1. leht 1-st
Start Sosse'le uued rehvid originaal jooksu peale?
Postitatud: 26. 05. 2008. 14:03
Postitas PudruKuul
Tegemist on vene maanteerattaga, kuid käiguvahetid on toodud lenksule!? Start Sosse ja Turistil on nad raamil. Millega on tegu? Teab keegi? Õhtul lähen vaatama, aga uudishimu tahab juba tappa.
Re: Infot ratta kohta kui on olemas suu sõnaline kirjeldus?
Postitatud: 26. 05. 2008. 15:47
Postitas mart
Pakun, et kasutab miskit liughõõrdumisega kangikest, nagu primitiivsetel (laste) ratastel. Neil asendeid/klõpsumist pole, niipalju kui kangi liigutad, niipalju ka tross tõmbab.
Re: Infot ratta kohta kui on olemas suu sõnaline kirjeldus?
Postitatud: 26. 05. 2008. 15:52
Postitas rai66
Uuemal Turistil olidki need lenksul.Ise käisin poes kiibitsemas. Maksis tol hetkel 104 rubla.
Re: Infot ratta kohta kui on olemas suu sõnaline kirjeldus?
Postitatud: 26. 05. 2008. 17:38
Postitas PudruKuul
Sain veel nii palju teada, et puudu on üks käiguvahetaja, kummid ja keskmine jooks. Kui asi käes vaatame, mis teha annab äkki saab kunagi sõitma selle isendi.
E: Isend on väga õnnetus seisus. Tegemist on Tsempion raamiga, millel toimub käigu vahetus leistangi pealt kaare lõpust. Puudu on üks käigu vahetaja heebel, tross ja vahetaja ise, jooksud ja rehvid, kett ja tagumine dirr. Tõenäoliselt asja temast enne ei saa kui on leitud samasugune doonor/id. Raam on üllatavalt kerge. Sõitmiseks vast temast enam asja ei saa, aga hobikorras võib ju taastada. Kui kellelgil on juppe pakkuda võib teab, kellel on siis ootan pakkumisi huviga!
Re: Infot ratta kohta kui on olemas suu sõnaline kirjeldus?
Postitatud: 27. 05. 2008. 00:26
Postitas riho
PudruKuul kirjutas:Sain veel nii palju teada, et puudu on üks käiguvahetaja, kummid ja keskmine jooks. Kui asi käes vaatame, mis teha annab äkki saab kunagi sõitma selle isendi.
E: Isend on väga õnnetus seisus. Tegemist on Tsempion raamiga, millel toimub käigu vahetus leistangi pealt kaare lõpust. Puudu on üks käigu vahetaja heebel, tross ja vahetaja ise, jooksud ja rehvid, kett ja tagumine dirr. Tõenäoliselt asja temast enne ei saa kui on leitud samasugune doonor/id. Raam on üllatavalt kerge. Sõitmiseks vast temast enam asja ei saa, aga hobikorras võib ju taastada. Kui kellelgil on juppe pakkuda võib teab, kellel on siis ootan pakkumisi huviga!
Tsempion oli vene ajal kohalik tippraam. Puuduvad jupid võid leida mõne spordikooli mehanni varuosade kasti põhjast. Lenksule aretati käikari heeblid siis kui rattaga sõideti krossi.
Start Sosse'le uued rehvid originaal jooksu peale?
Postitatud: 05. 06. 2008. 08:41
Postitas PudruKuul
Kas kellelgil on kogemusi vanale alumiinium jooksule uute rehide peale panemisega? Milline oli tulemus? Alumiinium ajajooksul oksüdeerub ja jooksud ei näed just kõige paremad välja. Kas on võimalik neid kuidagi puhastada sellest oksüdeerunud kihist? Või äkki on kellegil kogemus minimaalse ümber ehitusega (rumm, kassett jääb vana)!
P.S. Kuidas saaks teema pealkirja ära muuta!?
Re: Start Sosse'le uued rehvid originaal jooksu peale?
Postitatud: 05. 06. 2008. 08:45
Postitas erikr
PudruKuul kirjutas:Kas kellelgil on kogemusi vanale alumiinium jooksule uute rehide peale panemisega? Milline oli tulemus? Alumiinium ajajooksul oksüdeerub ja jooksud ei näed just kõige paremad välja. Kas on võimalik neid kuidagi puhastada sellest oksüdeerunud kihist? Või äkki on kellegil kogemus minimaalse ümber ehitusega (rumm, kassett jääb vana)!
P.S. Kuidas saaks teema pealkirja ära muuta!?
avad oma selle teema esimese postituse ja tallad nupust Muuda.
oksiidi saad maha liivapaberiga. tolleaegseid pöidu minu meelest ei anodeeritud, seega peene liivapaberiga pöid puhtaks.
Re: Start Sosse'le uued rehvid originaal jooksu peale?
Postitatud: 30. 07. 2008. 14:07
Postitas Soobel
Kui aparaadi originaalsust taga ei aja, soovitan üldse uued rattad talle teha tänapäevaste rummude ja tirridega. Mõne aasta eest tegin isa "Sputnikule" taastusremondi, sellele sai isegi kassettkeskjooks sisse keeratud. Muidugi ka Shimano käigud jne. Pidurid jätsin originaalid, need Turisti tüüpi pidurid on kaunis töökindlad ja efektiivsed. Igatahes päris mõnus, kerge ja kiire liikur tuli sellest.
Re: Start Sosse'le uued rehvid originaal jooksu peale?
Postitatud: 31. 07. 2008. 13:18
Postitas PudruKuul
Soobel kirjutas:Kui aparaadi originaalsust taga ei aja, soovitan üldse uued rattad talle teha tänapäevaste rummude ja tirridega. Mõne aasta eest tegin isa "Sputnikule" taastusremondi, sellele sai isegi kassettkeskjooks sisse keeratud. Muidugi ka Shimano käigud jne. Pidurid jätsin originaalid, need Turisti tüüpi pidurid on kaunis töökindlad ja efektiivsed. Igatahes päris mõnus, kerge ja kiire liikur tuli sellest.
Palju sul kulus rahaliselt ja millised detaile kasutasid?
Re: Start Sosse'le uued rehvid originaal jooksu peale?
Postitatud: 01. 08. 2008. 19:55
Postitas Soobel
Veljed olid topeltpõhjaga ja anodeerimata - miskid tavalised odavad, vist veidi kitsamad, kui hübriidratastel. Ei mäleta, vist olid miski 280kr/tükk. Esirumm jäi vana XB3, taha sai miski suvaline laiatarbe kassettrumm. Käiguvärk sai vist SIS, kõige trossi ja heebliga (Olne ühte SIS-i juba kulutand ligi 10 aastat, ei kavatsegi laiali pudeneda!) Vändad vist andis keegi sõpradest, kes kruvis need oma läbiaetud maastikuratta alt maha enne, kui ülejäänd kupatuse prügimäele viis. Ma siis poleerisin alumiiniumi läikima nagu kroomi ja panin need Sputnikule alla. Ette käiguvahetust ei teinudki, sellel rattal ei olnud ka seda varem küljes. Ja kassettkeskjooks istus Sputniku vintidesse probleemideta.
Üldiselt ei mäleta, palju maksis, aga kahte tuhandet ei läinud, jupid olid ka odavast klassist.
Odavaid velgesid muidu ei soovita: mul lõpetasid miskid HE-st ostetud JetSet veljed niimoodi kohe, kui tänavasoola tunda said:
Teine probleem võiduka puhul on esihammasratas: laiaks tarbeks tehakse neid vaid kuni 48-hambalistena, suuremad maksid aga juba tuhandeid kroone. Mina olen seni seda probleemi lahendanud lukksepaoskustega, käianud kitsamaks ennesõjaaegseid 56 hambaga hammasrattaid, käianud ühtede väntade küljest neid liitmikusõlmi ära ja keevitanud teiste külge. Üks kavalaim nipp oleks muretseda kuskilt rauast nelikant-vändad, sealt see kokkukeevitatud 48hambane jura välja lammutada ja turisti/sosse/sputniku vändalt see kolmharu asemele keevitada - harkovi hammasrattad suhteliselt lolli- ja kulumiskindlad.