1. leht 2-st
ÕPETUSSÕNU AUTOJUHTIDELE
Postitatud: 21. 07. 2003. 16:55
Postitas surfar
Nüüd, kus teema on ikka eriti aktuaalne oleks vaja kirja panna ratturite poolt need juhtumused, mida autojuhid nagu ei märkagi või ei taha märgata. Hetkel kirjutavad kõik purjus autojuhtidest, aga minul endal on 90% ohtlikest olukordadest olnud põhjustatud naisterahvaste poolt, kes ilmselt on olnud täiesti kained. Nõnda saaksime mingi nimekirja liikluse kitsaskohtadest ja ohtlikest olukordadest, et need ka kunagi politseini jõuaksid ja neile hakataks suuremat tähelepanu pöörama.
P.S. Ma ei saa aru, kus kohast on ilmunud täna s.o. 21.07.03 välja nii palju politseinikke. Kus on nad teistel päevadel olnud? Täna jätkus neid maanteele ja linna. Nii võiks see olla kõikidel päevadel.
Postitatud: 21. 07. 2003. 18:57
Postitas scrapper
linnas on kohati päris kreisi jah, keskmist sõrme kasutan ohtralt.Minu arust eriti ei taha autod teed anda eriti parema käe reegli järgi, juhtumeid on aga muidugi palju
Postitatud: 21. 07. 2003. 20:50
Postitas priidik
Kui keskmist näppu näitad siis võib mõni tundlikum autojuht pahaseks saada. Mind sõbraga hakkas üks selline kaabakas autoga taga ajama. Me olime MTB ratastega, seega tema üritus oli juba eos mõtetu. Lõpuks kargas veel autost välja ja üritas joostes meid tabada. No oli loll.
Kõige rohkem kardan ristmikke, eritis siis kui mina liigun peateel. Autojuhid ei taha sind eriti märgata ja keeravad ette. Kõige enam kardan 20-40 a. "blondiine".
Postitatud: 21. 07. 2003. 21:04
Postitas antz
minuga on peamiselt old ikka sellised juhtumised, et mõni "kõva" mees vajutab minust mööda kuigi vastassuunas tale auto vastu tuleb. ja siis muidugi kipub kitsaks minema ja lõpuks olen ikka mina see, kes teepeenra kruusal on. nõmedad on ka need juhused kui kaks autot korraga vastu tulevad. üritatakse ikka enne mind mööda sõit ära teha. üks kord oli ikka jube jama juhus. tulin mööda pea teed suure hooga mingi 45 või rohkem rauas ja mingi mammi sõitis kõrvalteelt ette. ise koguaeg vahtis vasakule ,( ma tulin paremalt ) et ega sealt autot tule. ja sõitisgi nii minu nina alt mööda. ilma et oleks korragi paremale vaadanud. hea et veel pidurdada jõudsin muidu oleksin üle kapoti kah old.
Postitatud: 21. 07. 2003. 21:30
Postitas Road
Antzu jutuga puhta päri. Lisaks veel need lollid juhused, kus tagant tuleb rida autosid. Esimene näitab veel heal juhul suunda ja võtab veidi vasakule, järgmine ei ei jõua ega vaevu sedagi. Ja sina loll ootad seda viimast, kes ei tea midagi. Armsad autojuhid, ei peagi päris vastassuunda minema, näita vähemalt suundagi. Ma ei tea miks, aga parimad on rekkamehed. ( ilma irooniata)
Postitatud: 21. 07. 2003. 22:02
Postitas surfar
Endal ennist jäi mainimata, et peamiselt häirivad mind autojuhid, kes vastu tulles üritavad kellegist mööda sõita. Olen alati mõelnud, et kui kellegil peaks autoga midagi juhtuma, näiteks kumm puruneb, siis sõidaks ta mulle vastassuunavööndis otsa 100+ 40 (minu kiirus) km tunnis. Tuvastamisega läheb raskeks vist.
Sõpradega rääkides tekkis ka üks mõte, et viina pudelil võiks olla tekst võibolla isegi koos väikese pildiga "mõeldes Lauri Ausile ära istu rooli täis peaga" nagu tubakal "suitsetamine kahjustab teie tervist". Ehk mõni mees siis kunagi meenutab, et näe 20.07.03 hommikul juhtus selline kohutav lugu ja ei istugi auto rooli ning sellega päästab ehk mõnegi inimelu või oma lastele isa/ema.
Postitatud: 21. 07. 2003. 23:41
Postitas cowrider
Väga paljud autojuhid ei lülita hämaras/pimedas jalgratturile vastu sõites kaugtulesid ümber ja see on ratturile sama halb või isegi halvem kui mootorsõiduki juhile ja võib väga kurvalt lõppeda.
Samas tihti on selles ka ratturid ise süüdi, kui neil puuduvad helkurid või tuled, sest ratturit on raske märgata.
Omal on hirm olnud, kui ületasin suhteliselt kitsast silda (kiirusega 40km/h) ja samal ajal tuiskas auto väga lähedalt must mööda ja otse minu ees oli asfaldis suur auk, millest sain vaevu mööda. No peab siis just keset kitsast silda mööda trügima? Kui ma ei eksi, siis kiiruspiirang oli seal 50km/h.
Ja siis need tavapärased lood autojuhtidest ja ristumistest peateega või jalgrattateega, kui tähelepanelikud ei olda ja ratturile teed ei anta. Õnneks pole hullu olnud, aga nii mõnigi kord on pidurid abiks olnud - ükskord olid tagapidurid liiga kulunud ja tänu intensiivsemale esipidurdamisele said autosolijad vaadata, kuidas jalgrattaga esiratta peal sõidetakse.
Postitatud: 22. 07. 2003. 08:38
Postitas Andrus K
kallid autojuhid.
Õpetus: karda teel liikuvat jalgratturit ja möödu tast võimalikult kaugelt. Tänaval on parempoolse sõidurea ääres äärekivi kõrval teatava vahega kaevuluugid, mis enamasti tublisti vajunud, olles seega auk ratturi jaoks kuhu sisse sõita ei taha. Kogenematumad jalgratturid sõidavad tänaval võimalikult äärekivi lähedal ja möödumisel kaevuluugist ümbersõidu liiguvad järsult vasakule ja taas paremale. Karda sellist käitumist jalgratturite poolt ja ole selleks valmis.
Kogenenumad ratturid sõidava pidevalt u. 1m kaugusel äärekivist, nii jääb ära tänaval kaevuluukide tõttu vingerdamine.
Postitatud: 22. 07. 2003. 08:43
Postitas Mati
priidik kirjutas:Kui keskmist näppu näitad siis võib mõni tundlikum autojuht pahaseks saada. Mind sõbraga hakkas üks selline kaabakas autoga taga ajama. Me olime MTB ratastega, seega tema üritus oli juba eos mõtetu. Lõpuks kargas veel autost välja ja üritas joostes meid tabada. No oli loll.
Kõige rohkem kardan ristmikke, eritis siis kui mina liigun peateel. Autojuhid ei taha sind eriti märgata ja keeravad ette. Kõige enam kardan 20-40 a. "blondiine".
Mul vastupidine kogemus, kus ajasin ise Kakumäel ühte agressiivset taga, kuna tahtsin taga natuke rääkida. Hakkas teine hoopis kartma ja sõitis ruttu ca 300 meetri kaugusel oleva kodu garaazi. Naisterahvas oli.
Postitatud: 09. 09. 2003. 23:05
Postitas villu
Kusjuures seitsmel juhul kümnest on "jalgrattavaenulikud" autojuhid punase autoga. Kokkusattumus võibolla aga on lihtsalt silma hakand
Postitatud: 10. 09. 2003. 07:22
Postitas profit4
Kõik mis eespool kirjeldatud olen ka ise seda kogenud kuid üks teguviis ajab mind küll kohutvalt pis off
ja nimelt see kui sõtkud rahulikult maanteel ja oled keskendunud sõidule kui äkki keegi dibiiil laseb täiega signaali su taga ja siis sõidab kaarega mööda, fakk ma pidin ükskord südame rabanduse saama, peamiselt kes seda teevad on naised ja penskarid, kes sõidavad nina vastu klaasi, ning peeglid - need võib nende autodelt ära kõrvaldada neid nad raisad nagunii ei kasuta, ja mis kõige hullem - sõidan oma naisega lõuna-eestisse puhkama, naine mul roolis ja arvake ära mida tema teeb
, ees läheb jalgarattur ja annab törts signaali ja nühib siis mööda, ausalt öeldes mul läks 2 tundi talle selgitada et krt nii ei tehta, loodan et tema sai aru vähemalt.
Postitatud: 10. 09. 2003. 07:49
Postitas Rom
profit4 kirjutas: kui äkki keegi dibiiil laseb täiega signaali su taga.
õige märkus.................olen isegi tõmmelnud sellepärast
.
No ja pole raske arvata mis liigutusi teeb signaali peale mõni nõrganärviline algaja kel esimene liigutus on suvalises suunas.
Postitatud: 10. 09. 2003. 07:53
Postitas KristjanS
kuhu panna...?
Postitatud: 10. 09. 2003. 08:07
Postitas mart2
wildakas kirjutas:Kusjuures seitsmel juhul kümnest on "jalgrattavaenulikud" autojuhid punase autoga. Kokkusattumus võibolla aga on lihtsalt silma hakand
Kuhu panna oma punase auto müügikuulutus?
Tekib hirm, et Wildakas saadab joogipudeli esiklaasi!!
!!
Tegelikult oleks vaja TV-s eraldi klippe autojuhtidele ja rattasõitjatele, kuidas mingis olukorras käituda. Algus on Jassi klipiga juba tehtud...
Kui mitu korda päevas saadete vahel lasta, siis kevadeks peaks rahvas targem olema.
Postitatud: 10. 09. 2003. 08:09
Postitas profit4
Seda siin ei saa nii üheselt kirumisena võtta, pigem on muljete vahetamine aga mis puutub Sinu soovitustesse Veloman32 siis olen sellega täitsa päri, et nende vahenditega oleks mõju suurem loomulikult
Postitatud: 10. 09. 2003. 09:16
Postitas west
nõus, viimases Stopis pöördus näiteks üks autojuht ka jalgratturite poole soovitusega autoteelt ära kaduda jalgrattateedele.
ei tea kus seda signaalitamist enne mööda sõitu õpetatakse, ise olen ka nende signaalitajatega kokku puutunud, väga nõme.
Postitatud: 10. 09. 2003. 09:21
Postitas maanus
Eile oli mul ühe hõbedase Ventoga ka just mitte kõige parem tutvuse algus kui to mõtles , et tore oleks ju bussipeatuse boksist lõigata põhjustades nii mitte ainult valelt poolt ette sõidu vaid ka siga lähedalt tehtud liigutusega ka minu pahameele, mis väljendus verbaalselt (mida pidid ilmselt süütud jalakäijad kahjuks kuulma). Muidu nii autojuhtide kaitseks midagi öeldes siis peateel liikudes suutis mulle kõrvalteelt ka üks jalgrattur ette keerata kuna tema tähelepanu ilmselt võttis minu ees liikunud auto siis vististi ei vaevunud ta märkama , et minul pole halokaid ees ja ületas nii rahulikult tänava.
P.S ise pole ma kaugeltki täiuslik liikleja
Postitatud: 10. 09. 2003. 09:36
Postitas Lüliti
wildakas kirjutas:Kusjuures seitsmel juhul kümnest on "jalgrattavaenulikud" autojuhid punase autoga. Kokkusattumus võibolla aga on lihtsalt silma hakand
Punaseid autosid pidavat Eestis lihtsalt kõige rohkem olema
Signaalitamise suhtes. 2000. aastal, kui mina sõitma hakkasin, siis enamusel autojuhtidest maanteel oli minuga midagi pistmist. Paljud lasid signaali ja mõni pistis pea aknast välja ja karjus tervitusi. Ilmselt oli asi selles, et siis ei olnud kiivriga jms jalgrattur siinkandis veel eriti tavaline nähtus. Vaadati kui imeasja. 2001 suvel oli juba signaalitajaid vähem ja nüüd väga harva mõni juhtub.
Autojuhid tõesti aru ei saa, et nende rõõmus tuututamine tervituseks on ratturile ehmatav asi. Mu enda vanemad juhtusid mööda sõitma ja lasid ka paar törtsu mõni suvi tagasi, kuigi nemad olid küll need, kes kõige rohkem mu kirumist olid kuulnud sel teemal. Pärast seletasin neile, et see ei ole mitte hea teguviis ja enam ei tuututa nad kah
Postitatud: 10. 09. 2003. 09:41
Postitas priidik
Väga õige. Ma ka kunagi tuttavale ratturile ei tuututa, eriti kui temast tagantpoolt mööda sõidan. Tean väga hästi kuidas ehmatab.
Postitatud: 10. 09. 2003. 09:58
Postitas tiiger
Ja seda, et ratturist möödumisel suunda näidataks, oleks vist juba liiga palju palutud. Vähemalt mina pole viimase aasta jooksul mõne sellisega veel kokku puutunud. Kokkusattumus või kurb tõde
Postitatud: 10. 09. 2003. 10:01
Postitas herki
profit4 kirjutas:naine mul roolis ja arvake ära mida tema teeb
, ees läheb jalgarattur ja annab törts signaali ja nühib siis mööda, ausalt öeldes mul läks 2 tundi talle selgitada et krt nii ei tehta, loodan et tema sai aru vähemalt.
Aga kas õnnestus välja selgitada, kust või kellelt selline mõte üldse tema pähe on tulnud? On mingi ringkond autojuhte, kes signaali lasevad. Ilmselt igaks juhuks, et "nüüd tuleb auto".
Jassiga videolõik on juba ilmselt tulemusi andnud: märkasin viimati maanteel täpselt teles nähtud korralikke möödasõite.
Postitatud: 10. 09. 2003. 10:27
Postitas Rivo
...kui äkki keegi dibiiil laseb täiega signaali su taga ja siis sõidab kaarega mööda...
Samas on tekkinud ka mõned viisakad juhid, ilmselt tegemist jalgratturitega, kes lasevad törtsu signaali nii paarsada meeterit enne sinuni jõudmist. Sellise tegevuse vastu mul küll midagi pole. Küll aga jah, sellised, kes vahetult sinu taga/kõrval tuututama hakkavad. Olen minagi paarile sugulasele/tuttavale sõnad peale lugenud, et ärgu nii tehke.
Postitatud: 10. 09. 2003. 10:59
Postitas Lüliti
herki kirjutas:Jassiga videolõik on juba ilmselt tulemusi andnud: märkasin viimati maanteel täpselt teles nähtud korralikke möödasõite.
Mis videost jutt on ja kus seda näidati jms?
Postitatud: 10. 09. 2003. 11:14
Postitas cowrider
Lüliti kirjutas:herki kirjutas:Jassiga videolõik on juba ilmselt tulemusi andnud: märkasin viimati maanteel täpselt teles nähtud korralikke möödasõite.
Mis videost jutt on ja kus seda näidati jms?
Telekas näidatakse aegajalt kampaaniakorras.
Loodetavasti vastu suve korratakse.
Postitatud: 10. 09. 2003. 11:43
Postitas profit4
herki kirjutas:profit4 kirjutas:naine mul roolis ja arvake ära mida tema teeb
, ees läheb jalgarattur ja annab törts signaali ja nühib siis mööda, ausalt öeldes mul läks 2 tundi talle selgitada et krt nii ei tehta, loodan et tema sai aru vähemalt.
Aga kas õnnestus välja selgitada, kust või kellelt selline mõte üldse tema pähe on tulnud? On mingi ringkond autojuhte, kes signaali lasevad. Ilmselt igaks juhuks, et "nüüd tuleb auto".
Kusjuures tegemist on vanakooli sõiduõpetajatega, kes soovitavad noortel autojuhtidel nii käituda ja lausa sõiduki juhitmise õpetuses sees
Postitatud: 10. 09. 2003. 15:32
Postitas Ray
sigaanli pidavat siis laskma kui möödudes on vahe alla meetri.
Postitatud: 10. 09. 2003. 19:15
Postitas Corrosion
No nii täna trenn kosel 5 km ringid 10 tk. Selle ajajooksul saime venelastelt sõimata, autojuhid olid "üliviisakad" nagu alati. Nimelt tulime suure kiirusega ja üks vend keeras lihtsalt ette st tegi vasakpööret. Napilt oleks kõik sisse põrutand... ja teine keiss on see et vend ei näidand suunda ja oleks ka nippel tulnd. Kõik see on igapäevane teema maanteka meestel, kahju kohe hakkab. Metsas on ohutum
Postitatud: 11. 09. 2003. 09:22
Postitas René
Tõsi on ka see, et kahjuks sõidavad ka mõned jalgratturid vÄGA hooletult, mõne puhul mõtled koguni, et kas silmad on putukaid täis või on tõesti lihtsalt loll inimene ja arvab endast hästi. Tundub, et viimane variant on reaalsem...
Ja nüüd siis minu kogemused:
1. Tulin Vabaduse väljaku poolt ja keerasin Kaarli puiesteelt alla Taksopargi poole. Fooris oli roheline tuli, autosid polnud ja nõnda polnud põhjust ka hoogu maha võtta. Ja siis nägin, kuidas üks sell elu eest KAPO poolt kõnniteelt äkki sõiduteele tuiskab... Mina pidurdasin, tema ei teinud isegi seda
Ülinapilt õnnestus matsu vältida ja võite arvata, kuidas ennast tundsin, arvestades seda, et eelmisel suvel ühe jalakäija pärast pikki asfalti lohisesin...
2. Üks rattur (paistis olevat n.ö. tegija) laveeris autode vahel (sõidusuund oli kesklinna poolt viadukti alt läbi Taksopargi ristmikule) ja sõitis mulle viadukti all ette (nägin juba ammu, et rattur teel ja olin vägagi ettevaatlik). Kui ma siis õigustatult lühikese (!) signaali andsin ja temast kaarega möödusin ning lõpuks ristmikul punase ees seisma jäin, siis sõitis ta mulle kõrvale, tegi kõrvalistuja poolse ukse lahti ja tahtis lõuga anda. Mina olin kiirem ja tema käsi oli minu pihtide vahel. Mõtlesin veel, et tulen autost välja ja virutan talle üle turja, aga polnud mõtet tipptunni ajal keset ristmikku taidlema hakata, teiseks - tema oli liikluses ohus, mina mitte.
Võite nüüd mulle kibedaid etteheiteid teha, et signaali lasin, aga kui mõni sell ikka ülbelt tihedas tööpäevalõpu liikluses taidlema hakkab, siis saab ikka hing täis. Kahjuks pole ka autol mõnd amuu datribuuti, millega ratturile märku anda, et korreksemalt käituda.
Rattur eesti keelt ei mõsitnud ja väitis, et on kaksteist aastat juba rattatrenni teinud. Savi, selle aja peale võiks juba natuke hoolikamaks muutuda, arvestades ühe tihedamat liiklust. Enam pole õnnis aeg, kus vaid mõned üksikud autod tänavapilti rikastasid.
Postitatud: 11. 09. 2003. 09:31
Postitas René
NB! Veel valusamaid kogemusi on mul autojuhtidega (miksipärast on keskikka jõudnud mammidest trollijuhid erilised kaabakad...), eelnev oli vaid näide sellest, et paraku on ka pedaalijate seas patustajaid.
Postitatud: 11. 09. 2003. 10:56
Postitas profit4
rallik kirjutas:NB! Veel valusamaid kogemusi on mul autojuhtidega (miksipärast on keskikka jõudnud mammidest trollijuhid erilised kaabakad...), eelnev oli vaid näide sellest, et paraku on ka pedaalijate seas patustajaid.
loomulikult on mädahunnikuid mõlemas leeris, issanda loomaaed onju rikkalik, ainult selline agressiivsus paneb mind küll imestama
Postitatud: 11. 09. 2003. 11:25
Postitas René
profit4 kirjutas:rallik kirjutas:NB! Veel valusamaid kogemusi on mul autojuhtidega (miksipärast on keskikka jõudnud mammidest trollijuhid erilised kaabakad...), eelnev oli vaid näide sellest, et paraku on ka pedaalijate seas patustajaid.
loomulikult on mädahunnikuid mõlemas leeris, issanda loomaaed onju rikkalik, ainult selline agressiivsus paneb mind küll imestama
Kuna oled selle tsitaadi võtnud ja siis agressiivsuse üle imestanud, siis jääb arusaamatuks, kas ehk selle all minu "agressiivsust" mõtlesid....? Äkki ütlesin liiga räigelt...?
Postitatud: 11. 09. 2003. 11:43
Postitas maanus
Kusjuures tunnistan ausalt, olen ka ise olnud selline natuke üleolev rattaseljas , eriti siis kui liigun peateel ja kõrvalt liigub auto ette.Kui ongi nii , et auto jõuab eest ära ilma et mulle tõsisemalt ette(s.t. järsk pidurdus) jääb siis ikkagi on verbaalne(sry joogi pudelitest on kahju) agresiivsus kerge tulema(ma küll taunin tagantjärge enda tegevust).Teadu poolest ju agresiivsus kandub edasi.Muide minul pole tükk aega trollidega neg. kogemusi, istuvad teised päris rahulikult mul tuules.
Postitatud: 11. 09. 2003. 12:12
Postitas René
maanus kirjutas:Muide minul pole tükk aega trollidega neg. kogemusi, istuvad teised päris rahulikult mul tuules.
Minul oli konkreetne juhus, kus troll sõitis Toompuiesteel pikalt minu tuules ja hoidsin isegi võimalikult teeserva, et sõitu mitte takistada. Ja siis ennem peatust andis trolljuht järsku elektrit ("gaasi" ei saa vist ütelda
), sõitis mu kõrvale ning peatuses surus mind äärekivi ja trolli vahele nõnda, et kõnniteele kukkusin. Tõusin siis püsti ja nägin, et trolli ja äärekivi vahele mahtus vaid oma 15-20 cm - nõnda kitsas oli see... Tagatipuks tuli veel aastates naisterahvast umbkeelne trollijuht välja ja kukkus kriiskama... Vähe jäi puudu, et oleksin esimest korda elus naist löönud.
Oleks ma mingi vea teinud ise, tunnistaksin ausalt üles, minu puhul pole see mingi probleem, aga see oli ikka absurditeatri tipp...
Oleks ma veel jäänud trolli tagumise osa juures "liistu peale", siis ma mõistaksin, et vahest on inimesel raskusi kabariitide tunnetamisega, aga see eit litsus mind trolli esimese kolmandikuga äärekivi ja masina vahele
.
Postitatud: 11. 09. 2003. 21:42
Postitas cowrider
Kui ma öösel tandemiga mööda Sõpukat sõitsin, siis käis trolliga pidev möödumine. Peatuses mina temast ja enne peatust tema minust. Kuna selline rebimine oli tobe, siis ootasin peatuses, kuni troll piisavalt eest ära läks ja sain rahulikult järel sõita. Oli hea ja rahulik.
Kui autojuhtidest ja trollidest rääkida, siis nägin täna, kuidas Kristiine keskusest kesklinna poole sõites juhtus pärast viadukti selline lugu.
Panin segast ja keegi ei pannud tähele Hoopis sealt Hipodroomi poolt tulles Balti jaama poole pärast viadukti oli see lugu.
Kõige paremal sõitis mingi libamaastur nr. 4 trolliga kõrvuti ja vilgutas pidevalt vasakut suunda, sooviga vasakule reastuda, kuna tema sõidurada pööras varsti paremale. Mina sõitsin trollis ja jälgisin mängu. Maasturi ja trolli ninad olid enamasti kohakuti, aga maasturi juht oli segaduses, sest troll jõnksutas - justkui võtaks hoogu maha, et teda ette lasta ja justkui ei lase ka. Nii nad siis jamasid, kuni rada ära lõppes ja maastur äkkpidurdas, et mitte vastu posti sõita. Troll oli samuti hoo nii üles kruttinud, et pidi pärast äkki pidurdama, et sarved lahti ei tuleks ja jäi siis aeglaselt veerema, kuni kindlus majas. Selle aja jooksul panid trollist vasakult tubli 10 autot mööda, ka see maastur, kes teda veel rõõmsalt signaaliga tervitas. Ma ei näinud, kas muid märke ka vahetati. Mulle jäi mulje, et trollijuht keeras talle meelega käru - võib olla olid juba vanad tuttavad.
Samas (liba)maasturid paistavad tavaliselt ülbusega silma. Näiteks sõidavad kitsal õuealal teisele autole otse vastu ja jäävad ootama, et too eest ära tagurdaks, selle asemel, et laiemas kohas teineteisest mööduda. Teisest küljest paistavad enamik autojuhte ajupeetusega olevat - autot peatades või parkides pannakse liiklus või parkla kinni või kui kellelgi on tõesti vaja hetkeks teed ummistada, siis on kohe paanika majas. Üllatav, et ka paljud tuttavad pole paremad. Jalgratturitega on asi niipalju seotud, et nagu paistab, siis teiste liiklejatega sõbralik arvestamine liikluses on haruldane. Probleem pole mitte mootorsõiduki juhi ja jalgratturi vahel, vaid inimeste vahel. Ebaviisakuse/egoismi eest vist trahvi ei tehta. Osa veel ei oska teistega arvestada, osa ei taha arvestada, kuid osa liiklejaid suudab siiski veel head eeskuju näidata.
Ma ei oskagi öelda, kuidas puupäid mõjutada? Naela või joogipudeliga vist maailma ei paranda
Samas mu oma liiklemis-stiil autoga või rattaga on selline, et kui mul on vaja rada vahetada, siis näitan suunda ja kui ei lasta, siis pressin vahele. Kaasliiklejad võib olla mõtlevad samuti, et kuhu see hull trügib. Samas ootan autojuhina (juhin väga harva) teiselt liiklejalt peale suunanäitamise või lihtsalt kahtlase liiklemise ka reaalset märki, et ta on selleks soovitud manöövriks valmis - sarnaselt käituvad paljud teised. Seni on ka rattaga reavahetused hästi läinud - autojuhid saavad aru, et nüüd hakkab tüüp vahele trügima
Mõni muidugi ei lase, aga paljud on viisakad.
Postitatud: 12. 09. 2003. 07:03
Postitas Andrus K
kusjuures see sigatsemine ja kihutamine (linnatänavatel minu teada vaid 50 lubatud) on mootorsõidukite juhtide puhul üleüldine ja pea eranditu. Ma ei tea mis komplekse rahuldatakse, kui üritatakse Kamazi või trolliga selgelt kiirematest ja kiiremat sõitu võimaldavatest sõiduautodest mööda panna. Üleüldine rullnoklus käib teedel
. Samas pole ju kiiremat sõitu võimaldav auto mingi põhjendus lubatust kiiremaks sõiduks. 50 kehtib kõigile. Aga olete te näinud, et mõni uuem BMW lubaks seda, et Sierra temast tänaval tasakesi mööda libiseb
Skandinaaviamaade tänavad ja rattateed on Eesti kõrval lahe relax ikka.
Punane tuli ja kõrvuti sõit
Postitatud: 12. 09. 2003. 10:37
Postitas ii
I teema
Mina autojuhina, ratturina, jalakäijana ei saa aru ratturitest, kellele ei loe punane tuli
Näide: Hakkan mina jalakäija rohelise tule ajal Liivalaiat ületama, silmanurgast vaatasin veel igaks juhuks vasakule...ossajuudas...mingi tüüp tuli rattaga hullu tulega sebrale, mina olin selle peale klammerdatud oma kohale ja täiega pissoff. Mis lubab ratturil punase tule ajal autoliiklusega ühel suunal liikudes tulla ristmikule või sebrale
NB! Kui sa liigud tänaval või maanteel kehtivad sulle samasugused reeglid nagu autodelegi ehk kui on liiklemist keelav foorituli, siis sa peatud ja ootad rohelist tuld!
II teema
Kõrvuti sõit maanteel.
Näide: sõidan mina maanteel ja ees kõrvuti sõitvad jalgratturid. Esimene on ilusasti teepeenrast lubatud kaugusel, teine aga mingi 1,5m kaugusel?!
Ühesõnaga terve üks sõidurida oli kinni
Mina võtsin küll hoo maha ja möödusin neist vastassuuna kaudu, aga kui tuleb penskar või rullnokk, kes ei näe või ei ole aega näha ning parimal juhul teeb napika...!?
"Vanasti" kehtisid reeglid: jalgratturite kõrvuti sõit keelatud, jalgrattur tohib teepeenrast maksimum 1m kaugusel olla!
Olen seda teemat uurinud nii kehtivatest liikluseeskirjadest kui ka kirjutanud politseiametisse, vastust ei ole leidnud/saanud.
Kas keegi siit teab, kuidas on praegu reguleeritud sellised reeglid?
PS! Eile maanteel trenni tehes olin üllatunud, kui enamasti sõitsid autod minust vastassuunavööndis mööda ja näitasid isegi suunda
Huvitav kas reeklam mõjub?!
Ilusa idülli rikkus loomulikult bemari, mille roolis "kena" tips. Liikus mulle vastu ja tegi möödasõitu ees olevast autost nii, et ma pidin teepeenrale sõitma
Kusjuures tibil oli mõrvalik muie näos
Re: Punane tuli ja kõrvuti sõit
Postitatud: 12. 09. 2003. 10:44
Postitas Andrus K
ii kirjutas:Kõrvuti sõit maanteel.
Näide: sõidan mina maanteel ja ees kõrvuti sõitvad jalgratturid. Esimene on ilusasti teepeenrast lubatud kaugusel, teine aga mingi 1,5m kaugusel?!
Ühesõnaga terve üks sõidurida oli kinni
See, kas võib või ei või kõrvuti sõita, huvitaks ka mind. 2-kesi sõites on see jah nahaalsus, samas nt. kuuekesi trenni tehes (3 2-st paari) on kõrvuti sõit ikka suht mõistlik.
Oli vist jah 1 m teepervest, kuid selle üle võib vaidlema jäädagi, kas 2 kõrvutisõitvat ratturit mahuvad selle 1 m sisse või mitte. Ilmselt oleneb konkreetse teelõigu teeoludest. Et kas tee serv on terve või "sakiline".
midagi ei ole parata. Liiklusvahendite arendatavad kiirused on erinevad. Maanteel liikuvast traktorist või reisbussist tuleb autol ka vastassuunavööndi kaudu mööduda. Nii ka treeningpundist.
Re: Punane tuli ja kõrvuti sõit
Postitatud: 12. 09. 2003. 11:13
Postitas ii
Andrus K kirjutas:ii kirjutas:Kõrvuti sõit maanteel.
Näide: sõidan mina maanteel ja ees kõrvuti sõitvad jalgratturid. Esimene on ilusasti teepeenrast lubatud kaugusel, teine aga mingi 1,5m kaugusel?!
Ühesõnaga terve üks sõidurida oli kinni
See, kas võib või ei või kõrvuti sõita, huvitaks ka mind. 2-kesi sõites on see jah nahaalsus, samas nt. kuuekesi trenni tehes (3 2-st paari) on kõrvuti sõit ikka suht mõistlik.
Oli vist jah 1 m teepervest, kuid selle üle võib vaidlema jäädagi, kas 2 kõrvutisõitvat ratturit mahuvad selle 1 m sisse või mitte. Ilmselt oleneb konkreetse teelõigu teeoludest. Et kas tee serv on terve või "sakiline".
midagi ei ole parata. Liiklusvahendite arendatavad kiirused on erinevad. Maanteel liikuvast traktorist või reisbussist tuleb autol ka vastassuunavööndi kaudu mööduda. Nii ka treeningpundist.
Jah, meeskonna sõit on teine jutt, eriti veel kui on julgestusauto/treeneri auto taga/ees. Seljuhul on aktsepteeritav kõrvuti sõit
Postitatud: 12. 09. 2003. 12:32
Postitas Aaren
See 1m oleks ju kena küll, sest kõik teavad, kui palju see umbes on. Aga kusagil seadustes sellist asja küll kahjuks fikseeritud ei ole. Ja kas aitakski, sest kanalisatsioonikaevud kipuvad jääma just selle meetri sisse. Millises seisundis need on, seda teate isegi... Maastikurattaga polekski ehk hullu, kuid maanteeratta 23 mm rehv mahub mõnel juhul kaane pilusse, kui see juhtub olema samasuunaline. Muide, proovisin. Täitsa vastik oli.
Postitatud: 12. 09. 2003. 14:10
Postitas Lüliti
Selle 1m kohta teeäärest ei leia mina ka enam seadusi. Viimati kui Kuku raadios jalgratturid jms teemaks oli, siis politsei esindaja ikka väitis, et jalgrattur peab sõitma jalgrattateel või selle puudumisel sõidutee paremast servast max 1m kaugusel.
Postitatud: 12. 09. 2003. 23:25
Postitas moonraker
no mina kui suht värske autojuht mäletan veel LE-st sellist asja, et piisavaks vaheks ratturist möödumisel loetakse 1,5 meetrit ja kui ratturist ei ole võimalik mööduda, siis tuleb oodata, mitte teda karpi suruda. aga ausaltöeldes autoroolis olles on päris hästi näha ka mõnda "troppi" ratturit, kes arvab, et kogu liiklus käib tema järgi. ja see on samuti nähtus, mis ei ole eriti meeldiv. siinkohal pean mainima, et eks rattaga olen isegi veic "sigatsenud" kui olen sõitnud punase tule alt läbi, olgugi et pole kedagi ei ohustanud, ei ole see õigustus
Postitatud: 12. 09. 2003. 23:51
Postitas mart
cowrider kirjutas:
Samas mu oma liiklemis-stiil autoga või rattaga on selline, et kui mul on vaja rada vahetada, siis näitan suunda ja kui ei lasta, siis pressin vahele. .
Kui oled autoga, siis on ju toiming õigustatud. LE ÜTLEB, ET ÜMBERREASTUJALE TULEB TEED ANDA. See on üks suuremaid LE muudatusi, mille vastu sovjeti aegsed juhid eksivad! ENSV ajal oli vastupidi, st suunda näitav ümberreastuja pidi ootama, kuni vastav rida vabanes.
Postitatud: 13. 09. 2003. 08:10
Postitas Lauri T
mart kirjutas:Kui oled autoga, siis on ju toiming õigustatud. LE ÜTLEB, ET ÜMBERREASTUJALE TULEB TEED ANDA. See on üks suuremaid LE muudatusi, mille vastu sovjeti aegsed juhid eksivad! ENSV ajal oli vastupidi, st suunda näitav ümberreastuja pidi ootama, kuni vastav rida vabanes.
Miks ainult autoga? LE silmis on ju antud kontekstis auto ja jalgratas võrdsed. Liiklusvahendid mõlemad. Kuigi jah, kui teisest küljest vaadata, siis suitsiid (loe: ratturina autodega kaklema minemine) vist Eestis suht seadusevastane.
Postitatud: 13. 09. 2003. 11:58
Postitas mart
Lauri T kirjutas:mart kirjutas:Kui oled autoga, siis on ju toiming õigustatud. LE ÜTLEB, ET ÜMBERREASTUJALE TULEB TEED ANDA. See on üks suuremaid LE muudatusi, mille vastu sovjeti aegsed juhid eksivad! ENSV ajal oli vastupidi, st suunda näitav ümberreastuja pidi ootama, kuni vastav rida vabanes.
Miks ainult autoga? LE silmis on ju antud kontekstis auto ja jalgratas võrdsed. Liiklusvahendid mõlemad. Kuigi jah, kui teisest küljest vaadata, siis suitsiid (loe: ratturina autodega kaklema minemine) vist Eestis suht seadusevastane.
Eks rattaga rea vahetus ongi paras enesetapp, kuna LE nõuab ümberreastumisel suuna näitamist. Ei kujuta hästi ette ratturit, kes laveerib ridada vahel, üks käsi suunanäitamiseks pidevalt õhus
Postitatud: 13. 09. 2003. 22:33
Postitas villu
ega selle suuna näitamisega on jah nii nagu ta on .... ühe käega hoiad lenksu teisega näitad suunda ja siis tuleb kanalisatsioonikaev näiteks, päris kurvalt võib se lõppeda ..
Postitatud: 14. 09. 2003. 21:36
Postitas Ereliukas
Eks rattaga rea vahetus ongi paras enesetapp, kuna LE nõuab ümberreastumisel suuna näitamist. Ei kujuta hästi ette ratturit, kes laveerib ridada vahel, üks käsi suunanäitamiseks pidevalt õhus
[/quote]
Pole tarvis ette kujutada, tuleb vaadata olemasolevaid
Samas pole ju tarvis kogu aeg käsi lahti sõita, piisab, kui näitad ära ja veendud, et autojuhid on aru saanud ja su tõepoolest ka vahele lasevad - siis käsi lenksu külge ja tuld.
Postitatud: 14. 09. 2003. 22:31
Postitas cowrider
Suunda tuleb näidata enne manöövrit ja ega siis ei saa kindel olla, et nähti. Täna oli vaja korraga suunda näidata, pidurdada ja vasakule keerata ning seda liikumisel mäest all - üsna ebamugav oli. Tegin järelduse, et turvalisuse huvides parem jätta mõnikord näitamata, kui et riskeerida uperkuudiga. Tegelikult ega ma eriti agar suunanäitaja polegi, eriti siis, kui pole kellelegi näidata, kuigi seadus nõuaks ka siis.
Kui ma täna mööda Pärnu mnt linna poole sõitsin, siis enne Hiiut tundus, et mingi vastutulev sõiduk andis mulle vahetult enne kohakutijõudmist signaali? Ma ei saanud mitte mütsigi aru, mõni tuttav? Igatahes kui nii, siis võiks sellised signaalid samuti parem ära jätta - oli sõidutee jälgimisegagi tegemist. Muidu, polnud autojuhtidele ühtegi etteheidet.
Postitatud: 15. 09. 2003. 09:51
Postitas marion
Kohtades, kus sõidutee on nii kitsas, et samasuunavööndis auto minust mööda ei mahuks, või noh mahuks aga pühiks külje vastu mu pükse puhtaks, võtan ma südamerahuga keset sõidurada, sest vähemalt 75% autojuhtidest kindlasti proovib mind äärekivi vastu külili sõita. Signaalitavad küll aga see ei ole mitte nii valus kui lõhkised käed-jalad. Üks selliseid kohti on Paksu Margareeta eest Balti Jaama ette viiv tee.
Postitatud: 15. 09. 2003. 10:15
Postitas Ereliukas
marion kirjutas:Kohtades, kus sõidutee on nii kitsas, et samasuunavööndis auto minust mööda ei mahuks, või noh mahuks aga pühiks külje vastu mu pükse puhtaks, võtan ma südamerahuga keset sõidurada, sest vähemalt 75% autojuhtidest kindlasti proovib mind äärekivi vastu külili sõita. Signaalitavad küll aga see ei ole mitte nii valus kui lõhkised käed-jalad. Üks selliseid kohti on Paksu Margareeta eest Balti Jaama ette viiv tee.
Selle koha nimi on rannamäe tee.
ise seal lasen hoian serva, mahub auto mööda küll.
samas rattaga on seal viisakas vähemalt 40+ sõita, siis eriti keegi mööda ei trügigi.
Postitatud: 29. 09. 2003. 14:42
Postitas mart
Väljavõte:
Maanteeamet
Liiklusõnnetused jalgratturitega Eestis 1999-2002
2003, Tallinn
....Võib väita, et noorte hulgas on levimas jalgrattaga sõitmine tööpäevajärgse lõõgastusvahendina ka nädala sees. Seda kinnitab ka
kannatanute earühmade dünaamika: 2002. aastal suurenes tunduvalt 17-19-aastaste, 25-29- aastaste ja isegi 40-49-aastaste osakaal kannatanud jalgratturite seas...
......Kümmekond aastat tagasi oli jalgratturite enda osa liiklusõnnetuste põhjustamisel suur: igast 10-st kannatada saanud jalgratturist põhjustasid liiklusõnnetuse ise 6-7. 2002. aastal põhjustas õnnetuse ise iga 5. jalgrattur. See näitab, et: esiteks on jalgratturid muutunud teadlikumaks liiklejaks ja teiseks, et autojuhid on muutunud lohakamaks ja hooletumaks jalgratturite suhtes........
http://www.mnt.ee/atp/failid/jr_kogumik.pdf