14.8 rongiga Rakke RM-le
Postitatud: 09. 08. 2005. 16:52
Kuna olen huvitatud pühapäeval, 14. augustil Tallinnast Rakke rattamaratonile ja võib-olla sealt tagasi sõitmisest rongiga grupipileti alusel, siis kutsun grupipileti ostmiseks moodustama kuue- kuni üheteistliikmelist rühma nende vahel, kes kavatsevad sõita rongiga Rakke rattamaratonile. Rühma moodustaks rattaga ja/või rattata täispiletit osta plaanivate sõitjatega rongi peal (nt eesmises vagunis), kas Tallinnas ja/või Rakkes.
Tallinnas ostaks, kui sellega ollakse päri, sarnaselt eelmise korraga (vt teemat 30.7 rongiga Otepää RM-le) rühmapääsme pärast Ülemiste rongipeatust, kust võib tulla peale jalgrattur(eid). Grupipääsme ostmisel kuluks kuueliikmelise grupi igal liikmel sõiduks Tallinnast Rakke 41.7 krooni ja rattaveo eest tasuda ei tuleks. Nii et kui sõitjaks on jalgrattaga õpilaskaardiga sõitja, tudengikaardiga sõitja, ITIC-kaardiga sõitja või EV pensionitunnistusega vanaduspensionär, kellel on sõidupääsme ostul õigus 30-protsendiliseks allahindluseks ja peab tasuma rattaveo eest umbes 20% täispileti hinnast, on tal (võib-olla) odavam sõita grupipiletiga.
Tallinnast, Balti jaamast, asub Edelaraudtee Tallinn--Tartu--Valga rong nr 210 teele kell 6.23, Ülemiste rongipeatusest kell 6.33 ja Rakke jõuab kell 8.21. Rakkest tagasi Tallinna saab kell 19.21 väljuva Valga--Tartu--Tallinn rongiga nr 213, mis jõuab lõpp-punkti kell 21.04. Kui ma pärast maratoni autasustamist sõidan rattal Rakkest 31 kilomeetri kaugusel olevasse sugulaste tallu Esna küla lähedale (Kareda valda, Järvamaale), siis ma ei sõida Rakkest rongiga Tallinna. Sellisel juhul pedaalin normaalse ilma korral esmaspäeval, 15. augustil, kell 9 Esnast Tallinna.
Harilikult on rongi nii esimeses kui viimases vagunis kuus kohta rataste paigutamiseks seinaküljesolevatele hoidikutele (vt pilti ,,Rattad vaguniseina hoidikuil"). Vajadusel saab rattad paigutada laiemate pinkide vahelisse käiku akna alla. Edelaraudtee rongi esimeses ja viimases vagunis on erinevalt 1990ndate aastate algusest üsna korralik WC, mis on varustatud tualettpaberiga ja kus saab pesta sooja veega käsi kraanikausis. Lisaplussideks on rongisõidul keskkonnasäästlikkus, ruumikus, head väljavaated akendest, vähene müra ja piisava ruumi korral võimalus teha laial pingil uinakut. Aeg, mis on kulunud rongiga sõitmiseks ühest kohast teise, on mul möödunud kaasratturitega juttu puhudes üllatavalt kiiresti ja meeldivalt (vt teisigi Mart Kaineli pilte ,,Otepää RM-i järel vagunis" ja ,,Enne pesemist vagunis").
Tallinnas ostaks, kui sellega ollakse päri, sarnaselt eelmise korraga (vt teemat 30.7 rongiga Otepää RM-le) rühmapääsme pärast Ülemiste rongipeatust, kust võib tulla peale jalgrattur(eid). Grupipääsme ostmisel kuluks kuueliikmelise grupi igal liikmel sõiduks Tallinnast Rakke 41.7 krooni ja rattaveo eest tasuda ei tuleks. Nii et kui sõitjaks on jalgrattaga õpilaskaardiga sõitja, tudengikaardiga sõitja, ITIC-kaardiga sõitja või EV pensionitunnistusega vanaduspensionär, kellel on sõidupääsme ostul õigus 30-protsendiliseks allahindluseks ja peab tasuma rattaveo eest umbes 20% täispileti hinnast, on tal (võib-olla) odavam sõita grupipiletiga.
Tallinnast, Balti jaamast, asub Edelaraudtee Tallinn--Tartu--Valga rong nr 210 teele kell 6.23, Ülemiste rongipeatusest kell 6.33 ja Rakke jõuab kell 8.21. Rakkest tagasi Tallinna saab kell 19.21 väljuva Valga--Tartu--Tallinn rongiga nr 213, mis jõuab lõpp-punkti kell 21.04. Kui ma pärast maratoni autasustamist sõidan rattal Rakkest 31 kilomeetri kaugusel olevasse sugulaste tallu Esna küla lähedale (Kareda valda, Järvamaale), siis ma ei sõida Rakkest rongiga Tallinna. Sellisel juhul pedaalin normaalse ilma korral esmaspäeval, 15. augustil, kell 9 Esnast Tallinna.
Harilikult on rongi nii esimeses kui viimases vagunis kuus kohta rataste paigutamiseks seinaküljesolevatele hoidikutele (vt pilti ,,Rattad vaguniseina hoidikuil"). Vajadusel saab rattad paigutada laiemate pinkide vahelisse käiku akna alla. Edelaraudtee rongi esimeses ja viimases vagunis on erinevalt 1990ndate aastate algusest üsna korralik WC, mis on varustatud tualettpaberiga ja kus saab pesta sooja veega käsi kraanikausis. Lisaplussideks on rongisõidul keskkonnasäästlikkus, ruumikus, head väljavaated akendest, vähene müra ja piisava ruumi korral võimalus teha laial pingil uinakut. Aeg, mis on kulunud rongiga sõitmiseks ühest kohast teise, on mul möödunud kaasratturitega juttu puhudes üllatavalt kiiresti ja meeldivalt (vt teisigi Mart Kaineli pilte ,,Otepää RM-i järel vagunis" ja ,,Enne pesemist vagunis").