Ratta (MTB) värskendamine/upgrade
Ratta (MTB) värskendamine/upgrade
Tere
Plaan on oma Treki maastikuratast natuke värskendada.
Ratas ise on juba aastaid vana ning eelmine aasta läks tagumine käiguvahetaja Kõrvemaa rattamaratonil katki.
Plaan on uus vahetaja paigaldada ja siis tekkis ka mõte, et uuendaks natuke tehnikat veelgi.
Kuna tänane varustus rattal on päris tagasihoidlik, siis tahaks natuke kvaliteetsemaid asju külge, et tagada natuke pikem vastupidavus.
Ja ootaks siit targematelt kommentaare, millega arvestada võiks. Ratast kasutan linnainimese kombel Tallinna rattateedel sõitmiseks ning Samsungi sarjas ka see aasta osalemise plaan - võitma ei lähe, pigem selline lihtne harrastajatase
Tagavahetajaga koos paigaldaks uue esivahetaja - mõlemad Shimano Deored.
Ratas täna ilma esiamordita, tahaks ka esiamordi paigaldada.
Kuna aeg-ajalt on tunne, et tänased 21 käiku jäävad väheseks (suurematel laskumistel ei saa enam hoogu juurde, kuna vändad käivad kiiremini kui jalad suudavad vändata:)) - siin ei teagi mida teha, kas peaks rohkem käike tekitama või hammasrattaid vahetama või mis?
Kas sellise tegevuse juures on mingeid näpunäiteid, millega kindlasti arvestada? Või on see teema, millega võhikuna poleks ise üldse mõtet tegeleda ja peaks ratta kuhugile hooldusesse oma soovidega viima?
Plaan on oma Treki maastikuratast natuke värskendada.
Ratas ise on juba aastaid vana ning eelmine aasta läks tagumine käiguvahetaja Kõrvemaa rattamaratonil katki.
Plaan on uus vahetaja paigaldada ja siis tekkis ka mõte, et uuendaks natuke tehnikat veelgi.
Kuna tänane varustus rattal on päris tagasihoidlik, siis tahaks natuke kvaliteetsemaid asju külge, et tagada natuke pikem vastupidavus.
Ja ootaks siit targematelt kommentaare, millega arvestada võiks. Ratast kasutan linnainimese kombel Tallinna rattateedel sõitmiseks ning Samsungi sarjas ka see aasta osalemise plaan - võitma ei lähe, pigem selline lihtne harrastajatase
Tagavahetajaga koos paigaldaks uue esivahetaja - mõlemad Shimano Deored.
Ratas täna ilma esiamordita, tahaks ka esiamordi paigaldada.
Kuna aeg-ajalt on tunne, et tänased 21 käiku jäävad väheseks (suurematel laskumistel ei saa enam hoogu juurde, kuna vändad käivad kiiremini kui jalad suudavad vändata:)) - siin ei teagi mida teha, kas peaks rohkem käike tekitama või hammasrattaid vahetama või mis?
Kas sellise tegevuse juures on mingeid näpunäiteid, millega kindlasti arvestada? Või on see teema, millega võhikuna poleks ise üldse mõtet tegeleda ja peaks ratta kuhugile hooldusesse oma soovidega viima?
Re: Ratta (MTB) värskendamine/upgrade
käigud peavad korralikult käima see on selge. aga mis mõttes 21 väheks jääb? kiirem käik liiga aeglane, või aeglasem liiga kiire? vaata, uutel popimatel on siin 2x10 ja lausa 1x11 kõigest. probs on pigem see et see 21 käiguvahetajad ei ole maratoonimiseks mõeldud ja kipuvad alt vedama.
alati tuleb konkreetselt läheneda aga 7 hammakaga kassetilahendus ei pruugi väga lihtsalt upgradetav olla.
Anna täpsemat infot mis sul jupid täpsemalt on.
alati tuleb konkreetselt läheneda aga 7 hammakaga kassetilahendus ei pruugi väga lihtsalt upgradetav olla.
Anna täpsemat infot mis sul jupid täpsemalt on.
Re: Ratta (MTB) värskendamine/upgrade
Jah, 21 käiku iseenesest ei ole vähe, vaid kiirem käik on liiga aeglane. Ehk nagu kirjutasin, et mäest laskudes tahaks veel vändata ja hoogu juurde saada, aga pedaalid käivad juba nii kiiresti, et enam ei õnnestu hoogu juurde vändata.
Juppidest peaks käiguvahetajad olema Shimano Altus ja netist leidsin ka muu info:
Crankset Shimano Tourney TY-30, 28/38/48 teeth
Rear Cogs 7-speed, 14 - 28 teeth
Juppidest peaks käiguvahetajad olema Shimano Altus ja netist leidsin ka muu info:
Crankset Shimano Tourney TY-30, 28/38/48 teeth
Rear Cogs 7-speed, 14 - 28 teeth
Re: Ratta (MTB) värskendamine/upgrade
Pakun, et allaotsa 11 hamba saamine annab olulise eeliseHannol kirjutas: Rear Cogs 7-speed, 14 - 28 teeth
odavaim lahendus võiks olla see
Shimano Acera HG41 7 speed 11-28t Cassette
http://www.ebay.com/itm/Shimano-Acera-H ... 0576279824
Bicycling is a dangerous sport and requires balls of steel
Re: Ratta (MTB) värskendamine/upgrade
Amordiga võib probleeme tekkida - kõrgus võllist kroonini peab olema sama kui kahvlil ( - sag ) Kui raam on ehitatud jäiga kahvli jaoks, siis ei pruugi see amordile sobida.
seen
Re: Ratta (MTB) värskendamine/upgrade
Kui asi läheb uute jooksudeni, lisaks vahetajad ja trossid-kõrid, amort ( v pidurile head väga ei leiagi)... Äkki tasuks kasvõi "uut pruugitud" ratast kaeda. Muidu on lõpuks nagu mitmtel et raam jääb "ajale" jalgu.
Re: Ratta (MTB) värskendamine/upgrade
Lisaks on suht tõneäoliselt vanal 7-käigulisel ka 1" kahvel/amort, mis tähendab, et sinna suurt midagi asemele ei leiagi. Uuemad on 1 1/8" ja veel uuemad tapered (ülevalt 1 1/8" ja alt 1 1/2").seen kirjutas:Amordiga võib probleeme tekkida - kõrgus võllist kroonini peab olema sama kui kahvlil ( - sag ) Kui raam on ehitatud jäiga kahvli jaoks, siis ei pruugi see amordile sobida.
1" steereriga raami peale pole suurt mõtet midagi ehitada.
Kui ise seda asja ette ei võta ja tahad selle kuhugi töökotta viia, siis ma pigem soovitaks osta uue(ma) ratta ja vana maha müüa mingi väikse raha eest.
Re: Ratta (MTB) värskendamine/upgrade
Soovitan antud ratta maha müüa või jätta sellisena nagu ta on, kuna selle uuendamine pole üldsegi perspektiivikas.
Lisad raha juurde ja ostad korralikuma kasutatud või siis täitsa uue ratta.
Lisad raha juurde ja ostad korralikuma kasutatud või siis täitsa uue ratta.
Re: Ratta (MTB) värskendamine/upgrade
Siit foorumist leiab väga hea hinnaga kasutatud rattaid pidevalt, hoia silm lahti kui huvi on!