30.7 rongiga Otepää RM-le
Postitatud: 24. 07. 2005. 19:26
Kuna oleme Ahto ja Priiduga huvitatud 30. juulil Tallinnast Otepää rattamaratonile ja sealt tagasi sõitmisest rongiga grupipileti alusel, siis kutsun grupipileti ostmiseks moodustama kuue- kuni üheteistliikmelist rühma nende vahel, kes kavatsevad sõita rongiga Paluperra, et siis sõita sealt ratastel mööda tugimaanteed 15 kilomeetri kaugusele Otepää suusastaadionile. Rühma moodustaks rattaga ja/või rattata täispiletit osta kavatsevate sõitjatega rongi peal (nt eesmises vagunis), kas Tallinnas, Paluperas või/ja kusagil vahepeal, kui näiteks Tallinn--Palupera suunal saab esimese grupipileti osta Tallinnast Tartu ja teise Tartust Paluperra sõitmiseks.
Tallinnas ostaks, kui sellega ollakse päri, sarnaselt eelmise korraga (vt teemat 10.7 rongiga Elva ja koju) rühmapääsme pärast Ülemiste rongipeatust, kust võib tulla peale jalgrattur(eid). Grupipääsme ostmisel kuluks kuueliikmelise grupi igal liikmel sõiduks Tallinnast Paluperra 82.5 krooni ja rattaveo eest tasuda ei tuleks. Nii et kui sõitjaks on jalgrattaga õpilaskaardiga sõitja, tudengikaardiga sõitja, ITIC-kaardiga sõitja või EV pensionitunnistusega vanaduspensionär, kellel on sõidupääsme ostul õigus 30%-ks allahindluseks ja peab tasuma rattaveo eest umbes 20% täispileti hinnast, on tal (võib-olla) odavam sõita grupipiletiga.
Tallinnast, Balti jaamast, asub Edelaraudtee Tallinn--Tartu--Valga rong nr 210 teele kell 6.23, Ülemiste rongipeatusest kell 6.33 ja Paluperra jõuab kell 10.29. Paluperast tagasi Tallinna sõidame kell 17.08 väljuva Valga--Tartu--Tallinn rongiga nr 213, mis jõuab lõpp-punkti kell 21.04.
Harilikult on rongi nii esimeses kui viimases vagunis vist seitse kohta rataste paigutamiseks seinaküljesolevatele hoidikutele. Vajadusel saab rattad paigutada laiemate pinkide vahelisse käiku akna alla. Edelaraudtee rongi esimeses ja viimases vagunis on erinevalt 1990ndate aastate algusest üsna korralik WC, mis on varustatud tualettpaberiga ja kus saab pesta sooja veega käsi kraanikausis. Kraanikausi kohal on peegel. Lisaplussideks on rongisõidul keskkonnasäästlikkus, ruumikus, head väljavaated akendest, vähene müra ja piisava ruumi korral võimalus teha laial pingil uinakut. Aeg, mis on kulunud rongiga sõitmiseks ühest kohast teise, on mul möödunud kaasratturitega juttu puhudes üllatavalt kiiresti ja meeldivalt.
Tallinnas ostaks, kui sellega ollakse päri, sarnaselt eelmise korraga (vt teemat 10.7 rongiga Elva ja koju) rühmapääsme pärast Ülemiste rongipeatust, kust võib tulla peale jalgrattur(eid). Grupipääsme ostmisel kuluks kuueliikmelise grupi igal liikmel sõiduks Tallinnast Paluperra 82.5 krooni ja rattaveo eest tasuda ei tuleks. Nii et kui sõitjaks on jalgrattaga õpilaskaardiga sõitja, tudengikaardiga sõitja, ITIC-kaardiga sõitja või EV pensionitunnistusega vanaduspensionär, kellel on sõidupääsme ostul õigus 30%-ks allahindluseks ja peab tasuma rattaveo eest umbes 20% täispileti hinnast, on tal (võib-olla) odavam sõita grupipiletiga.
Tallinnast, Balti jaamast, asub Edelaraudtee Tallinn--Tartu--Valga rong nr 210 teele kell 6.23, Ülemiste rongipeatusest kell 6.33 ja Paluperra jõuab kell 10.29. Paluperast tagasi Tallinna sõidame kell 17.08 väljuva Valga--Tartu--Tallinn rongiga nr 213, mis jõuab lõpp-punkti kell 21.04.
Harilikult on rongi nii esimeses kui viimases vagunis vist seitse kohta rataste paigutamiseks seinaküljesolevatele hoidikutele. Vajadusel saab rattad paigutada laiemate pinkide vahelisse käiku akna alla. Edelaraudtee rongi esimeses ja viimases vagunis on erinevalt 1990ndate aastate algusest üsna korralik WC, mis on varustatud tualettpaberiga ja kus saab pesta sooja veega käsi kraanikausis. Kraanikausi kohal on peegel. Lisaplussideks on rongisõidul keskkonnasäästlikkus, ruumikus, head väljavaated akendest, vähene müra ja piisava ruumi korral võimalus teha laial pingil uinakut. Aeg, mis on kulunud rongiga sõitmiseks ühest kohast teise, on mul möödunud kaasratturitega juttu puhudes üllatavalt kiiresti ja meeldivalt.