Soolakahjustused!
Postitatud: 15. 04. 2005. 19:50
Käisin täna bussiga endist paarimeest lennuvälja juurest üles korjamas. Ei olnud piisavalt täis ega laksu all, et kiirabi järele oleks läinud, et siis pidin ise auto välja ajama. 4tundi kulus traumapunktis, välja tuli sõber kipsiga, pöidlaluu ja kodarluu pooleks.
Põhjuseks täpselt sama värk, mis mul eelmisel kevadel: porilaua kinnitus roostetas läbi ja porilaud kukkus rattale ja kuhjus kahvli vahele. Temal pidas see 1,5mm plekist kinnitus 2 aastat vastu, mul läks sarnane kinnitus (1,5mm, krunditud) 4kuuga, ise pääsesin siniste ribide ja kintsuga, ratas oli sodi.
Ma siis mõtlesin, et 4kuud 1,5mm krunditud pleki läbiroostetamiseks on kuidagi lühike aeg, mingi teedele pistatav keemia peab seda värki ikka kiirendama. Mailisin selle küsimuse ka kommunaalametile, sealt vastati: "Vastuseks Teie kirjale teatame, et tee seisundi kohta esitatavad nõuded
kehtestab teede ja sideminister. Lähtudes teede - ja sideministri 15.detsembri
1999 a, määrusest nr 70 Talihoolde tehnoloogianõuded on sõidutee haardeteguri
suurendamiseks ettenähtud jäite või lume tõttu libedaks muutunud teepinnale
soolalahuse või soola puistamine. Tee omaniku kohustuseks on hoida tee
õigusaktidega sätestatud nõuetele vastavas seisundis.
Parimate koostöösoovidega
Lugupidamisega
Tõnu Tuppits
heakorraosakonna juhataja"
Ehk siis asja eest vastutavad isikud on eestile omaselt süüdimatud.
Seega peame ise oma rattaid tihedamalt kontrollima, eriti need kodanikud, kes 12 kuud aastas sõidavad, võimalikest ja võimatutest kohtadest. Tänavakeemia põhjustab ikka väga imelikke asju. (näiteks oksüdeerus mul kunagi piduri alumiinium kiige kinni, kui lahti tagusin, pudenes puksi ava mitu mm suuremaks)
Nii et siis on teada juba kaks laksu, mõlemad on toimunud autovabades kohtades. Ei taha mõelda, mis oleks, kui selline asi toimuks kuskil Liivalaial liiklusvoolus...
Põhjuseks täpselt sama värk, mis mul eelmisel kevadel: porilaua kinnitus roostetas läbi ja porilaud kukkus rattale ja kuhjus kahvli vahele. Temal pidas see 1,5mm plekist kinnitus 2 aastat vastu, mul läks sarnane kinnitus (1,5mm, krunditud) 4kuuga, ise pääsesin siniste ribide ja kintsuga, ratas oli sodi.
Ma siis mõtlesin, et 4kuud 1,5mm krunditud pleki läbiroostetamiseks on kuidagi lühike aeg, mingi teedele pistatav keemia peab seda värki ikka kiirendama. Mailisin selle küsimuse ka kommunaalametile, sealt vastati: "Vastuseks Teie kirjale teatame, et tee seisundi kohta esitatavad nõuded
kehtestab teede ja sideminister. Lähtudes teede - ja sideministri 15.detsembri
1999 a, määrusest nr 70 Talihoolde tehnoloogianõuded on sõidutee haardeteguri
suurendamiseks ettenähtud jäite või lume tõttu libedaks muutunud teepinnale
soolalahuse või soola puistamine. Tee omaniku kohustuseks on hoida tee
õigusaktidega sätestatud nõuetele vastavas seisundis.
Parimate koostöösoovidega
Lugupidamisega
Tõnu Tuppits
heakorraosakonna juhataja"
Ehk siis asja eest vastutavad isikud on eestile omaselt süüdimatud.
Seega peame ise oma rattaid tihedamalt kontrollima, eriti need kodanikud, kes 12 kuud aastas sõidavad, võimalikest ja võimatutest kohtadest. Tänavakeemia põhjustab ikka väga imelikke asju. (näiteks oksüdeerus mul kunagi piduri alumiinium kiige kinni, kui lahti tagusin, pudenes puksi ava mitu mm suuremaks)
Nii et siis on teada juba kaks laksu, mõlemad on toimunud autovabades kohtades. Ei taha mõelda, mis oleks, kui selline asi toimuks kuskil Liivalaial liiklusvoolus...