Kuidas ketti maha võtta???
Kuidas ketti maha võtta???
Ma noor ja loll tahaks teada kuidas ketti maha votta? Peaks olema mingi eriline lüli kuskil vahel?
pff
Re: Kuidas ketti maha võtta???
SRAM-i ketid käivadPowerlinkiga (palja käega kett lahti, tööriistu pole vaja), shimano omade jaoks vajad ketivõtit ja vahetusneete (uue ketiga vist paar tükki kaasas). kuigi jah, suure tõenäosusega pead ka uue SRAMi keti tiba lühemaks tegema paari lüli võrra ketivõtme abil enne kui rajale tuiskad . ketivõtme näidefwdfreak kirjutas:Ma noor ja loll tahaks teada kuidas ketti maha votta? Peaks olema mingi eriline lüli kuskil vahel?
SRAM lüli saad sellele ka vahele panna. Aga enivei, üks korralik multitool on alati abiks:fwdfreak kirjutas:mulle läheb kmc kett peale
album_page.php?pic_id=36
Urmas
Eelmine aasta oli hawaiis letihinnaga 290eek. Rohkem pole seal näinud. V+ müüb ka ritchey jubinaid ja seal oli kunaga saada minu võtmest veits advancem mudel (cpr 15 vist). Hind oli ka juba ligi 500 vist.Amatöör kirjutas:Kust sa selle ostsid, palju maksis? Mul ka plaanis midagi sellist soetada.
Urmas
Vaata ka Authori nime kandvaid jubunaid. Mälu järgi hind normis. Müüb Velospets ja esinduskauplus Mõigus. pilti näeb vist ka http://www.author.ee
Ostsin täna V+-ist Merida ketivõtme ja nii kui pakendist välja võtsin kadus vaibale väike kuul ning surumiseks kasutatav tift. Õnneks leidsin nad üles ja isegi vana kett õnnestus kokku panna, aga ikkagi. Kas see on normaalne, et nii väikesed tükid on lahtised? V+-is ma spetsiaalselt ütlesin, et ma tahan teda pluusi taskus kaasas kanda ..... ma ei usu, et 2.5mm läbimõõduga kuul ja sama jäme 1 cm pulk mul ära ei kao. Kindlasti kaovad!!! Krt. ma ei öelnud ka et ma amatöör olen, aga ikkagi tõmmati kott pähe.
Kas V+ oma tooteid tagasi ka võtab? Laske tulla V+ mehed.
Kas V+ oma tooteid tagasi ka võtab? Laske tulla V+ mehed.
mine pane neile see letile tagasi ja ütle, et sa ei ostnud konstruktori vaid ketivõtme. asja idee on selles, et tihvt peab toetuma kuulile ja suutma vajadusel suure teljesuunalise jõu all pöörelda kuid korpuses olev pesa peab olema niipalju kokku valtsitud, et jubinad koos püsivad.Amatöör kirjutas:Ostsin täna V+-ist Merida ketivõtme ja nii kui pakendist välja võtsin kadus vaibale väike kuul ning surumiseks kasutatav tift. Õnneks leidsin nad üles ja isegi vana kett õnnestus kokku panna, aga ikkagi. Kas see on normaalne, et nii väikesed tükid on lahtised? V+-is ma spetsiaalselt ütlesin, et ma tahan teda pluusi taskus kaasas kanda ..... ma ei usu, et 2.5mm läbimõõduga kuul ja sama jäme 1 cm pulk mul ära ei kao. Kindlasti kaovad!!! Krt. ma ei öelnud ka et ma amatöör olen, aga ikkagi tõmmati kott pähe.
Kas V+ oma tooteid tagasi ka võtab? Laske tulla V+ mehed.
Mõned küsimused teema kohta. Kas tänapäva kettidel noid tihvte või vahetusneete korduvkasutada ei saa? Kas neid on ka eraldi müügil? Ja kas Shimano HG ketile ka saaks ketiluku panna või ei sobi eri firmade pulgad omavahel?SRAM-i ketid käivad Powerlinkiga (palja käega kett lahti, tööriistu pole vaja), shimano omade jaoks vajad ketivõtit ja vahetusneete (uue ketiga vist paar tükki kaasas).
Oddo
....."Mõned küsimused teema kohta. Kas tänapäva kettidel noid tihvte või vahetusneete korduvkasutada ei saa? Kas neid on ka eraldi müügil? Ja kas Shimano HG ketile ka saaks ketiluku panna või ei sobi eri firmade pulgad omavahel?....."
Minumeelest ei peaks küll tifti vahetama, paned keti kokku ja haamriga kergelt pihta et äär laiemaks läheks, kuid seda peab ettevaatlikult tegema et tifti liiga laiaks ei lööks, pärast kinnitamist vaatad et kett korralikult liikuma jääks selle lüli kohapealt, kui on natuke jäik siis aitab kerge külgsuunas väänamine.
Ise vahetasin enne powerlinkide kasutamist oma ketid niimoodi.
Erik ütles et saab pärast palja käega ketti lahti võtta, kuid minul see päris ei õnnestunud, peab ikka natuke jõudu kasutama ja millegiga koksima et lahti tuleks.Aga märgatavalt lihtsam ikkagi sest kokkupanemine on väga lihte.
Minumeelest ei peaks küll tifti vahetama, paned keti kokku ja haamriga kergelt pihta et äär laiemaks läheks, kuid seda peab ettevaatlikult tegema et tifti liiga laiaks ei lööks, pärast kinnitamist vaatad et kett korralikult liikuma jääks selle lüli kohapealt, kui on natuke jäik siis aitab kerge külgsuunas väänamine.
Ise vahetasin enne powerlinkide kasutamist oma ketid niimoodi.
Erik ütles et saab pärast palja käega ketti lahti võtta, kuid minul see päris ei õnnestunud, peab ikka natuke jõudu kasutama ja millegiga koksima et lahti tuleks.Aga märgatavalt lihtsam ikkagi sest kokkupanemine on väga lihte.
Powerlink tuleb lõdvalt käega lahti. Vajuta linki keskelt näppudega kokku ja samas lükka otsi teine-teise poole ja ohhoo klõpsti lahti. Soovitan enne kuiva trenni teha lihtsalt lingiga (st ära keti külge topi).Rom kirjutas:Erik ütles et saab pärast palja käega ketti lahti võtta, kuid minul see päris ei õnnestunud, peab ikka natuke jõudu kasutama ja millegiga koksima et lahti tuleks.
uus lüli kulunud kassetil annab kindlasti kehva tulemuse. kui on plaan kette ringidena vahetada, ntx 500 km järel siis oleks otstarbekas igal ketil oma lukku kasutada.Rom kirjutas:Panin Shimanole Srami powerlinki ja töötab küll.
Kuid selline küsimus....kui kaua seda lüli kasutada saab, kas pärast 500km saab seda tõsta uuele ketile või ei sobi need enam kokku
ära sa lukule vasarat küll näita, ikka palja käega, vajab nõksu kättesaamist
Mati andis juba ülalpool instruktsiooni. Pigistad Powerlinki plaate tihvtide kohalt kokku ja siis lükkad (libistad) neid omavahel kokkupoole.Rom kirjutas:Peangi mõne km pärast uue keti panema............Erik võibolla paari sõnaga..... mismoodi sa palja käega seda teed? kas väänad enne või midagi?
originaalõpetus
siin veel üks powerliki õpetus
http://www.execulink.com/~dtierney/wmc/ ... PowerLinkT
http://www.execulink.com/~dtierney/wmc/ ... PowerLinkT
no ja saingi powerlingi ilma suurema vaevata lahti...........
Kõigepealt võtsin korraliku telliskivi ja selle kõrvale 3 kilose vasara,
igaks juhuks panin käeulatusse ka rauasae.........siis võtsin keti näppude vahele ja pressisin natuke sõrmedega ning lahti ta oligi......arvan et abiks olid siin vasar ja rauasaag mis keti psüühikale niivõrd hästi mõjusid....
aga võibolla ka asjatundlikud nõuandjad ,kes teab
Kõigepealt võtsin korraliku telliskivi ja selle kõrvale 3 kilose vasara,
igaks juhuks panin käeulatusse ka rauasae.........siis võtsin keti näppude vahele ja pressisin natuke sõrmedega ning lahti ta oligi......arvan et abiks olid siin vasar ja rauasaag mis keti psüühikale niivõrd hästi mõjusid....
aga võibolla ka asjatundlikud nõuandjad ,kes teab
ega seda ,,jublakat saagi tagasi.nüüd on kett lihtsalt lühem
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
krt, ma seda ei teadnudki et vana ei tohi tagasi panna. mina olen alati pannud kui olen ta juhuslikult välja keeranud ja lahti pole kunagi tulnud. ju siis on hästi läinud.mart kirjutas:Kui sul on shimano kett, siis PEAD asemele panema spetsiaal musta needi. Vana neeti tagasi panna ei lubata. Lippa poodiCorrosion kirjutas: lülisi koos hoidnud jublakas on lahti tulnud, siis kuidas seda sinna sisse tagasi saada. .
Tegin copy-paste:tarmo kirjutas:krt, ma seda ei teadnudki et vana ei tohi tagasi panna. mina olen alati pannud kui olen ta juhuslikult välja keeranud ja lahti pole kunagi tulnud. ju siis on hästi läinud.mart kirjutas:Kui sul on shimano kett, siis PEAD asemele panema spetsiaal musta needi. Vana neeti tagasi panna ei lubata. Lippa poodiCorrosion kirjutas: lülisi koos hoidnud jublakas on lahti tulnud, siis kuidas seda sinna sisse tagasi saada. .
Shimano® chains use a special replacement rivet when the chain is installed new or when one is removed and re-installed. This replacement rivet has special flaring that is guided in by a long tapered pilot. The pilot is then broken off before riding. Only Shimano® brand chains should use the Shimano® replacement rivet. The 7 and 8 speed chains use a black rivet. The narrower 9 speed chain uses a silver rivet.
Kui osta shimano originaalkett originaalpakendis siis on ka must pin kaasas. Kui on karbitoode (retail) siis oli vist isegi kaks pini kaasas. OEM toote puhul olen märgand vaid ühte pini kaasas. Must pin oli nii HG-73 kui HG-93 ketil.mart kirjutas:Ära seda black or silver juttu väga tõsiselt võta. Shimano kompaktiibel vahetusneete teevad teised ka (ntx KMC), ja nemad juhinduvad keti laiusest, mitte shimi värvi soovist.Corrosion kirjutas:Minu HG 73-el on kyll black rivet..
Ise olen ka üpris palju Shimano, SRAM'i ja KMZ kette läbi sõitnud ning pole kunagi neid spetsiaalseid neete kasutanud, alati on saanud väga edukalt tavaliste neetidega hakkama. See tähendab siiani.tarmo kirjutas:krt, ma seda ei teadnudki et vana ei tohi tagasi panna. mina olen alati pannud kui olen ta juhuslikult välja keeranud ja lahti pole kunagi tulnud. ju siis on hästi läinud.
Viimase LX'i keti astusin u. 20 km jooksul 2 korda puruks (kusjuures varem pole ühtegi ketti läinud ) ja andsin ka vennasele testida. Temal läks see esimesel tõusul. Närv oli nii must, et ostsin kohe SRAM'i.
Saan aru, et ei toiminud täpselt tootja instruktsioonide järgi, aga krt ma ei saa aru, kui normaalsed firmad mõtlevad välja lihtsamaid võimalusi kuidas ketti ühendada/lahti võtta, siis Shimano piiderdab mingisuguste lisalülidega. Ma tahaks näha, kui kellegil peaks kett metsas katki minema (ma mõtlen siis igati juhtnööride järgi spets lingiga ühendatud kett), kas tal siis on see väike lisalüli tagataskus, et toimida täpselt Shimano instruktsioonide järgi.
PS! Kes tahab odavalt LX'i ketti osta, siis võtke ühendust, annan oma 150KM sõitnud rõveduse ära.
Porter lifts your ranking.
vahet pole mis poest ostsid, kui sulle asi ei meeldi või 14 päeva jooksul tagasi viia kui ei ole kasutanud. Aga merida mutlitooli ei saa küll heaks hypeida, ketivõti on igaven pask ja needid küljel ei ole ka suuremad asjad..Amatöör kirjutas:Ostsin täna V+-ist Merida ketivõtme ja nii kui pakendist välja võtsin kadus vaibale väike kuul ning surumiseks kasutatav tift. Õnneks leidsin nad üles ja isegi vana kett õnnestus kokku panna, aga ikkagi. Kas see on normaalne, et nii väikesed tükid on lahtised? V+-is ma spetsiaalselt ütlesin, et ma tahan teda pluusi taskus kaasas kanda ..... ma ei usu, et 2.5mm läbimõõduga kuul ja sama jäme 1 cm pulk mul ära ei kao. Kindlasti kaovad!!! Krt. ma ei öelnud ka et ma amatöör olen, aga ikkagi tõmmati kott pähe.
Kas V+ oma tooteid tagasi ka võtab? Laske tulla V+ mehed.
Porter Lifts Your Ranking
Äkki täpsustad. Palju sa kaalud, kuidas (kust) kett katki läks ning millega/kuidas sa ta kokku panid? Kas läks ühest või erinevatest kohtadest katki?kba kirjutas:Viimase LX'i keti astusin u. 20 km jooksul 2 korda puruks (kusjuures varem pole ühtegi ketti läinud ) ja andsin ka vennasele testida. Temal läks see esimesel tõusul. Närv oli nii must, et ostsin kohe SRAM'i.
Kui see kett oli korralikult kokku pandud, siis sinu jõud ajab ka jõutõstjatele hirmu nahka.
Mul oli tavaline ketivõti, mitte MT. Pakendist välja võttes kukkusid tift ja kuul põrandale. St. praak. Vahetasin välja, nüüd toimib, kuigi on äärmiselt pehmest materjalist.Corrosion kirjutas:mis merida mt häda on? Keti saab ilusti lahti mida veel vaja on? Suht odav oli ta ka. Asi ju toimib ja midagi paremat ei oskaks tahtagi.
Olen ise küll võtit igatpidi väänand ja kangutand, katki pole küll läinud.
no ketivõtit olen kasutanud vast 6-7 korda ja kohe esimesel keeramisel läks kõveraks tugi, mis keti lüli paigal hoiab st. need kaks hammast mis seal on olid lihtsalt tagumisest toest liiga kaugel ja paindusid väljapoole viltu. Seoses sellega on edasised keti kokku lahti keeramised väga närvilised olnud, sest kett keerab ennast ülespoole viltu ja raske on tihvti otse suruda.Corrosion kirjutas:mis merida mt häda on? Keti saab ilusti lahti mida veel vaja on? Suht odav oli ta ka. Asi ju toimib ja midagi paremat ei oskaks tahtagi.
Olen ise küll võtit igatpidi väänand ja kangutand, katki pole küll läinud.
Edaspidi eelistaks mõnda muud MT proovida.
Pikk
Kaalun u.80kg. Kett läks katki täpselt sellest kohast, kust ta sai kokku keeratud (tegime viiliga väiksed sälgud peale, et oleks näha) ja käiguvahetuse hetkel liiga kõvasti sõtkumisega ei saa kindlasti tegu olla. Kokku keerasin sama Ritchey võtmega, mille pilt siingi varem kuskil esines. Kusjuures liitmisel vaatasin veel piinliku täpsusega, et tiftist jääks mõlemale poole ketti täpselt ühe palju üle. Siia võiks veel vist lisada, et kette on kümneid ja kümneid ja kümneid kordi edukalt kokku lahti keeratud.Amatöör kirjutas: Äkki täpsustad. Palju sa kaalud, kuidas (kust) kett katki läks ning millega/kuidas sa ta kokku panid? Kas läks ühest või erinevatest kohtadest katki?
Kui see kett oli korralikult kokku pandud, siis sinu jõud ajab ka jõutõstjatele hirmu nahka.
Tore oleks muidugi mõelda, et olen lihtsalt nii kõva mees, et võtan kätte ja astun keti pooleks, aga ...
Oli siis tegu praagi või lihtsalt kehva tähtede seisuga, Shimano ketid jäävad minust igatahes tulevikus puutumata. Nagu ka mõnedki teised suure S'i tooted.
Porter lifts your ranking.
SRAM'i kodukas ütleb, et PC69 peaks olema PL'ga. Velospetsis on muidu ka PL eraldi. Ise sain sealt vajadusel ühe PL niisama, aga olen ka nn püsikliendi staatuses nii, et mine tea. Soovitan minna tagasi ja nõuda PowerLink'i, arvan, et nad unustasid .person kirjutas:Nagu ma aru saan, siis SRAM PC69 ketiga oleks pidanud powerlingi kaasa saama? Ma nimelt maksin Velospetsile 415 kr ja ei ole seda jullat - sain vastu pükse jälle?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
to kba
sellepärast sul läkski kett samast kohast katki, et panid vana tiftiga. Huvitav oleks veel teada, missugusest poest sa keti ostsid. Olen kuulnud, et osad poed praktiseerivad juppidest kokkupandud kettide müümist - ostes keti ja lastes selle poes paigaldada tehakse kett üldjuhul natuke lühemaks. Tavaliselt jääb järgi 3-5 lüli pikkune jupp. Kui nüüd neid juppe on kogunenud piisaval hulgal, krutitakse need vanade tiftidega omavahel kokku ja ongi uus kett valmis ja 690.-(dura ace kett) nagu maast leitud.
Ise olen olen kasutanud erinevaid kette ja leian, et shimano kett+kassett on parim kombinatsioon, samas KMZ täielik s***.
Tiftide värvi kohta ütleks niipalju, et värvi tasub ostmisel jälgida küll. Kettidega kaasas olevad tiftid on alati ketiga sama tooni. Näiteks HG 50 tift on must, HG 73 tift on tumehall, Dura Ace tift on hõbedane. Kui tahate osta aga ainult tifti, siis on valida musta ja hõbedase vahel, milledest esimene sobib 8käigulistele ja viimane 9käigulistele kassettidele.
Shimano kette ostes tasub veel jälgida tootjamaad. Kui keti (mite karbi) peale on kirjutatud Japan, siis kõik OK, kui aga Taiwan, siis forget it (Taiwani toodang venib välja 2xkiirmini).
Viimase asjana tasub arvesse võtta seda, et kui lasta kett poes paigaldada, siis kehtib sellele ka garantii (vähemalt Tartu HEs), mistõttu saate oma katkenud ketist tuleneva frustratsiooni kellegi peal välja elada ning uut ketti või vähemalt vana tasuta parandamist nõuda.
sellepärast sul läkski kett samast kohast katki, et panid vana tiftiga. Huvitav oleks veel teada, missugusest poest sa keti ostsid. Olen kuulnud, et osad poed praktiseerivad juppidest kokkupandud kettide müümist - ostes keti ja lastes selle poes paigaldada tehakse kett üldjuhul natuke lühemaks. Tavaliselt jääb järgi 3-5 lüli pikkune jupp. Kui nüüd neid juppe on kogunenud piisaval hulgal, krutitakse need vanade tiftidega omavahel kokku ja ongi uus kett valmis ja 690.-(dura ace kett) nagu maast leitud.
Ise olen olen kasutanud erinevaid kette ja leian, et shimano kett+kassett on parim kombinatsioon, samas KMZ täielik s***.
Tiftide värvi kohta ütleks niipalju, et värvi tasub ostmisel jälgida küll. Kettidega kaasas olevad tiftid on alati ketiga sama tooni. Näiteks HG 50 tift on must, HG 73 tift on tumehall, Dura Ace tift on hõbedane. Kui tahate osta aga ainult tifti, siis on valida musta ja hõbedase vahel, milledest esimene sobib 8käigulistele ja viimane 9käigulistele kassettidele.
Shimano kette ostes tasub veel jälgida tootjamaad. Kui keti (mite karbi) peale on kirjutatud Japan, siis kõik OK, kui aga Taiwan, siis forget it (Taiwani toodang venib välja 2xkiirmini).
Viimase asjana tasub arvesse võtta seda, et kui lasta kett poes paigaldada, siis kehtib sellele ka garantii (vähemalt Tartu HEs), mistõttu saate oma katkenud ketist tuleneva frustratsiooni kellegi peal välja elada ning uut ketti või vähemalt vana tasuta parandamist nõuda.