1. leht 1-st

.

Postitatud: 16. 11. 2007. 19:33
Postitas raunts92
?

Postitatud: 16. 11. 2007. 21:32
Postitas erikr
läheb, siis läheb. mul läks ka täislaagritel, Nashbari logoga Kun Tengi tagarummu võll pooleks. odavate asjade probleem.

Postitatud: 17. 11. 2007. 10:35
Postitas Hundu
Tuleb sõita rohkem kummid maas,mitte lennus :D Hüppa vähem :idea:

Postitatud: 17. 11. 2007. 12:10
Postitas Mati
Hundu kirjutas:Tuleb sõita rohkem kummid maas,mitte lennus :D Hüppa vähem :idea:
Ja kumid tulep ika koraliguld täis pumbada.

Postitatud: 17. 11. 2007. 22:42
Postitas raunts92
.

Postitatud: 19. 11. 2007. 01:23
Postitas mart
raunts92 kirjutas:ma ei hüpanudgi...kummid oli ilusti täis
Anomaaliate puhuks on teine foorum - nad samuti ei hüppa, karga ja ei tee trikke - lihtsalt ratas läheb niisama/iseenesest katki. Küsi nendelt, kindlasti mõni anomaalik oskab nõu anda:
http://foorum.freedown.ee/viewtopic.php ... ll+pooleks

Postitatud: 19. 11. 2007. 09:53
Postitas margus v
mart kirjutas:
raunts92 kirjutas:ma ei hüpanudgi...kummid oli ilusti täis
Anomaaliate puhuks on teine foorum - nad samuti ei hüppa, karga ja ei tee trikke - lihtsalt ratas läheb niisama/iseenesest katki. Küsi nendelt, kindlasti mõni anomaalik oskab nõu anda:
http://foorum.freedown.ee/viewtopic.php ... v%F5ll+poo leks
:lol: :lol: :lol:

Postitatud: 19. 11. 2007. 12:52
Postitas Soobel
Laiatarbe võllid - nii toruvõllid kui tavalised - kipuvad ikka murduma. Pakun, et mitte niiväga hüppamise pärast, kuivõrd rajude kiirenduste pärast. Endal sai see probleem lokaliseeritud sellega, et lasin depoo treialil uue võlli treida... vedurimootori tikkpoldist. See oli kroomteras margiga 40X(h) ega tahtnud hästi töötlemisele alluda, nagu olnuks karastatud teras.

Postitatud: 19. 11. 2007. 16:54
Postitas raunts92
Soobel kirjutas:Laiatarbe võllid - nii toruvõllid kui tavalised - kipuvad ikka murduma. Pakun, et mitte niiväga hüppamise pärast, kuivõrd rajude kiirenduste pärast. Endal sai see probleem lokaliseeritud sellega, et lasin depoo treialil uue võlli treida... vedurimootori tikkpoldist. See oli kroomteras margiga 40X(h) ega tahtnud hästi töötlemisele alluda, nagu olnuks karastatud teras.
vb olla on siis kiirendusega katki läinud

Postitatud: 19. 11. 2007. 17:54
Postitas margus v
raunts92 kirjutas:
Soobel kirjutas:Laiatarbe võllid - nii toruvõllid kui tavalised - kipuvad ikka murduma. Pakun, et mitte niiväga hüppamise pärast, kuivõrd rajude kiirenduste pärast. Endal sai see probleem lokaliseeritud sellega, et lasin depoo treialil uue võlli treida... vedurimootori tikkpoldist. See oli kroomteras margiga 40X(h) ega tahtnud hästi töötlemisele alluda, nagu olnuks karastatud teras.
vb olla on siis kiirendusega katki läinud
Kui rehvid ilusti täis,ei hüppanud ja ei kiirendanud ka eriti siis võib-olla rallitades :roll:

Postitatud: 19. 11. 2007. 18:09
Postitas AndreK
mis kiirendamisest te siin räägite. mõelge natuke mis jõuga te pedaalile vajutate. siis kiired arvutused teemal vända pikkus, ülekande arv ja siis saate võllile mõjuva momendi, mis kipub küll suhteliselt nigelalt väike olema. ...

Postitatud: 19. 11. 2007. 18:11
Postitas Soobel
Aga see nigelalt väike moment on pidev ja rütmiline ja selline pidev painutamine mõjub metallile kõige väsitavamalt.

Postitatud: 19. 11. 2007. 18:11
Postitas margus v
AndreK kirjutas:mis kiirendamisest te siin räägite. mõelge natuke mis jõuga te pedaalile vajutate. siis kiired arvutused teemal vända pikkus, ülekande arv ja siis saate võllile mõjuva momendi, mis kipub küll suhteliselt nigelalt väike olema. ...
Ära võtta seda siis nii tõsiselt ka.....

Postitatud: 19. 11. 2007. 18:39
Postitas tarts
Härrased, vaevasin ka kunagi pead teemal, miks mul võllid ilma hüppamisteta järjest katki lähevad. Kuigi võlli vahetamine on lihtne hakkas selline jama käima närvidele. Läksin lähimasse rattapoodi kus mehann leti taga tiksus ja pärisin aru. Mehaanik siis selgitas, et viga on kulunud (koonusega)rummus (ma tegin selle peale :shock: ). Kuid oh imet, rummu vahetus igaks juhuks siis ka kraad parema vastu tõesti mõjus. Mina ei tea, mis jõud seal mis pidi nii suureks lähevad, et asi lõppeb võlli pooldumisega, kuid eks mingi osa on kindlasti juurikate ületamisel "madallennul" tagumik sadulas kinni. Mul nüüd uus probleem, nimelt lagunes tänu paarile test-madalalennule mööda spets-test-singlit sadula kinnitus ja nats hiljem veel ka sadula metallraam ära ("ju nõu" see ca 7-8 mm jämedune traadijupp, mis on kõver ja toetab sadulat ning läheb sadula klambri külge)

Praegu mõtlen, et kas osta juba valmis ka sadula-toru või panna tagumisele veljele uuesti tubeless kumm, sest halvemal juhul võib ju ka rattaraam kuskilt järgi anda. Või hoopis downgradeda rattavõlli purustava rummu peale :lol: see oli muidugi nali :wink:

Postitatud: 19. 11. 2007. 23:08
Postitas raunts92
margus v kirjutas:
raunts92 kirjutas:
Soobel kirjutas:Laiatarbe võllid - nii toruvõllid kui tavalised - kipuvad ikka murduma. Pakun, et mitte niiväga hüppamise pärast, kuivõrd rajude kiirenduste pärast. Endal sai see probleem lokaliseeritud sellega, et lasin depoo treialil uue võlli treida... vedurimootori tikkpoldist. See oli kroomteras margiga 40X(h) ega tahtnud hästi töötlemisele alluda, nagu olnuks karastatud teras.
vb olla on siis kiirendusega katki läinud
Kui rehvid ilusti täis,ei hüppanud ja ei kiirendanud ka eriti siis võib-olla rallitades :roll:

Postitatud: 19. 11. 2007. 23:14
Postitas KaupoR
raunts92 kirjutas:mõnes kohas tuli järsku tavaline asfalt vastu kui ma olin külg ees
see seletab "nii mõndagi"

Postitatud: 20. 11. 2007. 15:09
Postitas raunts92
.

Postitatud: 20. 11. 2007. 15:12
Postitas AndreK
raunts92 kirjutas:njh, aga palju uus võll maksab umbes? juhuks kui uuesti katki läheb on kohe teada v keegi ennem ütles et lasi treida, kas see on ka võimalik?ja palju maksaks umbes treimine?
kuula nüüd rauno. võta rahulikult. mine osta endal uus võll. sõida ilusti ja kanna kiivrit. pumba kumid täis ja kõik on korras - elu on jälle hernes.

Postitatud: 20. 11. 2007. 15:41
Postitas Soobel
raunts92 kirjutas:njh, aga palju uus võll maksab umbes?
Sadakond krooni maksid nad viimati mu meelest, sai torusid, sai tavalisi, koos koonuste-laagritega ja ka ilma ja igast rattapoest mu meelest. Treimine jääb sellise kaadri hooleks, kes muidu rajumaid võlle ja jookse omale lubada ei saa. Endal oli see probleem vist aktuaalne nii enda kui ratta liigse kaalu pärast ja 8atm alla löödud 23mm võidusõidukummide pärast.

Postitatud: 20. 11. 2007. 18:03
Postitas erikr
Soobel kirjutas:.. vedurimootori tikkpoldist. See oli kroomteras margiga 40X(h) ega tahtnud hästi töötlemisele alluda, nagu olnuks karastatud teras.
40X on vägagi hästi karastuv teras. tegelikult oleks tulnud polt pehmeks lasta, treida võll ja siis uuesti karastada.

tartsi jutt rummu mõjust võlli pooldumisele on väga loogiline. point on selles, et odavate rummude täpsus ei taga laagrite samateljelisust. võlli väntsutatakse ilma midagi kiirendamata või hüppamata mingi tsüklite arv ja pooleks ta lähebki. teoreetiliselt ka ntx lõpmatut allamäge tirri lastes.

peame lihtsalt elama sellega, et odavad asjad ei ole enamasti tehtud kestmiseks