1. leht 1-st
Retro ja nõuka kama
Postitatud: 26. 09. 2010. 14:02
Postitas LOOK
Paljudel Teist on käest retro või nõuka aegset ratta kama või rattaid?
Minu käes on üks 1988 aastal toodetud salatiroheline СПОРТ. Eile möllasin temaga üle poole päeva. 99% originaal. Sadul on 1987 aastal toodetud Turbo ja kasset on Tsehhi oma. Uued on ainult pidurikõrid, piduritrossid ja lenksupael.
Varsti saan pilt näidata.
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 26. 09. 2010. 14:28
Postitas _KRIS_
Mida sul täpsemalt näiteks vaja oleks?
Ma lammutasin just laiali 11a vana KHS-i, äkki saan kuidagi abiks olla?
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 26. 09. 2010. 17:00
Postitas LOOK
Lihtsalt huvitab palju vanaaegseid võidukaid inimest käes on. Mind ennast huvitab rohkem nõuka kama. Alates sõidukingadest, riietest kuni ratasteni välja.
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 26. 09. 2010. 20:17
Postitas UrmasL
Ära ei anna ega müü! Komplekt on sõitnud 80'tel eesti võistlustel. Ida saksa toodang. Kahju, et kunagi sai ära vistaud paar paari kingi ja slemm.
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 26. 09. 2010. 22:14
Postitas LOOK
Ilus komplekt Urmas. Eriti hinnaliseks teevad selle varrukad. 5+
Ma loodan oma kamaga olla Rattalaadal väljas. Eks näis
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 27. 09. 2010. 13:15
Postitas LOOK
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 27. 09. 2010. 15:31
Postitas _KRIS_
Väga kõva näev välja sul küll!
Endal praegu pooleli ka fixie/trekika projekt. Ootan praegu Et-bike'st veel juppe: Novatek tagumist trekirummu, Novatek hammakaid ja lenksupaela. Ma ei julgend lock-ringe tellida, kuna seal polnud sama firma omi, millised sellele huvitav läheks?
Muidu rattast pilte siin:
http://nagi.ee/photos/Carbonelloos/sets/286841/
Värvisin aerosoolidega. Algul võtsin ratta täitsa paljaks, nii, et ainult raam ja kahvel/lenks jäi. Kleepsud ja muu pahn ilusti maha (kui ei tulnud siis lihvpaberiga) Kasutasin 4 erinevat aerosooli. 1) Valge neutraalne krunt 2) Valge põhitoon 3)Rohelised triibud (abiks maalriteip) 4) Ilmastikukindel kaitselakk, mis ühtlasi muutis värvi säravamaks.
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 27. 09. 2010. 15:54
Postitas eerik.mikroob
_KRIS_ kirjutas:Väga kõva näev välja sul küll!
Novatek tagumist trekirummu, Novatek hammakaid ja lenksupaela. Ma ei julgend lock-ringe tellida, kuna seal polnud sama firma omi, millised sellele huvitav läheks?
Novateci rummule läheb standartne lockring (vasakkeere 1.29" x 24 tpi ). Teoreetiliselt peaks see rummuga kaasa tulema. Kui ei saa - siis mul on kuskil üks vist isegi üle- saada PM, kui huvi.
Miche (itaalia) treki rummudel on omaette lockringi mõõt ja prantslastel oma (Mavic'u trekijooksud näiteks)
Lausa maakeelne link allikale:
http://www.velodroom.ee/foorum/viewtopic.php?f=9&t=63
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 27. 09. 2010. 15:57
Postitas UrmasL
Mis ratas see algselt oli? Kuna raamil pole horisontaalset dropouti, siis pead kas eraldi ketipinguti või half-link keti panema.
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 27. 09. 2010. 16:01
Postitas _KRIS_
Aitäh mikroob!
UrmasL - algselt oli ratas, KHS Flite 300, punast värvi kuskil 10-11 aastat vana
Muidu need hammakad tellisin 1/8" ketile, vaatasin sellest half link ketist pilte ja kas neid on Eestis saada? Mis see ketipinguti muidu endast kujutab, muidu keti teen lühemaks st. võtan linke vahel ära aga mis see dropoutiga takistuseks saab muidu?
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 27. 09. 2010. 16:07
Postitas KaupoR
Vabandage mind võhikut aga kas 11 aastat vana KHS kvalifitseerub juba retroks? Nõuka kama ta niikuinii pole. Kui 11 aastat on retro, siis on mul siiamaani kasutusel umbes 1996-97 aasta Schwinn Moab 2.0. Tõsi, sellest on aktiivses kasutuses vaid raam ja lenks ning sedagi vaid talvel.
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 27. 09. 2010. 16:09
Postitas _KRIS_
Ei mõelnudki sellele, sorry
Lihtsalt tahtsin teiste arvamusi kuulda oma ratta kohta, saada näpunäiteid jne.
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 27. 09. 2010. 16:18
Postitas eerik.mikroob
_KRIS_ kirjutas:
Muidu need hammakad tellisin 1/8" ketile, vaatasin sellest half link ketist pilte ja kas neid on Eestis saada? Mis see ketipinguti muidu endast kujutab, muidu keti teen lühemaks st. võtan linke vahel ära aga mis see dropoutiga takistuseks saab muidu?
Fixi kett peab korralikult PINGUL olema, ja selle saavutamiseks nihutad tagajooksu piki drop-oute ja keerad mutritega (ei mingeid kiirkinnitusi) kõvasti kinni.
Kui nihutada ei saa, siis peab kett nii täpse pikkusega olema, et poleks vaja tagajooksu nihutada/pingutada - sul pole selleks tervet "half-link" ketti vaja, piisab ka 1-2 half-link lülist, ülejäänu tavaline 1/8" kett.
Vaata ka:
http://www.velodroom.ee/foorum/viewforum.php?f=9
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 27. 09. 2010. 16:27
Postitas _KRIS_
Ahsoo
Kas muidu trekil on kindlalt vaja treki dropouti, või pole seda määrustikus kirjas?
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 27. 09. 2010. 17:48
Postitas KaupoR
Siit peale lähevad kõik treki, fixie jms teemalised postitused kustutamisele! See pole see teema.
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 28. 09. 2010. 08:51
Postitas LOOK
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 28. 09. 2010. 10:26
Postitas peeterplaaster
Neid Sosse on viimasel ajal päris palju vihaseks aetud. Ma olen ikka üksjagu näind. Peaks enda omast ka paar klõpsu tegema ja üles riputama kuhugi. aga kas siis kõik kokku panna? või pigem eraldi - retro ja nõuka värk? Sest teemas "mis ratas kellelgi on?" on mõlemat juba omajagu läbi käind ja vahest saaks kontsentreeritumad teemad, kui need asjad eraldi oleks? või koos ikkagi?
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 28. 09. 2010. 19:41
Postitas Genry
Treener tegi vanasti lenksupaelu nii, et tavalise lindi kruttis ümber lenksu ja siis võõpas lakiga üle ja sampusekorgid otstesse - käras küll.
Aga mis muidu neisse ratastesse puutub, siis parem jääda ajalukku - riistad mida mina hea sõnaga ei meenutaks. Vanasti polnud trenne kui kumm ei lõhkenud, nüüd saab ilma flatida juba teine hooaeg sõidetud.
Aga kruttige retrod üles ja tehke Tabasalu söerajal üks kritt
kutsun Ultsi ka kohale!
kui otsin, siis võin leida ühe sinise pikkade käistega villase särgi aga nats tärgeldaja vaja, sest koiauke jagus.. aga veel ei tea kas alles.
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 28. 09. 2010. 21:00
Postitas Monty
Minu šosse on selline:
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 29. 09. 2010. 08:31
Postitas LOOK
Monty, mis sadul sul on= Tunduks nagu plastik XB3.
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 29. 09. 2010. 18:39
Postitas Monty
Seda ta on. Täitsa meeldiv sadul!
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 29. 09. 2010. 19:43
Postitas kevin
sai ka siis suve alguses üks vene aegne mnt ratas ostetud, kuid ei olnud aega eriti tegeleda sellega.. alla sai pandud Vitoria tubularid ning tehtud üks kristiine-muraste ots. ilusti vedas kohale:D peale seda on seisnud.
kuid kuna endal pole väga aega tegeleda sellega hetkel, siis kellel huvi, võib pakkumise teha PS.
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 01. 10. 2010. 16:51
Postitas siim_s
pole minu oma, aga Helsingis jäi selline ratas silma:
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 05. 10. 2010. 12:54
Postitas E30
_KRIS_ kirjutas:Väga kõva näev välja sul küll!
Endal praegu pooleli ka fixie/trekika projekt. Ootan praegu Et-bike'st veel juppe: Novatek tagumist trekirummu, Novatek hammakaid ja lenksupaela. Ma ei julgend lock-ringe tellida, kuna seal polnud sama firma omi, millised sellele huvitav läheks?
Mina sain Et-bikest Novateci rummuga kaasa 2 lockringi.
Lenksupaela saab edukalt ka ise teha.
Ise tegin nii:
1.lõikasin vana nahktagi ribadeks (~3cm x 30cm)
2. ribad liimisin nahaliimiga kokku ja siis lenksuümber.
Minu fixie:
Vaja oleks start shossee orig. pedaale, kuna enda omal pedaali võlli keere läbi omadega.
kui kellegil on siis PM.
Edit: võiks olla jah eraldi "vanakooli" jms mnt rataste teema.
Aina rohkem on näha liikvel kurjaks aetud vene mtn pille.
Re: Retro ja nõuka kama
Postitatud: 05. 10. 2010. 15:38
Postitas Etsike
Bullhorn lenksu juurde niimoodi jooksev piduritrossi kõri ikka üldse ei lähe.
Pane see link tagurpidi või vaheta üldse sellise vastu millel saab kõri lenksu seest või lenksupaela alt liikuma panna.