Tervist.
Terasraam, alumiiniumist sadulatoru, suhteliselt pikalt sees.
Olen proovinud ainult oma väikeste valgete kätega sadulast väänata, nuuskpiiritusega leotada ja jälle väänata. Ei midagi.
Olen lugenud võrgust, et alumiinium ja teras mõlemad oksüdeeruvad ja oksiidid modustavad sellise abrasiivse seotise, mida üks lahus üksi ei ava.
Sadulapost on vana Laprade, paksust alumiiniumist, soontega. Soonte kaudu saab ülevalt mida iganes sinna vahele niristada. Ja keskjooksust jookseb välja ka, st päris umbne ei ole.
Võrgus on näha mingeid tõmmitsaid, millega venitatakse ilma väänamata üks toru teisest välja. Kas keegi teab kuskil kedagi, kellel mingi selline riist riiulis on või lihtsalt kedagi, kelle kuldsed käed ilma värvi maha võtmata saaks aidata seda toru välja tõmmata?
tõmmitsa video - https://www.youtube.com/watch?v=_gAXL2FSY_A&t=394s
Kõik see pole väga kriitiline, sest sadulatoru on ratta tulevase kasutaja jaoks enam-vähem paraja kõrguse peal, aga ta ei pruugi ju viimaseks kasutajaks jääda.
Olen lugenud, et jahutamine võiks aidata -et alumiinium tõmbab rohkem kokku kui teras. Teab keegi mõnd kohta, kus arvestataval määral niisugust detaili jahutada saab? Võib loota ka külma talve peale, aga just lõppes eelmine.
Ja siis lõpuks osutatakse, et saetakse pikisihis ribadeks ning urgitsetakse välja. Ja tolle paksuseinalise postiga tehakse veel enne keskava suuremaks puurimine. See jääb minust küll tegemata.
Igasugune kaasaelamine on teretulnud.
Aitäh.
sadulatoru kinni oksüdeerunud
Re: sadulatoru kinni oksüdeerunud
Jahutamiseks vedel lämmastik, leotamiseks wd40.
Re: sadulatoru kinni oksüdeerunud
tekitad sadulaklambri külge või mingi käibest mahakantud sadula rümba relsside vahele jõu õla (torujupp vms.)
Ja nõksutad. Ja lödistad wd-40 vms. pugejat sinna vahele. Koputad posti, kuigi see ei toimi. Ja nõksutad. Lödistad, ootad ja vannud. Seda võib pikalt teha. Nõksutad. Mõne aja pärast tõenäoliselt leiutad pikema õla ja kordad eelkirjeldatud töövõtteid. Igast vaevumärgatavast edenemisest saab ükskord loks, mis sind eesmärgini viib.
Kui sul on kruustangid, siis pistad raami koos postiga tagurpidi sinna vahele. Jõu õlg on siis raam ise.
Keskendu korduste arvule, mitte jõu suurusele - muidu annab post järgi ja pead selle köndi raami juurest maha saagima. Võimalusel leiad peenema posti + adapter (shim)
Ja nõksutad. Ja lödistad wd-40 vms. pugejat sinna vahele. Koputad posti, kuigi see ei toimi. Ja nõksutad. Lödistad, ootad ja vannud. Seda võib pikalt teha. Nõksutad. Mõne aja pärast tõenäoliselt leiutad pikema õla ja kordad eelkirjeldatud töövõtteid. Igast vaevumärgatavast edenemisest saab ükskord loks, mis sind eesmärgini viib.
Kui sul on kruustangid, siis pistad raami koos postiga tagurpidi sinna vahele. Jõu õlg on siis raam ise.
Keskendu korduste arvule, mitte jõu suurusele - muidu annab post järgi ja pead selle köndi raami juurest maha saagima. Võimalusel leiad peenema posti + adapter (shim)
Gravity is a Bitch
Re: sadulatoru kinni oksüdeerunud
https://www.linde-gas.ee/shop/et/ee-ig/ ... astik-2301
Samas mulle tundub, et soojusülekanne on kahe detaili vahel üpris hea ja mõlemad jahtuvad samapalju ning erinev soojuspaisumine ei päästa. Kuna sellega mässamine on parajalt ohtlik ja pole asi millega eluruumides mässata, kaitseriietus jms vajalik, siis lihtsam oleks kuumutamine.
Ma soovitaks pigem teha kuumutus-jahutus tsükleid. Vahele piserdada WD40. Töökodades tulevad kõik roostes käkid lahti ikka tavalise atsetüleenipõletiga üles kuumutades ja seejärel maha jahutades, vahele lased roostesurma/wd40, meelitad vasaraga ja vajadusel kordad protseduuri.
Atsetüleenipõleti asemel võib kasutada misiganes gaasipõletit, mis on kaubandusvõrgus kenasti leitav.
Lisaks oleks mõistlik sadulatoru otsa teha kinnitus, kust saab _mõistlikult_ jõudu rakendada.
Aga kui kõrgus hetkel sobib, siis pole väga mõistlik mässata. Pane sadulatoru postile alt punn ette, vala regulaarselt mingit roostesurma sisse ja ehk aja jooksul tuleb ilma täiendava panuseta kergemini lahti.
Samas mulle tundub, et soojusülekanne on kahe detaili vahel üpris hea ja mõlemad jahtuvad samapalju ning erinev soojuspaisumine ei päästa. Kuna sellega mässamine on parajalt ohtlik ja pole asi millega eluruumides mässata, kaitseriietus jms vajalik, siis lihtsam oleks kuumutamine.
Ma soovitaks pigem teha kuumutus-jahutus tsükleid. Vahele piserdada WD40. Töökodades tulevad kõik roostes käkid lahti ikka tavalise atsetüleenipõletiga üles kuumutades ja seejärel maha jahutades, vahele lased roostesurma/wd40, meelitad vasaraga ja vajadusel kordad protseduuri.
Atsetüleenipõleti asemel võib kasutada misiganes gaasipõletit, mis on kaubandusvõrgus kenasti leitav.
Lisaks oleks mõistlik sadulatoru otsa teha kinnitus, kust saab _mõistlikult_ jõudu rakendada.
Aga kui kõrgus hetkel sobib, siis pole väga mõistlik mässata. Pane sadulatoru postile alt punn ette, vala regulaarselt mingit roostesurma sisse ja ehk aja jooksul tuleb ilma täiendava panuseta kergemini lahti.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357