1. leht 1-st
Löökaugud/äärekivid
Postitatud: 28. 04. 2021. 14:37
Postitas marek_k
Ei suutnudki kohe leida otsinguga, et kas on äkki räägitud sel teemal, seega kui on, võite juhenda.
Tänane olukord siis tõstatas huvitava küsimuse. Sõitsin mööda kergliiklusteed kus on praktiliselt iga 200m tagant äärekividega(madalad aga teravate äärtega) ristumised kust autod tulevad. Ühest sellisesest sõitsin nii õnnetult üle et suutsin mõlemad siserehvid ära lõhkuda. Rehvivahetus ei ole suur summa, aga kui ma näiteks jooksud ribadeks sõidan seal (või üldse löökaugus), siis kas sarnaselt auto kahjudele on võimalik see kaotus kuidagi tagasi saada või öeldakse lihtsalt et sõida aeglasemalt ja ettevaatlikumalt?
Re: Löökaugud/äärekivid
Postitatud: 28. 04. 2021. 14:50
Postitas Mati
marek_k kirjutas: ↑28. 04. 2021. 14:37
... kui ma näiteks jooksud ribadeks sõidan seal (või üldse löökaugus), siis kas sarnaselt auto kahjudele on võimalik see kaotus kuidagi tagasi saada ... ?
ei
marek_k kirjutas: ↑28. 04. 2021. 14:37
... või öeldakse lihtsalt et sõida aeglasemalt ja ettevaatlikumalt?
jah
Re: Löökaugud/äärekivid
Postitatud: 28. 04. 2021. 15:17
Postitas KaupoR
Äärekivi on tee loomulik osa. Isegi kui see on pandud halvasti, ei vabasta see kuidagi sind vastutusest kui sa selle otsa sõidad. See oleks sama kui sa sõidad vastu bussiootepaviljoni ja nõuad kahjutasu.
Löökaugud on aga juba selline nii ja naa. Ideaalses maailmas võiks hoolas teekasutaja (kui sa nt ei tee veri silmis lõigutrenni kehval teel), kes varustuse löökauku lõhub, saada hüvitist, aga me ei ela ideaalses maailmas.
Re: Löökaugud/äärekivid
Postitatud: 28. 04. 2021. 15:36
Postitas erikr
marek_k kirjutas: ↑28. 04. 2021. 14:37
Ei suutnudki kohe leida otsinguga, et kas on äkki räägitud sel teemal, seega kui on, võite juhenda.
Tänane olukord siis tõstatas huvitava küsimuse. Sõitsin mööda kergliiklusteed kus on praktiliselt iga 200m tagant äärekividega(madalad aga teravate äärtega) ristumised kust autod tulevad. Ühest sellisesest sõitsin nii õnnetult üle et suutsin mõlemad siserehvid ära lõhkuda.
Sellevõrra on ajaloo jooksul erinevates teemades käsitletud, et kummis peab olema piisav rõhk ja taoliste elementide puhul tuleb tagumik sadulast lahti võtta ja oskuste piires end kergemaks teha. Kummile takistusega kokkupuutepunktis mõjuv jõu resultantvektor on kiiruse, takistuse kõrguse ja jooksu raadiuse ja liikuva süsteemi kogumassi funktsioon. Jah, on veel asjaolusid, aga kummi lõhkumiseks on neist nimetatutest juba rohkem kui küll. Ainuke mis sellele jõule vastu töötab on kummis oleva õhu rõhk.
Re: Löökaugud/äärekivid
Postitatud: 28. 04. 2021. 16:36
Postitas marek_k
Selge, eks ma umbes selliseid vastuseid ootasingi. Tuli lihtsalt kuidagi väga ootamatult ja ei tundunud eemalt üldse nii terav/kõrge.
Re: Löökaugud/äärekivid
Postitatud: 28. 04. 2021. 21:02
Postitas Jats36
Huvitav teema... Ma just täna hommikul tööle sõtes mõtlesin et müts maha teede ehitajate ees-niipalju kohti kus tehnikat(bunny hop jm.) harjutada!
Re: Löökaugud/äärekivid
Postitatud: 13. 05. 2021. 09:01
Postitas Mpower
Nõus, et rehvirõhk peab olema õige ja sõita peab oskama aga teede ehituses on vaja uutmoodi mõtlemist. Ma siiski ei saa aru, milleks kergliiklustee ja sõidutee risumiskohta endiselt topitakse äärekive. Suurem osa kivist on maa sees, seega mõtetu kulu. Ilmselt on harjutud teid sel moel ehitama ja detailidele projektis ei pöörata tähelepanu.
Re: Löökaugud/äärekivid
Postitatud: 13. 05. 2021. 11:30
Postitas Prommar
Madal äärekivi on valge kepiga käijatele, et nad aru saaksid, kus sõidutee algab. Seda on hakatud asendama nupukividega.
Re: Löökaugud/äärekivid
Postitatud: 13. 05. 2021. 13:54
Postitas taavi89
Üks sarnane juhtum ammusel ajal läbi elatud ja lahenes positiivselt - oli märgistamata auk keset tänavat (mingid kanalisatsioonitööd) - tagumine velg sai läbi sõites kannatada. Kutsusin politsei kes fikseeris olukorra, kirjutasin linnavalitsusele ning nad maksid pöia vahetuse kinni.