1. leht 1-st
Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks
Postitatud: 05. 11. 2007. 11:42
Postitas joosep-georg
Tere!
Tegin otsedemokraatia portaalis tom.riik.ee ettepaneku luua kohustuslik ratta- ja mopeediregister, et varastatud kaherattaliste edasimüümine või vanametalli viimine niivõrd kerge poleks, nagu praegu.
Idee on 10 päeva jooksul avatud kommenteerimiseks.
https://www.eesti.ee/tom/ideas.py/show?idea_id=2208
Tervitustega,
--
Joosep-Georg
Postitatud: 05. 11. 2007. 14:48
Postitas Lauri89j
Väga hea ettepanek
Ratastel ju kunagi register olnud ja mis viga seda tänapäeval infoajastul pidada.
Kas peaksin sinna TOMi enda postiivse postituse tegema? Kuidas see käib?
Postitatud: 05. 11. 2007. 14:53
Postitas joosep-georg
Lauri89j kirjutas:Kas peaksin sinna TOMi enda postiivse postituse tegema? Kuidas see käib?
Hetkel saab kommenteerida, pärast seda läheb paar päeva aega ja siis saab hääletada. Eks ma annan siin teada, kui see aeg käes
Postitatud: 05. 11. 2007. 15:20
Postitas veiko
Mille järgi need rattad siis registreeritakse? Minu mtb raamil oli number kleepsuga põhjaall. Peale teist või kolmandat pesu muutis see kleps asukohta ja tänaseks on see kadunud. Muid numbreid ja koode sellelt raamilt ei leia.
Postitatud: 05. 11. 2007. 15:30
Postitas joosep-georg
veiko kirjutas:Mille järgi need rattad siis registreeritakse? Minu mtb raamil oli number kleepsuga põhjaall. Peale teist või kolmandat pesu muutis see kleps asukohta ja tänaseks on see kadunud. Muid numbreid ja koode sellelt raamilt ei leia.
See on küll päris huvitav... Seni olen ikka näinud, et number on raami pressitud.
Postitatud: 05. 11. 2007. 15:35
Postitas UrmasL
veiko kirjutas:Mille järgi need rattad siis registreeritakse? Minu mtb raamil oli number kleepsuga põhjaall. Peale teist või kolmandat pesu muutis see kleps asukohta ja tänaseks on see kadunud. Muid numbreid ja koode sellelt raamilt ei leia.
Su karbonaadi sisse annab tulise pressiga päris edukalt numbrid pressida ma oletan ...
Postitatud: 05. 11. 2007. 19:35
Postitas Kirsa
Jah, mul on sama lugu. Raami all on kleeps, õnneks on see siiani veel alles.
Postitatud: 05. 11. 2007. 19:58
Postitas KaupoR
kes teie plastmassist rattaid ikka varastada tahab. Metalli kokkuostus laiutatakse sellise asja peale käsi, ainult Carbonokoski võibolla kuulaks teid.
Aga sellest "registrist" veel. Kuidas idee autor kujutab ette registreerimise kontrolli? Kas ratastele hakatakse paigutama registreerimisnumbreid (kujutaksid sa ette registrinumbriga võistlusrattaid)? Või peab politseinik mind tänaval kinni ja palub näidata raami numbrit, misjärel ta keskusest küsib järgi kas selline ratas on registreeritud ja kelle nimele? Ja kas see tähendab, et ma pean rattaga sõites kogu aeg kandma kaasas isikuttõendavat dokumenti? Kes katab registreerimise, ümberregistreerimise ja maha kandmise kulud? Kui auto puhul on registreerimistasud suhteliselt väikesed võrreldes auto hinnaga, siis keskmise ratta suhtes oleksid registreerimistasud (-lõivud) suhteliselt krõbedad.
On ju autod ka registris, ikka varastatakse (OK, võibolla varastataks registrita veel enam). Ja isegi kui ratas on registris, siis tegelikult on seal ju ainult raam, muud jupid (jooksud, amordid, torud-pulgad, käikarid, pidurid jne jne) on endiselt likviidne kaup.
Postitatud: 05. 11. 2007. 22:48
Postitas marek9134
See võiks siis olla vabatahtlik. Kes soovib, see teeb.
Postitatud: 05. 11. 2007. 23:43
Postitas aivar06
Mõttetu mõttearendus enamike võistlejate jaoks. Suhe raam vs muud jupid on suures nihkes (tsiteerides klaasikuid: "kusagil süsteemides on kallutatud jõud"). Raam ka märgistatud eriti leebete vahenditega (kleeps), raami maksumus väärikamatel versioonidel kipub samuti alla 1/2-st kogu süsteemi maksumusest jääma. Ja tuntud tõsiasi seegi, et pulkadena müük on oluliselt rentaablim.
Mina ei näe küll asjal mõtet ja sõna kohustuslik ahistab mind.
Samas iga algatus on teretulnud ja on ka olemas selline ratturite grupp kellele see sobib.
Postitatud: 06. 11. 2007. 10:30
Postitas joosep-georg
Kui see oleks vabatahtlik, siis süsteem ei töötaks. Kuidas kujutaksite näiteks ette vabatahtlikku autode registreerimist?
Raami numbri järgi registreerimine oleks just sobiv mõeldes tavaratastele. Võistlusrattaid saaks võrrelda sportautodega.
Vormeleid ega trekirattaid ei hoita ju igapäevaselt tänaval ja samas ei sisaldu neis ka ihaldusväärselt palju terast, mida vanametalli vedada.
Kui suur on profirataste (või nende osade) varguste protsent kogu rattavarguste seas? Või kas me üldse teame, kui suur on rattavarguste tegelik üldarv?
Postitatud: 06. 11. 2007. 10:37
Postitas Mati
joosep-georg kirjutas:...Vormeleid ega trekirattaid ei hoita ju igapäevaselt tänaval ja samas ei sisaldu neis ka ihaldusväärselt palju terast, mida vanametalli vedada.
Kui suur on profirataste (või nende osade) varguste protsent kogu rattavarguste seas? Või kas me üldse teame, kui suur on rattavarguste tegelik üldarv?
Kulla mees, sul vist pole elus olnud Tele2 mobiilist kallimat ratast
Rattaid varastatakse ka kodunt, keldrist, garaazist, laost, kauplusest, harva isegi võistlustel (korraks pöörad selja) jne. Võistlusrattaid ja üleüldse edevamaid ja kallimaid rattaid varatatakse mitte materjali vaid asja enda pärast. Või pätsatakse Ferrari'sid ka alumiiniumi/carboni pärast - a la Kopli garaazi ja relakaga seibideks
Kui summades rääkida, siis üks tippude-tipp ratas kaalub üle vähemalt 20 Optimat. Seega pole arvukus argument.
Postitatud: 06. 11. 2007. 11:03
Postitas veiko
joosep-georg kirjutas:...ja samas ei sisaldu neis ka ihaldusväärselt palju terast, mida vanametalli vedada.
Odot, mida see raaminumber ja regamine sellisel juhul siia puutub. Kas ratast varastatakse metalli kokkuostu viimiseks? Sellisel juhul saeb pahalane raami torudeks ja viib torud kokkuostu. Torudel raaminumbrit pole.
Register on hea mõte küll aga see mõte on poolik ja läbi mõtlemata.
Nagu Mati ütles, ka kalleid ja väga kalleid rattaid varastakse. Väga hea ratas võib maksta rohkem, kui tuliuus Dacia Logan.
Postitatud: 06. 11. 2007. 17:39
Postitas Alx33
OT:
Huvipärast küsin, et kes on see loll kes varastab jalgrattaid kokkuostu viimiseks. Kas see pole natuke liiga suur risk nii väikse kasu eest?
Postitatud: 06. 11. 2007. 18:49
Postitas Villem T
joosep-georg kirjutas:Kui see oleks vabatahtlik, siis süsteem ei töötaks. Kuidas kujutaksite näiteks ette vabatahtlikku autode registreerimist?
Raami numbri järgi registreerimine oleks just sobiv mõeldes tavaratastele. Võistlusrattaid saaks võrrelda sportautodega.
Vormeleid ega trekirattaid ei hoita ju igapäevaselt tänaval ja samas ei sisaldu neis ka ihaldusväärselt palju terast, mida vanametalli vedada.
Kui suur on profirataste (või nende osade) varguste protsent kogu rattavarguste seas? Või kas me üldse teame, kui suur on rattavarguste tegelik üldarv?
Paar nn "fakti" ja küsimust:
Loota, et Kuusakoski vennikesed metallihunnikust raame otsima ja andmebaasis raaminumbreid surfama hakkavad on naiivne.
Kes ja kuhu tõmbab jooned sinu "vormelite" ja tavarataste vahele ning mis saab nt lasteratastest?
Autoregistri peamine mõte ei ole varguste takistamine ja autode registreerimine ongi vabatahtlik - kui avalikele teedele ei taha minna. See oleks ainus variant ka registreerimise vajadust defineerida nii, et se ulatuks uute ja vanade ratasteni - liikluses osalemiseks peaks olema ratas registreeritud. Kes ja millal seda kontrollima hakkab?
Kui raaminumber võib mõnel puhul kleeps olla, siis mis takistab kedagi neid A4-de kaupa laserprinterist fooliumkleepsule printimast?
On sul maailmast näiteid tuua toimivast
kohustuslikust rattaregistrist? Või oleks see Eesti Ericsson?
Postitatud: 06. 11. 2007. 19:45
Postitas ÖinePatrull
Kui sõita tohib vaid registreeritud ratastega, pole enam takistust ka kohustusliku liikluskindlustuse laiendamiseks jalgratastele (praegu vist on rattameeste põhjustatud kahjud vaikimisi suratud autojuhtide kraesse), sealt edasi tuleb kehtestada rattalubade süsteem ja loaeksamid ja sellele eelnev koolitus (see viimane muidugi kuluks tõesti ära)... Sa J-G saada oma idee kindlustusfirmadele ja autokoolidele, need haistaksid kohe klientuuri laiendamise väljavaadet ja toetaksid kahel käel.
Tore muidugi, et ajal, mil Euroopas koguvad populaarsust citizen-tüüpi rattad, mida saab ühistranspordis sõitmiseks või kontoris hoidmiseks vihmavarju suuruseks kokku voltida, koguvad meil populaarsust Pätsi ajast pärit ideed (seda igas eluvallas). Ratta registrimärk on muidugi uhke, ostsin isegi suvel antikvarriaadist ühe ja kavatsen selle oma cruiserile installeerida. Aga seda ainult dekoratiivsetel eesmärkidel.
Postitatud: 06. 11. 2007. 20:48
Postitas raunts92
varsti on olemas RRK, kui ei tea siis nuputage
Postitatud: 06. 11. 2007. 22:45
Postitas dr Holden
raunts92 kirjutas:varsti on olemas RRK, kui ei tea siis nuputage
Mis siin nuputada:
- Roomassaare Rattakool
- Ratta Raami Kõrgusekontroll
- Rehvide Rotatsiooni Keskus
- Ringi-Ratast Kulgemine
- Rakvere ReaalKool
- Roheliste Retk Kuivastusse
- Rangelt Raske Kukkumine
se viimane on vist õige vastus
Postitatud: 07. 11. 2007. 15:47
Postitas raunts92
holden kirjutas:Mis siin nuputada:
- Roomassaare Rattakool
- Ratta Raami Kõrgusekontroll
- Rehvide Rotatsiooni Keskus
- Ringi-Ratast Kulgemine
- Rakvere ReaalKool
- Roheliste Retk Kuivastusse
- Rangelt Raske Kukkumine
se viimane on vist õige vastus
kõik on valed, vastus on ratta registri keskus
Postitatud: 07. 11. 2007. 16:20
Postitas Mati
raunts92 kirjutas:kõik on valed, vastus on ratta registri keskus
no mis sa lootsid siis, see ju sportlaste foorum
Postitatud: 08. 11. 2007. 14:17
Postitas Soobel
Tuli meelde, et 90-date algul oli enamike Ziguliide esiklaaside peale auto registreerimisnumber graveeritud. Huvitav, palju aitaks, kui kallimate rattajuppide peale oma nimi, raaminumber vms graveerida?
Isiklikult olen suht pessimistlik selle rattaregistri suhtes, heal juhul saavutame vaid selle, et peame kõik nagu mööda nööri liikluseeskirju järgima: ronima vöötradadel rattalt maha, manööverdama lapsevankreist ja vanaeitedest umbes rattateedel, ei tohiks ilma kellade-tuledeta-helkuriteta võidukatega tänavail sõita (sellises olukorras oleks võidukad nagu ralliautod ja krossitsiklid, mida tohib vaid treileri peal võistluskohta viia) jne. Varguste koha pealt ei usu ma, et se'st registrist erilist tolku oleks.
Postitatud: 08. 11. 2007. 14:23
Postitas Mati
Soobel kirjutas:...Huvitav, palju aitaks, kui kallimate rattajuppide peale oma nimi, raaminumber vms graveerida?...
et siis vigastame tahtlikult nt karboni struktuuri või juba niigi piirini õgvendatud alutoru?
Postitatud: 08. 11. 2007. 19:32
Postitas Soobel
Ehk kokkuvõtvalt siis: kallis kvaliteetne rattalukk ja garaazi signalisatsioon aitab natuke, kõik muu on huinamuina.
Postitatud: 08. 11. 2007. 21:48
Postitas Villem T
Mati kirjutas:Soobel kirjutas:...Huvitav, palju aitaks, kui kallimate rattajuppide peale oma nimi, raaminumber vms graveerida?...
et siis vigastame tahtlikult nt karboni struktuuri või juba niigi piirini õgvendatud alutoru?
Pane naaskel taskusse tagasi. On tehnoloogiad, kus pritsitakse tuhandeid mikroskoopilisi veel mikroskoopilisema koodiga täpikesi kraami peale. Silmaga näha ei ole aga spets skanneriga saab lugeda.
See näiteks. Eestis keegi pakkus ka miskit sarnast, eks kes googeldab see leiab.
Postitatud: 09. 11. 2007. 12:44
Postitas Soobel
Postitatud: 09. 11. 2007. 13:47
Postitas Villem T
See meenutab Elva lehest loetud lugu, kus keegi unustas panni pliidile ja tuletõrje jõudis kohale enne kui tulekahju jõudis süttida. Suur koht, suured sündmused.
Postitatud: 09. 11. 2007. 16:53
Postitas Kuldar
Tavaliselt pn Postimehe ratta(õnnetuse)teemaliste lugude juurde lisatud pildil siuke halearmas kaheksas esirattaga raibe. Valvepilt, näuhti hea pookida.
Nüüd siis midagi uut leitud. Tiigrihüpe.
Postitatud: 09. 11. 2007. 17:13
Postitas Mati
Kuldar kirjutas:Tavaliselt pn Postimehe ratta(õnnetuse)teemaliste lugude juurde lisatud pildil siuke halearmas kaheksas esirattaga raibe. Valvepilt, näuhti hea pookida. Nüüd siis midagi uut leitud. Tiigrihüpe.
Saada neile mõni karbonaalsem pilt õige, mõnest katkisest raamist nt
See oleks juba tõsine evolutsioon.
Postitatud: 24. 11. 2007. 19:13
Postitas Villem T
Villem T kirjutas:Mati kirjutas:Soobel kirjutas:...Huvitav, palju aitaks, kui kallimate rattajuppide peale oma nimi, raaminumber vms graveerida?...
et siis vigastame tahtlikult nt karboni struktuuri või juba niigi piirini õgvendatud alutoru?
Pane naaskel taskusse tagasi. On tehnoloogiad, kus pritsitakse tuhandeid mikroskoopilisi veel mikroskoopilisema koodiga täpikesi kraami peale. Silmaga näha ei ole aga spets skanneriga saab lugeda.
See näiteks. Eestis keegi pakkus ka miskit sarnast, eks kes googeldab see leiab.
Koristasin lauda ja leidsin visiitkaardi:
http://www.datadotdna.ee
Kui ainult ühe asja peale kogu purki ära ei pritsi siis vbl liiga kallis polegi.
Re: Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks
Postitatud: 19. 01. 2008. 22:12
Postitas Kuldar
veiko kirjutas:Minu mtb raamil oli number kleepsuga põhjaall. Peale teist või kolmandat pesu muutis see kleps asukohta ja tänaseks on see kadunud. Muid numbreid ja koode sellelt raamilt ei leia.
õnneks päris nii labaselt need asjad ei käi. Ühes kohas on siiski veel... täna avastasin.
Asukoha üle siinkohal muidugi kella lüüa ei tasu, kallite Scottide omanikud ja mehaanikud ilmselt teavad nagunii.
Triipkoodiga ja puha, nr.jada ei ühti päriselt raamil nähtaval oleva nr.-ga.
Re: Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks
Postitatud: 20. 01. 2008. 19:22
Postitas veiko
Kuldar kirjutas:...Triipkoodiga ja puha, nr.jada ei ühti päriselt raamil nähtaval oleva nr.-ga.
Sosista mulle kõrvasisse, kus see koht on. Siis võrdleme neid numbreid. Ma millegipärast kaldun arvama, et need on meil kattuvad
.
Re: Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks
Postitatud: 26. 09. 2010. 17:15
Postitas Maya
Aga kas te ei leia, et kui kohustuslik registreerimine muudaks raskemaks varastatud ratta edasimüümise, jääks võibolla rattavargusi vähemaks? Ja see oleks ju ikkagi töövõit! Või olen ma liialt optimistlik?
Re: Ettepanek rattavarguste tõkestamiseks
Postitatud: 27. 09. 2010. 10:04
Postitas Prommar
Kas ikka oleks töövõit? Väga väikese inimgrupi (vargad) ohjamise nimel hakata kiusama kõiki rattaomanikke, ainult selleks, et "võib-olla jääks vargusi vähemaks". Kui miski on kohustuslik, siis tuleb selle kohustuse täitmist ka kontrollida ja mina küll ei taha et politsei hakkab mind kinni pidama, et registreeringut kontrollida. Võib-olla panevad veel puhuma ka?
Rohkem oleks kasu sellest, kui ratastel oleks paremad lukud ja linnas oleks rohkem valvega rattaparklaid jms. ennetusvahendid.