1. leht 1-st
Postitatud: 30. 01. 2005. 21:56
Postitas Kristiano
Kuna siin külmast juba juttu, siis tõstataks sellise küsimuse -- "kõige madalam temperatuur talvel, mil olen rattaga sõitnud" !? Ei arvestaks korra poes käimist, vaid sellist min. poole tunnist otsa.
Minul: Eestis - 15C ja Soomes(Tallinnast 500km põhja poole) - 27C
Postitatud: 30. 01. 2005. 22:01
Postitas ain
Kristiano kirjutas:Kuna siin külmast juba juttu, siis tõstataks sellise küsimuse -- "kõige madalam temperatuur talvel, mil olen rattaga sõitnud" !? Ei arvestaks korra poes käimist, vaid sellist min. poole tunnist otsa.
Minul: Eestis - 15C ja Soomes(Tallinnast 500km põhja poole) - 27C
Täna hommikul Haanjas, auto termomeeter näitas tund enne starti -20, hiljem ei olnud mahti vaadata. Aga sõites külm küll ei hakanud.
Postitatud: 31. 01. 2005. 00:57
Postitas Kristiano
ain kirjutas:Täna hommikul Haanjas, auto termomeeter näitas tund enne starti -20, hiljem ei olnud mahti vaadata. Aga sõites külm küll ei hakanud.
No jah kui karusnahkne kasukas selga, kapuuts pähe ja vooderdusega saapad jalga, kodukootud kindad kätte ja veel teine paar peale siis võib olla tõesti...
Postitatud: 31. 01. 2005. 08:42
Postitas erikr
Kristiano kirjutas:
No jah kui karusnahkne kasukas selga, kapuuts pähe ja vooderdusega saapad jalga, kodukootud kindad kätte ja veel teine paar peale siis võib olla tõesti...
sellise poeskäimise vormiga ei treenita ega võistelda.
Postitatud: 31. 01. 2005. 09:57
Postitas Soobel
Kas foorum on vaid v?istlejatele/sportlastele m?eldud?
-27kraadiga olen korduvalt tööl käinud, distants on üle 12km, aeg poole tunni ringis, talvel rohkem.
Riietuseks talvejope, vist oli ka dressipluus all, kaks numbrit suuremad kummisäärikud paksude villaste sokkidega, sall, läkiläki, turult ostetud odavad hiina nailonkindad, tavalised teksapüksid...
Esimesed kaks km oli jahe, siis soenes kere üles, s?ita polnud viga. Trossik?ride ümbrised murdusid kildudeks, samuti ka rattaluku trossi plastümbris.
Kui vaja v?in sellise riietusega ka trenni teha. Tuletame vanas?na meelde.
Postitatud: 31. 01. 2005. 10:04
Postitas erikr
Soobel kirjutas:Kas foorum on vaid v?istlejatele/sportlastele m?eldud?
ei ole
kuid ain ju rääkis pühap hommikusest startiminekust (winterXderam) ja sellele antud vastus nagu ei haakunud. ju on viga minus.
Postitatud: 31. 01. 2005. 10:06
Postitas ain
Kristiano kirjutas:ain kirjutas:Täna hommikul Haanjas, auto termomeeter näitas tund enne starti -20, hiljem ei olnud mahti vaadata. Aga sõites külm küll ei hakanud.
No jah kui karusnahkne kasukas selga, kapuuts pähe ja vooderdusega saapad jalga, kodukootud kindad kätte ja veel teine paar peale siis võib olla tõesti...
Riietus oli järgmine: peas suusamüts+kiiver+prillid ees
ülevalpool: spordipesu + õhuke fliis + windstopperiga suusajakk + widstopperiga suusavest
allpool spordipesu + windstopperiga suusapüksid + rattapüksid
jalas 2 paari sokke (villased) + matkasaapad (goretex)
käes Scotti mäesuusa-suusalaua labakud
Kubujussina end ei tundnud
Postitatud: 31. 01. 2005. 10:34
Postitas Soobel
Nojah, ma vaatasin jälle teema pealkirja...
Enamik tänapäevaseid tavariideid laseb suht segamatult liigutada, aga kummikirsad ei paindunud eriti pöidadest. Läkiläki m?jus ka silmaklappidena ega lasknud pead pöörata. Ja k?ige suurem vastunäidustus olid kinnikaetud k?rvad - ei kuulnud ega aimanud, mis selja taga toimub.
Aga enda kogemustest on k?ige ratasthalvavam ilm paar kraadi külma ja lörtsisadu. Nimelt sadas seda liga ketile, ketilt omakorda ladestus see liga hammasrataste vahele ja jäätus sinna tirrile, kuni kett hakas üle hammaste käima. Selle vastu aitas aeglasema käigu lülimine ja l?puks siputasingi mingi 15km/h tühja. Samuti ei sobinud kokku sile v?idukakumm ja porilaud. Lobjakas kogunes porilaua alla, sile kumm ei nühkinud seda sealt maha ja l?puks kiilus esiratas jäätunud lombi peal kinni ja eks arvake ise, mis edasi toimus.
Postitatud: 31. 01. 2005. 11:05
Postitas tarmo
endal ka vist pühapäevane xdream haanjas kõige külmemas tehtud rattasõit. stardihetkel oli -17. riietuseks oli brynje võrkpesu, ratturi termopüksid, 2 paari pakse sokke, katkised tossud
, odlo windstopper alussärk ja odlo blizzard jakk, odlo paksemad suusakindad ja briko windstopper müts. joostes oli superhea ja ega rattaga ka külm hakanud. aga kui rattaga seisma jäid, siis oli jaki pealt kangeks tõmmanud, nagu oleks jäätunud.
üldiselt ise ilma mõjuva põhjuseta rattaga sõitma ei lähe kui temp alla -5. külmetamisoht on liiga suur ja ei näe mõtet riskida.
Postitatud: 31. 01. 2005. 15:59
Postitas Lauri
Üle-eelmine aasta sai ka mingi -20 või alla selle (ei mäleta täpselt enam) sõitmas käidud. Mäletan, et jube külm oli ja vahepeal maanteel pidi käed püksipanema, et sooja saada, jalad olid täielikult ära külmunud. Lõppedes oli ratas täiesti härmas
Tatina rattatrennis sai ka väljas sossidega käreda pakasega sõidetud, tempi ei mäleta, aga väga külm oli.
Postitatud: 31. 01. 2005. 17:36
Postitas Soobel
Veel meenus, et rattakompuuter minetab juba nulli kandis tegutsemisv?ime, vähemasti see vedelkristalltabloo jääb kangeks. Küsimus teadjamatele: kas elektroonikaosa jätkab tööd ja vahemaad-tippkiirused-ajad jäävad adekvaatselt mällu?
Endal on k?igi ekstrakülmade otste sihtpunktideks olnud soojad ruumid, eriti hea, kui seal on ka dussh kasutada. Aga kui s?ita autoga metsa v?istluskohta, ratas katusel, kihutada end märjaks ja naasta ammujahtunud auto juurde... Kui just lambanahkset kasukat kuskil ei ole, on sinine leht garanteeritud.
Postitatud: 31. 01. 2005. 17:50
Postitas dr Holden
Soobel kirjutas:Veel meenus, et rattakompuuter minetab juba nulli kandis tegutsemisv?ime, vähemasti see vedelkristalltabloo jääb kangeks.
Eile töötas mul tavaline Sigma 8 üle nelja tunni Haanjas Xdreamil ja näitas ilusti lõpuni.
Stardis oli -17 kraadi, päeva peale tõusis -10 peale.
Oma vormist - sõjaväe pesu, rattapüksid, suusakombe, pika varrukaga rattasärk, suusafliis, kõige peal kiled. Jalas sõjaväesaabas kahe paari villase sokiga, mütsi alla näomask. Startisin aluskinda ja spets windstopper rattakindaga, aga esimese mäe juures vahetasin tuulestoppajad villaste vastu, näpuotsad jäid alles.
Postitatud: 01. 02. 2005. 07:55
Postitas Pierre
Soobel kirjutas:Veel meenus, et rattakompuuter minetab juba nulli kandis tegutsemisv?ime, vähemasti see vedelkristalltabloo jääb kangeks. Küsimus teadjamatele: kas elektroonikaosa jätkab tööd ja vahemaad-tippkiirused-ajad jäävad adekvaatselt mällu?
Endal on k?igi ekstrakülmade otste sihtpunktideks olnud soojad ruumid, eriti hea, kui seal on ka dussh kasutada. Aga kui s?ita autoga metsa v?istluskohta, ratas katusel, kihutada end märjaks ja naasta ammujahtunud auto juurde... Kui just lambanahkset kasukat kuskil ei ole, on sinine leht garanteeritud.
Ei, jah
, kompu läheb super-uimaseks, aga toimib ja pärast mäletab ka veel. Ma ikka üle -10 eriti välja ei kipu enam, kuigi oldud ka külmemaga sadulas...varbad hakkavad jäätuma! Kolm paari tavalisi sokke, termo tallad ja ajaleht sisse, ikka üle 40min vastu ei pea....
Postitatud: 03. 02. 2005. 20:21
Postitas ESTONIAN
Minu kõige külmem sõit oli -2 kraadiga. Spidomeeter läks ikka hästi uimaseks.
Postitatud: 07. 02. 2005. 00:41
Postitas Soobel
M?ned talvised tähelepanekud:
album_pic.php?pic_id=2103
album_pic.php?pic_id=2102
Teeolud püüavad ratta aerodünaamilisi omadusi parandada, ent miskipärast vastupidiselt teooriale (Teooria järgi olla ideaalne aerodünaamiline kuju tilk teravikuga taga, ent siin on teravikud ette tekkinud...)