1. leht 1-st
millega tegelete rattasõidu ajal
Postitatud: 11. 06. 2005. 00:33
Postitas classic only
Mul on siis selline kysimus, et millega te tegeltte sõidu ajal ning kas on ka mingeid soovitusi kuidas väsimust eemale peletada vms!?!
Postitatud: 11. 06. 2005. 01:15
Postitas Olivers
Sõidu ajal ikka tegeletakse ikka sõitmisega ja ainult sõitmisega!ja kui väsimus peale tuleb siis kas puhkad või lõpetad sõidu!
Postitatud: 11. 06. 2005. 01:56
Postitas Kristiano
sõin Kalevi ?okolaadi kommipaki tühjaks..ja jõudu tuli..
Postitatud: 11. 06. 2005. 07:37
Postitas Alvaro
Kutid, kui ikka ei ole öösel muud teha, kui starterit juua ja netis kolada, siis võtke sihtkohtadeks rate, jututoad ja muud mölaaugud.
Postitatud: 11. 06. 2005. 08:12
Postitas KristjanS
Postitatud: 11. 06. 2005. 08:33
Postitas erikr
tegelikult õigesti püstitatud küsimus mille vormistus võib-olla pole parim.
kui ikka trenni neljas-viies tund läheb siis võib igasugu jama või luti nurkapaneku mõtteid pähe tulema hakata. paljalt jalgade ja pumba abil ei sõida kaugele, pea peab õigesti kaasa töötama. kui pea töötab vastu siis pole head nahka loota.
päris täpselt ei saa aru kas küsija mõtleb väsimuse all rutiini või reaalset füüsilist väsimust. viimase vastu aitab vaid puhkus.
ise talun rutiini hästi ja enne annab keha lõpetamise signaali kui pea.
olen aru saanud, et küsija vist sõidab enamasti üksi. pikka trenni on kasvõi kahekesi parem teha kui üksinda, saab juttu ajada ja ka vajadusel teineteist raskel hetkel motiveerida.
Postitatud: 11. 06. 2005. 09:12
Postitas veiko
Üle 2h on üksi juba tõesti nüri sõita. Isegi kui jalg ja pump lubavad tekkib vägisi tahtmine kodupoole keerata, kui mõnda tuttavat teeotsa näed. Sestap olen ise sättinud ikka sellised sõidud kambakateks. Palju lõbusam ja aeg läheb kiiremini.
Postitatud: 11. 06. 2005. 09:42
Postitas kristjan07
erikr kirjutas:pikka trenni on kasvõi kahekesi parem teha kui üksinda, saab juttu ajada ja ka vajadusel teineteist raskel hetkel motiveerida.
õige, üksi muutub treenimine nüriks, alguses on küll norm kui sõitma lähed, aga pärast aju nagu lülitub välja ja siis pole enam see, mitmekesi koos sõites aga on palju parem ja jõuad rohkem vändata ka...
Postitatud: 11. 06. 2005. 11:13
Postitas Loom
Muusikat on täitsa hea kuulata, väike MP3 mängija kaasa ja palju lõbusam on.
Postitatud: 11. 06. 2005. 11:14
Postitas LauriA
Ise 8,5h tunni jooksul (Tallinn - Haapsalu -Tallinn) püüdsin kõik meeldetulnud heade laulude meloodiad läbi ümiseda. Kui taganttuul ka veel oli, siis oli enesetunne super. Ma muidugi olen sellise üksildase hundi/omapäid kõndiva kassi iseloomuga ka s.t MNT üksi sõita ei ole probleem. aga loomulikult kulgeb aeg kahekesi juttu ajades kiiremini.
Postitatud: 11. 06. 2005. 11:19
Postitas erikr
Loom kirjutas:Muusikat on täitsa hea kuulata, väike MP3 mängija kaasa ja palju lõbusam on.
liiklusega teedel on ratturile kõrvad silmadest tähtsamad. ma küll ei tahaks crashida vaid seetõttu, et Highway to Hell on normaalne lugu ja mängib sobiliku volüümiga.
Postitatud: 11. 06. 2005. 11:38
Postitas Loom
erikr kirjutas:Loom kirjutas:Muusikat on täitsa hea kuulata, väike MP3 mängija kaasa ja palju lõbusam on.
liiklusega teedel on ratturile kõrvad silmadest tähtsamad. ma küll ei tahaks crashida vaid seetõttu, et Highway to Hell on normaalne lugu ja mängib sobiliku volüümiga.
Ei pea ju volüümi põhja väänama, normaalse tugevusega kuulates on kõik ümbertoimuv vägagi hästi kuulda. Seda peab ise proovima, ma enne esimest korda ka mõtlesin, et äkki ei kuule autosid vms, aga ei ole mingit probleemi.
Postitatud: 11. 06. 2005. 12:27
Postitas banzai
Loom kirjutas:Muusikat on täitsa hea kuulata, väike MP3 mängija kaasa ja palju lõbusam on.
Ma ei tea kuidas on lood kõrvadega teistel ratturitel, kuid hoides kõrvas ainult ühte klappi, suutsin hooaja alguses korraliku kõrvapõletiku läbi põdeda. Tõenäoliselt olid süüdi küll külm ilm ning vali tuul, kuid peale seda pole muusikat trennis enam julgenud kuulata.
Postitatud: 11. 06. 2005. 12:39
Postitas Kristiano
Olen tähele pannud, et mõnikord peale sõitmist kas üks või mõlemad kõrvad kuulevad mõned päevad kehvemalt. Sellest ka küsimus, kas ratturid peaksid kasutama ka mingeid kergemaid troppe, mis aga üldist kuulmist ei segaks?
Postitatud: 11. 06. 2005. 12:47
Postitas Lauri
Kristiano kirjutas:Olen tähele pannud, et mõnikord peale sõitmist kas üks või mõlemad kõrvad kuulevad mõned päevad kehvemalt. Sellest ka küsimus, kas ratturid peaksid kasutama ka mingeid kergemaid troppe, mis aga üldist kuulmist ei segaks?
Pane müts või rätt pähe, kõrvadel ja peal kohe soojem.
Muidu mina nagu seltskonnast erilist puudust ei tunne sõidu ajal, kui üks sõidan, siis mõtlen oma mõtteid ( hullud teooriad käivad vahepeal peast läbi
) või ümisen mingit laulu.
Postitatud: 11. 06. 2005. 13:42
Postitas Kirsa
Kui juhtun üksi pikemat otsa maanteel sõitma(metsas on niigi alati huvitav), siis ma unistan parematest kohtadest võistlustel ja annan ainult takka. :)
Postitatud: 11. 06. 2005. 14:17
Postitas Green_Day
Peale seda kui peaaegu rekka alla oleks jäänud, pole ühtegi korda ühtki kõrvaklappi kõrva pannud.
Postitatud: 11. 06. 2005. 15:47
Postitas brno
Pikad otsad mntl mööduvat ikka muusika saatel, aga klappe kõrva ei pane, laulan ise! Pole ise tähele pannud kas kõvasti, arvatavast vist pigem hümisen miskit. Tavaliselt kodust minnes jääb alati mingi lugu, mida just kuuldud, kummitama ja siis mida aeg edasi, tulevad igasugused teised lood ka lisaks. Ja sedasi see teekond möödub.
Postitatud: 11. 06. 2005. 17:15
Postitas rosco
Mõtlen elu üle järele, keegi ei sega ja saab rahu.
Postitatud: 11. 06. 2005. 17:38
Postitas tõeline siga
Üks "totakas", enne treeningut raadios kuuldud lauluviis, aitab teinekord terve pika treeningu jooksul ja muude mõtete jaoks ei jäägi aega, sest ta algab ikka uuesti..... ja uuesti.....ja uuesti.....
Postitatud: 11. 06. 2005. 20:12
Postitas InCu
Minagi trenni tehes,ümisen laulujoru ja mõtlen igasuguste asjade peale.. näiteks kooli asjadele.. ja tööle... ja siis mõtlen pidevalt..et tahaks juba uut ratast...ja nii need km-id lähevad ja lõpuks koju jõudes,võtab tüdruk vastu ja siis pessu ning lõpuks mazzas..
Postitatud: 11. 06. 2005. 23:18
Postitas Skatch
Ma vahepeal laulan mingit laulu ( vahepeal kohe päris kõvasti
) mis meelde tuleb või siis räägin juttu mõne võõraga kes ette juhtub jne.
Postitatud: 11. 06. 2005. 23:28
Postitas RudiTurbo
Saab vahest jah Skatchiga mets rõkkama pandud laulust hehe ja hiljem kaob veel hääl ära
Kuid vahel üksigi sõites ümisen omaette vaixelt laulukest ja siis vaatan jälle vahepeal hirmunult taha, ega keegi tuules Minu lauluhäält kuulmas pole
Postitatud: 12. 06. 2005. 07:57
Postitas mina20
Sõites tulevad kõiksugu mõtted pähe. Siis ikks mõtled mida ratta juures muuta oleks vaja ja kust saada raha et rattasse investeerida
Ja siis kujutad juba vaimusilmas ette milline ratas uute juppidega välja võiks näha. Ja kui kiiresti siis veel sõita võiks, siis tulebki selline vaimustus peale, et jalad hakkavad veelgi kiiremini ringi käima
Ja kui Vooremäel sõidan siis huilgan vaimustusest kui mõnest järsust mäest alla tuhisen, tekitab ikka ülima tunde küll nii et pisarad silmist voolavad (tuulest)
Postitatud: 13. 06. 2005. 09:52
Postitas Mati
Ma ütleks nii, et pikad sõidud üksi on pigem vajalikud. Kuda muidu kasvatada lihase kõrval ka vaimset vastupidavust. Võistlustel võib tihti juhtuda, et pead päris pikalt üksi uhama.
Igav pole mul veel hakanud, mõtled elu-olu üle, head ideed tulevad (mis koju jõudes ununevad:)), ümised laulekest jne. Kusjuures mul on kombeks tõsisema tuimuse saabudes ka päris kõvasti (ja kahjuks ka valesti) laulukest lasta, nii, et ärge siis väga imelikult vaadake kui ligi hiilima satute
Üks tõsisem vahend, millega mina pika trenni tuimust vahel peletan on nt lõikude tegemine. See ei pruugi muidugi lahendus olla, kui treeningplaan hetkel seda ette ei näe. Aga lõikudega muutub tegevus intensiivseks ja aeg ning kilometsaaz lendab.
Postitatud: 13. 06. 2005. 10:03
Postitas Arbo
jube hea on jõuvastupidavust treenides raske rauaga vändates ümiseda (amatöörile kohaselt) "Me pappi ei saa, me pappi ei saa...."
Postitatud: 13. 06. 2005. 10:05
Postitas Nero
Just, just! Ja kuii papp otsas siis väntamise taktis 'kui kuskil miskit toimub eestlased, kui miskit ei toimu...' jne.
Postitatud: 13. 06. 2005. 10:06
Postitas Ermo
.
Postitatud: 13. 06. 2005. 12:18
Postitas harles
Lauba sõitsime oddo-ga Jüri-TRT 175 km, aeg ca 6:50 + ca 45 min pause lisaks. Kuna oli 100% ajast mitte just kõige nõrgem (kui mitte öelda, et tugev) vastutuul, siis sai aega sisustatud tuule kirumise, vedaja ergutamise (et miks nii aeglaselt), kohanimede ja maakondade vastavusseviimise ning loomulikult Vätternrundan 2005 plaanide tegemisega
Ehk siis kahekesi sõites ei ole nagu üldse probleemi. Üksi sõites on hea ntx. tööasjade peale mõelda ja lähituleviku treeningplaani koostada. ET pikad otsad liiga pikad ei oelks olen nad kõik juppideks jaganud, siis jälle hea meel kui mõni jupp sõidetud saab. Ja nürid jupid vaja suurema intensiivsusega võtta.
Kuku saated
Postitatud: 13. 06. 2005. 12:39
Postitas erkik
Madala pulsi treeningul kuulan MP3 mängijaga (telefoniga) kuku raadio jutusaateid (Keskpäevatund jne..). Üldiselt olen märganud, et mingid jutusaated aitavad aega lihtsamini sisustada. Hea muusika paneb aga jalad kiiremini käima.
Postitatud: 13. 06. 2005. 12:42
Postitas Kristiano
trenni tuleks teha pühendumisega...ja hambad ristis, kui eesmärgid suured.
Postitatud: 13. 06. 2005. 12:56
Postitas paabu
kui on häda käes (häda käes)
vänta kõigest väest (kõigest väest)
nagu eelkõnelejad on öelnud, aitab kilomeetreid neelata lauluviisi ümisemine.. (näiteks Kraftwerk ja Tour de France - kerid ja kerid ja kujutad ette, kuidas Jass või Lance kusagil prantsusmaal temposõitu sõidavad.. neil on ka raske.)
kui veel nii nüriks pole läinud (või on nõrgem vastutuul), loen-arvutan näiteks rpm-e (15 sek jooksul loed vändapöörded kokku ja korrutad neljaga).. ja püüad seda arvu 90 ligi hoida (22-23 pööret)..
siis arvutad tempot - 2 minutiga kilomeeter => koju jõuan siis ja siis..
vaatad vastutulevaid rattureid ja mõtled, kas sai ikka õigetpidi ring seekord valitud (õigetpidi=algul vastutuult)
kui on võimalus kambaga sõitma minna, siis saab kilomeetreid koguda ka 20-50m kamba taga sõites - tuulevarju enam pole, aga kõik mõtted on seotud distantsi hoidmisega.. ja kui kamp eest ära sõidab, tuleb kraftwerk appi võtta ja kambale järgi sõita.
Postitatud: 13. 06. 2005. 13:09
Postitas AndreK
Kuna minu töö iseloom on selline et 24 h peab telefon käepärast olema, siis pikkadel mnt trennidel mängib kõrvades raadio mania sekka närvilised kõned klientidelt
Postitatud: 13. 06. 2005. 18:20
Postitas Olivers
See muusika kuulamine rattasõiduajal on tglt ikka parajalt ohtlik!Metsas ple nii väga hull aga mnt peale mina küll muusikaga ei roniks!Metsas jällegi on muusikatagai huvitav!
Postitatud: 20. 06. 2005. 23:31
Postitas classic only
See kyll l2heb teemast nati k6rvale, kas keegi ple moelnud kuhugi paigutada rattale v2ksemad/kergemad k6larid. Siis kuuleb muusikat kui nati k6vemax keerata ja samuti ka autosi.
Postitatud: 21. 06. 2005. 07:18
Postitas KristjanS
classic only kirjutas:See kyll l2heb teemast nati k6rvale, kas keegi ple moelnud kuhugi paigutada rattale v2ksemad/kergemad k6larid. Siis kuuleb muusikat kui nati k6vemax keerata ja samuti ka autosi.
aga äkitse väike televiisor kuskile lenksupeale,ja DVD player et jumala pärast igav ei hakkaks.Vbla ka pisike puhvet sadula alla-ei teeks paha!!!
Postitatud: 21. 06. 2005. 09:54
Postitas superior
classic only kirjutas:See kyll l2heb teemast nati k6rvale, kas keegi ple moelnud kuhugi paigutada rattale v2ksemad/kergemad k6larid. Siis kuuleb muusikat kui nati k6vemax keerata ja samuti ka autosi.
ma olen näinud isegi selliseid rattaid
need kodu ja aed raadiod, mis kunagi tasuta jagati tellijatele, nendest saaks kõlarid võtta ja ehitada lenksu külge.. kasvõi isoleerpaelaga
Postitatud: 21. 06. 2005. 10:23
Postitas Olivers
Olen neid ka ise näinud,aga aru ma ei saa miks oleks see vajalik et rattal on kõlarid ja muu mittevajalik kola peal!
Postitatud: 21. 06. 2005. 13:52
Postitas vigurivänt
Olen rääkinud mobiiliga ja mäest laskunud.Enam mäest ei lasku
Pigem ei räägi mobiiliga rattasõidu ajal
Postitatud: 21. 06. 2005. 14:16
Postitas Pierre
Teemast kirjutati. Polnud väga igavgi lugeda. Positiivne.
Aga alati on siin mehi kes vähegi kehvemini sõnastatud küsimuse peale kohe tõmblema hakkavad. "Kristiano", "Alvaro" ja "Veloman32". Täielik shame.....
Postitatud: 21. 06. 2005. 14:59
Postitas paabu
aga äkitse väike televiisor kuskile lenksupeale,ja DVD player et jumala pärast igav ei hakkaks.Vbla ka pisike puhvet sadula alla-ei teeks paha!!!
väike dvd on jama..
ohutum on ikka veoauto kastis pukil sõita.. Sõber keerab rooli ja jälgib liiklust, aga sina väntad kastis ja naudid plasmateleka selget pilti 5.1 dolby surroundiga
Postitatud: 21. 06. 2005. 16:48
Postitas superior
mõtlen, kui üksinda sõidan.
teisel juhul räägin juttu.
Postitatud: 21. 06. 2005. 17:33
Postitas tsainik
tegelt hea teema ju
ise olen täheldanud end väsimuse tekkides mingeid tööasju juurdlemas ja probleeme kirumas.
võistlustel aga, hakkab vaatamata korralikule musikaalsele harid(t)usele kummitama mingi eriti tobe ja nõme, a-la baccara, nexus, viisijupp
vot aru ei saa, kust nad pähe jõuavad... muidu neist lahti ei saa kui peab jälle sajaga vajutama- siis jälle kord ja rahu kõrvade vahel
Postitatud: 21. 06. 2005. 18:45
Postitas KristjanS
Pierre kirjutas:Teemast kirjutati. Polnud väga igavgi lugeda. Positiivne.
Aga alati on siin mehi kes vähegi kehvemini sõnastatud küsimuse peale kohe tõmblema hakkavad. "Kristiano", "Alvaro" ja "Veloman32". Täielik shame.....
<OT> See on vaid must huumor ja väike kriitika ja teadupärast on kriitika parim edasiviiv jõud.Nii et, rahu...</OT>
Postitatud: 21. 06. 2005. 19:16
Postitas matukas
Green_Day kirjutas:Peale seda kui peaaegu rekka alla oleks jäänud, pole ühtegi korda ühtki kõrvaklappi kõrva pannud.
Tervitan kõrvaklappideta ratturite armeed
Kakumäe ringil on ikke paras tegu, kui lõdva tempoga saab jalgrattateel klappinimestega teed ristatud. Mõni on ikke üsna ehmatanud. MNT veereb ju sosinal. Selle kõrvale autoteele ka ei tiku ennem, kui kiirused üle 30 alles.
Aga MTB-ga linna peal sõites mõtlen pidevalt uusi trasse välja ja polegi rutiini. Ehk siis sõidan tuju ajel. Võin ka poole vändapöörde pealt ümber mõelda ja näiteks tugipunkti tagasi suunduda.
Kui ikka lõõgastumist otsida, siis pole minul, kui Tallinnlasel paremat kohta soovitada, kui Põhja-Kõrvemaa rajad. Ja mitte ainult siis tuntud Kõrve/Tallinna sõidu rajad. Tõmmake ikka perimeeter laiemaks. Peatuge mõnes huvitavas kohas ja kuulake - vaikust. Täielik looduse vaikus, kus pole linnu vidistamist ega tuule liikumist kuulda, on ikka päris vapustav. Seda juhtub küll harva aga nautige täiega.
Läks vist natuke teema käest
Postitatud: 21. 06. 2005. 19:21
Postitas superior
matukas kirjutas:Kui ikka lõõgastumist otsida, siis pole minul, kui Tallinnlasel paremat kohta soovitada, kui Põhja-Kõrvemaa rajad. Ja mitte ainult siis tuntud Kõrve/Tallinna sõidu rajad. Tõmmake ikka perimeeter laiemaks. Peatuge mõnes huvitavas kohas ja kuulake - vaikust. Täielik looduse vaikus, kus pole linnu vidistamist ega tuule liikumist kuulda, on ikka päris vapustav. Seda juhtub küll harva aga nautige täiega.
Läks vist natuke teema käest
see täielik vaikus ajab mul kõrvad lukku :S miks?
Postitatud: 30. 06. 2005. 20:00
Postitas maasikaz
Ma vahel hakkan laulma omaette, aga seda siis kui ma üksi sõidan.
Vahel hakkan mõtlema igasugu asjadest ja unistama ja naudin ümbrust - vahin ringi.
Postitatud: 30. 06. 2005. 21:22
Postitas Kristiano
Pierre kirjutas:"Kristiano", "Alvaro" ja "Veloman32". Täielik shame.....
Upsi, mis ma jälle ütlesin??
. Memoriaal: kunagi oli wushu trennis üks hiina treener Chang, kes näitas mulle teatud harjutuse juures, kuidas tuleb pingutada
mitte nalja teha, kusjuures ma endaarvates ka julmalt pingutasin, kuid auväärt vanameister arvas, et ma tulin niisama trenni aega viitma
M: Focusing gives more energy. Samas kui minna puhke pühapäeavasõidule, siis kuluks- picnik on the board- ära küll. "IMHO" ja see oli lihtsalt täienduseks antud teemasse, ja vabandused Pierre-le.
Postitatud: 30. 06. 2005. 23:18
Postitas tanelq
Väga sirge tee oli ja liiklust polnud (pole vabandus
)
http://www.zone.ee/tanelq/050518_202805.jpg[/url]