sadula ja lenksu vahe
sadula ja lenksu vahe
Nüüdseks nn uue rattaga (vt profiil) 6 kuud sõidetud ja tekkimas ettekujutus ideaalsest sõiduasendist. Selle saavutamiseks lõikasin steereri maks.lühikeseks ja keerasin 120 mm 10* stemi tagurpidi, loomulikult sadul on ka maks. taga. Aga vahemaa sadula ja lenksu vahel on ikka tiba lühem kui vaja. Ja veidi rohkem "aerodünaamiliselt upakil" tahaks ka olla. Pikemaid stemme vist Eesti saada ei ole? Mnt lenksule shifter+pidurilingi dekonstrueerimine-ümberinstallimine vertikaali läheb vist jaburalt keeruliseks och kalliks.
On vist veel mingid vidinad sadulale tahapoole lisaruumi saamiseks?
On vist veel mingid vidinad sadulale tahapoole lisaruumi saamiseks?
nojah minu jaoks oli trek 7400 ainus mõte rummusisene käiguvahetus, oleks võimalusi+knowhow, aretaks 26" jooksudega rummusisese käiguvahetusega ja mnt sõiduasendi + kitsaste rehvidega linnaratta aastaringseks kasutuseksRivo kirjutas:Trek 7400 puhul tegu hübriidiga, millel tootja poolt taotuslik asend ongi tiba püstisem võrreldes MTB'dega. Rääkimata siis MNT ratastest.
Üks võimalus on vahetada sirge lenks nn trekking/butterfly lenksu vastu.
http://www.nashbar.com/profile_moreimag ... 756&brand=
http://www.nashbar.com/profile_moreimag ... 756&brand=
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
jep - kas see aga Eesti rattapoodidest minna ja võtta on?mart kirjutas:Üks võimalus on vahetada sirge lenks nn trekking/butterfly lenksu vastu.
http://www.nashbar.com/profile_moreimag ... 756&brand=
mart kirjutas:Üks võimalus on vahetada sirge lenks nn trekking/butterfly lenksu vastu.
Noname subjekte olen nagu kusagil poes rippumas näinud. Koht ja hind ei meenu.nerd04 kirjutas:jep - kas see aga Eesti rattapoodidest minna ja võtta on?
Kui peaksid valima, soovitan Modolo-t. Tuntud kvaliteet.
hinnad saksas 30-60 eur, olenevalt mudelist.
products> trekking handlebars
http://www.modolo.com/
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
nerd04 kirjutas: knowhow,
rummusisese käiguvahetusega ja mnt sõiduasendi
Kas muigama ajab rummusisese käiguvahetusega ja oinasarvedega elukas.maxspeed kirjutas: hübriidide hübriid tõttöelda ajas nati muigama, kui seda kõike ette kujutasin....
Mind ei aja, kuna tekkis vajadus konstrueerida just matkamiseks sarnane hübriididehübriid.
Tagajooks sai Sachs rummu, milles kombo ülekanne: 2 sisest ja 6 välist. MNT lenks nõudis tiba nuputamist, et oleks/mahuks dubleeritud pidurilingid ja lenksukott. Lenks sai olema selline:
eestvaade
pealtvaade
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
pole midagi, jamaks läheb siis kui käed erineva pikkusega on.nerd04 kirjutas: käed on aga jah põlvini.
Siin on ühe pro-tuuri mehe uci-legal custom mnt-lenksu pilt.
Gravity is a Bitch
tegelikult annab rummusisene käiguvahetus stiilipunkte kõvasti juurde linnarattale. aga aru ma ei saa, milleks vaja veel aretada 26 tollised pöiad ja slikid peale kleepida... kasutades samalajal näiteks oinasarvi ja kokkuvõttes liikuda sellega aastaringselt, tuult linnavahel lõigates... ehhmart kirjutas:nerd04 kirjutas:
Kas muigama ajab rummusisese käiguvahetusega ja oinasarvedega elukas.
Mind ei aja, kuna tekkis vajadus konstrueerida just matkamiseks sarnane hübriididehübriid.
maxspeed kirjutas: tegelikult annab rummusisene käiguvahetus stiilipunkte kõvasti juurde linnarattale. aga aru ma ei saa, milleks vaja veel aretada 26 tollised pöiad ja slikid peale kleepida... kasutades samalajal näiteks oinasarvi ja kokkuvõttes liikuda sellega aastaringselt, tuult linnavahel lõigates... ehh
OT : 26" on manööverdamisvõimelisemad, loomulikult mtb raamile a la zaskar urban machine. Oinasarvede eelistamine tuleneb anatoomiast- suht pikad käed. Tegelikult rummusisest vist 26"-sse pöida eriti panna ei saavat- mingid kodarate ladumisega seotud probleemid nagu mingist foorumist lugesin. Aga kokkuvõtteks- kunagi ajasid mingist x-külavaherattatüübist aretatud mnt rattad, veel hiljem ka mtb-d paljusid muigama. Nüüd on aeg uueks sünteesiks /pateetiliselt/
Saab küll ja vägagi edukalt. Nt kvaliteetsemad lasterattad (ikka euroopas, mitte eestis), millel rummusisesed käigud, on 24" ja 26" pöidadel. Omal on 12 käiku rummusisest samuti 26" pöial.nerd04 kirjutas: OT :Tegelikult rummusisest vist 26"-sse pöida eriti panna ei saavat- mingid kodarate ladumisega seotud probleemid nagu mingist foorumist lugesin.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Rummusisesel peab (praegu raskestimeenuvatel tehnilistel põhjustel) tagarattakinnituskoht raamis olema nn lõhik augu asemel? Mis kitsendab oluliselt raamivalikutmart kirjutas: Omal on 12 käiku rummusisest samuti 26" pöial.
Viimati muutis nerd04, 24. 04. 2006. 21:07, muudetud 1 kord.
Siin üks link, kus võimalik arvutada välja oma kehale vastava ideaalse raami geomeetria.
Hakkas silma,et teemaalgataja üritas teha väikest raami suuremaks sadulat võimalikult taha nihutades.See ei ole õige.Sadul peab olema kindlalt paigas suhtes pedaalimisega ehk just nii nagu ta Sinul olema peab.Lenksupikendusega mängides võid raami nö pikendada ja seda teatud piirides.
Need targad raamisuuruse arvutamise lingid on minuarvates tagasihoidlikult öeldes imelikud.Mäletamist mööda jäi seal ikkagi palju tavainimestele eriti tähtsaid mõõte lahtiseks.Nt lenksu kõrgus jne.Parem on ikka mõne asjaliku asjatundja käest küsida.Sadula kõrguse ja kauguse määramise suundaandev rusikareegel on ju lihtne,iseasi on lenksu kauguse ja kõrgusega,kus tulevad mängu inimese iseärasused,sõidustiil,harjumused ja asenditaluvused.
Näiteks raami õige suuruse leidmine raami horisont-toru ja kubeme vahelise vaba ruumi järgi võib tihtipeale osutuda valeks,sest pikajalgne saab selle mõõdu järgi liiga pika raami ja vastupidi.
Need targad raamisuuruse arvutamise lingid on minuarvates tagasihoidlikult öeldes imelikud.Mäletamist mööda jäi seal ikkagi palju tavainimestele eriti tähtsaid mõõte lahtiseks.Nt lenksu kõrgus jne.Parem on ikka mõne asjaliku asjatundja käest küsida.Sadula kõrguse ja kauguse määramise suundaandev rusikareegel on ju lihtne,iseasi on lenksu kauguse ja kõrgusega,kus tulevad mängu inimese iseärasused,sõidustiil,harjumused ja asenditaluvused.
Näiteks raami õige suuruse leidmine raami horisont-toru ja kubeme vahelise vaba ruumi järgi võib tihtipeale osutuda valeks,sest pikajalgne saab selle mõõdu järgi liiga pika raami ja vastupidi.
ja sul on õigus. olen näinud oma silmaga, kuidas paarkümmend aastat tagasi pani mõni entusiast-visionäär oma "meestekale" sossi lenksu külge ja sõitis üldiselt selliseid geeniusteks ei peetud miskipärast aga aeg näitab, et vahendite ja võimaluste suurem kättesaadavus ei pärsi sugugi leidlike inimeste visioone ideaalsest sõiduvahendist tänapäeva tingimustes. mis aga teemasse puutub, siis jah sadula nihutamise arvelt ei oleks vahekauguse suurendamine korrektne. ikkagi kael ja lenksnerd04 kirjutas:maxspeed kirjutas: Aga kokkuvõtteks- kunagi ajasid mingist x-külavaherattatüübist aretatud mnt rattad, veel hiljem ka mtb-d paljusid muigama. Nüüd on aeg uueks sünteesiks /pateetiliselt/
Njah
Ratta possa seadistamisest natuke.
Esimesena panna paika sadulkõrgus ja siis sadula lood (sadula asend keskjooksusuhtes) ja siis possa pikkus. Pikkust reguleeritakse lenksupikendusega, kui sellega ei saa õiget possat kätte on vale raami mõõt. Pole eriti otstarbekas muuta sadulaloodi valeks, et possa pikkus õige tuleks, kaotad jõus ja võid põlvedele viga teha. Siinkohal ma täpsemalt ei kirjutaks aga kui kellegil soovi rohkem teada küsige privas.
Niikauks edu!
Esimesena panna paika sadulkõrgus ja siis sadula lood (sadula asend keskjooksusuhtes) ja siis possa pikkus. Pikkust reguleeritakse lenksupikendusega, kui sellega ei saa õiget possat kätte on vale raami mõõt. Pole eriti otstarbekas muuta sadulaloodi valeks, et possa pikkus õige tuleks, kaotad jõus ja võid põlvedele viga teha. Siinkohal ma täpsemalt ei kirjutaks aga kui kellegil soovi rohkem teada küsige privas.
Niikauks edu!