Probleem laskumisel?
Probleem laskumisel?
Tere.
http://www.pantherbike.com/dk/page/prod ... xr-555.php jutt siis sellest rattast.
Probleem selles,et laskumistel kui on vähekegi trepis sõidaks nagu puuvankriga trepist alla.Põrutab ja viskab ratast päris kõvasti.Osalesin jõelähtme maratonil,põhisõit,ning enamustel sellistel laskumistel pea võimatu sõita,põrutab keha ja käed ikka korralikult läbi.Samas jälgisin mitmel korral laskumistel eesõitvad võistleiat ja ei olnud sellist põrutamist ja üplemist ratta seljas.Amort töötas korralikult,ilus vaadata kohe,endal aga amort kuidagi jäik,vähemalt tundub nii.Kasutan racing ralph kumme,sisekummiga ja rõhk oli 2,5 atu.Milles asi võib olla?Amort või rehvi rõhk liiga suur?
http://www.pantherbike.com/dk/page/prod ... xr-555.php jutt siis sellest rattast.
Probleem selles,et laskumistel kui on vähekegi trepis sõidaks nagu puuvankriga trepist alla.Põrutab ja viskab ratast päris kõvasti.Osalesin jõelähtme maratonil,põhisõit,ning enamustel sellistel laskumistel pea võimatu sõita,põrutab keha ja käed ikka korralikult läbi.Samas jälgisin mitmel korral laskumistel eesõitvad võistleiat ja ei olnud sellist põrutamist ja üplemist ratta seljas.Amort töötas korralikult,ilus vaadata kohe,endal aga amort kuidagi jäik,vähemalt tundub nii.Kasutan racing ralph kumme,sisekummiga ja rõhk oli 2,5 atu.Milles asi võib olla?Amort või rehvi rõhk liiga suur?
Re: Probleem laskumisel?
Lisaks rattale on ka sinu keha üks amortiseeriv üksus. Kui oled ratta seljas krampis, siis ka kehv tunne. Kindlus laskumistel tuleb kogemusega. Sõidavad mehed ka täisjäigaga sarnaseid ja hullemaidki laskumisi!
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Probleem laskumisel?
Sõidavad mehed ka kõva kahvliga igasuguseid radu. Eks rohkem on ikka teema selles, et paljast ratta seljas istumisest on ebatasasel pinnal vähe kasu. Amortisaatoriteks saavad olla vaid su enda käed ja jalad.
Re: Probleem laskumisel?
Tegelen jah teist hooaega alles tõsisemalt mägirattasõiduga ja kui nüüd mõtlema hakata siis ma olen ikka parajalt krampis küll seal rattaseljas.Ja eriti kramplikult hoian kinni lenksust mille tagajärjel käed suht kiirest väsivad.Peab hakkama sellele siis rohkem tähelepanu pöörama.Kas kummi rõhk ja amort siis ei mängi erilist rolli sellistel laskumistel.Amort pole mul ka kindlasti midagi erilist,kaaluda äkki uue amordi ostmist või ust kumme,et saaks madalamat rõhku kasutada?
Re: Probleem laskumisel?
Kindlasti pole Sul vaja uut ratast ja amorte hakata kohe ostma ja raha kulutama. Ma ei tea, mis Su amordirõhk muidugi on - ehk on Sinu kaalu jaoks liiga palju. Mine kuhugi asjalikku poodi, kus keegi asjalikum mehann need asjad üle vaatab. Jah, tubeless on ehk nati-nati pehmem, kuid sinupuhul kindlalt ei ole see teema.
Kuid kokkuvõttes on põhiteema siiski selline vaba minek. Seda igas mõttes. Liiga krambis hoiad lenksu ja hoiad oma õlgasid, siis raiskad energiat + on ebamugav. Liiga kramplikult väntad - sama teema. Liiga krambis laskud - jälle sama teema. Jalgrattaga liikumine on üks dünaamika kokkuvõttes ning mida sujuvamalt seda teed, seda parem on sulle endale ja seda rohkem kestad. Ole vaba ja dünaamiline laskumistel ning ka väntamisel püüa leida õige efektiivsusega kerimise tunnetus. Kuid see kõik tuleb kui sõidad-sõidad-sõidad. Ja pöörad tähelepanu sellele mida teed ehk mõtled samas, kuidas oleks tunne parem.
PS - eriti järskudel laskumistel ikka lased tagumiku taha üle sadula? Kindlasti tee seda, sest siis ei tule suure kaarega paarimeetrise vabalangemisega niplit (ja oled ise üks suur amortisaator). Kui laskumine osutubki liiga järsuks pole muud kui käed lahti ja viskad külili pikali Pole hullu - harjutad!
Kuid kokkuvõttes on põhiteema siiski selline vaba minek. Seda igas mõttes. Liiga krambis hoiad lenksu ja hoiad oma õlgasid, siis raiskad energiat + on ebamugav. Liiga kramplikult väntad - sama teema. Liiga krambis laskud - jälle sama teema. Jalgrattaga liikumine on üks dünaamika kokkuvõttes ning mida sujuvamalt seda teed, seda parem on sulle endale ja seda rohkem kestad. Ole vaba ja dünaamiline laskumistel ning ka väntamisel püüa leida õige efektiivsusega kerimise tunnetus. Kuid see kõik tuleb kui sõidad-sõidad-sõidad. Ja pöörad tähelepanu sellele mida teed ehk mõtled samas, kuidas oleks tunne parem.
PS - eriti järskudel laskumistel ikka lased tagumiku taha üle sadula? Kindlasti tee seda, sest siis ei tule suure kaarega paarimeetrise vabalangemisega niplit (ja oled ise üks suur amortisaator). Kui laskumine osutubki liiga järsuks pole muud kui käed lahti ja viskad külili pikali Pole hullu - harjutad!
Re: Probleem laskumisel?
Asi pole üldse rattas, vaid ikka sinus endas Karm, aga tõsi. Sujuvalt laskumiste ja tehniliste (nt. juurikalised ja käänulised) lõikude läbimist nüüd edevamad jupid ikka nii oluliselt ei paranda. Motokrossi maailmas on jah, tehnikal väga märkimisväärne roll. Maastikuratta maailmas asi ikka rohkem sõitjas kinni.
Re: Probleem laskumisel?
Ma ei tea küll sinu amordi võimalusi kuid muhklikul maastikul liigselt jäigastuv amort võib viidata ka vajadusele reguleerida tagasilöögi kiirust ehk rebound'i. Samas sõltub selle reguleerimise võimaluse olemasolu konkreetsest amordi mudelist.
Re: Probleem laskumisel?
Egas siis midagi tuleb harjutama hakata Ja amordi lasen kindlasti ära kontrollida siis vähemalt kindel et asi paigas
Re: Probleem laskumisel?
Pisut olenevalt amordist on seda üsna lihtne ka ise teha - sag paika (ca 20-25% amordi käigust peaks torud pükstes olema siledal pinnal sõites) ja rebound selliseks, et kui amordi kätega (lenksust) põhja vajutad, siis saad ratta maast lahti tõsta kiiremini kui amort ennast välja sirutab. Ja korraliku sõidu jooksul peaks amort paar korda peaaegu põhjas ära käima - seda saad vaadata "tolmu/õliringide" järgi või tõmmata juhtmevitsa ümber toru.trancefan kirjutas:Ja amordi lasen kindlasti ära kontrollida siis vähemalt kindel et asi paigas
Re: Probleem laskumisel?
Amort on rst omega,see kõik mis amordi peal kirjas.Ja veel paremal otsas on remote lock tross ja vasakul on kork mida saab keerata siis vastavalt - või + ja kirjas on seal preload?
Re: Probleem laskumisel?
Laskumisel on oluline ka pidurdamine. Kui pidurid plokkis üle kivide ja juurikate libised, siis viskab ja lõhub ka korralikult. Teinekord on ka turvalisem vähe suurema hooga laskuda, kui püüda kiirust võimalikult nulli saada. Harjuta.
Re: Probleem laskumisel?
Enne, kui sa otsid vabandusi suunas ,et laskumistel segab sind küljesolev amort ja ratta värv, loe läbi teemad:trancefan kirjutas:Amort on rst omega,see kõik mis amordi peal kirjas.Ja veel paremal otsas on remote lock tross ja vasakul on kork mida saab keerata siis vastavalt - või + ja kirjas on seal preload?
järsud lasumised:
viewtopic.php?f=18&t=4898&hilit=j%C3%A4rsud+laskumised
kui veel sügavamale tahad minna, toksi otsingusse - trepp. Infot tuleb mühinal.
viewtopic.php?f=18&t=4270
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Probleem laskumisel?
Järsud laskumised pole mul probleem,tean et tuleb raskus taha viia ja siiani olen nendega ilusti hakkama saanud.Ainult,et jah pidurdama kipun palju.Eile sai käidud siis proovimas kruusateed mis oli korralikult treppis.Sõitsin 60 km.Tavaliselt olid mul peale sellist distantsi käead ja õlad väga valulikud ja väsinud aga eile pidevalt oma asendit jälgides ja käsi rahulikult ja lõdvestunult hoides ei tundnud peale sõitu midagi,täitsa mõnus kohe.Ja sellist loopimist rattaseljas oli ka oluliselt vähem,lihtsalt tuli ennast pidevalt kontrollida et ei oleks krampis ratta seljas Tundub et asi toimib ja ratta süüks pole hetkel siiski midagi ajada Nüüd tuleb kõvasti harjutada et asi tuleks juba loomulikult ja saaks harjumuseks,et muudele asjadele nagu sõidule endale keskenduda:)