1. leht 1-st
Süsinikraami valmistamine
Postitatud: 31. 10. 2012. 20:42
Postitas Indreq
ma ei tea kas see on siin juba olnud aga igaks juhuks lingin huvitava video -
https://www.youtube.com/watch?v=pD7T7y6 ... watch-vrec
Re: Süsinikraami valmistamine
Postitatud: 01. 11. 2012. 19:19
Postitas Omiar
Felt toodab mõningaid mudeliseeriaid samal viisil:
https://www.youtube.com/watch?v=mSpx-nPhE-Q
Re: Süsinikraami valmistamine
Postitatud: 01. 11. 2012. 21:16
Postitas urmo
See torudest ja sõlmpunktidest kokkupanemine tundub olevat selline algelisem värk carbonraamimaailmas... tahaks näha kuidas Scott oma 899 raame vormib
Kuigi Youtuubi selline asi vist ei jõua
Re: Süsinikraami valmistamine
Postitatud: 02. 11. 2012. 18:10
Postitas Omiar
urmo kirjutas:See torudest ja sõlmpunktidest kokkupanemine tundub olevat selline algelisem värk carbonraamimaailmas... tahaks näha kuidas Scott oma 899 raame vormib
Kuigi Youtuubi selline asi vist ei jõua
Üks päris levinud valearvamus. Colnago, Felt, BMC ja nii mõnigi veel pole kindlasti algaja carboni maailmas.
Re: Süsinikraami valmistamine
Postitatud: 03. 11. 2012. 02:21
Postitas urmo
Ma ei ütlegi, et nad algajad on, aga Scott annab igatpidi mõista, et nemad on veel vingemad
esimese 899 raami tehniliste iseärasuste kohta on
http://www.bikerumor.com/2010/06/25/fir ... new-scale/ päris palju huvitavat näha, kindlasti on tootmisprotsessis erinevused sees, mida oleks huvitav näha, aga arvata on, et neid nii lihtsalt ei avaldata.
Re: Süsinikraami valmistamine
Postitatud: 03. 11. 2012. 09:57
Postitas metslane
Samat moodi tehakse ka scotti odavamad carbon raamid
Vahe on vaid süsinik kius mida kasutatakse.
Tehakse vasak ja parem pool valmis ning liimitakse kokku.
Re: Süsinikraami valmistamine
Postitatud: 03. 11. 2012. 11:15
Postitas Bon
Re: Süsinikraami valmistamine
Postitatud: 03. 11. 2012. 11:20
Postitas arnea
Siin on näha kuidas tehakse natuke lihtsamat struktuuri:
http://www.youtube.com/watch?v=zeLC-miXSwo
Aga idee võiks sama olla, et süsinikkangas laotakse vormipooltesse, üks pool väikese ülekattega. Tühimikku pannakse baloon - rattaraami korral mitte selline vorst vaid õige kujuga nagu raam ise on, vormipooled pannakse kokku ja balloon pumbatakse täis.
Eelmises postituses olnud artiklis oli dropoudi läbiõige. Ma pakuks, et see kollane sodi seal oli ballooni jäänused mida sellest kitsast kohast kätte ei saadud.
Re: Süsinikraami valmistamine
Postitatud: 03. 11. 2012. 11:30
Postitas Omiar
urmo kirjutas:Ma ei ütlegi, et nad algajad on, aga Scott annab igatpidi mõista, et nemad on veel vingemad
esimese 899 raami tehniliste iseärasuste kohta on
http://www.bikerumor.com/2010/06/25/fir ... new-scale/ päris palju huvitavat näha, kindlasti on tootmisprotsessis erinevused sees, mida oleks huvitav näha, aga arvata on, et neid nii lihtsalt ei avaldata.
Mu väite mõte oli selles, et monokokk pole mingi püha graal mida kummardada. Sellist arvamust kohtab millegipärast üsna tihti, et monokokk oleks justkui tootmistehnoloogia tipp.
Scale 899 raami kohta oli eraldi brošüür olemas kui ma õigesti mäletan, seal oli natuke rohkem infot kui on netis.
Scotti raamid kipuvad konkurentidest tõesti natuke kergemad olema. Väidetavalt tehakse need kahest poolest kokku liimituna. Talupoja loogika ütleb, et nii saab tõesti väiksema ülearuse materjaliga raami kui näiteks Felt-i modular meetodil. Traditsiooniline lugged meetod mida Colnago endiselt kasutab, ei saa ilmselgelt kaalu poolest lähedale.
Re: Süsinikraami valmistamine
Postitatud: 03. 11. 2012. 13:13
Postitas andresle
Pidasin vajalikuks ka sekkuda. Hull andmine käib raami kaalu ümber. Mina kasutasin oma rattas Merida Scultura Evo DA raami. Raam u.1000g, kahvel ehk 300g. Olen kaalult teie seltskonnast täiesti väljas. So what? Mu ratas (L raamiga), kus on all 46mm kiiluga jooksud ja kõik jupid küljes (kaasa arvatud pedaalid ja kompu), kaalub täpselt 6800 grammi, on sõidetav ja maksab alla 3000 euro. Mida ma saaksin peale hakata 200 g kergema raamiga? Peaks liimima kuhugi mujale selle 200 g asemele, et UCI-legaalne oleks. OK. Kui UCI vähendaks miinimumkaalu, siis mu rattast oleks seda kaalu kokku hoida tunduvalt muudest kohtadest, kui raami süsinikkiu liimimise tehnoloogia
Ka raami geomeetriast ja kaela ning sadulaposti kinnituse lahendusest saaks lõigata. Eks see karboni niitide tuunimine on muidugi ülehomseks põlveks valmistumine. Täna on see siiski igapäevaelus tootjate ja nende fännide enesereklaamiks.
Re: Süsinikraami valmistamine
Postitatud: 03. 11. 2012. 14:49
Postitas maanus
Me ei vaidlegi juu hetkel mõttekuse üle kuigi sellel teemal saaks väga vihaseid komme ilmselt siin edaspidigi lugeda, küsimus oligi ju tehnoloogias ja selle mõistmises.