äike
Postitatud: 19. 06. 2006. 18:33
Mida teha rattaga äikese kätte jäädes? (näiteks lagedal) Kuidas oleks kõige ohutum?
täpselt samuti, nagu ilma rattata äikese kätte jäädes. kui on ikka oht, et lööb lagipähe, siis jäta ratas maha.recuay kirjutas:Mida teha rattaga äikese kätte jäädes? (näiteks lagedal) Kuidas oleks kõige ohutum?
peaaegu. Maksimaalse turvalisuse saavutad siis, kui kannad kummist ujumismütsi. Sellist paksemat, nõukaaegset varianti..mantis kirjutas:Kas rattakummid ära ei hoia löögi saamist
Kipub Müüdimurdjate pärusmaale minema, aga ma kardan, et ei aita sul need rehvid ka. Äikese löögi pinge on paarsada miljonit volti ja voolu tugevus kuni 20 000 amprit. Kui sa äikese ajal oma elektrit juhtiva ratta raamiga mööda heinamaad sõidad ja laks ära käib on asi suht jama..mantis kirjutas:Kas rattakummid ära ei hoia löögi saamist
Ah, et siis sellepärast tehaksegi carbon raame.AndreK kirjutas: Kui sa äikese ajal oma elektrit juhtiva ratta raamiga mööda heinamaad sõidad ja laks ära käib on asi suht jama.
Kas lahendus oleks siis Carbon? (ma tõesti ei tea selle materjali el.juhtivuse omadusi). Samas piisab vist elektri juhtimiseks ka sellest, et raam on vihmast märg.AndreK kirjutas:Kui sa äikese ajal oma elektrit juhtiva ratta raamiga mööda heinamaad sõidad ja laks ära käib on asi suht jama.
Jääd seisma ja kükitad kägaras.recuay kirjutas:Mida teha rattaga äikese kätte jäädes? (näiteks lagedal) Kuidas oleks kõige ohutum?
Süsinikriie juhib elektrit küll, aga, et paremini kui metallid - seda siiski mitte, kui just väga eksootilistest metallidest ei räägi, Al, Fe, Cr juhivad kahtlemata paremini. Vaik kiu juhtivust ei muuda, ainult katab ta mittejuhtiva kihiga. Äikese seisukohalt suurt vahet ei ole, on sul süsinikraam või metallraam. Oluline on peanupu väljaulatuvus maapinnalt. Side maapinnaga on mahtuvuslik. Välk otseselt ei löö kuhugi, välk on kaarlahendus 2 erineva potentsiaaliga punkti vahel. Mida madalamad me oleme, seda väiksem on tõenäosus, et selle kaarlahenduse maapinna potentsiaaliga teravikuks me ise osutume.urmo kirjutas:Carbonriie ehk süsinikkiudriie juhib elektrit paremini kui mõned metallid, aga carbonriide vormimiseks kasutatavad vaigud teevad asja vähe kahtlasemaks
Kunagi sõites läks reis vastu elektrikarjust - ahh kus pani jalad ketrama! Välguga vist oleks nii kiirelt vändanud, et sadul oleks pool tundi hiljem järgi jõudnud ...maxspeed kirjutas:huvitav, kas mõni foorumlastest on rattaga sõites tabamuse ka saanud? ma pole varem midagi sellist kuulnud... ja kui kellegil on kogemusi, kuulaks huviga, kuidas surakas mõjunud on?