1. leht 3-st

Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.

Postitatud: 04. 05. 2004. 13:56
Postitas weasel
On plaanis minna ja tahaks kuulda foorumikasutajate kogemusi esimese korra kohta. Palju kukuti, kas saite kohe hakkama, kaua harjumiseks aega läks jne....

Postitatud: 04. 05. 2004. 13:59
Postitas profit4
Kukkumisi ei mäleta kuna clipid käivad suhteliselt lihtsalt lahti aga mida harjutasin oli just lukustamist, kippusin ikka palju kobatsema enne kui pedaalid kinni sain :oops:

Re: Clipless pedaalidega esimest korda sõitma.

Postitatud: 04. 05. 2004. 14:01
Postitas careras
weasel kirjutas:On plaanis minna ja tahaks kuulda foorumikasutajate kogemusi esimese korra kohta. Palju kukuti, kas saite kohe hakkama, kaua harjumiseks aega läks jne....
kolm korda kukud kindlasti,aga enne soovitan oma kolbas asetseva protsessori softi uuendada,ehk siis veidi mõtlemist uuendada,enne jalg lahti ja siis pidurit(vähemalt esialgu),hiljem tuleb kõik juba iseenesest :D

Postitatud: 04. 05. 2004. 14:05
Postitas erikr
esimene harjutamine paigal kuskil kinnihoides kinni-lahti.
esimesel päeval talvises metsas käisin vist uute pedaalide pärast 3x külili. praegu ei taha mõeldagi muule variandile kui (Time) clipless.

Postitatud: 04. 05. 2004. 14:07
Postitas Rivo
Hirm selle asja juures suurem, kui asi üldse väärt. Esialgu tuleb jah, hoogu maha võttes endale teada anda, et jalg tuleb tiba varem lahti keerata. Kuid kõige sellega harjumine tasub kuhjaga ära. Paljud on öelnud, et tavalistelt pedaalidelt üleminek clipidele on parim "upgrade" ja sellel on tõepõhi all.

Postitatud: 04. 05. 2004. 14:10
Postitas weasel
Esimest korda tegelikult juba proovitud - ühel suletud liiklusega asfaldiplatsil (dumb me :)). Maha esialgu veel ei kukkunud, kuid oli väike oht - nimelt pidurdasin hoo maha, kuid ei saanud kogenematuse tõttu jalga lahti ja oli juba korra mõte, et nüüd on minek. Viimasel hetkel tuli üks parem idee - vändata ning pääsesin kergelt. Täna lähen Nõmme metsadesse pehmema katte peale sõitma/harjutama.

Postitatud: 04. 05. 2004. 14:15
Postitas taavid
ise kah nüüdseks mõned korrad clipless pedaalidega sõitnud. eks esimese maratoniga saab õige kogemuse, aga seni kukkunud pole. alguses igatahes proovisin toas ratta seljas istudes ja tükk-tükk aega ei õnnestunud kinni saada pedaale... siis mingi hetk sai ikkagi selgeks ja alles siis läksin välja sõitma.

Postitatud: 04. 05. 2004. 14:16
Postitas Ruuno
Ei midagi hullu.

Läksin 2 aastat tagasi uute pedaalidega kohe Rakke maratonile ja jäin ellu, isegi ei kukkunud kordagi.

Postitatud: 04. 05. 2004. 14:17
Postitas Gunnar
Ostsin nii kingad kui pedaalid koos V+-st ja vahetasin seal samas pedaalid ära ja esimese harjutussõidu tegin kohe tiptunnil autode vahel koduni laveerides :)

Postitatud: 04. 05. 2004. 14:19
Postitas cowrider
Mõned korrad sai ikka alguses külili käidud küll, kui läks meelest enne seismajäämist jalg lahti teha - enamasti siis kui kellegi järel sõitsin ja too seisma jäi. Kuna talvel sõitsin tavaliste saabastega, siis juhtus sama nalja ka kevadel ;-)

Teine variant on liivas sõites, kui ratas hakkab all ringi käima, kuid loodad, et saad väntamisega olukorda parandada ja see ei õnnestu ning ratas paigale jääb :-(

Kolmas variant on esirattaga kuskile ootamatult kinni sõites (hange või liiva) külili käia, kui ei reageeri piisavalt kiiresti :(

Neljas variant on ukerdades tasakaalu kaotamise tõttu käbla käia.

On jäänud ka mulje, et uued Time pedaalid või klotsid tahavad alguses veidi sissesõitmist, et kergemalt käiks. Vähemalt mulle ja veel mõnele on tundunud, et alguses käivad raskemalt kinni-lahti.

Harjutamine aitab.

Postitatud: 04. 05. 2004. 14:28
Postitas weasel
Tuleb julgem tunne peale küll. Eks homme saate teada, kuidas õnnestus.

Postitatud: 04. 05. 2004. 15:06
Postitas matts
weasel kirjutas:Tuleb julgem tunne peale küll. Eks homme saate teada, kuidas õnnestus.
Endal kah täna Time'dega esimene sõit, tundub et tuleb vist juba toas harjutades kiiver pähe panna :wink:

Postitatud: 04. 05. 2004. 15:10
Postitas Lauri
Endal läks ikka paras aeg cliplessidega sõitma õppimiseks. Algul ei osanud kinni panna ja siis ei saanud lahti. Kõige rohkem käisingi käna sellepärast, et mäest üles minnes jäi hoog väikeseks ja ratas käis ringi, siis tahtsin nagu jalga lihtsalt pedaali kõrvalt maha lühata, aga ei saanud. Olen niimoodi suutnud veel 2 aastat peale esimest sõitu käna panna ja seda veel nii õnnetult, et lendasin veel 2 m peaaegu vabalangust järsakust alla ja vastu külmunud maapinda.
Üleeelmine Mulgi maraton käisin peale finishi koridori läbimist ka pikali, kuna klots oli liikuma hakanud ja jalga keerates ei tulnud jalg lahti. Juba Finishikoridoris proovisin jalga lahti saada, aga siis tõmbas jalg täiega krampi ja ei saanud. Ja niimoodi ma sinna liiva sisse pärast ukerdama jäingi :oops: .

Aga

Postitatud: 04. 05. 2004. 15:17
Postitas Overkilla
Mis need clipless'id siis juurde annavad? Parema kontrolli, kindluse, et jalg ei libise pedaalilt, hüpates püsid paigal, tugevama jõuga vändata?
Ise kasutan tavalisi pedaale, ühe korra proovisine clippe (korvid) - käpuli maha asfaldile. Hüpates on vahel halb, kui ratas nagu alt ära tahab vajuda.

Postitatud: 04. 05. 2004. 15:41
Postitas alar
Kui ma esimest korda clipplesidega sõitsin, siis rademari ees ukerdasin oma 15 minutit, et neid jalgade külge kinni saada. Kui asi teostatud sõitsin läbi linna koju, kuid valgusfooride juures hakksin juba kaugelt kalkuleerima, et seisma ei peaks jääma :D See trip möödus kukkumiseta. Kukkumisi on aga olnud kah juba eelpool mainitud olukordades (keegi jääb ees seisma, ratas jääb liiva kinni jne.) Samas aga korra käisin üle pea, siis oli hea, et rata lendas must üle, mitte aga selga nagu seda oleks siis juhtunud, kui oleksid tavalised pedaalid olnud.
PS Allways wear safetyhelmet!!!
Jõudu, kindlati läheb sõit edaspidi palju hõlpsamalt.

Re: Aga

Postitatud: 04. 05. 2004. 15:43
Postitas jjanno
Tere
Overkilla kirjutas:Mis need clipless'id siis juurde annavad? Parema kontrolli, kindluse, et jalg ei libise pedaalilt, hüpates püsid paigal, tugevama jõuga vändata?
Ise kasutan tavalisi pedaale, ühe korra proovisine clippe (korvid) - käpuli maha asfaldile. Hüpates on vahel halb, kui ratas nagu alt ära tahab vajuda.
Sinu loetelule lisaks ka selle, et Sul avaneb võimalus kerimisele. Ehk siis Sa ei tegele mitte ainult vajutamisega, vaid saad rakendada jõudu pedaalile ka jalga üles tõmmates.

Aga esialgse küsimuse juurde: Esimesel päeval ma ei kukkunud. Rohkem oli raskusi kinga pedaali saamisega. Hiljem on paar kukkumist ikka ette tulnud. Paar korda liivas, 1 kord foori taga, 1 kord mingi maratoni lõpus.

jJanno

Postitatud: 04. 05. 2004. 16:57
Postitas Kuldar
cowrider kirjutas:
On jäänud ka mulje, et uued Time pedaalid või klotsid tahavad alguses veidi sissesõitmist, et kergemalt käiks. Vähemalt mulle ja veel mõnele on tundunud, et alguses käivad raskemalt kinni-lahti.
Verivärske Time pedaalide omanikuna olin alguses päris nukker, sest SPD-ga võrreldes tulid nad harjumatult raskelt lahti. Mitteväike papp välja käidud ja krt! suu jälle mulda täis! Tudeerisin neid hoolega, regulli võimalus puudus. Nüüd, kuu aega hiljem, on nad "käima" hakanud.

Postitatud: 04. 05. 2004. 17:07
Postitas harry
Minul esimesed kogemused Soomes rattaorienteerumises kus tald läks pori ja liiva täis ja ei saanud ka jalga lahti. Olingi küljeli ratta all nuta või naera. Mul ei olnud ka Timed.

Re: Aga

Postitatud: 04. 05. 2004. 17:10
Postitas erko
Overkilla kirjutas:Mis need clipless'id siis juurde annavad? Parema kontrolli, kindluse, et jalg ei libise pedaalilt, hüpates püsid paigal, tugevama jõuga vändata?.
Põhimõtteliselt nii ongi. Mul on see hooaeg cliplessidega esimene, siiani olen hakkama saanud. Hea on, et just mäkke õnnestub kõrgemale vändata kui tavapedaaliga. Samas mõtlen tulevastele Elioni etappidele, kus rahvasummas seisaku tekkimisel tuleb kiirelt jalg maha panna ning tunnen natuke hirmu paratamatute kukkumiste ees. Senised ainukesed kukkumised on tulnud siis kui tagakäikar jamas ning väntasin vaikselt tasasel maal vahtides jalge vahelt ketipingutit ning ei märganud kui takistus ette tuli ja ratas lihtsalt seisma jäi, olin laksust külili. Õnneks küll vasakule poolele ja käikarit rohkem ei vigastanud :) Ahjaa, viimane nädalavahetus kukkusin ka kui käisime Paunkülas x-dreami I etapi radasid "üle sõitmas" - esiratas jäi lihtsalt roopasse kinni.
Minu kindlalt seni parim investeering oli rattakingade ostmine, pedaalid tulid õnneks juba rattaga kaasa.

Postitatud: 04. 05. 2004. 17:29
Postitas Rivo
Kuldar kirjutas:
cowrider kirjutas:
On jäänud ka mulje, et uued Time pedaalid või klotsid tahavad alguses veidi sissesõitmist, et kergemalt käiks. Vähemalt mulle ja veel mõnele on tundunud, et alguses käivad raskemalt kinni-lahti.
Verivärske Time pedaalide omanikuna olin alguses päris nukker, sest SPD-ga võrreldes tulid nad harjumatult raskelt lahti. Mitteväike papp välja käidud ja krt! suu jälle mulda täis! Tudeerisin neid hoolega, regulli võimalus puudus. Nüüd, kuu aega hiljem, on nad "käima" hakanud.
Time'del ei saagi sedasi lahtitulekut reguleerida nagu SPD-del. Neil on kaks varianti, üks neis tuleb jah, üsna raskelt lahti, teine kergemalt. Iva selle juures - vaheta kinga all olevad cleat'id omavahel ära. Kergem variant see, kui tärnidega cleat on vasaku jala kinga küljes.
Sain ise kah selle tünga ära, kui Time'dele üle läksin. Peale poolte vahetust aga asi OK. Nii et, proovi.

Postitatud: 04. 05. 2004. 17:53
Postitas KristjanS
Kogemused clipless pedaalidega aastast 99. Põhiline oli see et samal päeval kui cliples pedaalid sain pidin ka kohe grupiga trenni minema nii et harjutamiseks jäi aega aint 15 min tühja platsi peal.Sellest piisas. Ise ei kujuta ka enam ettegi et peaks sõitma korviga,veel vähem tavalise pedaaliga. Kukkunud olen nendega aint nii palju kui et väsimusest peale võistlust ei jaksa jalga enam liigutada.Neid kordi aga õnneks 2-3. Kui harjutamine teeb meistriks siis clipless pedaalidega paar korda sõites oled juba spetsialist valmis ja ei tohiks teadmiste poolest alla jääda ka endast palju tugevamale ja kogenumale sõitjale :wink: 8) :!:

Postitatud: 04. 05. 2004. 18:05
Postitas Rom
veloman32 kirjutas: Kui harjutamine teeb meistriks siis clipless pedaalidega paar korda sõites oled juba spetsialist valmis ja ei tohiks teadmiste poolest alla jääda ka endast palju tugevamale ja kogenumale sõitjale :wink: 8) :!:
teadmised võivad ju olla aga instinkt jääb mõnda aega alles ja eriti lööb see välja võlgades olles.

esimest korda proovisin lolli peaga betoonpõrandaga laos, mille tugevust ka paaril korral testisin.
Siit soovitus, ärge proovige neid kusagil asfalti platsil ega mujal kõva pinnasega kohal.Kõige parem minge metsa ja kogemus tuleb pehmemini kätte.
Aega ajalt tuleb ikka külili käia kui uusi jahimaid otsides ummikusse satun.

Postitatud: 04. 05. 2004. 18:41
Postitas Konflict
Ma mässasin tubli 10minutit esimestkorda, et jalga kinni saada. Lahti sain ilusti. Paar päeva oli tykk tegemist, et jalga kinni saada. Siis kui asi oli omaarust selge läksin metsa mägesi kangutama. Kui keset mäge hoog otsa sai siis ei saand piisavalt kiiresti jalga lahti ja pots külili ma olingi. No siis proovisin uuesti jälle keset mäge hoog otsas siis sain vasaku jala lahti aga sellest oli vähe abi sest kukkusin paremale poole:). Nuid olen pihta saan kuidas see värk käib ja pole tükk aega enam kukkumisi sellepärast olnud. A siis alguses on jube tunne kui ratas on külglibisemises ja sa oled harjund ennast jalaga sirgeks lükkama aga klippiga see nagu ei õnnestu ja peab selle ära kannatama. alguses võttis mul see ikka seest jube kõhedaks:)

Postitatud: 04. 05. 2004. 20:01
Postitas Ray
Ise ostin clipid endale paar aastat tagasi. Istusin peale ja sõitsin. Ei olnud midagi hullu. Paar korda sai seisma jäädes kukutud, kuna polnud jala välja võtmisega harjunud.

...

Postitatud: 04. 05. 2004. 20:07
Postitas Marti
Cliplesside omanik alates jõuludest. Sõitnud nendega nüüdseks juba igasugustes huvitavates oludes, ja clippide pärast ei ole ühtki korralikku niplit pannud. Metsas kuskil soises piirkonnas olen külje maha pannud, sest ei saanud piisavalt kiiresti kätte, aga muidu ei ole nad mind seganud. Palju paremad kui korvid või tavalised pedaalid on nad kindlasti. Korvidega on aga hea sõita näiteks rakveres, kui cliplessid ei ole just eggbeaterid vms., sest kui käisin eelmine aasta rakveres, siis clipi-mehed tagusid oma kingi vastu puud peale iga jooksukat(clit oli paska täis), samal ajal sõitsin mina rahulikult edasi! :wink:

Postitatud: 04. 05. 2004. 20:18
Postitas matts
nonii, Time Atac Aliumiga (ja üldse seda tüüpi pedaaliga) esimene sõit tehtud. möödus enam-vähem õnnelikult.

kinni sai isegi minusugusne algaja absoluutselt probleemivabalt, alguses üritasin minuti pihta saada kuidas asi käib ja siis otsustasin manuali lugeda. oli abiks. 8)

lahti tuleb tõesti alguses pisut puiselt, aga eks nii sõitja kui metall tahavad vist natuke harjumist. probleemsed kohad on jah kiired liivased kurvid, kus tekib natuke kahtlane tunne kui ei saa jalga pedaali pealt maha tõsta, esiratas kippus oma teed minema. ja kõige ohtlikum tundub situatsioon, kui sügavale mäkke üles sõita ja tagarattal kontakt ära kaob, siis on vaja väga kiiret tegutsemist et jalg maha saada.

üldiselt kui sõita ettevaatlikult ja katsuda meeles pidada et stenaarium veidi teine, ei saa midagi hullu vast väga juhtuda, ainuke props on see et asjad nii mugavad võreldes tavajalanõuga, et igasugune ohutunnne kipub kiirelt kaduma ja ununema et jalg kinni.

ja veel, mingil kindlal teelõigul maanteel kippus keskmine kiirus sama tuule- ja väsimusastme juures 5-7km/h kiiremaks, sellest kerimisest on ikka omajagu kasu küll. ja väga jubedalt raputavatel laskumistel on abiks kui ei pea enamikku tähelepanu selleks ohverdama, et vaadata et järgmise juurika otsas pedaalide peal oled.

igatahes, õnnelikult maja ette tagasi jõudes rebisin ühe jala lahti, toetasin maha, tõmbasin lonksu vett rindu, rääkisin sõbraga kaks sõna juttu, unustasin ära et teine jalg kinni, hakkasin maha ronima - ja käisin kummuli lillepeenrasse :twisted:

Postitatud: 04. 05. 2004. 20:58
Postitas erko
matts kirjutas:igatahes, õnnelikult maja ette tagasi jõudes rebisin ühe jala lahti, toetasin maha, tõmbasin lonksu vett rindu, rääkisin sõbraga kaks sõna juttu, unustasin ära et teine jalg kinni, hakkasin maha ronima - ja käisin kummuli lillepeenrasse :twisted:
hahahaa, see jumalast lahe huumor ju. Terve sõidu hoiad kramplikult meeles, et jalg enne pidurdamist välja vaja tõsta, kõik lähebki õnnelikult, pinge langeb, tunned uhkust tõusmas - I did it - ja siis tagasi reaalsusesse ...et sinu puhul siis lillepeenrasse :D

Postitatud: 04. 05. 2004. 22:12
Postitas maanus
Nagu õpetati , et pehmel esimesed proovid, nii ka ma kunagi käitusin sest seda võrd pehmet vastuvõttu , kui mulle õunapuude all murule kukkudes pakuti , pole ma enam edaspidi kogenud.Olen ka avaliku kukkumnise läbi elanud, kui mõned hooajad tagasi sai Elva etapi stardi numbrite järele sõites suht kenade neidude ees , jalga mitte kätte saades ja see tõttu koha peal kukkudes, punastada(valu oli sel hetkel teisejärguline).On minul kontos ka juhtum , kus klots lihtsalt alt ühe kinnituse kaotab ja see omakorda on põhjustanud jala keerutamise ja liigutamise ilma jalga kätte saamisetta.

Postitatud: 04. 05. 2004. 22:43
Postitas weasel
Mina olen väga ilmatundlik inimene - porise ilmaga mind lihtsalt ikka välja ei tõmba. Üks põhjus, miks täna sõitma ei läinud, on ka see, et hoian ratast enda eluruumides ning ratta pesemisvõimalused on piiratud, seega piirdus asi täna jooksmisega ja homme loodetavasti saab clipid ära proovida.

Postitatud: 05. 05. 2004. 07:54
Postitas Märt
matts kirjutas:üldiselt kui sõita ettevaatlikult ja katsuda meeles pidada et stenaarium veidi teine, ei saa midagi hullu vast väga juhtuda, ainuke props on see et asjad nii mugavad võreldes tavajalanõuga, et igasugune ohutunnne kipub kiirelt kaduma ja ununema et jalg kinni.
njaa, aga sa proovi aasta-kahe pärast tavalise pedaaliga sõita... vot see on omaette kogemus. raiud jala nina ees pedaalile, üllatud, et jalg kinni ei jää. üritad pedaali üles tõmmata, jalg tõuseb pedaalilt lollakalt õhku ilma et pedaal järgneks. ja jala võtad pedaalilt alati kanda välja keerates. kõrvalt võiks seda sõidustiili päris naljakas olla pealt vaadata :lol:

Postitatud: 05. 05. 2004. 08:02
Postitas margus v
Ka mina kukkusiin algul üsna mitu korda :oops: Peamine on enne täieliku kiirusekaotust jalg pedaaliküljest lahti saada :!: Ohtlikud kohad:kraavid,j
ärsud tõusud,liiv :?

Postitatud: 05. 05. 2004. 10:22
Postitas Corrosion
Olgu, mis need spd-d on aga time impact( see tavaline mitte regullitav) tahab küll tõsiselt harjutamist st sissesõitmist, kuna algul ei läind jalg üldse sisse..

Postitatud: 05. 05. 2004. 10:25
Postitas weasel
Küsiks kukkumiste kohta ka...

Kui olete kukkunud, mitte külili, vaid ülepea, kas siis üldjuhul on jalad pedaalide küljest lahti tulnud või mitte?

Postitatud: 05. 05. 2004. 10:33
Postitas Mati
weasel kirjutas:Küsiks kukkumiste kohta ka...
Kui olete kukkunud, mitte külili, vaid ülepea, kas siis üldjuhul on jalad pedaalide küljest lahti tulnud või mitte?
On alati tulnud :!:

Postitatud: 05. 05. 2004. 10:37
Postitas Antti
Minul on ka odavama otsa time aliumid.

Naljakaid seiku on endal ka ette tulnud. Näiteks Pirita selveri juures esimesel suvel klippidega sõites jäin enne vöötrada seisma ja kukkusin kõpsti külili :)

Samas jällegi on igasugustel kukkumistel jalad ise osanud ennast lahti keerata.

Näiteks üks päris "vahva" küünarnukkidega asfaldi kündmine Rocca poole viival rattateel. Esipidur sai kogemata vatti ja mina hops üle lenksu. Jalad tulid kenasti lahti ja mingit koos rattaga lendlemist polnud.

Üks kord olen ma kinni jäänud - eelmine aasta Elvas. Kummivalik oli nihu ja ukerdasin semislikiga seal mudas. Mingist mudavaost ma enam välja ei ukerdanud, vaid kukkusin külili ja vot siis ei jõudnud jalga lahti keerata. Vedelesin nõgesepõõsas ja silusin krambis jalga :D

Postitatud: 05. 05. 2004. 10:42
Postitas Gunnar
weasel kirjutas:Küsiks kukkumiste kohta ka...

Kui olete kukkunud, mitte külili, vaid ülepea, kas siis üldjuhul on jalad pedaalide küljest lahti tulnud või mitte?
ää muretse, üle lenksu lendamiseks on üldjuhul hoogu vaja ja hoo pealt tulevad kingad alati lahti, probleemid tekivad just mägedes väga väikse kiirusega ukerdades või siis jah, lausa koha peal seistes :)

Mul aitas valutumalt Timede peale üle minna see, et enne sõitsin 2 aastat korvidega.

Postitatud: 05. 05. 2004. 13:22
Postitas alar
Gunnar kirjutas:
weasel kirjutas:Küsiks kukkumiste kohta ka...

Kui olete kukkunud, mitte külili, vaid ülepea, kas siis üldjuhul on jalad pedaalide küljest lahti tulnud või mitte?
ää muretse, üle lenksu lendamiseks on üldjuhul hoogu vaja ja hoo pealt tulevad kingad alati lahti, probleemid tekivad just mägedes väga väikse kiirusega ukerdades või siis jah, lausa koha peal seistes :)
Mul õnnetus seal EMI kelekeskuse kõrval, Tervise bussipeatuse taga, kus on selline suuremat sorti küngas niimoodi üle pea käia, et ratas tuli lahti alles siis, kui maad puudutas (ehk siis kukkus lahti jalgade küljest). Asi oli siis nii, et väntasin sealt ülesse (metsa poolt), kuid päris ülesse millegipärast ei läinud ja sõitsin siis üle nurga, et teiselt poolt alla sõita, kuid kohe peale seda nurka (mille taha ma ülesse sõites ei näinud) oli selline poole meetrise läbimööduga ja poole meetri sügavune auk, kuhu ma siis ka sisse sõitsin. Hoog oli väga väike ja sellepärast lendas ka ratas jalgade küljes olles üle must ning maandumis hetkel tuli lahti.

Postitatud: 05. 05. 2004. 13:51
Postitas Jack
Ma otsustasin kohe kliplesside teisel päeval läbi keila joa sõita. Sealt 10 m enne vee allakukkumist, mööda madalat osa. Loomulikult käisin külili ja ahmisin oma 10 sekundit õhku, kuni jalad vabaks sain :?

Postitatud: 05. 05. 2004. 13:59
Postitas maanus
Antti kirjutas:........vedelesin nõgesepõõsas ja silusin krambis jalga :D
Kas siis nõgesed ei aidanud krambi vastu? :lol:

Postitatud: 05. 05. 2004. 14:37
Postitas jjanno
Tere
maanus kirjutas:
Antti kirjutas:........vedelesin nõgesepõõsas ja silusin krambis jalga :D
Kas siis nõgesed ei aidanud krambi vastu? :lol:
Proovi järgi :)
Mul tuli meelde seik kunagiselt Otepää rattasõidult, kus juba lõpupoole sai ühest tõusust üles uhatud. Jõud oli ka juba suht otsakorral. umbes 5 meetrit enne tõusu lõppu tundsin, et nüüd on kõik. Jõudsin veel kisada "KUKUN" ning pikali ma olingi. Jalad olid nii konkreetselt krambis, et ma ei saanud 2 minutit neid sealt kätte. Ratta all olevat krambis jalga on ääretult keeruline pedaalist kätte saada.
Põhjuseks oli ilmselt vähestest kogemustest tingitud mitteõigeaegne joomine ning enese võimete ülehindamine.

jJanno

Postitatud: 05. 05. 2004. 15:19
Postitas margo
Corrosion kirjutas:Olgu, mis need spd-d on aga time impact( see tavaline mitte regullitav) tahab küll tõsiselt harjutamist st sissesõitmist, kuna algul ei läind jalg üldse sisse..
Sama lugu mu meelest eggbeateritega.
Esimesed pedaalid olid Ritcheyd, teised SPD - probleemi polnud. Ei tule meelde küll, et algus oleks raske olnud. Esimestest sõitudest peale sai ilusti kinni-lahti. Nüüd aga, paar kuud tagasi, kus cliplessi kogemust juba mõni aasta, ostsin eggbeaterid. Tuleb häbiga tunnistada, et nede paari kuu jooksul on kindlalt 2 kukkumist olnud, kus jään seisma ja jalga lahti ei saa - potsti külili. Kusjuures mul on klotsid veel nii, et tulevad kiiremini lahti.

Postitatud: 05. 05. 2004. 15:37
Postitas marion
margo kirjutas:Nüüd aga, paar kuud tagasi, kus cliplessi kogemust juba mõni aasta, ostsin eggbeaterid. Tuleb häbiga tunnistada, et nede paari kuu jooksul on kindlalt 2 kukkumist olnud, kus jään seisma ja jalga lahti ei saa - potsti külili. Kusjuures mul on klotsid veel nii, et tulevad kiiremini lahti.
Mul tulevad küll ideaalselt lahti. Enne seda olid SPD-d, mis olid nii läbi, et tõmbasin jala üles lahti.

Postitatud: 05. 05. 2004. 15:49
Postitas Tõnis M
alar kirjutas: Mul õnnetus seal EMI kelekeskuse kõrval üle pea käia
Mäletan..
mul oli veel suht jahmatav vaadata seda, kuidas äkki su tagaratas taevasse tõusis :)

Endal läks cliplessidega päris nukrasti: suutsin ühe nädala jooksul sama põlve peale kukkuda u 10 korda (pooled neist järgmisel päval oleval männiku maximuse cupil, ülejäänud afaldil ). Vastik oli, haav, mis sinna pärast esimest kukkumist tekkinud oli, ei saanud pikka aega rahu.

Postitatud: 05. 05. 2004. 16:48
Postitas margo
marion kirjutas: Mul tulevad küll ideaalselt lahti. Enne seda olid SPD-d, mis olid nii läbi, et tõmbasin jala üles lahti.
Ega mul tuleb ka eggbeater probleemideta lahti, aga point ongi selles, et SPD-l pidi vähem keerama. Harjumise asi muidugi. Üldiselt pean siiski eggbeaterit seni parimaks pedaaliks, millega sõitnud olen (NB! Time pole proovida saanud).

Postitatud: 05. 05. 2004. 17:52
Postitas Ull Miis
paremat pedaali kui clipless pole olemas:), kunagi ise alustasin sõitu korvidega ja kui üle läksin siis esimene päev ühe korra kukkusin ning seda päeva lõpus kui üritasin peale sõitu jalgu tavapärasel viisil nö korvidest kätte saada:P ja lihtsalt vajusin rattaga külili maha:) rohkem nagu peale seda probleemi ei esinenud:)!

Postitatud: 05. 05. 2004. 20:15
Postitas madiz
mul läks ka see 1. sõit valusalt vinnimägedes seal kaldusjuurikatel lihtsalt käisin külili paar päeva hiljem vajusin koduväravas külili Khs ja veel umbes 5-6 või rohkem inimest oli tunnistajateks terve õhtu oli häbi paljude nägijatega olin ma ju enne juba 5 aastat koos mänginud ja talvel oli vägev clipideta sõita pidurdasin ja lihtsalt libisesin sadulast ära mitu korda jalad libisesid pedaalilt ja jalad olid pärast sinised altpoolt põlvi

Postitatud: 05. 05. 2004. 20:53
Postitas weasel
Nonii. Esimene sõit seljataga. Kaks ohtlikumat momenti tekkis - esimene: sõitsin pehmest mäest üles ja hoog jäi väikseks, aga mitte nii väikeseks, et poleks saanud käiku vahetada ja nii tegingi, see ka mind päästis; teine: hakkasin koju tulema ja proovisin uljalt posti ja auto vahelt läbi põrutada, pinnas oli aga seal pehme ja ratas tahtis ära minna alt (kurvi peal olid need objektid siis) - esimene reaktsioon oli jala lahti tõmbamine, aga see ei tulnud, siis mõtlesin, et prooviks ratast kontrollida ja see läks õnneks.
Aga muljed siuksed neutraalsed. Alguses kuidagi harjumatu, kuid potentsiaali jätkub.
Ei jõua järgmist korda ära oodata.

SPD

Postitatud: 06. 05. 2004. 09:55
Postitas mart2
Kui omale paar aastat tagasi SPD pedaalid ostsin, siis müüa kohe hoiatas kukkumise eest ja aitas klõpsu pinget vähemaks keerata. See aitas algul jalga kergemini kinni-lahti saada. Hiljem vastavalt harjumisele olen tasapisi tugevamaks keeranud ja praegu normaalne.

Postitatud: 06. 05. 2004. 18:30
Postitas crn
Paar rumalat küsimust.

Olen kuulnud küll seda ja teist paremat clipless pedaalide kohta ja nii mõnigi on mul soovitanud neid osta, aga ikka midagi kribeleb:

* Kui palju ma nendega võidan e. kas need on minule kui algajale wannabe-kõva-tegija MTB sõitjale väljaminekut väärt?
* Kasutan ratast tihti ka linnas niisama asjaajamiseks, poeskäiguks jne. Kas cliplessidega saab ka tavaliste jalanõudega sõita / kuidas on spetsiaaljalatsitega niisama asfaldil käia? (nt. suusasaabastega on küll kohmakas olla)

Küllap tuleb veel midagi pähe, seni proovin googlit kasutada.
Aitäh ette.

Postitatud: 06. 05. 2004. 18:38
Postitas Marti
crn kirjutas:Paar rumalat küsimust.

Olen kuulnud küll seda ja teist paremat clipless pedaalide kohta ja nii mõnigi on mul soovitanud neid osta, aga ikka midagi kribeleb:

* Kui palju ma nendega võidan e. kas need on minule kui algajale wannabe-kõva-tegija MTB sõitjale väljaminekut väärt?
* Kasutan ratast tihti ka linnas niisama asjaajamiseks, poeskäiguks jne. Kas cliplessidega saab ka tavaliste jalanõudega sõita / kuidas on spetsiaaljalatsitega niisama asfaldil käia? (nt. suusasaabastega on küll kohmakas olla)

Küllap tuleb veel midagi pähe, seni proovin googlit kasutada.
Aitäh ette.
Sõita on nendega parem küll kõvasti kui muude asjadega, aga:
Tänaval kõndida on nendega ebamugav, aga on sellised ketside moodi jalanõud, millele saab clitid alla keerata, ja siis sõita, aga see ei ole võistlustel päris see.. tald ei ole nii jäik, kuid siis on tänaval kah mugav käia.
Cliplessidega on võimalik küll tavaliste jalanõudega ka sõita, kui niisama piima järgi käia, va. eggbeaterite puhul, need hakkavad ringi käima ja siis võib õnnetult minna, teised on sellised lapikud, et ei hakka jala all keerlema.