Milline rattahoidja auto katusele?
Milline rattahoidja auto katusele?
Plaanis soetada endale rattaraamid kuid valik on nii kirju, et heameelega kuulaks ka teiste arvamusi.
Kas kellegil on kogemust sellise mudeliga nagu Thule Freeride 575
Kui kellegil on värskeid kogemusi (positiivseid või negatiivseid) või asjalikku infi Eestis pakutavate katusele paigutatavate rattaraamide kohta, siis andke tulla.
Kas kellegil on kogemust sellise mudeliga nagu Thule Freeride 575
Kui kellegil on värskeid kogemusi (positiivseid või negatiivseid) või asjalikku infi Eestis pakutavate katusele paigutatavate rattaraamide kohta, siis andke tulla.
Pikk
Olev veendunud nö. kahvlikinnitusega rattahoidja pooldaja (selline, kus esiratas ära võetakse). Kuidagi turvalisem tunne ja ratast lihtne paigaldada. Igatepidi rahul oma 3 MontBlanci rattarauaga. Hind ainult ei meeldinud, vist oli 1200.-/tk. ja ostsin MG-Autost.
Teinekord on päris nukker vaadata, kuidas nende plekkrenni ja hargiga kinnitatud rattad auto katusel "oma elu elavad". Ju neid on ka plehku pannud...
Teinekord on päris nukker vaadata, kuidas nende plekkrenni ja hargiga kinnitatud rattad auto katusel "oma elu elavad". Ju neid on ka plehku pannud...
Minul teist aastat katusel MontBlanc Barracuda raamid ja olen rahul ... ratas seisab kindlalt ja ka ratta kinnitamine/mahavõtmine on väga mugav.
Valik oli küll natuke sunnitud, sest Renault Scenic'ul katusel laiad rist-talad ja nendele teised mudelid hästi ei sobinud
Valik oli küll natuke sunnitud, sest Renault Scenic'ul katusel laiad rist-talad ja nendele teised mudelid hästi ei sobinud
Re: Millist rattaraami soovitate
jutt siis käib ikka jalgrattahoidjast mitte rattaraamist kui sulle tüli ei tee,siis äkki muudad pealkirja ära...Pikk kirjutas:Plaanis soetada endale rattaraamid kuid valik on nii kirju, et heameelega kuulaks ka teiste arvamusi.
Kas kellegil on kogemust sellise mudeliga nagu Thule Freeride 575
Kui kellegil on värskeid kogemusi (positiivseid või negatiivseid) või asjalikku infi Eestis pakutavate katusele paigutatavate rattaraamide kohta, siis andke tulla.
Kui rattahoidjatest rääkida,siis soovitaks ja plaanin ka ise osta sellist millel võtad esiratta alt ära,tagaratas jääb külge.Thulel on mingi variant nagu suusk,hind vist 1200...aga on ka selliseid,et esimese ja tagumse risttala küljes eraldi jupid...mine vaata V+..oli seal üks komplekt veel müüa vist,hind 590.-
Jalgrattahoidjate ostul abiks ka selline koht - http://www.suusad.ee
Mitmed tuttavad sealt poehinnast soodsamalt rattahoidjad katusele/konksu külge saanud.
Mitmed tuttavad sealt poehinnast soodsamalt rattahoidjad katusele/konksu külge saanud.
Re: Millist rattaraami soovitate
jutt siis käib ikka jalgrattahoidjast mitte rattaraamist kui sulle tüli ei tee,siis äkki muudad pealkirja ära...
Ok vabandan, väljendasin end valesti, kuid usun, et kõik saavad aru millest jutt käib.
Ok vabandan, väljendasin end valesti, kuid usun, et kõik saavad aru millest jutt käib.
Pikk
Ise kasutan kaks suve tagasi soetatud thule raami.......selline kus rattal midagi küljest ära ei pea võtma, nii et ratas täies komplektatsioonis katusele.......leidsin siis, et hea ja mugav ja kiireim variant........muidu on kõik hea, aga kardan, et aastatega väsib see hark, mis ratast hoiab ära, kuna see koosneb nii metall kui ka plastmassjubinatest, siis lihtsalt metall kulutab plastmassi liialt ja rattad hakkavad vasakule paremale natukene kõikuma(kindlasti on võimalik see rattaraam ka rutem 'õhtule' saata, ntx agressiivse sõidustiiliga ) Arvan, et variant, kus esimene ratas alt ära võetakse oleks vb isegi kestvam, sest kogu ratta raskus ei ole kurvides ja suurtel kiirustel rattaraamihargile koondatud ja seega kulub vähem.........montblanc'i kartsin ka just sel põhjusel muretseda, et ratast hoiab vaid 'pool hargist', et kui olin kuulnud, et see thule mis muretsesin võib loksuma hakata, siis mis veel sellega võib juhtuda (muidugi kuna pole kasutanud sellist, siis ei saa väita, et nüüd ongi nõrgem)
Igaljuhul olen hetkel oma valikuga täiesti rahul, sest kulumismärke pole veel näha olnud
Igaljuhul olen hetkel oma valikuga täiesti rahul, sest kulumismärke pole veel näha olnud
Olen vaadanud, et Thule raamidega nii sellega, kus kinnitatakse ratas raamist, kui ka sellega, kus kinnitatakse kahvlist, jääb ratas kõvasti kõikuma - lihtsalt ongi sellised lödid mugavusliidestega raamid mille eest veel hingehinda küsitakse.
Isegi nn biltema raamiga kõikus minu ratas vähem.
Ise kasutan kohalike meeste tehtud süsteemi, mis kinnitub katuseraami esimesele torule ja kuhu ratas kinnitub kahvlist kiirkinnitusvõlliga.
Tagumise ratta tõmban lihtsalt koormarihmaga tagumise katuseraamitoru külge - ratas on kindlalt ja konkreetselt paigas.
Selliseid jubinaid äritakse Tallinna Velospetsis, tuleb küsida müüjakäest.
Hind oli mullu Ca 250 kr.
Eelistan kindlasti klahvlikinnitusega raami, sest ratas paigal kindlamalt ja madalam(loodetavasti väiksem bensukulu), lisaks ilma esirattata on katusel olev loll ehk ka varastele vähem atraktiivne.
Isegi nn biltema raamiga kõikus minu ratas vähem.
Ise kasutan kohalike meeste tehtud süsteemi, mis kinnitub katuseraami esimesele torule ja kuhu ratas kinnitub kahvlist kiirkinnitusvõlliga.
Tagumise ratta tõmban lihtsalt koormarihmaga tagumise katuseraamitoru külge - ratas on kindlalt ja konkreetselt paigas.
Selliseid jubinaid äritakse Tallinna Velospetsis, tuleb küsida müüjakäest.
Hind oli mullu Ca 250 kr.
Eelistan kindlasti klahvlikinnitusega raami, sest ratas paigal kindlamalt ja madalam(loodetavasti väiksem bensukulu), lisaks ilma esirattata on katusel olev loll ehk ka varastele vähem atraktiivne.
Eelistan kindlasti klahvlikinnitusega raami, sest ratas paigal kindlamalt ja madalam(loodetavasti väiksem bensukulu), lisaks ilma esirattata on katusel olev loll ehk ka varastele vähem atraktiivne.[/quote]
Üks võimalus on ratas ka pagasnikusse panna. Siis tuleb aga reeglina peale esiratta alt ära võtta ka tagu ratas, ning ka sadul. Ise hetkel vean kah sedasi, kuna paar nädalat tagasi elasin autovahetuse üle ja pole veel risttalasid katusele soetanud. Kuid...pagasnikus vedamise variant on kütusekulu koha pealt parim ja varastel ahvatluse tekkimine minimaliseeritud. Samas, võtab ratas pagasnikus palju ruumi ära. Väiksema auto puhul ei mahu sinna enam suurt midagi.
Üks võimalus on ratas ka pagasnikusse panna. Siis tuleb aga reeglina peale esiratta alt ära võtta ka tagu ratas, ning ka sadul. Ise hetkel vean kah sedasi, kuna paar nädalat tagasi elasin autovahetuse üle ja pole veel risttalasid katusele soetanud. Kuid...pagasnikus vedamise variant on kütusekulu koha pealt parim ja varastel ahvatluse tekkimine minimaliseeritud. Samas, võtab ratas pagasnikus palju ruumi ära. Väiksema auto puhul ei mahu sinna enam suurt midagi.
Ise kasutan samuti esihark kinnitusega rattahoidjat, mille lasin tuttaval treialil teha. Minu arust kõige tugevam ja parema väljanägemisega asi üldse. Tagumise ratta tõmbad ratta korvirihmaga kinni ning asi ok. Teistel raamidel on seda kola kuidagi palju katusel ning kinnitused on osadel nii nõmedad, et jämedama raamiga ratas ei mahugi vahele. Treial teeb teile selle kinnituse ca 50 kr/tk ning ise värvid aerosoolvärviga mustaks. Kunagi oli ka selliseid ise tehtud kinnitusi Tartus Velospetsi (endine Alpriis) kaupluses müüa. Hind ca 80-100 kr/tk - tunduvalt odavam kui 1200 kr/tk
Mina kasutan Thule raamist kinnitatavat. Rattad katusel sõidan vähe (umbes kümmekond korda aastas) ja sel suvel sai tehtud ratastele/raamil ka üks vastupidavuskontroll. Mingil Lõuna-Eesti kruusateel oli üks lepp (jämedus vast 5 cm) üle tee kooldunud. Sõitsin kiirusega 40 km/h ja see, et rattad katusel, tuli meelde siis kui puu juba kapoti kohal oli. Peale pidurdamist käis mingi raks. Autost välja tulles oli näha et puu tabas rattaid ratta ja lenksu vahelt, üks osa oli puult ära rebitud ja 1 ratas oli veidi viltu katusel (esiratas pöördunud vasakule). Rattad ise olid täiesti terved ja püsisid katusel ning peale rattarihmade kinnitamist jätkasin sõitu. Eelistan raamist rinnituvaid rattaraame just seetõttu et ratast on lihtne peale panna/maha võtta.
There are seldom technological solutions to behavioral problems.
Kasutan kah neid raame (Carac Sprinter, u 350.-/tk http://www.suusad.ee/ratas-katusel-raamiga.html#carac ), kus ratas kogu täiega katusele tõstetakse. Tihti laon sinna 4 ratast (kuidagi ikka mahub ka kitsa auto peale ära ). Hea lihtne kasutada ning ratastele pole kah midagi halba juhtunud. Kaalusin ka kahvlikinnitusega varianti, kuid neljakesi sõites tuleb tihti ka muud kola nii palju, et 4 esiratast ei taha pagasiruumi enam mahtuda. Oli ka variant rattad taha luugi või konksu külge riputada, kuid siis hakkab tekkima igasugu numbri + tulede nähtavuse probleeme ning ka pagasiluugi avamine on suht võimatu...[/u]
Mina nt. soetasin Thule Freeride 575 (2tk).
http://www.suusad.ee/ratas-katusel-raamiga.html#559
Ise olen väga rahul . Rakke maratonile sõites sai hoidjad ka proovile pandud: kuna start linnast jäi teatud asjaoludel hilja peale, pidin Rakkesse sõitma kohati 130-140 km/h. Kartsin küll, et nüüd need rattad sealt lendavad...aga võta näpust...hoidjad olid täitsa korras ja rattad otse (kurvides üritasin vaiksemini sõita ). Kui muidugi koguaeg nii lasta, siis väsivad need hoidjad ära
Raamide ostmisel mõtlesin korra, et võtaks need esikahvli kinnitusega hoidjad. Aga neid ma siiski ei võtnud, kuna:
1. Mul on suht väike auto ja kuhu sa need esirattad veel topid (ja kui peaks veel nt. neli ratast katusele panema ja neli inimest kõigi oma stuffiga autosse ka veel mahutama....mhmmmm..kitsaks läheb)
2. Mugavam on- tõstad rattad sipsti raamile ja kinnitad korralikult rihmade ja klambriga (ei ole mingi esiratta ära kiskumist ega kuskile uuesti krudamist)
Miinusena minu hoidja puhul tooks välja turvalisuse: suht kerge ratast varastada ja mingisugune kõikumine katusel on ja see kulutab hoidjat
Et kokkuvõtteks: vali hoidja vastavalt oma mugavusastmele, aga ära vali hoidjat, mis läheb konksu otsa või taha nii, et reg. nr ei jää näha- rääkimata sellest, et Euroopas ei saa üldse niimoodi sõita, aga ka meil pollad vahivad seda ja on ka selle eest trahvi saadud
http://www.suusad.ee/ratas-katusel-raamiga.html#559
Ise olen väga rahul . Rakke maratonile sõites sai hoidjad ka proovile pandud: kuna start linnast jäi teatud asjaoludel hilja peale, pidin Rakkesse sõitma kohati 130-140 km/h. Kartsin küll, et nüüd need rattad sealt lendavad...aga võta näpust...hoidjad olid täitsa korras ja rattad otse (kurvides üritasin vaiksemini sõita ). Kui muidugi koguaeg nii lasta, siis väsivad need hoidjad ära
Raamide ostmisel mõtlesin korra, et võtaks need esikahvli kinnitusega hoidjad. Aga neid ma siiski ei võtnud, kuna:
1. Mul on suht väike auto ja kuhu sa need esirattad veel topid (ja kui peaks veel nt. neli ratast katusele panema ja neli inimest kõigi oma stuffiga autosse ka veel mahutama....mhmmmm..kitsaks läheb)
2. Mugavam on- tõstad rattad sipsti raamile ja kinnitad korralikult rihmade ja klambriga (ei ole mingi esiratta ära kiskumist ega kuskile uuesti krudamist)
Miinusena minu hoidja puhul tooks välja turvalisuse: suht kerge ratast varastada ja mingisugune kõikumine katusel on ja see kulutab hoidjat
Et kokkuvõtteks: vali hoidja vastavalt oma mugavusastmele, aga ära vali hoidjat, mis läheb konksu otsa või taha nii, et reg. nr ei jää näha- rääkimata sellest, et Euroopas ei saa üldse niimoodi sõita, aga ka meil pollad vahivad seda ja on ka selle eest trahvi saadud
Painutan nii kuis jaksan
endal see pagassile-stangele kinnituv hoidja. vinguda ei oska, kasutanud vast paarkümmend korda aastas. ainult pagasiruumi luugil on toetuskohast värv nagu matimaks kulunud... aga ilmselt vaha aitab asja parandada. ja ükskord sõidu lõpus leidsin, et üks rihm oli lahti. samas ratas püsis ikkagi kindlalt. ning 120 km/h oli vist max lubatud kiirus, nii et mõnele mehele see ei sobi kuna pagass kola tihti jubedalt täis, siis väärt asi see rattahoidjaii kirjutas:aga ära vali hoidjat, mis läheb konksu otsa või taha nii, et reg. nr ei jää näha- rääkimata sellest, et Euroopas ei saa üldse niimoodi sõita, aga ka meil pollad vahivad seda ja on ka selle eest trahvi saadud
Re: :)
Ma vist isegi nägin kuu tagasi mingit uuemat autot, millel oli nagu tehasepoolt option olemas. Kahjuks nägin seda autot ülevalt ja ainult korraks. Ei mäleta, mis mark/mudel oli. Ülemine kinnitus oli päraluugi küljes, alumist täpselt ei näinud, aga minumeelest samuti päraluugi küljes.Konflict kirjutas:Aga kui pole toruraam siis saab ka taha panna ratta???
-
- Rattur
- Postitusi: 157
- Liitunud: 08. 09. 2003. 00:03
Mul endal on ka kahvlikinnitusega Thule rattaraam, Kasutan väga tihti ja olen ülimalt rahul, Lisaks lugesin ratta ajakirjast, et raam on tugevam ja kindlam kui teised raamid ning kütusekulu pidi ka väiksem olema, tegelikult see kütusekulu sõltub kuidas kupatad, 130km/h hakkab tuule müra kõrva häirima
cycling is fun, but...it`s deem hard work.