1. leht 1-st
Märgistamata postid jalgrattateedel ootavad ohvreid!
Postitatud: 06. 11. 2008. 02:00
Postitas Levitron
Mida peaks tegema, et Merivälja tee ratta-ja kõnniteedel ohtlikumad liiklusmärkide ja tänavavalgustite postid saaksid jalgratturitele paremini nähtavaks?
Hämaras pilvise ilmaga on hallid postid asfaldiga üsnagi ühte värvi ja õnnetus on kerge tulema.
Paar nädalat tagasi saatsin e-maili Pirita Linnaosa Valitsusele, aga ju see mail rändas neil kuhugi sohu.
Korra käis mõte peast läbi, et märgistaks ise ohtlikumad postid ära, aga ei tea kui kalliks asi läheb... seda peab veel uurima
Mõned pildid:
Randvere tee peatuse ja Kaasiku peatuse lähedal asetsevad postid ning Ranna ja Lääne tee rist:
http://my.pokernews.com/w/blogs/17109_5071.jpg
http://my.pokernews.com/w/blogs/17109_5072.jpg
http://my.pokernews.com/w/blogs/17109_5073.jpg
Samas need postid on nohu kui vaadata suurt osa rattureid, kes pimedas ilma rattatuledeta kimavad, rääkimata rulluisutajatest. Kui rulluisutajaga kokku põrkate, siis suure tõenäosusega saab uisutaja rohkem viga kui rattur. Kunagi ma uisutades põrkasin ühe ratturiga kokku ning kui ratturi otsaesine ja minu põsesarn kohtusid, siis järgi andis viimane...praks!
Re: Märgistamata postid jalgrattateedel ootavad ohvreid!
Postitatud: 06. 11. 2008. 12:17
Postitas Soobel
Saada uus kiri ja anna ka vastamise tähtaeg hoiatusega, et kui ei vastata... Siis selleks puhuks on bensumootoriga relakas juba valmis seatud.
(Pildil paistvaid äärekividest ülesalla ja ümber prügikastide ja bussipeatuste vinkavonka mahajoonistatud naiste-laste-ratastega kõnniteid mina sõidukõlbulikeks rattateedeks ei klassifitseeri ega kasuta ka selliseid)
Mõnevõrra haigemad asjad on need võimsad toruinstallatsioonid raudteede ülekäikudel, mis on sageli nii jaburalt tehtud, et isegi maastikurattaga ei sõida neist läbi, isiklikult olen näinud Järvevanas ja TallinnVäikses kutte, kes torude juures maastikurattaga teelt välja sõidavad ja jalgu maha panema peavad. Enda rattaga isegi ei mõtle, et võiks sealt läbi manööverdada, panen tavaliselt otse üle murukamara sellest vanarauast mööda.
Re: Märgistamata postid jalgrattateedel ootavad ohvreid!
Postitatud: 06. 11. 2008. 14:00
Postitas mart
Soobel kirjutas:
Mõnevõrra haigemad asjad on need võimsad toruinstallatsioonid raudteede ülekäikudel, mis on sageli nii jaburalt tehtud, et isegi maastikurattaga ei sõida neist läbi, isiklikult olen näinud Järvevanas ja TallinnVäikses kutte, kes torude juures maastikurattaga teelt välja sõidavad ja jalgu maha panema peavad. Enda rattaga isegi ei mõtle, et võiks sealt läbi manööverdada, panen tavaliselt otse üle murukamara sellest vanarauast mööda.
Kui inimene ei suuda aeglaselt sõites rattal tasakaalu hoida, siis pole süüdistada kedagi peale iseenda. Järvevana "takistussõit" on tunduvalt tervislikum kui surnukuur.
viewtopic.php?f=16&t=10072&hilit=j%C3%A4rvevana" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Märgistamata postid jalgrattateedel ootavad ohvreid!
Postitatud: 06. 11. 2008. 15:07
Postitas Villem T
Mõned halli värvi majad on ka rattateedele ohtlikult lähedale ehitatud, ei saa märkimata jätta.
Kabe oleks suht ohutu ala mida harrastada - kui näoli lauale kukud on vigastused väiksemad kui males, kus nt oda on üsna terav. Malet võib muidugi kaaluda kui kasutada lamedaid nuppe, kuhu figuurid on joonistatud.
Re: Märgistamata postid jalgrattateedel ootavad ohvreid!
Postitatud: 06. 11. 2008. 15:40
Postitas Mati
Villem T kirjutas:...Kabe oleks suht ohutu ala mida harrastada - kui näoli lauale kukud on vigastused väiksemad kui males, kus nt oda on üsna terav. Malet võib muidugi kaaluda kui kasutada lamedaid nuppe, kuhu figuurid on joonistatud.
Kirimale
Kuigi seal jälle paberlõike oht.
Teemast. Silmad tuleb lahti hoida. Ega see maanteel sõites teisti pole, kus vaja auke ja muud sodi jälgida.
Re: Märgistamata postid jalgrattateedel ootavad ohvreid!
Postitatud: 06. 11. 2008. 16:17
Postitas riho
Mati kirjutas:Villem T kirjutas:...Kabe oleks suht ohutu ala mida harrastada - kui näoli lauale kukud on vigastused väiksemad kui males, kus nt oda on üsna terav. Malet võib muidugi kaaluda kui kasutada lamedaid nuppe, kuhu figuurid on joonistatud.
Kirimale
Kuigi seal jälle paberlõike oht.
Teemast. Silmad tuleb lahti hoida. Ega see maanteel sõites teisti pole, kus vaja auke ja muud sodi jälgida.
Loomulikult tuleb ka endal silmad lahti hoida. Me siin foorumis oleme kõik ju überosavad sõidumeistrid. Aga esiteks liiklevad sellisel teel ka lapsed kellel tähelepanu hajub kergemini. Teiseks just algaja harrastaja, kelle ratta/rulluisu sõidumeisterelikkus ei ole kõige parem, võib olla keskendunud millegi muu jälgimisele ning kui ta takistust liiga hilja märkab ei oska sellele adekvaatselt reageerida.
Minu meelest oleks täitsa OK kui sellistel postidel oleks küljes punasetriibulised kleepekad vms. Minu poolt teema algatajale 5 pihki tähelepaneku eest.
Re: Märgistamata postid jalgrattateedel ootavad ohvreid!
Postitatud: 07. 11. 2008. 05:13
Postitas Levitron
5 pihki rikkama mainiksin veel, et kabe on ikka veidi ohtlikum, seal võib minna nipsutamiseks ning siis on vigastus kerge tulema. Male ohud ma piiraksin sellega, et kui ebastabiilse vastase otsa sa oled komistanud.
Mis puutub nendesse märgistamata postidesse, siis leidsin ühe varasema sarnase juhtumi:
http://www.tartu.ee/?page_id=1533&lang_ ... D700666BDE
Liiklejatele otsest ohtu kujutavate liikluskorraldusvahendite poste tähistatakse täiendavalt ainult sõiduteedel, kus on kiirused suuremad.
Võib-olla ongi hea kui postid on hallid ja sulavad taustaga ühte, sest samal teel kõnnivad ka jalakäijad ning hämaras on enamik neist helkuriteta tondid k.a.lapsed. Seega postide hirmus sõidad rattaga ettevaatlikumalt ja märkad ehk ka jalakäijaid paremini. Ning raha jääb ka linnale rohkem kätte!
Re: Märgistamata postid jalgrattateedel ootavad ohvreid!
Postitatud: 07. 11. 2008. 19:22
Postitas Soobel
No Järvevana ülesõidu rööpad on täiesti omaette teema, seal sõidetakse autokumme veljelt maha ja tsikleid käib seal üle kaela iga kuu paar tükki (võibolla ka liialdan) ja neil pole nende jorukeevitistega küll miskit pistmist. Pigem isegi on need jorud kahjulikud, kuna nende vahelt läbi sõites peab ratta veel uuesti risti rööpaid suunama kuna libamisi minnes toimub teadagi mis. Tundub, et see torustik on miski euronõue, mis eirab seda fakti, et meil ei sõida rongid iga 5minuti tagant 160km/h.
Ja vedurikabiinist vaadates ei ole need ka midagi muutnud - kui enne sõideti niisama eest läbi, siis nüüd vingerdatakse torude vahelt läbi ja sõidetakse ikka nina alt läbi. Enamik muidugi peab kinni, kuna elu on armas. Ja elu ohtuseadjatest on vähemuses uimased pensionärid, kes lihtsalt ei vaata ja enamus on teismelised tatikad, kes teavad väga hästi, mis läheneb, nemad näitavad tavaliselt ka näppe jm asjandusi. Loodan, et sellist kaadrit siin foorumis ei figureeri, aga muidu võin vihjeks öelda, et veduris kehtib selline kirjutamata reegel, et igasuguste lollitajate ja kõvatajate puhul pole mõtet avariipidurit enne tõmmata, kui kops pole ära käinud ja ajutükid veduri klaasi eest mööda lennanud.
Re: Märgistamata postid jalgrattateedel ootavad ohvreid!
Postitatud: 10. 11. 2008. 16:40
Postitas raamimurdja
Ohtliku liiklusmärgina meenus üks kakumäe märk, mis paigaldatud rattatee kohale ja sisaldas järgnevat sõnumit: ettevaatust ohtlik laskumine.
Õnneks oli see märk paigaldatud nii madalale, et pikemad ratturid sellele peatpidi otsa sõitsid ja laskumisele minekust enam juttugi polnud.
Eesmärk pühendab abinõu või kuidas see ütlus oligi.
Re: Märgistamata postid jalgrattateedel ootavad ohvreid!
Postitatud: 10. 11. 2008. 19:10
Postitas veiko
Soobel kirjutas:Tundub, et see torustik on miski euronõue, mis eirab seda fakti, et meil ei sõida rongid iga 5minuti tagant 160km/h.
See nõue pärineb raudtee ohutusega tegelevatest instantsidest, mitte euroopast. Ehk siis Sinu enda seljatagant. Iga selline projekt kooskõlastatakse paljudes asjasse puutuvates ametites. Igal neist on omad etteirjutused ja soovitused, mida projekteerija arvesse võtab ja üles joonistab. Lõpuks paneb ehitaja need paika ka.
Re: Märgistamata postid jalgrattateedel ootavad ohvreid!
Postitatud: 10. 11. 2008. 20:18
Postitas Soobel
veiko kirjutas:See nõue pärineb raudtee ohutusega tegelevatest instantsidest
...ja nende ettekirjutused ja nõuded jne peavad klappima ka rahvusvaheliste normidega.