mitu ratast katusele?
mitu ratast katusele?
Paluks nõu rataste mahutamisega auto katusele. Jalgrattaid on neli. Olen näinud autode katustel kyll parajat portsu rattaid, aga... Küsimus on ka selles, milliseid rattahoidjaid valida. Kas versioonid, kus mõnel tuleb esimene ratas alt ära võtta ja mõnel ei tule, mahutavad neli ratast kõrvuti? Kuna kõiki hoidjaid ei ole omal hetkel võtta, siis kas ja milliseid tasub kokku organiseerida? Kas mahutavuse jaoks on oluline, et rattad paneks yks sõidusuunas, teine teistpidi jne?
Kuna hetkel pole Eestis, siis ei saa katsetada versioone. Kui tagasi tulen, siis ainult paar päeva ja rattad katusele ning sõit Otepääle. Seega oleks hea eelnevalt informeeritud olla.
Tehnilist infot:
katuseraam: Thule 415 (katusereelinguga autole), kandilised raamtalad
raami kandevõime: 75-100kg
auto: VW Passat wagon '01
(auto ja raamiga eelnevalt no problems)
yks hoidja: Thule Velovise (esimene ratas alt ära)
teine hoidja: läks jalutama suvilast koos vana KHS Spordiga, nii et ainult yks hoidja on, ylejäänud kolm otsib kokku.
Kokkuvõtteks: neli ratast. mis hoidjaid oleks mahutamise jaoks vaja, kas erinevate omadustega hoidjad sobivad kõrvuti?
Tänud ette abi eest.
Kuna hetkel pole Eestis, siis ei saa katsetada versioone. Kui tagasi tulen, siis ainult paar päeva ja rattad katusele ning sõit Otepääle. Seega oleks hea eelnevalt informeeritud olla.
Tehnilist infot:
katuseraam: Thule 415 (katusereelinguga autole), kandilised raamtalad
raami kandevõime: 75-100kg
auto: VW Passat wagon '01
(auto ja raamiga eelnevalt no problems)
yks hoidja: Thule Velovise (esimene ratas alt ära)
teine hoidja: läks jalutama suvilast koos vana KHS Spordiga, nii et ainult yks hoidja on, ylejäänud kolm otsib kokku.
Kokkuvõtteks: neli ratast. mis hoidjaid oleks mahutamise jaoks vaja, kas erinevate omadustega hoidjad sobivad kõrvuti?
Tänud ette abi eest.
Eeldan, et Passat-wagoni katus on ca sama lai, kui Carina E STW (univers.), siis mina kunagi mahutasin 4 ratast katusele kahvlikinnitustega nii, et rattad pidid olema vaheldumisi esiots ja taguots ees. Ei pidanud stemi lahti laskma ja lenkse sättima. Risttalad ulatusid üle reelingukinnituse nii, et äärmised rattad olid n.ö. üle katuse ääre. Ja esirattad mahtusid ka veel harkide otsa sinna vahele.
mälu järgi reelingukinnitustest "väljaspool" jääb ruumi minimaalselt, nii et sinna rattahoidjaid ei mahuta. väikse sättimisega tundub, et lootus on olemas rataste katusele mahutamiseks ka sellisel juhul.Kuldar kirjutas:Risttalad ulatusid üle reelingukinnituse nii, et äärmised rattad olid n.ö. üle katuse ääre
Tere
siis võib lõppeda nii: http://layer8.estpak.ee/~jjanno/ratas/2.jpg
:)
Aga ka katusele peaks mahtuma 4 ratast. Ma küll ei leidnud pilti, kus oleks 4 ratast katusel, kuid on pilt, kus katusel on 4 raami:
http://layer8.estpak.ee/~jjanno/ratas/3.jpg
Nagu näha, siis on rattad tavaliste raamide küljes. Ei kasuta kahvlikinnitusi. Äärmiste rataste hoidjad on kinnitatud ühe klambriga talakinnitusest väljapoole. Osadel uuematel autodel on aga sellised kinnitusraamid, kus ei ole võimalik panna kinnitust väljapoole ja seega sinna nii lihtsalt nelja ratast vist ei pane.
jJanno
Kui alustada nii: http://layer8.estpak.ee/~jjanno/ratas/1.jpgmoonraker kirjutas:oi aga kuidas see rataste vedamine katusel auto kütusekulue mõjub :P
siis võib lõppeda nii: http://layer8.estpak.ee/~jjanno/ratas/2.jpg
:)
Aga ka katusele peaks mahtuma 4 ratast. Ma küll ei leidnud pilti, kus oleks 4 ratast katusel, kuid on pilt, kus katusel on 4 raami:
http://layer8.estpak.ee/~jjanno/ratas/3.jpg
Nagu näha, siis on rattad tavaliste raamide küljes. Ei kasuta kahvlikinnitusi. Äärmiste rataste hoidjad on kinnitatud ühe klambriga talakinnitusest väljapoole. Osadel uuematel autodel on aga sellised kinnitusraamid, kus ei ole võimalik panna kinnitust väljapoole ja seega sinna nii lihtsalt nelja ratast vist ei pane.
jJanno
peale 10-20% kytusekululisa tuleb ka väike tuulevihin ylevalt. selle jaoks nägin tuulesuunajat esimese raamitala kylge panemiseks thule poolt, selline huvitav asi
rataste mahutamisega peab eelmine päev lihtsalt ära proovima. lenksude sättimine tundub olevat loogiline versioon. ei tundu ka väga mugav panna äärmised rattad "yle ääre", kuigi praegusel raamil seda vist teha ei saakski. kui neli ka ei mahu korraga katusele, siis läheb kõige väiksem sisse.
saan võibolla paari nädala pärast siia pildi panna, kus neli ratast on katusel, yeah
rataste mahutamisega peab eelmine päev lihtsalt ära proovima. lenksude sättimine tundub olevat loogiline versioon. ei tundu ka väga mugav panna äärmised rattad "yle ääre", kuigi praegusel raamil seda vist teha ei saakski. kui neli ka ei mahu korraga katusele, siis läheb kõige väiksem sisse.
saan võibolla paari nädala pärast siia pildi panna, kus neli ratast on katusel, yeah
mu tuttaval on audi S4 mis on küllaltki võimas masin(2.2turbo ikkagi) ja rattaid oli tal kokku 8 peal(4katusel ja veel 4 konksu otsas) autoga oli tarvis kähku haapsallu jõuda et seal praamiga edasi saaremaale minna,auto kütuse kulu ei oska kommenteerida kuid üle 120km/h see auto välja ei jooksnud seega võid ise sellest järeldada et kütuse kulu oli normist paar korda suurem ikka. PS 120km/h pole mitte maksimum kiirus sellel autolmoonraker kirjutas:oi aga kuidas see rataste vedamine katusel auto kütusekulue mõjub
Omal oli eelmine aasta neli raami katusel (rennid, nüüd esihargi kinnitusega) ja vahest ka neli ratast. Laiema lenksug rattal tuli küll lenks risti keerata, mudu ei mahtunud ära. Auto manualis peaks olema kirjas lubatud katuse koormus (Minu Sharanil see 75kg) mitte rataste arv ning ristitaladel peaks ka kusgil kandevõime kirjas olema. Olen näinud paari autot, mille risttala meenutab natuke juba U tähte. Samuti on ratta raamil kirjas, milline on auto max kiirus mille juures raami tootja garanteerib, et ratas seal ka püsib (reeglina 110 km/h). Julgeks soovitada ikka esihargi kinnitusega raami. Nii on ratas paremini kinni ja ei vänderda katusel. Samuti siis tuuletakistus väiksem.
ametliku raamikandevõime leidsin 75kg. Passat ja enne Vectra on kannatanud Põhjamaades rasket suusaboksi kanda kyll, kunagi on nähtavasti ka automanuaali lahti löönud õigest kohast ja yle tsekanud. Kytusekulu sinnatänna, eks 10-20% tuleb ikka juurde. 110 km/h piir kõlab loogiliselt, suusaboksil oli ka 120-130 kanti minu meelest ja palju rohkem pole katsetama hakanud. See viis või kymme minutit minu mõistes pole väärt, et ratas kuskil ära lendab .
mis siis ikka, rattad saab katusele ja sõitma.
mis siis ikka, rattad saab katusele ja sõitma.