Amordi hoidmine

Siia kõik hüvad nõuanded.
Vasta
Kasutaja avatar
margo
Rattur
Postitusi: 288
Liitunud: 09. 04. 2003. 12:26

Amordi hoidmine

Postitus Postitas margo » 22. 11. 2007. 13:26

Selline küsimus, et hoian ratast seinal vertikaalses asendis ehk esiamort jääb horisontaalsesse asendisse. Juba kaks amorti on sellises asendis hakanud õli lekkima. Kas on kellelgi veel kogemusi sellise hoiustamisega? Juhendist ühtegi keelavat viidet ei leia. Ehk kas peaksin viga otsima amordist või endast...
(amortideks Manitou Mars ja RS SID)

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 22. 11. 2007. 15:19

Mina olen küll kuskilt lugenud, et amorte tuleb hoiustada normaalasendis. Hetkel ei tule meelde kust lugesin.

Kasutaja avatar
m6mm
Rattur
Postitusi: 377
Liitunud: 13. 04. 2005. 14:23

Postitus Postitas m6mm » 24. 11. 2007. 14:31

Hoia amorti ikka püstisena, külili asendis marineerib pool tihendit õli sees ja pool on kuival ja sellest üleminekukohast hakkabki lekkima. Ütleb minu talupojamõistus...

Kasutaja avatar
margo
Rattur
Postitusi: 288
Liitunud: 09. 04. 2003. 12:26

Postitus Postitas margo » 26. 11. 2007. 08:21

Nujahh, aga sel juhul hoiavad enamus rattapoode rattaid valesti. Mulle tundub, et ma pole kaugeltki ainus, kes ratast püstisena seinal või lakke riputatuna hoiab...

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 26. 11. 2007. 11:13

margo kirjutas:Nujahh, aga sel juhul hoiavad enamus rattapoode rattaid valesti. Mulle tundub, et ma pole kaugeltki ainus, kes ratast püstisena seinal või lakke riputatuna hoiab...
Oot-oot, kuhu sa nüüd tüürid? Teema alguses muretsesid õli lekkimise pärast, nüüd arutled hoopis poodides kauba hoiustamisest. Kui palju sa näed RS Sid-e poodides ripp-asendis?
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 26. 11. 2007. 19:26

Kuidas amordikarpe hoitakse? Püsti?

Kasutaja avatar
margo
Rattur
Postitusi: 288
Liitunud: 09. 04. 2003. 12:26

Postitus Postitas margo » 27. 11. 2007. 08:48

Kui te nüüd rahulikult mu esimese postituse korra veel läbi loete, siis näete, et jutt käib ikka ratta hoidmisest. Kui aga ratast hoida seinal püstiselt, siis jääb amort horisontaalasendisse. Ega ju iga kord sõidust tulles ei hakka amorti alt ära kruvima.

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 27. 11. 2007. 11:12

margo kirjutas:Kui te nüüd rahulikult mu esimese postituse korra veel läbi loete, siis näete, et jutt käib ikka ratta hoidmisest. Kui aga ratast hoida seinal püstiselt, siis jääb amort horisontaalasendisse. Ega ju iga kord sõidust tulles ei hakka amorti alt ära kruvima.
Loe seda rahulikult:
Kui sa ratast kuidagi hoiad ja (nagu sa ütled) amorti alt ära ei kruvi, siis hoiad sa ühtlasi amorti? Vaevalt et keegi hakkab sind KEELAMA midagi tegemast su oma rattaga, nii et kas pühi õli või leia mingi muu asend ratta hoidmiseks. Õliga toimiva löögi ja/või tagasilöögi summutusega (vastavalt siis compression ja/või rebound damping) amortidel peab töötamiseks õli olema mingi kindel kogus, kui osa sellest su kuuri põrandal on, pole päris see.

Kasutaja avatar
vigurivänt
Rattur
Postitusi: 798
Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49

Postitus Postitas vigurivänt » 27. 11. 2007. 13:13

Tihendil peab ikka mingi kulumine olema toimunud, kui õli välja jookseb. Kui ma amordi hooldusesse viin, siis panen ta pikali pakiruumi ja õli ei jookse välja. Kui amort saabub poodi, ka siis on ta ju suvalises asendis, karbis.Rääkimata netipoest ostmisel, kui kuller toob suvalises asendis, vbla lausa tagurpidi.
Tark ei torma!

Kasutaja avatar
margo
Rattur
Postitusi: 288
Liitunud: 09. 04. 2003. 12:26

Postitus Postitas margo » 27. 11. 2007. 17:10

vigurivänt kirjutas:Tihendil peab ikka mingi kulumine olema toimunud, kui õli välja jookseb. Kui ma amordi hooldusesse viin, siis panen ta pikali pakiruumi ja õli ei jookse välja. Kui amort saabub poodi, ka siis on ta ju suvalises asendis, karbis.Rääkimata netipoest ostmisel, kui kuller toob suvalises asendis, vbla lausa tagurpidi.
Tänud, seda oligi tarvis tõestada!

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 27. 11. 2007. 18:15

kas teel tehasest poodi on amordis rõhk sees?
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
vigurivänt
Rattur
Postitusi: 798
Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49

Postitus Postitas vigurivänt » 27. 11. 2007. 18:34

erikr kirjutas:kas teel tehasest poodi on amordis rõhk sees?
Mul saksast tellides tuli küll rõhuga.
Kunagine kohalik mehann Ivo hoiatas ka ratta peapeale keeramise eest, sest mõned isendid olid mahlad välja ajanud, aga käies oma R7 Veloplus-s hoolduses ütles Kana, et ei tohiks midagi juhtuda. Iseenese loogika ütleb, et korralik tihend ei tohiks leket lubada.
Tark ei torma!

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Postitus Postitas Villem T » 27. 11. 2007. 20:05

Kui tagaamorte vaadata, siis täpselt samu amorte on igas asendis (pea üles, alla ja horisontaalselt), rõhk sees ja puha. Ilmselt siis võib hoida ja kasutada mispidi vaja.
Aga kui amort lekib ainult mingites olukordades märkimisväärselt, siis ma isiklikult pigem väldiks neid olukordi.
See pool tihendit kuiv pool märg jutt väga usutav ei tundu - kapillaartõusu või pindpinevuse vms-ga (eks haritud inimesed parandavad) peaks tihendivahe ühtlaselt õli täis tõmbama ja tihendid on õlikindlast kummist.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 28. 11. 2007. 12:23

Villem T kirjutas:1. Kui tagaamorte vaadata, siis täpselt samu amorte on igas asendis (pea üles, alla ja horisontaalselt), rõhk sees ja puha. Ilmselt siis võib hoida ja kasutada mispidi vaja.
2. Aga kui amort lekib ainult mingites olukordades märkimisväärselt, siis ma isiklikult pigem väldiks neid olukordi.
1.Niipalju, kui mina tagaamorte lahti olen näppinud ( X-fusion õhk/lämmastik, fox õhk/lämmastik, magura õhk/õli, dt õhk/lämmastik)), siis erinevalt esiamordist, ei loksunud õli lahtiselt mitte üheski neist st tihend hoiab vaid õhku kinni.
2. margo rippasendis hoidistatud amort ongi nn "mingi" olukord. kui 10+ kilone ratas riputada lae alla, siis raskus kandub poolviltuse esiamordi toru ja pükste vahele. Kui tihend on kulunud/kõvastunud, siis ei suuda ta tsentrist nihkunud tööpindu piisavalt ümbritseda - õli mahubki välja nirisema. Püst- /normaalasendis sellist leket ei ole praktiliselt märgata. Kui margo riputaks/hoidistaks ratast tagaratastpidi konksu otsas, poleks lekke teemat tekkinudki.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
margo
Rattur
Postitusi: 288
Liitunud: 09. 04. 2003. 12:26

Postitus Postitas margo » 28. 11. 2007. 16:42

mart kirjutas:...Kui margo riputaks/hoidistaks ratast tagaratastpidi konksu otsas, poleks lekke teemat tekkinudki.
Ma siiski julgeks vastu vaielda. Paljudes rattapoodides ju hoitakse ratast samamoodi ja ka paljud ratturid hoiavad selliselt. Ruumipuuduses vaevlejatele on see siiski üks parimaid mooduseid.
Teiseks, kui vaadata minu Marsi ehitust (SID-i ei ole lahti võtnud), siis see Mardi kirjeldatud stsenaarium ei saa siiski rakenduda. Amordi jalad on päris tihedalt ca 15 cm ulatuses pükste sees. Vt kasutusjuhendi lk 9 olevat pilti. Aga nagu sa ka ise ütlesid, siis kulunud tihendi/puksi korral võib see kõne alla tulla ehk jõuamegi sinna, et viga on siiski kulunud tihendis :wink:

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 28. 11. 2007. 17:02

margo kirjutas:
mart kirjutas:...Kui margo riputaks/hoidistaks ratast tagaratastpidi konksu otsas, poleks lekke teemat tekkinudki.
Ma siiski julgeks vastu vaielda. ... Amordi jalad on päris tihedalt ca 15 cm ulatuses pükste sees. ...Aga nagu sa ka ise ütlesid, siis kulunud tihendi/puksi korral võib see kõne alla tulla ehk jõuamegi sinna, et viga on siiski kulunud tihendis :wink:
Tee väike test:
1. Keera ratas tagurpidi st rattad üleval ja sadul, lenks all vastu põrandat.
Jäta sedamoodi ööks seisma.
Vaata hommikul, kas torud on õlised.
2. Keera ratas tagurpidi st ratta üleval ja sadul, lenks all.
Õõtsuta esiratast üles-alla (vajadusel lase rõhku vähemaks, et oleks kergem õõtsutada ).
Vaata , kas torud lähevad õliseks
3. Keera ratas tagurpidi st ratta üleval ja sadul, lenks all.
Astu/toetu lenksule ja väänuta esiratast vasakule ja paremale.
Vaata, kas torud lähevad õliseks.

Ootan huviga vastust/tulemust.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kirsa
Rattur
Postitusi: 4003
Liitunud: 24. 02. 2003. 23:38

Postitus Postitas Kirsa » 28. 11. 2007. 17:52

Muideks mõtlejatele taustainfot. See amort käis värskelt hoolduses - ehk pandi õli lihtsalt liiga palju ja üleliigne pressib end tavapärasest usinamalt välja.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 28. 11. 2007. 19:36

Sirvisin siin just põhjanaabrite literatuuri nimega polkupyöräilyn erikoislehti Fillari ja seal lugu ratta talvekorda seadmisest.

Tsiteerin:
... Jos et käytä pyörää vähään aikaan, säilytä se ylösalaisin, jolloin haarukan yläpään tiivisteet pysyvät voideltuina eivätkä kuivahda. ...

Tõlgin:
... Kui sa ei kasuta ratast mõnda aega, hoia seda tagurpidi, mil kahvli ülemise osa tihendid püsivad määrituna ja ei kuiva ära. ...

Eriarvamused saata otse toimitus@fillari-lehti.fi
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
margo
Rattur
Postitusi: 288
Liitunud: 09. 04. 2003. 12:26

Postitus Postitas margo » 29. 11. 2007. 08:28

Kahjuks ei saa praegu kõiki Mardi poolt pakutud testvariante läbi teha, kuna mul pole hetkel raami ja ratas seisab suhteliselt aatomiteks lõhutuna nurgas. Aga eeldan, et testi tulemused on ikkagi sellised, et kui tihend läbi, siis lekib, kui tihend korralik, siis püsib...

Vasta

Mine “Kasulikud näpunäited”