LOOK 4x4 hooldus
Postitatud: 12. 11. 2010. 20:51
Hei,
Jagan siinkohal natuke kogemust sellest, kuidas ma oma mitte paremas korras olnuks osutunud kasutatud LOOK 4x4 pedaalid säästurežiimil ära remontisin. Ehk on kellelegi abiks...
Nagu teada, on Looki 4x4 CrankBrothersi EggBeatersi kloon, millel on originaaliga võrreldes kaks olulist erinevust - ühe pedaali see võlli otsas olev kinnitusmutter on vastupidise keermega ning pedaali vändapoolses otsas on CrankBrothersil puks ning Lookil nõellaager. Mõlemad erinevused tuleb iseenesest plussideks lugeda, kuid erinevalt CrankBrothersist, mille pedaalide remondikomplekte on laialt saada, on Looki remondikomplekti saadavus Eestis null ja mujal kah kasin. Väidetavalt küsib Look selle eest ka kosmilist raha, aga kui kosmilist nimelt, see jäigi teada saamata. Seega on ikaldanud pedaali puhul kaks võimalust - kas pedaalid minema visata ja uued osta, või koukida pedaalid lahti ning vaadata, mis seal sees on. Esimene variant mulle väga ei sobinud, seega valisin teise
Niisiis - pedaalid, millest üks oli jumalast okei, aga teise vändapoolses otsas on nii piki- kui ristipidine lõtk. Pedaali lahtivõtmine on lihtne - otsast 'müts' maha, mutter lahti (mäletate, neist üks on vasakpoolse keermega?), pedaal kruustangide vahele ning võlli pihta kerge kops. Kui pedaal on kruustangide vahel vertikaalselt, siis peaksite nüüd saama põrandale kukkunud võlli maast üles korjata . Minu pedaalide puhul sai ühtlasi imetleda seda, kui palju roostest pläga ühe pedaali sisse ära mahub - üllatavalt palju.
Pedaali sees on kaks laagrit. Välimine laager on tavaline kinnine kuullaager, saadaval igas laagripoes hinnaga ca 10-15 krooni tükk. Ma ei mäleta mõõtu, aga see on tõesti tavaline kraam. Sisemisega on asi keerulisem. Look on oma pedaalidel kasutanud kahte erinevat süsteemi. Vanematel pedaalidel, minu omadel sealhulgas, on sisemine laager nõellaager, mis ise sisaldab ühes otsas tihendit. See tähendab seda, et pedaali võlli juurest pääseb sodi otse laagrini ning laagriga integreeritud tihend peaks selle sodi siis kinni püüdma. Kinnitan täie vastutustundega - ei püüa ning ka Look ise on sellest aru saanud, asendades uuematel pedaalidel sellise tihendatud laagri tavalise nõellaagri ja selle ees oleva kaelustihendiga. Kust ma tean? Ma käisin Tartu ExtremeSpordis terve pedaali sisu vaatamas - tänud neile seda lahkesti võimaldamast! See tavaline nõellaager on mõõdus 10x14x10 mm ja kannab tähist HK1010. Vat selline.
Alas-Kuulil oli see Tallinna laos täitsa olemas, maksis alla 40 krooni tükk. Võtsin kohe 4 - äkki tuleb millaski veel pedaali putitada . Nüüd jäi üle leida sobiv tihend. Selle mõõduks on 10x14x3 mm. Sobiva tihendi leidsin Tartus ServeMetist Sepa keskuses, maksis tervelt 10 krooni lugu. Seega on kogu remondikomplekti hind kahe pedaali peale kokku üsna täpselt 100 krooni.
Nüüd jäi üle vaid vanad laagrid pedaalist kätte saada ning uued sisse sokutada. See esimene ei ole triviaalne ning eeldab tõmmitsa olemasolu. Tõenäoliselt saaks ka laagrikorpuse ära lõhkuda ning sedasi laagri kätte, ent kuna teadsin, et BrauerMotos on tõmmitsad olemas, sain sellest vaevast priiks. Uue laagri paikapanemiseks on vaja pedaali soojendada, minutist kuumaõhupuhuriga täitsa piisas. Tihendi paikasurumine on seejärel juba puha lapsemäng . Kokku võttis pedaalide lahtivõtmine ja uuesti kokkupanemine umbes pool tundi, mõni vilunum tegelane saaks ilmselt ka märksa kiiremini hakkama.
Kokkuvõtteks võib öelda, et Look 4x4 laagrivahetus on ilma spetsiaalse remondikomplektita täiesti tehtav ning katkiste laagritega pedaalide äraviskamiseks puudub igasugune põhjendus
Jagan siinkohal natuke kogemust sellest, kuidas ma oma mitte paremas korras olnuks osutunud kasutatud LOOK 4x4 pedaalid säästurežiimil ära remontisin. Ehk on kellelegi abiks...
Nagu teada, on Looki 4x4 CrankBrothersi EggBeatersi kloon, millel on originaaliga võrreldes kaks olulist erinevust - ühe pedaali see võlli otsas olev kinnitusmutter on vastupidise keermega ning pedaali vändapoolses otsas on CrankBrothersil puks ning Lookil nõellaager. Mõlemad erinevused tuleb iseenesest plussideks lugeda, kuid erinevalt CrankBrothersist, mille pedaalide remondikomplekte on laialt saada, on Looki remondikomplekti saadavus Eestis null ja mujal kah kasin. Väidetavalt küsib Look selle eest ka kosmilist raha, aga kui kosmilist nimelt, see jäigi teada saamata. Seega on ikaldanud pedaali puhul kaks võimalust - kas pedaalid minema visata ja uued osta, või koukida pedaalid lahti ning vaadata, mis seal sees on. Esimene variant mulle väga ei sobinud, seega valisin teise
Niisiis - pedaalid, millest üks oli jumalast okei, aga teise vändapoolses otsas on nii piki- kui ristipidine lõtk. Pedaali lahtivõtmine on lihtne - otsast 'müts' maha, mutter lahti (mäletate, neist üks on vasakpoolse keermega?), pedaal kruustangide vahele ning võlli pihta kerge kops. Kui pedaal on kruustangide vahel vertikaalselt, siis peaksite nüüd saama põrandale kukkunud võlli maast üles korjata . Minu pedaalide puhul sai ühtlasi imetleda seda, kui palju roostest pläga ühe pedaali sisse ära mahub - üllatavalt palju.
Pedaali sees on kaks laagrit. Välimine laager on tavaline kinnine kuullaager, saadaval igas laagripoes hinnaga ca 10-15 krooni tükk. Ma ei mäleta mõõtu, aga see on tõesti tavaline kraam. Sisemisega on asi keerulisem. Look on oma pedaalidel kasutanud kahte erinevat süsteemi. Vanematel pedaalidel, minu omadel sealhulgas, on sisemine laager nõellaager, mis ise sisaldab ühes otsas tihendit. See tähendab seda, et pedaali võlli juurest pääseb sodi otse laagrini ning laagriga integreeritud tihend peaks selle sodi siis kinni püüdma. Kinnitan täie vastutustundega - ei püüa ning ka Look ise on sellest aru saanud, asendades uuematel pedaalidel sellise tihendatud laagri tavalise nõellaagri ja selle ees oleva kaelustihendiga. Kust ma tean? Ma käisin Tartu ExtremeSpordis terve pedaali sisu vaatamas - tänud neile seda lahkesti võimaldamast! See tavaline nõellaager on mõõdus 10x14x10 mm ja kannab tähist HK1010. Vat selline.
Alas-Kuulil oli see Tallinna laos täitsa olemas, maksis alla 40 krooni tükk. Võtsin kohe 4 - äkki tuleb millaski veel pedaali putitada . Nüüd jäi üle leida sobiv tihend. Selle mõõduks on 10x14x3 mm. Sobiva tihendi leidsin Tartus ServeMetist Sepa keskuses, maksis tervelt 10 krooni lugu. Seega on kogu remondikomplekti hind kahe pedaali peale kokku üsna täpselt 100 krooni.
Nüüd jäi üle vaid vanad laagrid pedaalist kätte saada ning uued sisse sokutada. See esimene ei ole triviaalne ning eeldab tõmmitsa olemasolu. Tõenäoliselt saaks ka laagrikorpuse ära lõhkuda ning sedasi laagri kätte, ent kuna teadsin, et BrauerMotos on tõmmitsad olemas, sain sellest vaevast priiks. Uue laagri paikapanemiseks on vaja pedaali soojendada, minutist kuumaõhupuhuriga täitsa piisas. Tihendi paikasurumine on seejärel juba puha lapsemäng . Kokku võttis pedaalide lahtivõtmine ja uuesti kokkupanemine umbes pool tundi, mõni vilunum tegelane saaks ilmselt ka märksa kiiremini hakkama.
Kokkuvõtteks võib öelda, et Look 4x4 laagrivahetus on ilma spetsiaalse remondikomplektita täiesti tehtav ning katkiste laagritega pedaalide äraviskamiseks puudub igasugune põhjendus