iseenesest on igasugu (liikumis)alarm lukke küllaga:
490 EEK
713 kr
http://www.x-sport.ee/?p=11&op=cat&ID=34
ja ka GPS (GSM+GPRS) jälitajaid (Tracker) (~60EUR e. ~1000 EEK)
http://search.eim.ebay.eu/?Query=GSM+GPRS+GPS+Tracker
http://www.made-in-china.com/Electrical ... g/GPS.html
ja
SpiooniPOOD jagab ka mingeid trackereid ,
millega saab täpsemalt üles otsida korruskorteri uksetaguse või keldri , kus su seadeldis asub.
Samas kui politseile on teatatud , siis saab ka GPS seadmes oleva SIM e. telefoni peilimist teha.
Aga keegi naljaviluks kauglukustusega esiratta (magnet)lukustust ei viitsi ehitada
sarnane nagu
see vanasti (lükkad kodarad riivi või poldiga lukku):
e. siis lukustus polt , mis kodarate vahele läheb on vedru pinge all
nagu pildil:
ja pinge alt vabastamiseks on magnetlukustuspolt takistuseks
ja kui puldist signaal anda siis magneti jõul nihkub magnetpolt pisut
ja vabastab pinge all oleva lukustuspoldi (mis kodarate vahele plõksatab ja esiratta lukustab).
Enda sõidu ajaks muidugi kasutaks õnnetuste vältimiseks mingit splinti ,
aga poodi minekuks võtad splindi ära ja kui GPS seade on andnud liikumishäire SOS sõnumi
ja rattal piisav hoog ka juba sees ,
siis vajutad pulti
HOIATUS: Varast peksta ei tohi (saad muidu omale hagi kaela) ! aga oma vara lukustada võib
( kui keegi viitsib seda ehitada ,
siis võiks ju kuhugi avaliku kohta selle ratta viia
ja YouTube jaoks paar videot laadida varga näkkamisest ,
või TV uudiste materjaliks selle video anonüümselt ette sööta
)
Iseenesest võiks olla ideaalis
GPS seade ikka nii väike, et mahuks ilusti rattaraami sisse ,
aga samas piisab kui metallist karp leida ja see karp raami külge (ümber) monteerida
(nii et karbi sisse jääks kinnituskruvid ja selle pudeli hoidiku asemele).
ja sadula külge küll ei soovita monteerida.
ALARMi puhul oleks hea kui mitu kõlarit oleks
( üks näiteks esikahvli-lenksu raamitorus ja teine GPS seadme karbi küljes ),
siis oleks heli summutamine ka keerukam.
Ideaalis oleks hea ka kui ratta trossluk ja raamile monteeritud plokk
omavahel kuidagigi seotud oleks
e. kui tross on läbi lõigatud siis vaid puldist saaks välja lülitada
( mitte , et liikumisandur enam liikumist ei tuvasta , siis lõpetab üürgamise )
Muide , miks
rattaregistrisse ei saa oma ratast registreerida ( kui ta veel varastatud pole )
Endal mul üks vana MERIDA 590 Kalahari
(mis muidu 3K hinnaklassis (mustal turul pool sellest) , aga varguse korral uue ratta hankimine läheks ikka ~6K maksma)