun siis tunnen kuidas miskid nurgad haiget teevad. Hmm mulle kangest tundub et kõva kukkumise puhul need nurgad võivad üsnagi kõvasti haiget teha / löögijõudu koondada.
Ja kui tagant (see kus on ilgelt voolujooneline ja seksikas nö väljaulatuvate piikidega disain) surun siis asi samuti torgib peas. Peale selle näib mulle et kui sinna kiivri tagumisse osasse (voolujoonelised ogad) miski pauk peaks tulema siis need ogad küll kõige paremini ei toimi selle pehmendajana.
to kzzk:
Mis pagana imekiiver sul on?
Mul oli enne 350 kroonine ja nüüd on 1200 kroonine. Suurt vahet pole peale õhuaukude ja reguleerimisvõimaluste. Isegi see odav oli peas mugav ja ma arvan et vajadusel oleks ka piisavalt kaitsnud.
Full Face kiiver niisama sõitjale või XC sõitjale on küll paras piin ja mõttetus. Satikate vastu on loomulikult prillid - ükskõik millised: tavaprillid, rattaprillid või sportlikumad päikeseprillid!
Lisaks müüakse kiivreid millel on aukude ees võrk. Suu tuleb lihtsalt õige
koha peal kinni hoida.
Ma arvan et ostsid lihtsalt väikese kiivri, lisaks on inimestel peakuju erinev ja sellest tulenevalt näiteks mõnele Belli kiivrid ei sobigi ja sobivad MET-i kiivrid. Minule jälle MET-id ei istu pähe.
Mis pagana imekiiver sul on?
Mul oli enne 350 kroonine ja nüüd on 1200 kroonine. Suurt vahet pole peale õhuaukude ja reguleerimisvõimaluste. Isegi see odav oli peas mugav ja ma arvan et vajadusel oleks ka piisavalt kaitsnud.
Full Face kiiver niisama sõitjale või XC sõitjale on küll paras piin ja mõttetus. Satikate vastu on loomulikult prillid - ükskõik millised: tavaprillid, rattaprillid või sportlikumad päikeseprillid!
Lisaks müüakse kiivreid millel on aukude ees võrk. Suu tuleb lihtsalt õige
koha peal kinni hoida.
Ma arvan et ostsid lihtsalt väikese kiivri, lisaks on inimestel peakuju erinev ja sellest tulenevalt näiteks mõnele Belli kiivrid ei sobigi ja sobivad MET-i kiivrid. Minule jälle MET-id ei istu pähe.
ei miskit imet.Kirsa kirjutas:to kzzk:
Mis pagana imekiiver sul on?
ja mugavuselt pole muidu niisama viga.
aga kui kiiver pahe panna ja 2 kaega peale suruda siis on tunda kyll asi on seestpoolt ilgelt nurgeline.
mis õige koha peal suu kinni?
suud üritan kinni hoida kogu aeg , või siis keel kurgulakke kui suu lahti.. aga tead ikkagi on lennanud satikad kurku ja ilmselt teab iga rattur et see hoopealt läkastamine pole just mõnus... pigem võiks kiivril miski ülesuu käiv kaitse olla, kohe ostaks ära.
Olen ühe kiivri seestpoolt jootekolviga *ära silunud*. Omanik kurtis, et teatud kohad litsuvad valusalt vastu kolpa. Jootekolviga sulatasin ettevaatlikult penoplasti. 10 minutit ja omanikul siiamaani suu kõrvuni.kzzk kirjutas:kui kiiver pähe panna ja 2 käega peale suruda siis on tunda kyll asi on seestpoolt ilgelt nurgeline.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.