1. leht 2-st
Jalgratturite suhtumisest autojuhtidesse ...
Postitatud: 10. 06. 2004. 16:49
Postitas mart2
Alustaks uue teemaga, sest ka see ei ole rahvale võõras. Ehk mõni mees tunneb ennast/sõbra ära ja mõtleb. Kui kellelgi on selliseid halbu näiteid, siis võiks sama teema all teistele õpetuseks ja hoiatuseks lisada. Ainult ise saame ratturite kultuuri parandada
Eile õhtul 19.45 Tartus sõitis üks meesterahvas maanteerattaga (Hiinalinna poolt Sõpruse sillale sõites) algul esimeses reas, siis ringristmikule minnes põikas teisele reale ja ringilt sillale sõites uuesti diagonaalselt esimesele reale. Ei mingeid märguandeid autojuhtidele. Sillal sõitis esimesel real, kuigi paremas servas üle meetri lai pideva joonega eraldatud vaba rada. Kahjuks ei saanud rattas täpselt näha (olin auto roolis), kuid raam oli punakas ja kiri paistis olema Rossin. Natuke enne seda räiget eeskirjade rikkumist nägin juhtumisi, et tüüp tuli Räpina maanteelt linna.
Ime siis, et mõned autojuhid ei vihasta ...
Postitatud: 10. 06. 2004. 17:10
Postitas Mati
Õige point
Siia kõrvale võiks kohe tuua näitena püsimatute jalgratturite ristmike ja vöötradade ületused punase tulega jne. Eks ta kohati pada sõimab katelt asi ole. Aga me saame ju kõik teha oma panuse, et asi normaliseeruks
.
Re: Jalgratturite suhtumisest autojuhtidesse ...
Postitatud: 10. 06. 2004. 17:39
Postitas Raul Tammesoo
mart2 kirjutas:Sillal sõitis esimesel real, kuigi paremas servas üle meetri lai pideva joonega eraldatud vaba rada.
Tahaks siin kohal öelda seda, et kuigi mõnes kohas on tõesti asfaldit küllaldaselt millel sõita ilma autojuhte häirimata, on seda võimatu teha, sest see on igatsugu klibu - peenikesed kivid, purunenud tulede tükke, sekka muud suvalist prahti - täis. Esimsel real, parempoolsete autorataste jälg on, kui F1 keeles öelda, "ideaaltrajektoor" mis on prahist puhas, ning mina sõidan ka vadlavalt seal, kuigi ma püüan jälgida kas keegi tuleb tagant ja aegajalt vastavalt liiklusolukorrale sõidan ka prügisel tee osal.
Muus osas olen nõus
tean üht Rossini omanikku, vana kooli mees on, eks ma uuri kas oli tema.
Postitatud: 10. 06. 2004. 21:04
Postitas Moiva
njahh, lisaks ka ühe nähtud...
koht sama, sõpruse sild, suund samuti
vahe ainult selles, et rattur keda nägin, sõitis teisel pool teed
st vastassuuna vööndis sellel meetri laiusel ribal
suhted on ikka kahepoolsed, kõik sellised asjad toovad ka esile autojuhtide pahameele, ime siis, et mõni kuskil sind välja rammib või ette keerab...
Postitatud: 11. 06. 2004. 08:09
Postitas SL
Eks ole selliseid juhtumeid nagu ülal kirjas palju ka Tallinnas nähtud. Viimati paar päeva tagasi CFC kooli värvides noorsand Ülemiste ristmikul - nägi, et endal oli punane ees, kuid hetkel autosid ei tulnud ning küttis kohe suurele ristmikule. Kui oli keskele jõudnud, siis tuli umbes neljast reast autosid ja vend jäi täiega autode vahele - hull signaalitamine läks lahti.
Mõtlesin sama - ime ka kui mingid vennad sellepeale riivakat teha ei taha ja eriti kui paaris sõidetakse - kuradi jalgratturid!
Postitatud: 11. 06. 2004. 08:18
Postitas erikr
SL kirjutas:Eks ole selliseid juhtumeid nagu ülal kirjas palju ka Tallinnas nähtud. Viimati paar päeva tagasi CFC kooli värvides noorsand Ülemiste ristmikul - nägi, et endal oli punane ees, kuid hetkel autosid ei tulnud ning küttis kohe suurele ristmikule. Kui oli keskele jõudnud, siis tuli umbes neljast reast autosid ja vend jäi täiega autode vahele - hull signaalitamine läks lahti.
Mõtlesin sama - ime ka kui mingid vennad sellepeale riivakat teha ei taha ja eriti kui paaris sõidetakse - kuradi jalgratturid!
huvitav, kas jalgrattakoolides LE tunnid ka on. või on selle asemel ka trenn
Postitatud: 11. 06. 2004. 08:32
Postitas kalev
Neile, kes esmakordselt liikluses liiklema hakkavad on võibolla abiks järgmine abijuhend:
http://www.velodroom.ee/gallery/liiklus . Meeldetuletuseks võivad teisedki vaadata.
Kuna antud materjal on juba tegelikult üsna vana, siis loodetavasti pole selles osas väga palju muutusi toimunud. Kuid igatahes peaks põhitõed samad olema. Muidugi hea oleks nüüdseks vananenud reeglid ülesse lugeda, kui neid peaks esinema.
Postitatud: 11. 06. 2004. 14:09
Postitas Viljar
Täna nägin sellist pilti, et Tallinnas Luise tänavat pidi autoga taksopargi risti poole sõites (tee ongi ühesuunaline) tuli mulle sõidutee premast servast VASTU jalgrattur. Sinna on küll see jalgratta rada maha joonistatud, kuid siiski peaks ju kehtima reegel, et ühesuunalisel tänaval on sõit ikka ÕIGES suunas. Samas kõnnitee on selle koha peal piisavalt lai ja jalakäijaid ei paistnud kah ees siiberdamas. Mis oleks siis juhtunud, kui sealt mäest alla (õiges suunas) oleks tulnud jalgrattur? Kahjuks ei vaadanud täpselt missuguse ratta/ratturiga tegemist oli.
...
Postitatud: 11. 06. 2004. 14:25
Postitas Marti
Eile mööda vilde tee ääres maha joonistatud rattateed sõites, tuli mullegi vastu teine jalgrattur
Eks ma siis õpetasin talle, et mingu teisele poole äärde, ta tegi sellise näo nagu poleks kuulnudki midagi sellisest liikluskorrast, kuid siis võttis koha sisse õiges ääres vähemalt. Hea, et ühtki autot ei tulnud sel hetkel, kui seal üksteisest mööda kakerdasime..
Postitatud: 12. 06. 2004. 23:53
Postitas breen
Eile (12.06) kella 17:30 paiku Pirita LOVi majast veidi edasi, kimasid kaks maanteeratastega kõrvuti sõitvat pohuisti ilma käiku aeglustamata punase tulega OTSE üle ristmiku. Autod seisid ja ootasid, ristmik oli tühi v.a. need kaks idiooti, kelle perset LE ei torgi. Pole sõnu.
Postitatud: 13. 06. 2004. 00:40
Postitas karuohakas
breen kirjutas:ilma käiku aeglustamata punase tulega OTSE üle ristmiku. Autod seisid ja ootasid, ristmik oli tühi
Eks see ole ikka väga tavaline, et sõiduteel paljud ratturid ei järgi LE'd ja eiravad punast tuld...
Mina olen siiski erand ja peatun ka siis kui autosid pole silmapiiril... LE on LE..
Postitatud: 13. 06. 2004. 19:23
Postitas villu
Sõitsin täna mööda Liivalaia tänavat Pirtale trenni. Tagant tuul, kiirus 45 km/h. Äkki kargas mingi tibi sõiduteele ja sõitis mulle paremas ääres vastu. Ma pidin ehmatusest püksi laskma. Kõik kohad autosid täis, kuhugi keerata ei ole ja see idioot lihtsalt sõidab vastassuunas ja vahib syydimatu näoga otsa. Kuidagimoodi saime ikka mööda üksteisest.
Postitatud: 21. 06. 2004. 19:49
Postitas Soobel
Nojah, ei tahaks hästi uskuda, et siin foorumis keegi pole punasest mööda s?itnud. On olemas ristmikke, mida saab ületada poolekaupa jalakäijate fooride järgi, M?nes kohas tuleb lasta üle sebrade, et järgmisele ristmikule uue rohelise laine ajaks j?uda. Sellised nipid tekkivad siis, kui aastaid ühte ja sama trajektoori s?ita. Palju oleneb ka liiklusintensiivsusest, näiteks iga kord ei saa enne olympiat liivalaiast alla tulles teise ritta kobida, et stocmani poole pääseda. Ja öösel kell neli, kui paari kvartali kauguselt kostab üksiku takso sahinat ja purjus soomlaste röökimist, oleks ka rumal suu lahti, tühja ristmiku taga vahtida.
Muidugi tuleb iga liigutust möistusega teha.
Postitatud: 21. 06. 2004. 19:59
Postitas mart
Soobel kirjutas: näiteks iga kord ei saa enne olympiat liivalaiast alla tulles teise ritta kobida, et stocmani poole pääseda. Ja öösel kell neli, kui paari kvartali kauguselt kostab üksiku takso sahinat ja purjus soomlaste röökimist, oleks ka rumal suu lahti, tühja ristmiku taga vahtida.
Muidugi tuleb iga liigutust möistusega teha.
1. Nüüdsest on Liivalaial tähistatud "rattateed" st kõnniteedel on ratta märk. Enam pole ratturil seaduse järgi sõiduteele asja.
2. Foorid on öisel ajal kollasel rezhiimil, seega kehtivad muud eeskirjad. Aga purjus põtra pole siiski ilus alla ajada.
Postitatud: 21. 06. 2004. 20:32
Postitas Soobel
Ei lähe sinna k?nnitee äärekividele ratast l?hkuma ja vanamuttidega s?imlema. K?ige parem on liivalaiast alla tulla rohelise laine sabas ja auto kiirusega. Aga iga kord ei viitsi litsuda.
Postitatud: 22. 06. 2004. 08:45
Postitas N
Ma ei pea paljuks väita, et ülal mainitud "kangelased" keda mina meelsasti !#"%¤"#%"#¤ nimega kutsuks põhjustavad suure osa kaasliiklejate vihast ratturite vastu.
Ei pea paljuks lisada, et mul ei oleks midagi selle vastu kui sellised auto alla jäävad - ebainimlik?? mitte minu arust.. Kui ise ennast ei hoia - ei hoia sind keegi.
Postitatud: 22. 06. 2004. 10:05
Postitas tarts
N kirjutas:Ma ei pea paljuks väita, et ülal mainitud "kangelased" keda mina meelsasti !#"%¤"#%"#¤ nimega kutsuks põhjustavad suure osa kaasliiklejate vihast ratturite vastu.
Ei pea paljuks lisada, et mul ei oleks midagi selle vastu kui sellised auto alla jäävad - ebainimlik?? mitte minu arust..
Ma ei saanud su mõttelõngale kahjuks pihta.
Mitmed head aastad tagasi, kui Tallinnas hakkas massiline sõiduautode levimine sõita mitteoskavate lumpenite seas ning rikkurid hakkasid hulgitsi soetama uhkeid ja ilusaid autosid, siis levis autojuhtide seas imekiiresti ka komme sõita ilma suunatuledeta ja kõrvalteedelt peateel sõitvale masinale lihtsale ette. Alguses pani ka mind selline nolkide ja uusrikaste käitumine tuld ja tõrva sülitama aga hiljem harjusin lihtsalt ära issanda loomaaia mitmekesisuse ja selle veidrustega. Kuigi eksisteerivad korralikud liiklejad peab kahjuks pidevalt arvestama ka ebanormaalse liikluskultuuriga autojuhtidega. Samas ei sunni see mind kõiki autojuhte idiootideks ja enesetapjateks tembeldama. Olen õnnelik, et olen autoroolis olles vähemalt ühe idioodist autojuhi ja ta süütu kaasreisija elunatukese ära päästnud tänu riskantsele kuid õigeaegsele ja õnnelikult lõppenud manöövrile.
Täna on olukord lihtsalt jalgratastega analoogne - jalgrattureid tuleb tänavatele järjest rohkem ja rohkem ning paljudel puuduvad ohutu liiklemise kogemused, mille tõttu tekib palju pingelisi situatsioone. Aja jooksul need sellid kes alguses vigu tegid õpivad ja parandavad oma käitumist. Närvihaiged autojuhid aga süüdistavad igat jalgratturit olenemata sellest kas rattur sõidab LE järgi või mitte. Millegipärast ei julge ükski autojuht oma plekkkarbist välja astuda ja ratturiga hüpoteetilistest LE rikkumistest kohapeal asja arutada. Samas on paljud vihased autojuhid tänaval omavahel LE tundmist isegi lausa rusikate abil foori taga selgeks teinud. Jutu järeldus on lihtsalt see, et mõnedel autojuhtidel meeldib oma raskest elust tingitud komplekse ratturite peetimisega välja elada ja kui tänaval see ei õnnestu jalgratturi poolt keskmise sõrme nägemise tõttu, siis ronitakse internetti ja näidatakse oma idiootsust üles mitmesugustes kommentaaride rubriikides.
Postitatud: 22. 06. 2004. 12:39
Postitas N
Tarts, mu mõttelõng lihtsalt öelduna on see, et ratturitel on väga lihtne liikluses tekitada väga kiiresti üliohtlikke olukordi. A'la tulla pargiväravast välja ja söösta teele 30 km/h - OLEN kogenud autoga. Autojuht samastab kõik jalgratturid ja kuna halvad mälestused sööbivad mällu kujuneb võib olla isegi paari arvamuse põhjal üldiselt sitte mulje kaherattalistel liikujatest. Ses osas ei tunne kaasa igast jobudele, kes ei suuda rattal normaalselt liigelda ja tõmbavad viha ka teiste kaela.
Loomulikult on see asja üks osa ainult..
Postitatud: 22. 06. 2004. 13:19
Postitas tarts
N kirjutas:
Loomulikult on see asja üks osa ainult..
Olen nõus. Minu meelest on tekitatud jalgratturite vastu Zuroffi sündroom, mille järgi eestlased on juudivihkajad, sest keegi eesti soost inimene oli juutide tapatalgudega väidetavalt "kuidagi" seotud. Jalgratturite suhtes siis sama, et keegi oleks jalgratturi alla ajanud kuna too "lendas" teepeale ette. Selles sündroomis on vist jalgratturid ka ise süüdi, sest hakkasid ninatargalt arutama Aus'i hukkumise põhjuseid ja võtma ette tähelepanu aktsioone, mis autojuhtidele - keda on kahjuks palju rohkem, hakkas siibrisse ning demokraatlikus riigis kostab selle hääl ka kõvemini kelle mass on suurem.
Postitatud: 22. 06. 2004. 16:27
Postitas Soobel
Ega Tarts ometi mind süüdista?
Märgin juurde, et minu Tallinna linnaliikluses seilamisel on juba 10aastane ajalugu. Ise ei mäletagi, millal viimati mu peale tuututati. Ja kui ma oleksin nii loll, et läheksin aeg-ajalt süüdimatul moel autoga ristuvale kursile 30km/h, siis ei oleks mind ka siin kribamas.
Postitatud: 22. 06. 2004. 17:23
Postitas tarts
Soobel kirjutas:Ega Tarts ometi mind süüdista?
Ei süüdista. Lihtsalt laused said pikad ja lehtedes on viimasel ajal arvatavasti ratturite soovil ratastest palju kirjutatud. Mõtlesin seda, et vaadates ajalehtede rattateemaliste artiklite kommentaare on need esmalt ratturite vaenulikud ja kribatud autojuhtide poolt, keda ilmselt häirib aeglaselt veerev liiklusvahend.
Kui varem oli liiklustihedus linnas ja ka maanteel väiksem, siis sõideti ka viisakamalt ratturist mööda. Nüüd kus ruumi teedel autode arvukuse tõttu vähem, ei suuda autojuhid uut liiklemiskultuuri lihtsalt omandada ja õppimise käigus tekkivat närvipinget üritatakse ratturite peal välja elada. Ratturite elu on raskemaks teinud ka kohustuslik päevatulede nõue autodel, mille tõttu ei pruugita vastu tulevat ratast lihtsalt ka märgata, kuna isegi päevasel ajal vaadatakse vaid, et kas tulesid vastu ei tule ja tuledeta objekt ei vääri tähelepanu. Siin vist aitab stroboskoobi efektiga välklambi kasutamine esilaterna asemel
Usun, et jalgratturi liikumine punase fooritule all ajab närvi vaid neid autojuhte, kes peavad ühest ja samast ratturist ummikute ning fooride tõttu mitu korda mööda sõitma, mis teeb nende meelest plekist neljarattalise sõiduvahendi omamise ja kasutamise ju täiesti mõttetuks raha raiskamiseks, kui mingid ratturid neile pidevalt "ära teevad".
Rattaga vöötrajale tormamisel teab rattur reeglina väga hästi kas ta jõuab enne autot üle tee veereda või mitte, samas ratturi nägemine kipub virgutama autojuhi mootori surina kuulamisest suikunud ajutegevust. Mõni autojuht kipub lihtsalt vihastama, et keegi mats julges tema nina eest lihtsalt läbi lipsata ja sedagi tema jaoks mitte piisavalt kiires tempos.
Muide olen avastanud paradoksi, et mida väiksem on mingil teel liiklustihedus, seda ohtlikum on seal sõita jalgratturil.
Lisaks muutuvad autojuhid ratturi suhtes palju tähelepanelikumaks, kui viimasel on helkureid küljes rohkem kui üks.
Siiamaani on tuutututanud mulle mingid vahtralehega sõitjad, kelledest pooled on naised. Ilmselt tuleks autokoolidelt litsentsid ära võtta, kes selliseid tuututajaid koolitavad
Postitatud: 23. 06. 2004. 13:26
Postitas breen
tarts kirjutas:
Usun, et jalgratturi liikumine punase fooritule all ajab närvi vaid neid autojuhte, kes peavad ühest ja samast ratturist ummikute ning fooride tõttu mitu korda mööda sõitma
tarts kirjutas:
Rattaga vöötrajale tormamisel teab rattur reeglina väga hästi kas ta jõuab enne autot üle tee veereda või mitte, samas ratturi nägemine kipub virgutama autojuhi mootori surina kuulamisest suikunud ajutegevust.
Kui sa nüüd nalja ei tee, siis on see peris kena nali, aga kui teed siis
Postitatud: 23. 06. 2004. 17:25
Postitas karuohakas
tarts kirjutas:
Lisaks muutuvad autojuhid ratturi suhtes palju tähelepanelikumaks, kui viimasel on helkureid küljes rohkem kui üks.
Tõepoolest, ma arvan(st loodan), et kui ennast võimalikult erksalt riidesse panna, kiiver pähe ning tagatuld põletada ka päevasel ajal, siis autojuhid on tähelepanelikumad... Sest rattur on teinud kõik, et autojuht teda võimalikult kergelt näeks, edasi on juba autojuhi asi, kas ...
Postitatud: 24. 06. 2004. 12:47
Postitas Aaren
Hala on tõusnud taevani ja olekski ehk sobiv esitada küsimus, nagu meie "suur juht ja õpetaja" Lenin: "Mis teha?". Eelpool kirjutatu põhjal on saanud selgeks, et "valgete inimeste" imago kujundavad kõikvõimalikud Sardade ja Madissonidega nõeluvad kottpüksid. Muide, kas on keegi teist näinud politseinikut tegelemas ratturiga? Vaevalt! Sõidan tubli poole oma aastasest kilometraazhist Helsingis. Ei hakkaks siinkohal kiitma sealset rattasõbralikku liikluskorraldust, kuid ratturit kägistavat plitseinikut olen näinud korduvalt. Ei usu, et selles osas siin niipea midagi oluliselt muutub. Teen ettepaneku alustada totaalse terroriga! Peaks õige sissejuhatava loengu LE-sse ja annaks lühikursuse moraalist ja eetikast KÕIKJAL, kus näeme sigatsevat ratturit. Lihtsalt peaks kinni ja räägiks veidi. Ja seda ka siis , kui on tööle kiire või hea trennihoog sees. Tean, see on ebamugav, kuid lõpuks see peab hakkama mõjuma. Või nagu ütles Kolmanda Riigi propagandamimister dr. Göbels: "Võime rääkida mistahes lollust, aga kui teeme seda alati ja kõikjal, hakatakse seda uskuma."
Postitatud: 25. 06. 2004. 09:21
Postitas Moiva
Aaren kirjutas:Muide, kas on keegi teist näinud politseinikut tegelemas ratturiga? Vaevalt!
Eks endalgi on seda raske uskuda aga olen Tartus korra sellist pilti näinud. Sell ületas vöötrada sõites ja juhuslikult samas punase taga seisev pollari tsikkel pidas ta kinni.
Arvestades olukorda meie liikluses peaks selline käitumine pollari poolt olema täiesti loomulik.
Postitatud: 01. 11. 2004. 22:51
Postitas Villem T
Kuuldavasti olla kedagi represseeritud ka käed lahti sõitmise eest (mis on vist isegi LE-s keelatud tegevusena kirjas?).
Postitatud: 02. 11. 2004. 00:53
Postitas velosipedist
konakona kirjutas:Kuuldavasti olla kedagi represseeritud ka käed lahti sõitmise eest (mis on vist isegi LE-s keelatud tegevusena kirjas?).
Paar aastat tagasi sõitsin Pirita teel linna poole rahulikult, nautisin loodust ja sõin vist banaani käed lahti ja teisel pool teed oli parajasti politsei, kes tegeles "kliendiga", mina märkasin politseiniku selle pärast, et ühel hetkel hakkas ta kõvasti vilistama ja siis viibutas ka mulle ja vaatas väga kurja näoga otsa, aga võtsin jälle lenksust kinni ja rohkem ma teda ei huvitanud
Postitatud: 02. 11. 2004. 12:24
Postitas Soobel
Käed lahti s?itmine on keelatud, samas n?utakse suunanäitamist ühe käega. Peaks mainima, et m?lemad käed lahti on kaugelt ohutum s?ita, kui ühe käega. Nii 5 aastat tagasi s?itsin Nishiki v?idukaga ristmiku poole, näitasin ontliku kodaniku kombel suunda. Ristmikul oli asfalti lapitud, pikisuunaline raputus viskas nii rooli kui ratta momentaalselt risti, kuna lenksu teises otsas polnud kätt, mis oleks lööki tasakaalustanud. Olingi siis näoli asfaldil sellesama auto ees, kellele nii hoolega suunda näitasin.
Siit moraal - kaaluge seda käegavehkimist ikka t?siselt, kui tee on konarlik v?i te ei tea, mis seisukorras tee on. Eriti mis puudutab hästi kergeid, hästi lühikesi ja hästi laia lenksuga rattaid.
Postitatud: 04. 04. 2005. 12:32
Postitas dr Holden
Kuna kevad taas käes, siis tooks selle talvel pisu unustusse vajunud teema aktuaalseks tagasi.
Eilne Haanja RK ühissõit oleks võinud lõppeda kurvalt, kuna üks Sebe bussijuht otsustas kahes reas sõitvatele ratturitele näidata, kes on tee peremees (loe: kellel on 20-tonnine peenisepikendus). Ühesõnaga sõitis minu küünarnukist ja edasi kogu rivist ca 25cm kauguselt mööda. Sõitjate vahel tekkis juba revolutsiooniline situatsioon
tõsiseks omakohtuks, kui asi laabus. 15 km hiljem sama buss ja sama lugu. Rahunesime maha ja täna siis asjale ühe HRK klubilase poolt säärane käik antud:
- hei,
magasin öö ära, kuid ikka ei andnud rahu see eilne sebe bussijuht, kes meilt kaks korda külje alt läbi kihutas ja ... helistasin sebe tehnikadirektorile, paludes välja selgitada, kes oli see jultunud juht ja kuidas oleks teda võimalik (ümber) kasvatada ja/või vajadusel ka karistada.
igatahes lubati mulle tagasi helistada ja anda selgitusi, mida ja kuidas kavatseb sebe oma bussijuhti kasvatada ning ka välja selgitada, kes see juht oli ... võib-olla et oli lausa võru mees ... aga eks see veel paistab. ennatlikke järeldusi ei teeks heameelega.
terv,
art
- hei,
sai nüüd siis suheldud sebe tehnikadirektoriga (gsm 5050369) ja nagu karta oligi, oli tegu võru osakonna bussiga, väljumisega 17.20 võrust ...
edasi anti mulle lahkelt sebe võru osakonna pealiku number, keegi a(a)re, gsm 5188262. rääkisin ka temaga ja palusin ette võtta tõsised meetmed, et sellised mõttetusi enam ei korduks.
informeerisin ka teda teemast, et bussijuht pääses omakohtust suhteliselt napilt.
ma ütlesin talle ka, et mind ei huvita hetkel ei bussijuhi nimi ja et anname neile endile selle nn juhi kasvatamise-harimise. karistamine mitte alati ei anna sellist efekti, kui kasvatamine-õpetamine.
igatahes ... omakandi mees otsustas proovile panna omade meeste närvid ja tervise ...
loodame, et selline olukord enam ei kordu ja sebe teeb ka sellest omad järeldused. igatahes sebe tehnikadirektor palus vabandada kõigi ratturite ees, kes sellisesse ohtlikku situatsiooni eile, 03.04.2005, võru luhamaa teel sattusid.
ma ka loodan, et esimese korra anname veel andeks, kuigi suurte mööndustega ... ja loodame, et seda bussijuhti koolitatakse ja selgitatakse, mida ta valesti tegi.
ps! ma ei tahaks ette kujutadagi, mis oleks siis saanud, kui me oleks jälle vedajaid ees vahetanud ja vahetus oleks toimunud .... vasakule!!!! parem ärge mõelgegi selle peale
terv,
art[/i]
Loo moraal on selles, et peaaegu alati on võimalik ülbe ja ignorantne juht välja selgitada - nii et kõigi maade ratturid, ühinege võitluses rullnokluse ja matslike BJ-de vastu.
Postitatud: 04. 04. 2005. 13:39
Postitas erikr
holden kirjutas:
ps! ma ei tahaks ette kujutadagi, mis oleks siis saanud, kui me oleks jälle vedajaid ees vahetanud ja vahetus oleks toimunud .... vasakule!!!! parem ärge mõelgegi selle peale
terv,
art
tallinna poole trennides vahetatakse ikka ja ainult ja alati eest mõlemad paremale. vasakule on nagu enesetapukatse või midagi sinnapoole.
Postitatud: 04. 04. 2005. 13:43
Postitas LauriA
holden kirjutas:
Eilne Haanja RK ühissõit oleks võinud lõppeda kurvalt, kuna üks Sebe bussijuht otsustas kahes reas sõitvatele ratturitele näidata, kes on tee peremees (loe: kellel on 20-tonnine peenisepikendus). Ühesõnaga sõitis minu küünarnukist ja edasi kogu rivist ca 25cm kauguselt mööda.
Bussijuht tegutses loomulikult valesti, et nii väikse vahe jättis. Aga kõrvuti sõitmine on samuti ju liikluseeskirjade rikkumine, kui uskuda Indrek Sirki.
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=17652#143852
Ise olen näinud kuidas (CFC ?) oli terve sõiduraja kinni pannud. Seda siis Peterburi teel Jõelähtme kandis märtsi alguses kui ka järgmine nädalavahetus Piibe maanteel. Oleks siis nende taga sõitval saateautol korralikud vilkurid vms. Möödasõidul ei saa ju kindel olla, et mõni noortest vasakusse ritta ei kaldu...
Millistel teedel välismaal profid grupisõitu harjutavad? Seal ju mitte-autobahnid on kitsamad kui meil Tartu maantee. Rääkimata liiklustihedusest.
Postitatud: 04. 04. 2005. 14:15
Postitas Pierre
Tähendab asi on keeruline. Bussijuht tegi napikat, autojuht lasi pasunat, jalgrattur kihutas vastu, keeras ette. Kuidas siis nüüd "asi" lahendada? Lõpetame autode tootmise ja keelame jalgrattad ära!?
Minu arust see on liiklus. Ja liikluses juhtub, nagu igal pool mujalgi. On see siis bussijuht, jalgrattur või rongi juht, kes parasjagu eksis. Asi on lihtsalt olukorra lahendamises, et võime ju kakelda, rääkida, trahvida või respekteerida kaasliiklejaid ning rahulikult edasi sõita. Igaüks valib oma. Kõigil ei hakka käsi nii lihtsasti värisema. Mõnel isegi siis mitte, kui ta autole otsa on pannud (vaatab esimesena et ega velo pole viga saand
). Ja mõni tunneb sellest mõnu.
Inimeste närv on niivõrd erinev. Selleks jätkuvad aegade lõpuni ka sellised "olukorrad". See on loomulik.
Ja minu arust tuleks süüdlast siis hakata otsima, kui konktreetne õnnetus on aset leidnud.....ja mingi konktreetne mõõdetav kahju on tekitatud.
.....nii on vict ka SEADUSE järgi.
Postitatud: 04. 04. 2005. 14:17
Postitas Kirsa
Kõrvuti tohib vist sõita küll kui sa ei võta rohkem ruumi kui ratturile ettenähtud "meeter teeservast".
Asi on pigem selles, et autojuhid pole lihtsalt harjunud ratturitega ja ka teed on meil kitsad.
Aga minu arust sõidavad ratturid ka liiga keset teed - ühissõitudel näen seda iga kord! Okei ma saan aru maanteeratturitest, et keskel pool on siledam ja meie teeservad on sakilised ning seal ei kannata sõita, aga ise baigiga sõidan kogu aeg joonest paremal pool olgu seal mis pinnas iganes - kui hästi meenutada, siis vist pole mulle 3a jooksul kordagi signaali lastud.
Kõige ohtlikum situatsioon on siis kui auto tuleb vastu, siis pole taganttulevalt autol ju kuhugi enam võtta. Lisaks KARDAB autojuht ikka vastutulevat rekkat mitte yksikut ratturit ja kiirusel 100km/h+100km/h jagub autojuhil silmi ainult vastutulevast rekkast nii meetrivõrra paremale võtmiseks ja yksik teeperval vänderdav rattur võib kahe silma vahele jääda. Kui ma ei eksi siis bussijuhtidele kunagi õpetati et ohusituatsioonis tuleb valida kahest halvast vähem halb. Kui tal on peal bussitäis lapsi ja teele tormab üksik inimene/rattur, siis...
Eluga kojujõudmist kõigile.
Postitatud: 04. 04. 2005. 14:19
Postitas dr Holden
Indrek Sirk:
Jalgrattaga tuleb sõita sõidutee parempoolsel rajal (LE § 234). Seega ei ole keeldu jalgratturitel sõita kogu parempoolse sõiduraja piires, sh ka kõrvuti. Nimetatud viisil sõitmine saab toimuda aga vaid asulas.
Asulavälisel teel tuleb sõita sõidutee parempoolse ääre lähedal (LE § 110). See nõue kehtib nii jalgratturite kui autojuhtide kohta. Seega asulavälisel teel võivad kaks jalgratturit kõrvuti sõita vaid möödasõidu ajal. Muid õigustusi kõrvuti sõitmiseks olla ei saa ning see on keelatud.
Väljavõte LE-st § 110. Sõidukiga, mida pole nimetatud käesoleva määruse §-des 111 ja 112, tohib asula sõiduteel sõita pärisuunavööndis mis tahes rajal eeldusel, et täidetakse käesoleva määruse § 80 nõudeid. Asulavälisel teel tuleb sõita sõidutee parempoolse ääre lähedal. Kui pärisuunavööndis on mitu tähistatud sõidurada, siis tohib vasakpoolseid radasid kasutada ainult juhul, kui parempoolsed on hõivatud.
Indrek Sirk väidab, et §110 alusel on keelatud kõrvuti sõitmine, LE-s pole otsest keeldu välja toodud. Kui kaks rivi rattureid sõidavad, siis parempoolne rivi on tee äärejoonest kraavi pool ja vasak rivi hoiab ennast võimalikult sõidutee parempoolse ääre lähedale, ehk ca 50-70 cm sõidutee äärejoonest vasakule.
Mina isiklikult ei loe LE-st välja, et kaks ratturit ei tohi asulavälisel teel kõrvuti sõita. m.o.t.t.
Postitatud: 04. 04. 2005. 18:43
Postitas Soobel
Rukkisse panevad need indreksirgid ja teised, kes väidavad, et rattaga peab alla 1meetri kaugusel sõitma. See oli nõukaaegses LE-s kirjas, tänapäevases LE-s pole tõesti muud, kui asulavälisel teel parema ääre lähedal.
Jälle tekkis mõte panna autole ka "tasane signaal", millega saaks ilma ehmatamata märku anda enda olemasolust. Vedurijuhi harjumus vist.
Fahrradgeschwader on kui hobuveok - kui mööda ei mahu, tuleb taga venida.
Ja seda, kas sa rattast mööda mahud või ei mahu, saab ikka päris kaugelt selgeks, kui silmamõõtu on. Orienteeruda tuleb kas vastutuleva auto järgi (mööduda nii lähedalt, kui julged) või mööduda sootuks vastassuunavööndi kaudu.
Postitatud: 04. 04. 2005. 20:04
Postitas LauriA
Soobel:
1. Kas siis sinu meelest toob see meie liikluse ainult paremaks, kui rattaga keset teed 30-ga ühte rida kinni hoida? Ja siis vaatad, kuidas seljataga kilomeetrine ummik on.
Tänu liikluspolitsei puudumisele läheks Eestis selline trikk tõenäoliselt läbi. Aga kui sa seda sama näiteks Grossglockneri Alpiteel teeks (venid keset teed 10-20 km/h - kahtlen, kas sul õnnestuks seal kiiremini edasi saada), siis politsei võtab su üsna kähku rajalt maha. Rääkimata sellest, kui sa kusagil "pool-kiirteel" (mida tähistab sinise sõiduauto kujutisega märk) keset ühte sõidurada veereksid.
2. Millal ise viimati autot juhtisid?
Postitatud: 04. 04. 2005. 21:08
Postitas vigurivänt
Tõenäoliselt on ikka kõige suurem probleem selles,et paljud autojuhid tükivad liikluses kohta kätte näitama.Liiklus ei ole koht kus oma egot välja elada,tagajärjed võivad olla valusad.Mõtled küll,et metsatee ja vaikne,ma nüüd natuke vajutan oma sadulautoga,aga kurvi taga võib olla koolibuss.
Sõidan autoga iga päev päris pikalt ja seni ei ole veel päeva kui keegi poleks millegi imelikuga hakkama saanud.Üha rohkem avastan,et kõige riiakamad juhid on 40-50 sed.Vähemalt välimuse järgi.Pakun välja,et klubikaaslaseid kollitanud bussijuht oli sama aastakäigu toode.Vist nõuka aegne pärand.
Postitatud: 04. 04. 2005. 21:14
Postitas Soobel
1.Kus ma olen väitnud, et peab keset teed sõitma? Mina ei lähtu loogikast, et mis ei ole keelatud, tuleb kohe ära teha.
2. Viimasel ajal päris palju. Mul on pakibuss ja selle parema külje asendit edaspidi sõites on kaunis kehv hinnata. (Küll aga saab heade peeglite tõttu tagurpidi ideaalselt täpselt manööverdada)
Aga kui ees terendab jalgratta ja auto vahe, siis esmalt hindan tõesti, kas pakibuss mahub lahedalt vahele ja tüürin vastutuleva auto järgi, täpselt ja ohutult distantsilt. Kui on mingigi kahtlus, et mahub-ei mahu ei tule mõttessegi trikke tegema hakata. Võib ka mõne suurusjärgu välja pakkuda: näiteks Vabaduse puiesteel pole mingeid probleeme, aga VanaNarva maanteel oleks selline möödumine ebamugav. Mustakivi teel oleks juba mõeldamatu, ehkki olen seal ise rattaga sõitnud nii, et autod vuhisevad 30cm kauguselt mööda.
Aga istuli-asfaldil-sõiduautoga pole ammu sõitnud, ei tunnetaks vist üldse, et kust kuhu selline auto mu istumise all ulatuks.
Eks anna mõni parem idee, kuidas sellisest eesliikuva ratta - vastutuleva auto väravast autoga turvaliselt läbi sõita.
Postitatud: 04. 04. 2005. 21:50
Postitas Ruve
vigurivänt kirjutas:Üha rohkem avastan,et kõige riiakamad juhid on 40-50 sed.Vähemalt välimuse järgi.Pakun välja,et klubikaaslaseid kollitanud bussijuht oli sama aastakäigu toode.Vist nõuka aegne pärand.
tegelikult on veel veidi vanemad, 50-65 a. ja eks need scaniad on veidi laiemad ka kui vene aegsed bussid. neil meestel on raskusi isegi oma opel asconate/rekorditega bussiparki tööle sõitmisel, rääkimata siis 20 tonnise sõiduki juhtimisest
Postitatud: 23. 04. 2005. 18:00
Postitas maxspeed
konakona kirjutas:Kuuldavasti olla kedagi represseeritud ka käed lahti sõitmise eest (mis on vist isegi LE-s keelatud tegevusena kirjas?).
http://www.epl.ee/artikkel_290260.html? ... 6205ae153d
uus repressioonide laine peatselt saabumas..
Darwini auhind
Postitatud: 09. 08. 2005. 07:29
Postitas nerd04
sinule, kaherattaline rullnokk (loomulikult kiivrita), kes sa armutult punaste tulede alt läbi sõidad ja sulle märkuse teinud kaasliikleja-ratturi peale solvud ja nimetad liiklusinspektoriks.
Et sa oma klounielust ei hooli, on su oma valik. Moronina liikluses käitudes paned sa aga teisedki stressi- ja ohuolukorda. Sinukujuline märg laik pamperi all on tõeline unistuste päeva algus ju igale autojuhile.
Tõsine soovitus- sea oma elu korda, enne kui väljaspool ühistransporti liikluses osalema hakkad. Muidu teed ratturite margi täis linnas. Mina oma arvamust enda teada ei jäta ka edaspidi sinusuguseid kohates ja sõnu valima ei hakka.
Avalik arvamus ratturite seas peaks sinutaolised esinjad ja odava adrenaliinilaksu otsijad mättasse suruma.
Postitatud: 09. 08. 2005. 09:43
Postitas Villem T
Kui kõik ausalt ära rääkida, siis ma küll sõidan vahest punase tule alt läbi rattaga, mida ma ei tee ei jala käies ega autoga sõites. Seda muidugi ainult juhul kui igas suunas on nähtavus 5 km ja ma olen veendunud, et see kedagi (mind sealhulgas) ohtu ei sea.
Sõiduteel manöövreid tehes käib pea otsas ringi nagu hullunud kassikakul - ma ei julge küll loota LE-le minu elu päästmisel, vaatamata kõigile õigustele, käemärkidele jms.
Ohtlikke kohti teel Toompealt Rocca Al Mare poole
Postitatud: 17. 08. 2005. 13:40
Postitas mask
Mõtlesin, et ehk oleks hea kui jagaks ka oma tähelepanekuid väheste linna (Tallinna) liikluskogemustega sõiduhuvilistega ennetamaks mõningaid ohtlikke kohti.---Niisiis, sagedasti (üldjuhul hea või väheste sademetega ilma puhul kasutan Roccast Toompeale jõudmiseks oma tubli Scottist töölooma.
Mitme aasta kogemused on mulle näidanud sellel marsruudil ette mõningad alalised (mitte ajutistest remonttöödest tingitud) ohtlikud kohad.
Hommikul linnapoole minnes Paldiski mnt(rattatee)-Toompuiestee-Falgi tee nagu olegi eriti selliseid kohti, kuid tagasi tulles (üldjuhul tipptunni algus)
Toopea-Kaarli pst-Tehnika-Paldiski mnt(kuni Mustamäe tee ristini) on ridamisi ohtlikke kohti, kus oma õiguse tagaajamine võib Püha Peetruse värava taha viia.
1. Kaarli puiestee reavahetus enne ristmikku- üldjuhul ei luba vaatamata teie käe märguannetele Toompuiesteele pööravad autojuhid teil rida vahetada.
2. Kaarli kiriku ristmiku ületamine Tehnika tänavale - kuigi on eraldi tähistatud jalgratturite rada sõiduteel, tuleb kurvis vältida sõidukitega kõrvu sattumast: üldjuhul 99% autojuhtidest lõikavad teie sõiduraja ära
(Ise autojuhina seda ei tee, sest ruumi on küllalt, kuid vasemas reas sõidukid ei viitsi ilmselt ringikujulist autojuhtimisvahendit pöörata)
3. Endla tn silla alune ja sealt 20 m - Silla alla sõites kipuvad autojuhid jällegi sisekurvi lõikama...peale silda on paremale suunduv tee kuhu keerates üldjuhul ei näidata suunda või äkki ärgates keerab sõiduauto sinna üle 2 rea teie nina eest...NB! Trollid-lõõtsbussid: jälgivad selles amokiliikluses antud kohtades üldjuhul juhipoolset peeglit ninv reaalne on oht saada "kinni" sõidetud ühissõiduki ja äärekivide vahele.
4. Tulika-Paldiski ristmik- veenduge et tagumised juhid saavad aru, et te soovite otse ristmikku ületada, aga mitte paremale Tulika tänavasse keerata
5. Ja muidugi Paldiski ja Mustamäe tee ristmikku ületades saate aru et jalgratta tee jätkub kõnniteel, aga selleks peab kuidagi sinna ka saama- üldjuhul ei soovitaks vahetult teisel pool ristmikku üle äärekivide komberdama hakata (eriti kui rattavalitsemise oskus soovida jätab)
vaid kannatage kuni Selveri pööranguni.
Ja ongi kõik (kiivrist ning tuledest ning kirevamatest riietest ei tahaks üle rääkida, aga olles ka ise autojuht kinnitan kõigile, et need asjad on igati vajalikud ning aitavad ennast nätavaks muuta- kuid muidugi ei pane autojuhtidel mõistust p****st pähe)
Re: Ohtlikke kohti teel Toompealt Rocca Al Mare poole
Postitatud: 17. 08. 2005. 14:40
Postitas Hanno
mask kirjutas: 3. Endla tn silla alune ja sealt 20 m - Silla alla sõites kipuvad autojuhid jällegi sisekurvi lõikama...peale silda on paremale suunduv tee kuhu keerates üldjuhul ei näidata suunda või äkki ärgates keerab sõiduauto sinna üle 2 rea teie nina eest...NB! Trollid-lõõtsbussid: jälgivad selles amokiliikluses antud kohtades üldjuhul juhipoolset peeglit ninv reaalne on oht saada "kinni" sõidetud ühissõiduki ja äärekivide vahele.
Enda poolt julgen seal kohas soovitada võrdlemisi lihtsat nippi. Väga hea on, kui trollid-bussid seal ees on, sest siis saab neist mööda sõita ning rahulikult rida vahetada. Selleks peab muidugi enam-vähem 50km/h või rohkem hoidma kiirust, muidu tahetakse tõesti kahes kohas paremale keerata ning ratturit alla ajada. Ühesõnaga, kui autodega sama kiirusega sõita, on ohtlikud olukorrad vähemalt seal nii plaju välistatud kui seda võimalik teha on.
Re: Jalgratturite suhtumisest autojuhtidesse ...
Postitatud: 26. 09. 2018. 15:55
Postitas KaupoR
Re: Jalgratturite suhtumisest autojuhtidesse ...
Postitatud: 26. 09. 2018. 16:51
Postitas urmo
Selles uudises olev rattur on ise ka väidetavalt ka ligemale 10-aastane, päris terviklikku mõtlemist ei saaks ka vist oodata. Vastutustunnet võiks muidugi rohkem olla.
Re: Jalgratturite suhtumisest autojuhtidesse ...
Postitatud: 26. 09. 2018. 20:07
Postitas KaupoR
Uudist on hiljem täiendatud, algselt ei olnud seal midagi tunnistajstest ja sama vanast poisist
Re: Jalgratturite suhtumisest autojuhtidesse ...
Postitatud: 27. 09. 2018. 11:14
Postitas KaupoR
Nüüd on veel selgunud, et poiss isegi ei põgenenud vaid jäi kiirabi ootama
Ootame natuke veel ja selgutb, et polnudki 10-aastased vaid 85-aastased ja siis veel veidi aja pärast selgub, et polnud isegi õnnetust ...
Re: Jalgratturite suhtumisest autojuhtidesse ...
Postitatud: 27. 09. 2018. 11:27
Postitas Mati
KaupoR kirjutas:Nüüd on veel selgunud, et poiss isegi ei põgenenud vaid jäi kiirabi ootama
Ootame natuke veel ja selgutb, et polnudki 10-aastased vaid 85-aastased ja siis veel veidi aja pärast selgub, et polnud isegi õnnetust ...
Hea näide sellest,et meedia on überpealiskaudne (või überrutakas) ning oma järelduste tegemisega tasub olla kannatlik. Ilmselt on ka nende osakaal märkimisväärne, kes pealkirjast kaugemale ei jõudnudki.
Re: Jalgratturite suhtumisest autojuhtidesse ...
Postitatud: 27. 09. 2018. 18:15
Postitas mart
eesti ajakirjandusse on jõudnud pildile pruut pilleritsu koolkond/kasvandikud tü ajakirjandustsehhist + vannabii misiganes kirjatsurad muudes lehtedest min honorariga. Ei imesta üldse, kui genereeritakse pealkiri - 10 aastane poiss murdis 11 aastase tüdruku sääreluud ja lahkus ohvi karjeid kuulmata.