1. leht 1-st

Ratta juhitavus

Postitatud: 08. 06. 2004. 12:01
Postitas Alan B'Stard
Lapsepõlvest nagu mäletan, et kõigil ratastel (no Shkolnikud ja Ereliukased ja proovitud "suurte omad") keeras esiratas end püstiasendis sõites otseks. Kallutades siis keeras vasakule või paremale. Sai vabalt käed lahti slaalomit sõita.

Kõigil ratastel, mida ma uuemal ajal proovinud olen, nii 26" MTB kui 28" hübriidid, keerab esiratas end edasi-tagasi kallutamise peale aga hoopis tagurpidi. Ühe korra olen selle tõttu liiga järsult pöörates ka kukkunud ja ka muidu väldin järske pöördenurki.

Kas see juhitavus sõltub põhiliselt esikahvli kaldenurgast ja paindest ja millest ikkagi komme rattaid nüüdisajal just sellisena valmistada ?

Re: Ratta juhitavus

Postitatud: 08. 06. 2004. 12:55
Postitas Arbo
Alan B'Stard kirjutas: Kas see juhitavus sõltub põhiliselt esikahvli kaldenurgast ja paindest ja millest ikkagi komme rattaid nüüdisajal just sellisena valmistada ?
Just nimelt esihargi kaldenurgast see sõltubki. See on muide üks ratta geomeetria olulisi näitajaid, mida suurem surk ehk mida püstisem hark - seda täpsem juhitavus väikesel kiirusel, aga ebastabiilne suurel kiirusel. Baikidel vahemikus 70-73 kraadi.

Sarnase tunde erekate jne ratastega saab sõites Cruiser tüüpi rattaga, kus võib isegi 50 kraadise nurga all asetsev "chopper" all olla.