1. leht 1-st
Amordil olev "kumm"
Postitatud: 05. 09. 2003. 16:37
Postitas Rattur
Tean, et kysimus on suht imelik, aga siin ta on siiski. Hakkasin siis mõtlema, et miks osadel mtb rataste amortidel pole seda kummi amordi peal(rattavõistluste piltidel suht tihti esiotsa meestel neid pole). Ma olen aru saanud, et see kaitseb amordi seda paljast osa igasuguse tolmu/muda(mingil määral ka määrde "mahakulumise") eest, aga kas tselle kummil on siis mingi paha kylg(?) , et kallimatel ratastel ei ole neid "kumme" peal?
Kui keegi ei saanud aru, millest juttu, siis tegemist on
selle(ratas on täiesti suveline võetud
) kummiga/kaitsega (mida iganes).
Ärge siis väga kõvasti pekske, kui see liiga ajuvaba vms on
selles olen suht kindel, et teist sellist teemat ei ole
Postitatud: 05. 09. 2003. 16:48
Postitas tann
Tegelikult pole see kumm halb asi üldse, kaitseb ju igasuguse jama isegi mõnede kivide eest, mis kellegi teise ratta alt võib lennata. Minu arust lihtsalt ühest hetkest kallimad amordid hakkasid müüki tulema ilma selle kummita. Nii mõnigi on enda amordile kus neid kumme pole mingi sarnase kaitseasjanduse peale tõmmanud ja osadel amortidel on selline lühikene kumm, mis on ümber toru nagu mingi kummimuhv vms, et kaitsta amorti selle eest, et igasugust jama koguneks sinna kõige liikuvama koha juurde. Samas võib ka nii olla, et amordid kus see kumm on, on odavama tehnoloogiaga ja on suurem tõenäosus, et igasugune liiv ja tolm amorti sisse satub, kallimatel on aga vb mingitest kallimatest tihenditest see asi seal kokku pandud ja pole see oht nii suur. Kallimaid asju puhastatakse ka tihedamini ja ilma kummita on palju lihtsam puhastada ja õlitada, aga kummi puhul võib nende keerdude sees veel liivapuru peidus olla. Samas on mingitel üliodavatel amortidel ka see kumm puudu, aga see on küll ainult disaini pärast.
Postitatud: 05. 09. 2003. 17:02
Postitas UrmasL
Ma pakun, et kõik oleneb slaideri ja legi vahelisest tihendist. Odavusel ja kallidusel pole siin midagi pistmist. Aga tundub, et üldine trend on ilma bootsideta amortide suunas. Eks kaalu kokkuhoid ja "look" on ka olulised.
Postitatud: 05. 09. 2003. 19:29
Postitas erikr
asja point on selles, et varem kasutati poleeritud slaidereid ja ka tihendid polnud parimad. tänapäeval on kõigi korralike amortide slaiderite pinnad spetsiaalselt töödeldud (olen protsessi nime unustanud), nad ei ole enam metallivärvi läikivad vaid mingit kollakat-rohekat-kuldset tooni. ka tihendite kvaliteet on paranenud. low end värgid on muidugi ikka nagu vanasti.