Teeme vanast vene raamist fixie ratta
-
- Rattur
- Postitusi: 1
- Liitunud: 29. 04. 2009. 22:21
Teeme vanast vene raamist fixie ratta
Tere Kõigile !
Olen 1.94 meetrit pikk poiss ja tahan endale ise fixie ratta ehitada. Kas keegi äkki teab mingeid vanu vene raame mis oleksid sobilikud selleks. Ebays müüdavate vanade lääne treki rataste raamid väga kallid. Võib olla leidub ka meie vanade vene raamide hulgas midagi sobivat.
Nii palju kui olen foormitest lugenud peaks tagumise ratta vahe olema kitsam nii et sinna aint üks hammasrattas ära mahub ning et ratta ühenduskoht peab olema horisontaalne ja tahapoole avanev. Minu arust olid vist ereka raamil sellised ühendused kuid see raam oleks mulle liiga väike.
Olen 1.94 meetrit pikk poiss ja tahan endale ise fixie ratta ehitada. Kas keegi äkki teab mingeid vanu vene raame mis oleksid sobilikud selleks. Ebays müüdavate vanade lääne treki rataste raamid väga kallid. Võib olla leidub ka meie vanade vene raamide hulgas midagi sobivat.
Nii palju kui olen foormitest lugenud peaks tagumise ratta vahe olema kitsam nii et sinna aint üks hammasrattas ära mahub ning et ratta ühenduskoht peab olema horisontaalne ja tahapoole avanev. Minu arust olid vist ereka raamil sellised ühendused kuid see raam oleks mulle liiga väike.
Re: Teeme vanast vene raamist fixie ratta
Asi on ilmselt minus, et ma aru ei saa mille pagana pärast on vaja horisontaalseid dropoute, mis neil tavalistel viga on? Anyways mina vene raami peale ehitama ei hakkaks, kui just ei leiaks kuskilt eriti korralikku sosset või turisti. Meie maa turul on suurel hulgal saada märksa kvaliteetsemaid ja paremaid soome-rootsi-saksa ja muid lääne raame ja sobilikke terveid rattaid. Nendest nõrkadest ja ebakvaliteetsetest veneegsetest raamidest hoiaks küll kaugele eemale kui ei taha just kõiki agregaate pidevalt vahetada ja hoida põialt et miskise matsu käigus raam ei paindu või murdu.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
Re: Teeme vanast vene raamist fixie ratta
Keti pingutamiseks, sest käiguvahetust või muud säärast ju ei ole, mis ketti piisava pinge all hoiaks.Etsike kirjutas:Asi on ilmselt minus, et ma aru ei saa mille pagana pärast on vaja horisontaalseid dropoute, mis neil tavalistel viga on?
Re: Teeme vanast vene raamist fixie ratta
No aegadest ammustest on ju ühekäiguliste ketti ka tavaliste dropoutide puhul lihtsalt kinnituspunkti liigutamisega muudetud ja asi jonksus.
Omal on mul ka tavalised dropoutid ja pole vähimatki probleemi (mul on single-speed kah mitte fixed-gear, aga selles suhtes ei tohiks vähimatki vahet olla.

Omal on mul ka tavalised dropoutid ja pole vähimatki probleemi (mul on single-speed kah mitte fixed-gear, aga selles suhtes ei tohiks vähimatki vahet olla.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
Re: Teeme vanast vene raamist fixie ratta
Juhul kui "tavalised dropoudid" on sellised nagu rummuvälise käiguvahetusega rattal, siis mis kinnituspunkti muutmisest käib jutt?Etsike kirjutas:No aegadest ammustest on ju ühekäiguliste ketti ka tavaliste dropoutide puhul lihtsalt kinnituspunkti liigutamisega muudetud ja asi jonksus.![]()
Omal on mul ka tavalised dropoutid ja pole vähimatki probleemi (mul on single-speed kah mitte fixed-gear, aga selles suhtes ei tohiks vähimatki vahet olla.
Re: Teeme vanast vene raamist fixie ratta
Tavalised? Sellised: http://www.pezcyclingnews.com/photos/te ... opouts.jpg ?Etsike kirjutas: Omal on mul ka tavalised dropoutid ja pole vähimatki probleemi (mul on single-speed kah mitte fixed-gear, aga selles suhtes ei tohiks vähimatki vahet olla.
Nende puhul see keti pingutamine eriti hästi küll mu meelest õnnestuda ei taha. Paraku on see praeguse aja suht koht standartne lahendus.
Vanasti tehti dropout jah natuke teise kujuga ehk siis sai ka ketti pingutada. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ropout.JPG
Et ärme aja erinevaid asju omavahel segi.
Nn trekidropoudi (http://www.caletticycles.com/img/paulDO.png) eelis on suuresti kasutusmugavus. Muidugi on ka teisi eeliseid...
Re: Teeme vanast vene raamist fixie ratta
Sedant küll, eks see "tavalise dropouti" erinevalt mõistmine vast tuleneb sellest, et ma olen piisavalt vanakoolimees ja minu jaoks ongi need "vanad" pikad dropoutid just need tavalised, mitte need uued rummuvälise käiguvahetuse jaoks mõeldud kuhu saab ainult ühte punkti tagajooksu fikseerida. Enda ratta raamil on ka siis need "vana" tüüpi pikad dropoutid mille puhul võid vabalt fikseerida sinna kuhu tahad kuigi sel rattal olid ka varem rummuvälised kassettiga käigud.
Miks ma selle teema üldse üles võtsin oli see, et peamine et dropoutid pikad oleks, mitte et nad justnimelt horisontaalsed oleks, nagu muud ei sobiks, sobivad küll.
Miks ma selle teema üldse üles võtsin oli see, et peamine et dropoutid pikad oleks, mitte et nad justnimelt horisontaalsed oleks, nagu muud ei sobiks, sobivad küll.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
Re: Teeme vanast vene raamist fixie ratta
Vaevalt, et seda keegi väga väita on püüdnud.Etsike kirjutas: Miks ma selle teema üldse üles võtsin oli see, et peamine et dropoutid pikad oleks, mitte et nad justnimelt horisontaalsed oleks, nagu muud ei sobiks, sobivad küll.
Aga... igaks juhuks mainiks veel infona ära, et tihti kipub sellisel vanal mnt raamil ja treki raamil olema tagumise hargi vahe laius erinev. Sestap ei tasuks alati ainult dropoudi olemusele tähelepanu pöörata, et on ka muid näitajaid. Isegi kui need vahed ei ole väga suured, siis lihtsalt koomale vägistada ei soovita... paralleelsus kaob ära.. tekkivad pinged jne. Muidugi annab olenevalt rummust kuigi palju seibidega möllata jne.
Üldiselt ei hakka praegu pikemalt sellel teemal peatuma. Kes tahab otsib ise. Koht kust kas või alustada on näiteks siit: http://www.sheldonbrown.com/gloss_sp-ss.html
Re: Teeme vanast vene raamist fixie ratta
1)Ereka raam ilma täiendavate tugevdusteta ei pea praktiliselt mitte millegile vastu.
2)Ketipingutajate kohtadega taha avanevad tagarattakinnitusega vene raamid valmisid siinmail viimati ehk 60-datel, hilisemad raamid on kõik eranditult klassikalised taha-üles pingutatavate kinnitustega. Ketipingutid tavaratastel on peamiselt ennesõjaaegne teema.
Väga sarnane eelviidatud trekiratta kinnituse lahendusele on sõjaaegne Husqvarna - ainus erinevus, et lõuad ei ole horisontaalselt, vaid alla-taha kaldus, pingutuspoldid on samamoodi, sadula suunast keeratavad. Raam ise on ka selle ajastu kohta ebatradistiooniliselt lühike, samas kerge ja väga heast terasest. Ainult, et sadulavarre mõõt on jabur, pedaalivõllid on M12 kinnitusega tavapärase M14 asemel ja keskjooksu võll ühes väntadega on monoliitne nagu sõjaväeratastel.
2)Ketipingutajate kohtadega taha avanevad tagarattakinnitusega vene raamid valmisid siinmail viimati ehk 60-datel, hilisemad raamid on kõik eranditult klassikalised taha-üles pingutatavate kinnitustega. Ketipingutid tavaratastel on peamiselt ennesõjaaegne teema.
Väga sarnane eelviidatud trekiratta kinnituse lahendusele on sõjaaegne Husqvarna - ainus erinevus, et lõuad ei ole horisontaalselt, vaid alla-taha kaldus, pingutuspoldid on samamoodi, sadula suunast keeratavad. Raam ise on ka selle ajastu kohta ebatradistiooniliselt lühike, samas kerge ja väga heast terasest. Ainult, et sadulavarre mõõt on jabur, pedaalivõllid on M12 kinnitusega tavapärase M14 asemel ja keskjooksu võll ühes väntadega on monoliitne nagu sõjaväeratastel.
mustal taustal helendab must vari