1. leht 1-st
Järvevana ülesõit
Postitatud: 27. 06. 2004. 12:49
Postitas jjanno
Tere
Ei leidnud praegu vana Järvevana ülesõidu teemat ülesse, seega teen uue.
Kaasraturid. Palun olge Järvevana teel raudtee ülesõidul VÄGA ettevaatlikud. Seal on rööpad ääretult paha nurga all ning on väga suur tõesnäosus kaotada kontroll ratta üle.
Juhtum: Sõitsin eile autoga mööda Järvevanat. Nägin, et Mustamäe poole liigub ka üks rattur. Meie kiirused olid sellised, et me jõudsime ülesõidule täpselt ühel hetkel. Mingil kummalisel põhjusel võtsin ma autoga teise ritta. Kui pärast ülesõitu peeglisse vaatasin, siis nägin esimeses reas pikali ratturit. Ma ei taha mõelda, mis oleks juhtunud, kui ma oleks jätnud rea vahetamata... Õnneks läks sellel korral kõik õnnelikult ja rattur tõusis omal jalal püsti.
Palun olge seal ettevaatlikud. Hoidke lenksu kindlalt KAHE käega. See rattur hoidis vähemalt 10 m enne ülesõitu lenksu ühe käega. Üritage vähendada koormust esirattale rööbaste ületamise hetkel. Rööbaste ületamise nurk peaks olema nii täisnurga lähedane, kui võimalik. Valige sobiv sõidukiirus. Need võivad olla küll nii kulunud õpetused, kuid nagu ma eile nägin, siis ei tea neid mitte iga rattur.
jJanno
Re: Järvevana ülesõit
Postitatud: 27. 06. 2004. 15:48
Postitas tarts
jjanno kirjutas:Tere
Seal on rööpad ääretult paha nurga all ning on väga suur tõesnäosus kaotada kontroll ratta üle.
Hoidke lenksu kindlalt KAHE käega. See rattur hoidis vähemalt 10 m enne ülesõitu lenksu ühe käega. Üritage vähendada koormust esirattale rööbaste ületamise hetkel. Rööbaste ületamise nurk peaks olema nii täisnurga lähedane, kui võimalik. Valige sobiv sõidukiirus.
Viimane kord kui ületasin rattaga Järvevana raudteed hakkas mul just tagumine osa libisema. Kahe käega lenksust hoidmisel on siin suur abi, kuid täisnurga all raudtee ületamine ei pruugi autodevoolu tõttu siiski õnnestuda. See koht on tegelikult juba aastaid olnud ratturite hirmuks ning seetõttu väldin ka ise seda marsruuti.
Postitatud: 27. 06. 2004. 17:50
Postitas Rivo
Kui ilm vähegi vesine, siis selle koha peal kukkumise tõenäosus pea 100% (kui risti ei ületa) Isegi seal ühe korra külje maha pannud, õnneks maandusin mingi ime läbi paremal teepeenral. Hiljem olen seal ohutuse mõttes hüpates üle länud - hoog maha, kõigepealt esimene ratas väikse hüppega ja siis samamoodi tagumine (krsk. veits segane, aga ehk saate aru)
sama siin
Postitatud: 27. 06. 2004. 20:15
Postitas israel
Postitatud: 27. 06. 2004. 20:38
Postitas taavid
no mis põrguülesõit seal siis olla saab? mõnel tln-lasel fotot pole kohast?
Postitatud: 27. 06. 2004. 20:44
Postitas erikr
taavid kirjutas:no mis põrguülesõit seal siis olla saab? mõnel tln-lasel fotot pole kohast?
see on põrguülesõit kus raudteerööpad lähevad ca 45 kraadi all üle tee. käin sealt autoga üle 2x päevas ja olen näinud kümneid ja kümneid kukkujaid.
raudteerööpal on ülesõitudel tavaliselt ratta rebordi jaoks miski 5-6 cm laiune süvend rööpa välisküljel kuhu rebib jalgratta ratta nagu nalja kui ei oska asjasse ettevaatuse ja mõistusega suhtuda.
Postitatud: 27. 06. 2004. 21:16
Postitas alar
On ka ise kunagi (umbes 1998 aastal) seal asfalti kraabitud. Sõitsin mingi 30 km/h ja loll nagu ma siis olin ei võtnud ei hoogu maha ega otsinud paremat nurka tee ületamiseks ja laksust kõhuli. Terve jalg oli nahast tühi. Lisaks tuli sõber kah tagant ja pani mulle otsa ning lendas õlaga vastu seda musta/valget piiret. Õnneks paranes jalg ära, kuigi arm on siiani näha.
Postitatud: 27. 06. 2004. 22:36
Postitas karuohakas
oeh... ligi aasta tagasi.. juuli alguses kiirustasin ma Keilasse kontserdile. Sõitsin rattaga Muugalt kodo poole, Mustamäele, et ratas ära visata ning rongiga Keilasse sõita.
Järvevana tee ülesõidule lähenedes võtsin hoo maha.. kuid rööbaste vahele ma esirattaga kinni jäin ning järgmisel hetkel kukkusin paremale poole, teepeenrast veidi eemale killustikule(mis sisaldas kindlasti ka õli ja muud saastet) maha. Õnn, et oli väike kiirus. Jalas olid mul lühikesed püksid, nii et terve säär oli kriimustusjälgi täis - loomulikult ka veri väljas. Saatuse irooniana oli mul seljakotis 5 liitrine pläsku puhast puurkaevu vett ning mõned pakid salfrätikuid. Nendega sain siis kohapeal haava mingil määral puhastada ehk kiire esmaabi käepäraste vahenditega...
napilt-napilt siiski jõudsin ka Keila rongile... aga see selleks..
Postitatud: 28. 06. 2004. 08:29
Postitas Gunnar
Vihmaga on seal ka vaikse hooga ja maastikukummiga väga ohtlik, slikiga pole mõtet üritadagi. Näinud, kuda 2 võidukaga meest vihmas, väga vaikse hooga minu ees seal külje maha panid.
Postitatud: 28. 06. 2004. 08:43
Postitas tsainik
krt. tundub, et enamus seal käna pand, ka tsainik ühel vihmasel hommikusel tipptunnil riiet ja nahka hööveldand
AGA, kas mõni kõvem, tehnilisem sõidumees annaks vahest lollikindla vihje, selle pasa ületamiseks?
ise siiani proovind nö üle-lennata aga jah see ükskord pani tagaratas mööda rööbast täiega vasakule
ja teha pold miskit, siiamaani kardan seda kohta
Postitatud: 28. 06. 2004. 08:45
Postitas Priit
kui mina esimest korda sealt sõitsin, siis ei puudunud palju et seal kõhuli oleks käinud, edaspidi olen püüdnud sealt püüdnud üle sõita võimalikult täisnurga alt, või siis vaikselt ja rattaid tõstes. Eks ta üx jama koht ole jah, eriti seepärast et seal on ka tihe liiklus
Postitatud: 28. 06. 2004. 08:51
Postitas Soobel
Pole veel ?nnestunud seal kukkuda. Tuleb lihtsalt aeglaselt ja 90kraadiga minna. Ei kujutagi ette, kuidas oleks seal v?imalik 30km/h üle s?ita, ilma et poolt ratast maha ei jääks. No veljed saaks igal juhul kandiliseks.
Postitatud: 28. 06. 2004. 08:53
Postitas erikr
tsainik kirjutas:
AGA, kas mõni kõvem, tehnilisem sõidumees annaks vahest lollikindla vihje, selle pasa ületamiseks?
lollikindel tehnika on ületada see koht ratas käekõrval.
järgmine on kiirus maha ja vastavalt liiklusoludele üritada täisnurkset ületust. kel bunny hop täitsa selge see hüppab.
Postitatud: 28. 06. 2004. 08:59
Postitas jjanno
Tere
erikr kirjutas:kel bunny hop täitsa selge see hüppab.
Minu kogemused näitavad, et seda tehnikat tohib kasutada vaid esimese inimesena grupis :) Olen hüpanud seal sõbrale ribidesse, kuna rööbas tõmbas tema minu ees pikali sellel hetkel, kui ma juba õhus olin. Olin noor ja rumal "turistiga" :) Sõna pikivahe oli võõras...
jJanno
Postitatud: 28. 06. 2004. 09:52
Postitas Alvaro
Lollikindel tehnika on see 90 kraadi all võtmine küll, aga seal tuleb mängu uus riskifaktor - autojuhid. Selleks on vaja tee keskele võtta ja siis ületus teha. See manööver aga kipub paljudel autojuhtidel harja punaseks ajama, sest nemad tahavad sealt 70-ga üle lennata. Ja ka LE on vist jalgratturi vastu, kästes tal võimalikult tee paremas servas sõita....
Nokk kinni saba lahti.
Ise pole kunagi seal kukkunud (sõitnud sealt oma mõnikümmend korda), aga vihmaga ja maanteerattaga viskas korra tagumise ratta rööpasse sisse ja vedas kaasa. Napilt jäin püsti.
Postitatud: 28. 06. 2004. 09:54
Postitas René
On minulgi sarnane arvamus Erikr-ga, et mõtlev rattur võtab ratta selles kohas käekõrvale või vähemalt lükkab end vaikselt ühe jalaga üle rööbaste... Ja kes väga tahab üle sõita, siis see teab kindlasti ka riski. Teinekord ollakse hoolsam kui külg maha pannakse.
See koht on ja jääb selliseks, ratturite pärast ei hakata raudteed ja sõiduteed risti sättima.
Postitatud: 28. 06. 2004. 14:33
Postitas gigabit
René kirjutas:...See koht on ja jääb selliseks, ratturite pärast ei hakata raudteed ja sõiduteed risti sättima.
Just, odavam on üles panna selline liiklusmärk, mis kohustab jalgratturit ristmikku ületama ratas käe kõrval
Postitatud: 28. 06. 2004. 14:49
Postitas Külaline
Ärge nüüd täitsa ära ka hirmutage inimesi...
igakord kui ma sealt üle sõidan siis ma mõtlen nendele väga paljudele hirmujuttudele, mida räägitakse, aga ühtegi probleemi pole siiamaani endal tekkinud
ptui,ptui,ptui muidugi. Mõni käibki võib-olla selle pärast seal pikali, et hirm on juba enne selle ülesõidu nägemist nii suur...
Postitatud: 28. 06. 2004. 15:01
Postitas mart
velosipedist kirjutas:Ärge nüüd täitsa ära ka hirmutage inimesi....
Võib-olla peaks hirmujutte konkreetsete möödunud suviste
faktidega illustreerima.
Postitatud: 28. 06. 2004. 20:39
Postitas Cyc
eks see jama koht ole jah. kes eneselõhkuja ei ole ja väga osav ka mitte peaks ratta käe kõrvale võtma. esiratta tõstmine ka ei aita. kui hakkad esiratast üle teise rööpa tõstma tõmbab esimene sul tagaratta alt ära.
ise ründasin kunagi tõelises ajanappuses vaeveldes kohta 36km/h ja bunnyhopiga. polnudki kõige hullem kuna üle lendasin, natuke väheks jäi aega teise rööpapaari hüppeks ettevalmistusel aga sai sellest ka üle (pärast sõitis kõrvale üks dziibiga vend ja näitas naerdes et ma ikka puhta segane
). tegelikult sellise kiiruse juures võib (esiratast natuke tõstes) füüsika su sealt üle vedada AGA mina seda proovima ei hakka
Postitatud: 29. 06. 2004. 10:52
Postitas tarts
Cyc kirjutas:tegelikult sellise kiiruse juures võib (esiratast natuke tõstes) füüsika su sealt üle vedada AGA mina seda proovima ei hakka
Vot see on väärt nipp.
Järgmine kord kui sinna kanti satun, siis vaatan väiksema liiklustihedusega hetke ja kiirendan enne raudteed 45-50 km/h peale ning kontrollin kodanik Newtoni seadusi.
Postitatud: 29. 06. 2004. 12:20
Postitas harry
olin ka seda kohta autoga kümneid kordi ületanud ja lugenud silti ETTEVAATUST OHTLIKUD RÖÖPAD , ise mõtlesin et mis ohtlikud paned autoga üle isegi ei raputa. Eelnine suvi juhtusin rattaga sama kohta ja oligi selgus majas kui olin ninapidi asfaldis kinni. Linnaisad võiks sinna lisada sõna rattur või tõesti osutada sellele et käekõrval ratas tuleb lükata.
Postitatud: 29. 06. 2004. 21:15
Postitas friik
üks ja ainus kord kui ma sealt rattaga sõitsin, väi mu vana ratta tagumine velg väga õnnetult rööpa vahele kinni ja oli nii 8-s mis irmus. seda ei saanud ei hea ega halvaga raami vahele jooksma nii et tuli auto järele kutsuda. nigunii oli plaan uus ratas osta nii et see isend jäi järeletoojale(õde). lasi pöida sirgeks ajada ja sõidab siiamaani!
enam ma sealt ei kavatse kah sõita sest kodunt tulles on peterburi tee liiga sitt sõitmiseks imho. pirita tee ja tallinna ringtee palju ahvatlevamad!
Postitatud: 30. 06. 2004. 16:20
Postitas eefu
Tere!
Pole ise küll õnneks Järvevana kanti rattaga juhtunud, kuid mis te arvate kui teeks sellest hullust kohast lehte ühe pikema loo.
Ehk võetaks pärast seda ka midagi ette.Nii, et kes oleks nõus oma pärisnime alla minu ehk siis ajakirjanikuga vestlema ja oma kogemusi jagama?
Igal juhul ootan rahvalt arvamusi ja loodan, et mitte anonüümselt.
Minu meil on
eve.heinla@sloleht.ee.
Aitäh!
Postitatud: 30. 06. 2004. 17:39
Postitas Soobel
Alustuseks peaks kirjutama pikema loo linna rattateedest, mida hoolega maha märgitakse.
See, et teravnurgaga relsse ületades käbla v?ib käia, pole mingi uudis.
Postitatud: 30. 06. 2004. 18:10
Postitas tarts
Soobel kirjutas:See, et teravnurgaga relsse ületades käbla v?ib käia, pole mingi uudis.
Sulle see pole uudis, aga need kes seda ohtu ei oska etteaimata oleksid tänulikud, kui nende jaoks mingi normaalne ülesõit tehtaks
Postitatud: 30. 06. 2004. 18:32
Postitas erikr
siin teemas järvevana ülesõit. palun tutvuda ka teemaga
Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
"Kirjutan teile esimest korda..."
Postitatud: 06. 07. 2004. 14:02
Postitas pidur
Olen Järvevana teed sõitnud (lumeta ajal) pea iga tööpäev viimase nelja aasta jooksul (sealhulgas üks kukkumine raudtee ülesõidul).
Kui nüüd alustati rattatee mahamärkimist, võtsin vaevaks helistada kommunaallameti liikluskorralduse osakonda. Praegu on tekkimas üliohtlik 'ristmik' Lennujaama poolt sõites Veerenni parempöörde kohale, kuna rattatee viiakse tee paremasse serva. Kogemus on näidanud, et paremale pöörav autojuht ei annna never-ever teed otse sõitvale ratturile, kuigi sinna lubati panna ratturite eesõigust tähistavad märgid üles.
Oma elu hinnates olen alati Mustamäele vändates jätnud ennast paremale pööravate ja otse sõitvate autoridade vahele. Kui nüüd märgitakse rattatee tee paremasse serva, on see paras eludega mängimine
Postitatud: 07. 07. 2004. 00:34
Postitas cowrider
Käisin eile sealt ülesõidust üle. Vabalt annaks rataste jaoks teha eraldi ülekäigu nii, et on otse ületamine. Linna poolt tulles pöörata putka tagant, otse üle rööbaste ja siis kurv vasakule. Seekord lükkasin ratast käekõrval - pakiraami kott oli peal ja tagaratas libises ikkagi mööda rööbast külgsuunas. Rööpad olid vihmast märjad.
Postitatud: 07. 07. 2004. 00:52
Postitas Jack
Näedsa mis thread! Mu naine kukkus seal 10 aastat tagasi, kui Lahemaa rattamatrkalt tagasi tulime.
Postitatud: 07. 07. 2004. 09:46
Postitas pidur
To cowrider
rattatee viimine putka tagant läbi oleks lahendus ratturitele, kuid selle elluviimine on ametnike sõnul maa omandi taga kinni. Ju siis on see jupike maad Eesti Raudtee (?) oma, ning sealt rattateed seetõttu ehitada ei saa.
PS Mustamäe poolsest raudtee lõigust saab nüüd peale pideva joone märkimist ilusti üle, kuna see sunnib autosid tsipa vasakule, samuti ei ole need rööpad nii hullu nurga all.
Postitatud: 07. 07. 2004. 14:25
Postitas Soobel
Kurat, mehed, originaalne idee! Tõepoolest tuleks rattatee ülesõidu putka tagant ristirööbast üle viia ja seejärel suunata see mööda vana kitsa tammi kuhugi türi tänavale. Seal on ruumi küllalt. Muidugi tuleb ka ülesõidutagune rattatee ots ühendada.
Eurovalimiste ajal spammis ResPublica mingi reklaami mulle, kus oli Paltsi netiaadress sees. Tuli tuju vastu spammida ja siis käisin talle idee ehitada paar rattateed. Üks algaks kuskilt Paldiski mnt viadukti alt ja kulgeks raudteeäärsel tühermaal kuni veerenni tänavani, sealt keeraks Tallinn-väike-sadama kitsarööpalise tammile ja läheks edasi mööda tammi siselinna kalmistu juurest läbi ja bussijaama kõrvalt mööda türnpuu tänavat kadriorgu ja edasi Piritale. Teine pidi algama Tondi selveri juurest, kulgema tondi tänava ääres Tallinn-Väike jaamani, sealt edasi läbi Suitsu linnaosa Veerenni tänavale ja ühinema esimese rattateega. Pole midagi utoopilist, sest tondi tänav tuleb kapremontida, tartu manteed tuleb laiemaks ehitada ja asi siis veel see see bussipargi-filtritee-juhkentali ristmik ümber teha on. Hea oleks, kui ehituseks läheb, see rattatee projekti liita.
Kusjuures mulle tuli veel vastus, et idee olla hea ja ResPublica fraktsioon pidi seda asja linnavalitsuses uurima hakkama.
Postitatud: 23. 05. 2006. 07:28
Postitas Gunnar
Võibolla ma liiga sinisilmne, aga tundub et asi susiseb. Näib, et tehakse ümber valveputka see ratta/kõnnitee lõpuks ära.
Re: "Kirjutan teile esimest korda..."
Postitatud: 23. 05. 2006. 08:49
Postitas Tonis_T
pidur kirjutas:Olen Järvevana teed sõitnud (lumeta ajal) pea iga tööpäev viimase nelja aasta jooksul (sealhulgas üks kukkumine raudtee ülesõidul).
Kui nüüd alustati rattatee mahamärkimist, võtsin vaevaks helistada kommunaallameti liikluskorralduse osakonda. Praegu on tekkimas üliohtlik 'ristmik' Lennujaama poolt sõites Veerenni parempöörde kohale, kuna rattatee viiakse tee paremasse serva. Kogemus on näidanud, et paremale pöörav autojuht ei annna never-ever teed otse sõitvale ratturile, kuigi sinna lubati panna ratturite eesõigust tähistavad märgid üles.
Oma elu hinnates olen alati Mustamäele vändates jätnud ennast paremale pööravate ja otse sõitvate autoridade vahele. Kui nüüd märgitakse rattatee tee paremasse serva, on see paras eludega mängimine
Veerenni ristmik on jah suht hardcore. Olen seal 2 korda autoga külje kokku pannud... Eriti jõhker olukord on see, kui üks auto istub ristmikul (minu puhul oli mõlemal juhul tegu veoautoga), ootab välja pööramist ja tahab pärast lennujaama poole minna (on reastunud tee keskele). Samal ajal hakkab selle auto tagant parempööret sooritama mõni teine auto.
Mõlemal korrad sain juba terve keha raskusega auto külje vastu toetuda, kuid imekombel lõppes kõik õnnelikult. Kusjuures ma ei ole mingi eriline hull eluga riskija ja rumalaid riske ka ei võta. Iga kord järgisin korrektselt liiklusskeemi ja arvestasin ka sellega, et avariis olen kaotaja pool mina. Sellele vaatamata pääsesin suve jooksul kaks korda praktiliselt imekombel nii terve rattaga kui ka terve nahaga.
Hiljem muidugi väristasin teeservas 10 minutit jalga, kuid õnneks ei saanud peale mu enesehinnangu miski kannatada.
Järvevana ülesõidust nii palju, et kui tulla mustamäe poolt ja liikuda lennujaama poole (paremas teeservas), siis on raudtee nii ületatav, et ei pea ratta seljast maha ronima. Seal on piisavalt ruumi, et ennast raudteega risti võtta ja ilma igasuguste jamadeta raudteest üle pääseda. Tulles aga lennujaama poolt mustamäe poole, siis peale seda, kui olen seal nii mootorratta kui ka jalgrtattaga asfalti kallistanud, ületan seal pool raudtee alati jalgratas käekõrval. Isegi kui tee on kuiv ja raudtee ületus sujub ratta seljas sujuvalt ja ilma probleemideta on mahatulekuks minu meelest piisav põhjus see, et suured veokad vuhisevad sinust 70 km/h mööda hetkel, kui sina ratta seljas ukerdades loodad oma 50/50 võimalusele püsti jääda.
Järvevana ülesõit ei ole minu meelest eriline probleem, kuna seal on võimalik kaine mõistusega asjale lähenedes suhteliselt turvaliselt liigelda aga Veerenni ristmik on küll üks paras õudusunenägu.
Postitatud: 23. 05. 2006. 09:21
Postitas Silvery
tarts kirjutas:Cyc kirjutas:tegelikult sellise kiiruse juures võib (esiratast natuke tõstes) füüsika su sealt üle vedada AGA mina seda proovima ei hakka
Vot see on väärt nipp.
Järgmine kord kui sinna kanti satun, siis vaatan väiksema liiklustihedusega hetke ja kiirendan enne raudteed 45-50 km/h peale ning kontrollin kodanik Newtoni seadusi.
Väiksem liiklustihedus on seal kandis ehk aint öösel..... Paar suve tagasi nägin ise, kuidas seal üks rattur juba laibakotti luku alla sulgus
See ON väga jube koht. Olen seda küll ise ilmselt sadu kordi ületanud, aga Ülemiste poolt tulles 100% käekõrval. Mustaka poolt tulles on võimalik aeglaselt ja 90kraadiga sõita üle, aga vaatamata sellele..... Kas see mõni sekund on väärt hea õnne korral vaid marrastusi ja lömmis ratast, kuid halvemal juhul.....