1. leht 1-st
Seadusemuutatus ohutuks sõiduks ühissõidukiradadega tänavail
Postitatud: 23. 10. 2007. 14:22
Postitas joosep-georg
Tere!
Hetkel kehtiv seadusandlus on jalgrattaga ühissõidukirajal liiklemise koha pealt vastuoluline -- ühissõidukirada on mõeldud vaid ühissõidukitele, ent jalgratturil on kohustus sõita parempoolsel rajal.
Politseitöö osakonna politseidirektori Indrek Tibari hinnangul "õigusnormide koosmõjust lähtuvalt tuleb jalgrattatee puudumisel jalgrattaga sõita sõidutee parempoolsel sõidurajal, mis on ettenähtud sõidukite liiklemiseks ja mis ei ole ühissõidukirada [..]".
See aga loob väga ohtliku situatsiooni, kus rattur peab muust liiklusvoolust aeglasemalt liikudes kasutama teist sõidurada ning temast mööduvad kiiremad sõidukid nii vasakult kui paremalt.
Tegin
http://tom.riik.ee/ sees ettepaneku [1] viia liiklusseadusesse ja liikluseeskirja sisse muudatused, mis lubaksid jalgrattatee puudumisel jalgrattaga sõita pärisuunalisel ühissõidukirajal, kui see on kõige parempoolsem rada.
[1]
https://www.eesti.ee/tom/ideas.py/show?idea_id=2201
Loodan, et leiate aega kaasa mõelda, ettepanekut TOM-is kommenteerida ning hiljem ka oma allkirjaga toetada.
Tervitustega,
igapäevane jalgrattur
--
Joosep-Georg Järvemaa
Postitatud: 23. 10. 2007. 14:52
Postitas ÖinePatrull
No aga kuidas sa siis jalgrattaga sõites nt vasakpööret teed? Ikka tuleb teise ritta ümber reastuda ja leppida olukorraga, et autod mööduvad sust mõlemalt poolt.
Postitatud: 23. 10. 2007. 15:17
Postitas siim_s
ÖinePatrull: mida vähem selliseid olukordi, kus mõlemalt poolt mööda sõidetakse, seda parem ju?
Postitatud: 23. 10. 2007. 17:14
Postitas Villem T
See võtab ju ühissõidukireast mõtte välja kui sa seal trolli ees vänderdad. Eriti juhul kui ühissõidukirada on rohkem kui optiliselt eraldatud - siis ei saagi sust mööda.
Postitatud: 23. 10. 2007. 17:35
Postitas joosep-georg
Kui on eraldatud mingi piirde või eraldusribaga, siis muidugi küll. Aga kui ta on vaid sõidutee parempoolne rada, siis ma ei näe probleemi, miks buss või troll ei võiks korraks järgmisele rajale põigata, et ratturist mööduda.
Vaadake näiteks britannia eeskuju -- bussid, taksod ja jalgratturid kõik kenasti üheskoos kasutavad ühissõidukiradasid ja kui avastad, et sul juba mitusada meetrit buss sabas ja ta mööda lased, on bussijuht pigem sellise näoga, nagu sul profiilis, Villem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Postitatud: 23. 10. 2007. 20:51
Postitas ÖinePatrull
"Aga kui ta on vaid sõidutee parempoolne rada, siis ma ei näe probleemi, miks buss või troll ei võiks korraks järgmisele rajale põigata, et ratturist mööduda."
No see tekitaks küll üldise segaduse, millest võrsuks lõkendav ratturiviha. Pealegi on ju põhimõtteks, et ühissõidukiLE tuleb teed anda, mitte et troll ise peab ratturist või autost mööda manööverdama hakkama. Ent kuhu sul sealt ühissõidukirealt tee andmisekski pöörata oleks - ikka kas vasakule sõidureale või siis rammid kõnniteed?
Minu seisukoht on endiselt: ratas on liikluses võrdõiguslik sõiduk ühes kõigi õiguste ja kohustustega ning sellele staatusele vastavalt tuleks käitudagi. Kui keegi pelgab teist sõidurida, foore, ringriste jms, siis mingu esmalt liikluskooli või sõitku vaid offroadi.
Postitatud: 24. 10. 2007. 00:14
Postitas vtl
joosep-georg kirjutas:Kui on eraldatud mingi piirde või eraldusribaga, siis muidugi küll. Aga kui ta on vaid sõidutee parempoolne rada, siis ma ei näe probleemi, miks buss või troll ei võiks korraks järgmisele rajale põigata, et ratturist mööduda.
Sa pole vist ühissõidukiraja otstarbest aru saanud...
Ühissõidukiraja mõte on selles, et ühissõidukile anda liikluses teiste sõidukite ees prioriteet ja tagada ühistranspordi sujuvam liikumine. Kui nüüd ühissõiduk peaks hakkama ratturi, rullari või hobuveoki järel venima ja "möödapõikamise" võimalust ootama, kaotaks see suures osas ühissõidukirea mõtte.
Postitatud: 24. 10. 2007. 08:19
Postitas Overkilla
ÖinePatrull kirjutas:Kui keegi pelgab teist sõidurida, foore, ringriste jms, siis mingu esmalt liikluskooli või sõitku vaid offroadi.
Mul on rääkida sellisest 2a tagusest kogemusest, kus sõitsin teises reas paremas ääres (et mitte sõita ühissõiduki real) ning trollijuht sõitis foori taga kõrvale, tegi akna lahti ja hakkas õiendama, et miks ma segan liiklust, nii ei tohi sõita. Kuna ma midagi ei vastanud venekeelsele jutule, siis hakkas troll minu ees üle kahe rea eriti aeglaselt sõitma, et "mulle tagasi teha".
Postitatud: 24. 10. 2007. 08:27
Postitas Villem T
Overkilla kirjutas:ÖinePatrull kirjutas:Kui keegi pelgab teist sõidurida, foore, ringriste jms, siis mingu esmalt liikluskooli või sõitku vaid offroadi.
Mul on rääkida sellisest 2a tagusest kogemusest, kus sõitsin teises reas paremas ääres (et mitte sõita ühissõiduki real) ning trollijuht sõitis foori taga kõrvale, tegi akna lahti ja hakkas õiendama, et miks ma segan liiklust, nii ei tohi sõita. Kuna ma midagi ei vastanud venekeelsele jutule, siis hakkas troll minu ees üle kahe rea eriti aeglaselt sõitma, et "mulle tagasi teha".
Liikluskultuutri kasvuraskused, proovi üle saada. Seni on kõige mõistlikum sõita kasvõi reegleid painutades nii, et kedagi ei üllata ega sega. Kui trahvi- või karmavõlga ei kasvata siis peaasi ju et õhtuks elusalt koju jõuad.
Postitatud: 24. 10. 2007. 08:46
Postitas Maarek
Villem T kirjutas:
Liikluskultuutri kasvuraskused, proovi üle saada. Seni on kõige mõistlikum sõita kasvõi reegleid painutades nii, et kedagi ei üllata ega sega. Kui trahvi- või karmavõlga ei kasvata siis peaasi ju et õhtuks elusalt koju jõuad.
Liikluskultuuri kasvuraskuseks ka see, et ühistranspordirada kasutavad väga tihedalt ka näiteks BMW-de, Audide ja linnamaasturite juhid, kes tähestiku selgeksõppimisel A tähe vahele jätnud. Ma enne teen vigursõitu jalakäiate vahel, kui rikun nii enda kui ka autojuhtide närve kahe sõidurea vahel oma tee leidmisel.
Postitatud: 26. 10. 2007. 17:36
Postitas Soobel
Ei tea veel sellist rada, kus ei mahuks troll või auto vms mööda sõitma. Vähemasti Liivalaiast laskudes kannatab küll pool teed sõita nii, et autod sust paremalt ja vasakult mööduvad: esmalt on vaja teises reas sõita, kui ei taha Juhkentali pöörata, siis tuleb jälle teises rajas sõita, et mitte eksida Tartu maanteele. Ja ma ei mäleta, et ma sellise teguviisi eest oleks mõnelt autojuhilt pasundada saanud.
Võrreldes autoga, on jalgrattaga palju raskem rida vahetada, sest esiteks naljalt autojuhid sulle teed ei anna ja kindla peale manöövriks üle õla vaadates kipub ratas kalduma ei tea kuhu - võid teise rea autodele juba sisse sõita. Vähemalt mina ei suuda üle õla tagasi vaadates kuigi täpset kurssi hoida.
Postitatud: 26. 10. 2007. 23:34
Postitas vtl
Maarek kirjutas:Liikluskultuuri kasvuraskuseks ka see, et ühistranspordirada kasutavad väga tihedalt ka näiteks BMW-de, Audide ja linnamaasturite juhid, kes tähestiku selgeksõppimisel A tähe vahele jätnud.
Offtopic, aga ma ei saa aru, miks ei võinud eestis ühissõidukiradu tähistada samamoodi, nagu mujal euroopas, teekattele maalitud sõnaga "BUS(S)".
Saaksid välismaalased aru ja võib-olla ka rullnoksid.
Idee on jõudnud hääletusfaasi
Postitatud: 05. 11. 2007. 11:37
Postitas joosep-georg
Tere!
Nüüd on võimalik parandusettepanekule hääli anda --
https://www.eesti.ee/tom/ideas.py/show?idea_id=2201
Tervitustega,
--
Joosep-Georg
Postitatud: 06. 11. 2007. 11:59
Postitas ÖinePatrull
Vähemalt mina ei suuda üle õla tagasi vaadates kuigi täpset kurssi hoida.
Ka rattale on võimalik (ja tänavasõidurattale äkki isegi kohustuslik?) paigaldada tahavaatepeegel (-peeglid).