-

Siia kõik hüvad nõuanded.
Vasta
Mytsieikanna
Rattur
Postitusi: 33
Liitunud: 25. 02. 2021. 14:42

-

Postitus Postitas Mytsieikanna » 22. 04. 2021. 13:13

-
Viimati muutis Mytsieikanna, 19. 06. 2024. 09:39, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas Rivo » 22. 04. 2021. 13:34

23mm on ikka pigem ajalugu. 25mm võistlustele ja kui mahub, siis 28mm trennijooksudele. Ideaalis tubelessid.
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

arnea
Rattur
Postitusi: 1244
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas arnea » 22. 04. 2021. 14:43

Eks see sõltub ääre kõrgusest, aga üldjuhul ei tohi lihtsalt tuimalt sadulas istudes servale peale sõita. Sadulast tuleb välja tulla. Kui esiratas serva ületama hakkab teed esiotsa kergeks - tõmbad kätega lenksu tahapoole (mitte ei kisu lenksu ülesse). Kui tagaratas hakkab lähenema, siis teed tagaotsa kergeks - viid keha lenksu kohale. Kui natuke harjutad teeb bunnyhopi ja mingeid servi polegi.

Midagi sellist: https://www.youtube.com/watch?v=-nOu5TYGvoU

Kasutaja avatar
riho
hobisportlane
Postitusi: 4510
Liitunud: 11. 09. 2003. 17:26

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas riho » 22. 04. 2021. 14:47

Vahet ei ole millise rehviga. Igal juhul kergitad äärekivist üle sõites esimest ja tagumist ratast või teed kerge bunnyhopi. Laiemad rehvid andestavad lihtsalt rohkem vigu.

Siin videos on mõned praktilised harjutused

Mytsieikanna
Rattur
Postitusi: 33
Liitunud: 25. 02. 2021. 14:42

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas Mytsieikanna » 22. 04. 2021. 14:58

Tänud vastuste eest, kas siis võib öelda, et madalamat sorti äärekivist üle sõitmine ei ole rattale eriti kahjulik? Rivole- võin ka eksida, võib ka olla 25mm.

arnea
Rattur
Postitusi: 1244
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas arnea » 22. 04. 2021. 15:02

Kas on kahjulik või mitte sõltub sellest kuidas sa äärekivist üle sõidad.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas Mati » 22. 04. 2021. 16:36

Esiteks norm rõhk rehvi sisse! Mida kitsam rehva seda rohkem see täis peab olema, paraku (st põrutab ka rohkem). 8 atti miinimum tava clincher (st sisekummiga) rehvi puhul.
Lõhub rehve ikka asjade täie pasaga otsa/sisse sõites. Pole vahet kas äärekivi, löökauk, asfaldirant vms. Kõvasti pingutades on võimalik ka pöid ära lõhkuda. Seega mõistusega ja oskuste piires tuleb talitada.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas erikr » 22. 04. 2021. 20:54

Tulen jälle oma 100 kilo jutuga. Ees 25 (laiem ei mahu) , taga 28. Raam, kahvel ja groupset 20 aastat vanad. Ei ole veel rattaga midagi juhtunud hoolimata ette juhtunud üllatustest ja olukordadest. Juurikased pargi- ja metsateed, järjest 10-15 kilti treppis kruusa, äärekivid igasugused, Lõunalaagris lamavad politseinikud 50+ kiirusega, ülesfreesitud asfalt jne.
Minu soovitus on sõitma hakata ja see ratta pärast värisemine järele jätta. Sõites õpid, arvuti taga kartes hakkad veel rohkem kartma.
Kui pole, osta põrandapump. Sellega saad kummidesse õige rõhu sisse. Mis on õige on kummi peal kirjas.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2387
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas MK777 » 22. 04. 2021. 21:26

Ideaalis võiks maanteeratas ikkagi vältida kokkupuudet äärekividega. Ainult ühtlane asfalt. Muu on üleliigne.
Varuosad jalgrattale - ost/müük grupp Facebookis.

clx
Rattur
Postitusi: 411
Liitunud: 09. 06. 2008. 21:13

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas clx » 22. 04. 2021. 22:28

Mati kirjutas:
22. 04. 2021. 16:36
Esiteks norm rõhk rehvi sisse! Mida kitsam rehva seda rohkem see täis peab olema, paraku (st põrutab ka rohkem). 8 atti miinimum tava clincher (st sisekummiga) rehvi puhul.
Seda soovitust soovitan mitte puhta kullana võtta. 8 atti on paljude tootjate lubatud maksimum 25mm puhul või lausa üle selle. Rehvi mantliservalt leiad korrektsed vahemikud.

Algajale bunnyhoppy soovitada äärekivide ületamiseks on ilmselt kõige effektiivsem viis rehvi/jookse tõsisemalt lõhkuda, mitte neid säästa ;)

Töötav valem alustajale: a) hoog maha! b) äärekivi ületav telg hetkeks kergeks

Mytsieikanna
Rattur
Postitusi: 33
Liitunud: 25. 02. 2021. 14:42

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas Mytsieikanna » 22. 04. 2021. 23:44

Tänan kõikidele vastajatele! Erikr-le - olen ka oma 93kg 192cm pikk noormees, tore kuulda :). Ajan siis õige rõhu rehvi sisse ja võtan asja ettevaatlikult, harjutan bunnyhop'i selgeks ja lähen katsetama. Tänud kõigile.

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7993
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Kuidas ratast mitte lõhkuda

Postitus Postitas KaupoR » 23. 04. 2021. 09:00

clx kirjutas:
22. 04. 2021. 22:28
Mati kirjutas:
22. 04. 2021. 16:36
Esiteks norm rõhk rehvi sisse! Mida kitsam rehva seda rohkem see täis peab olema, paraku (st põrutab ka rohkem). 8 atti miinimum tava clincher (st sisekummiga) rehvi puhul.
Seda soovitust soovitan mitte puhta kullana võtta. 8 atti on paljude tootjate lubatud maksimum 25mm puhul või lausa üle selle. Rehvi mantliservalt leiad korrektsed vahemikud.
Teemaalgataja pakkus, et tal on 23mm rehv, sellele on 8 atti pigem OK.
If everything's under control, you're going too slow!

Vasta

Mine “Kasulikud näpunäited”