Solgime siis nati seda ereka teemat....
Mul käis see tuunimine "kokuka" kallal. Tagumise porika asemele mudisin motorolleri porika, mis oli oluliselt laiem ja tänu sellele sai sinna 10x rohkem maailinguid/klepekaid toppida. Lampe oli peal 4 tk. Kaks lenksul ja kaks esikahvli küljes (noh nagu udukad vmt) Üks lenksulamp oli siis nagu kaugtuli. Lülitamisvõimalusedki igati kaasaegsed - lähi/kaugtuli ja udukad
Ükspäev kodus garaazhi revideerides leidsin ca. 30cm. pika vedru, millest mahtus täpselt läbi sadulapost. Nii, natuke mõõtmist ja saagimist, ning sadulaamort oligi olemas. Noh, mis siis, et sadul vabalt ka vasakule-paremale liikus, peaasi, et üles alla kah. Helkureid ja värvilist traati polnud enam kuskil - isegi laudas mitte. Aga...kuurist leidsin sossi oinasarv lenksu ! See sai siis kuidagi lisaks olemasolevale külge topitud. Orig. lenks siis sirge seljaga sõitmiseks, kui oli vastutuul/uhamine vmt. sai alumisest, oinasarvest haaratud. Nii, siis kauplesin sõbra käest (ega see ikka päris kauplemine polnud
) mopeedi keti. Lülide vahe oli rattaketiga sama ja sai seegi peale väänatud. PS. haamer oli pea iga uue asja installeerimisel tubli abimees. Mopi ketiga oli see huvitav asi, et oli see nii lõtv, kui tahes, maha ei tulnud ! Sellise kompotiga sai nii kuu aega ringi uhatud. Siis, ühel ilusal päeal nägin kolhoosi töökoja nurgas mingit kahtlast väänatud metalltorude ja sirgete vinklite kokku keevitatud asjandust. Silma jäi tegelikult hoopis kahvikaare järgi, mis kangesti meenutas kokuka ratta mõõdule omast. Uurisin ühe, küsisin teise käest - ühesõnaga, õhtul oli see asjandus mul kodus. Tegu oli külgkorviga. Vanematele sai selgeks tehtud, et nad pole ikka tükk aega Tallinnas käinud ja just nüüd on õige aeg. Mul oli muidugi kama-kaks, mis neil sealt vaja, aga mul oli vaja kokuka esiratast
Oli vist järgmine nädal, kui sai linnas käidud ja läbi hüpatud ka Dünamo poest. Vanemad olid üsna üllatunud, et polnudki seekord vaja ei jäätist, robotit, uut püstolit isegi sammulugejat mitte. Hoopis taheti lõunase bussiga koju tagasi minna
Nii, koju, esiratas külkale külge, see omakorda rattale - no see oli juba tase. Ennem oli üleküla tiitel enam-vähem olemas, aga nüüd polnud enam kahtlust. Pilk jäi veel pidama küünis olevale "salvo" kelgule. Pagan, täpselt ei mäleta, aga kuidagi "läks see katki"
Sai külgkorvile veel kondlid külge. Punased
Sõitma õppimine selle monstrumiga võttis pea kaks päeva. Ennem ei saanud ka avalikuse ette veereda. Aga kui see hetk saabus, siis ülejäänud rattatuunijate silmad olid sõna otses mõttes
Võtame siis asja kokku - Kokukas : neli lampi, ohtralt helkureid ja neoon punaseid klepekaid, kodaratele keritud traat, kaks lenksu, "sadula amort" , külgkorv - salvo kelgust lõigatud "kondlitega", mopeedi kett, motorolleri porikas (taga)
Oeh, tõesti, südamest kahju praegu, et sellest tol ajal pilti ei tehtud