DH (downhill):
Mäest laskumine mööda võimalikult raskelt läbitavat rada, hõlmab endas suuremaid mitmemeetriseid hüppeid jne. Rattaaladest kõige ekstreemsem või üks ekstreemsemaid, kuna vigastused lõppevad vahel ka halvatuse või koguni surmaga.
Vastavalt ülikarmidele tingimustele kasutatakse ka vastava vastupidamisastmega komponente, mis paljuski hõlmab ka motokrossitehnoloogiaid (nt 300mm-se käiguga esiamort jne). Sellest ka rataste mootorita tsiklitele sarnanev välimus.
Raamid jm komponendid on ülimassiivsed, kummid tavaliselt vahemikus 2.5"-3", esimese käiguvahetaja asemel chainguide ehk ketipinguti, mis raputamise ajal hoiab tagumist käiguvahetajat sattumast kodaratesse, koos rockringi ehk bashguard'iga, mis kujutab endast ümber esihammasratta olevat metallketast, mis kaitseb hammakat võimalike kontaktide eest kividega.
Taga on tavaline 8-9-ne kassett, mille viimane käik on tavaliselt piiratud, et minimiseerida hüppel tagumise käiguvahetaja sattumist kodaratesse liigse läheduse tõttu.
Pedaalid on nagadega, et oleks maksimaalne haakumine või ka kohati võistluste ajal clipid.
Rattal on nii esi- kui taguamort, millest esimene tavaliselt kahe krooniga, mille torud ulatuvad lenksuni nagu tsiklitel. Lenks on ca 680-720mm lai ja jäme. Kasutatakse GRIP-ON grippe ehk lenksule kruvitavate metallist lukustitega käepidemeid, et kriitilises olukorras gripid libisema ei hakkaks.
Riskantsuse tõttu on ka kaitsmete valik lai, kasutatakse kehakaitset ehk bodyarmor'it, mis kaitseb nii rinnakorvi kui selgroogu, pikad küünarnuki- ja põlve-säärekaitsmed, pikad tugevdustega kindad, fullface ehk täisnäokiivrid, kus ka lõug on kaitstud, kannakaitsmed.
Kaalu arvelt kokku ei hoita, keskmiselt ca 17-25kg (Bender'i ratas nt 76kg

).
Kuna vastav tehnoloogia (nt SHIMANO AIRLINE pneumaatiline käiguvahetus) ja materjalid (titaan, magneesium, carbon, alumiinium) on kallid ja suurte kiiruste juures (kuni ca 140km/h) kukkumistel esineb ka purunemisi tihti, on ka üks kallimaid rattaspordialasid.
FR (freeride):
Downhilli ja XC vahepealne. Rattad massiivsemad ja tugevamad, kui XC, kuid nõrgemad, kui DH-s. Tagaamorti ei pruugi olla (hardtail), esiamort enamuses ühe krooniga (käik 100-170mm), kummid 2.3"-2.5" laiad jne.
Hõlmab endas kõikvõimalikke trikke ja hüppeid, universaalsem kui DH.
Rattal on ka tavaliselt esimene käiguvahetaja nagu XC ratastel.
DJ (dirtjump):
Rattad tagaamordita ehk hardtail'id, muus osas sarnanevad freeride ratastele.
Kaitsmed munakujulised, u nagu rulalauduritel, sh ka munakoorekujuline kiiver.
Sõidetakse mullast ehitatud järjestikulistel enam-vähem ühepikkustest küngastest koosnevatel radadel saades järgmiseks hüppeks inertsi eelmise hüppe langusest.