1. leht 1-st

Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitatud: 21. 01. 2011. 12:46
Postitas werta
Mul selline värk, et kui näiteks statoili lähen kummi pumpama, siis kui ma selle otsiku ventiili ümber panen, tuleb algul sealt rohkem õhku välja, kui sisse läheb. Asi ilmselt selles, et ventiili keskel on see julla mille vastu minnes läheb kumm tühjemaks. Ja need pumbad, mille ots tuleb ventiili külge keerata, nendega täpselt sama jama.. Õpetage palun lolli kummi pumpama :roll:

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitatud: 21. 01. 2011. 13:16
Postitas MK777
Su jalgrattal on ikka autoventiil? Kui on presta ventiil siis pead kasutama sellist üleminekut:
http://www.tomheller.com/images/mini-adapteronvalve.jpg
Kui sul on ikkagi autoventiil siis proovi pumbaotsikut rohkem peale suruda. Samuti on võimalik et pumbaotsik või sisekummi ventiili sisu on vigane.

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitatud: 21. 01. 2011. 13:21
Postitas erikr
Bensukates on need otsad suht tihti ära väsinud olemisega.
Samas pole ju vahet, kuna kompressor lööb kummi kähku täis.

Üheks Lahenduseks on osta põrandapump ja pumbata kodus.
Netipoodides algavad põrandapumpade hinnad 10-st uuest rahast (kui on sooduspakkumine)
Korralik pump muidugi maksab veits rohkem kuid 20-ga saab juba täiesti OK asja.

Teiseks võid hankida endale ventiili pikenduse. Täitsa on olemas ka autoventiilidele, kasutatakse rohkem küll veoautode puhul.

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitatud: 21. 01. 2011. 15:31
Postitas peeterplaaster
Kas bensukas/bensukates kus oled käinud, on traditsiooniline päästikuga kompressor või digitaalne, kus pead oma soovitud rõhuväärtuse sisse toksima?
digitaalsetega on see lugu, et kui sul on rohkem rõhku sees, kui väärtus on pandud, siis ta laseb ise õigele tasemele. Võib ka juhtuda, et digitaalsega ei saagi üldse sellist rõhku, mida sul vaja on. Autodel on rehvirõhk reeglina vist madalam, ja sellel masinal on mingi rõhupiirang. Tean igaljuhul, et maanteka kumme pole mõnes statis mõtet pumpamas käia, ei lubagi nii kõrget väärtust panna, nagu vaja.

Kui on vanemat tüüpi päästikuga kompressoriga variant, siis katsu seda lohvi otsas olevat nn. fiksaatorit või lukustit ise veidi kaasa aidata - tõesti on need otsad, või eriti see fiksaator oma vedruga tihtilugu väsinud, ja ei hoia su ventiili otsast enam korralikult kinni.
Head katsetamist!

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitatud: 21. 01. 2011. 22:13
Postitas Gunnar
wow, ma olen ikka nii ajast maha jäänud, kus neid digiõhuvoolikuid kasutatakse? Tean teinekord mitte ära ehmatada :)

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitatud: 21. 01. 2011. 23:06
Postitas peeterplaaster
Gunnar kirjutas:wow, ma olen ikka nii ajast maha jäänud, kus neid digiõhuvoolikuid kasutatakse? Tean teinekord mitte ära ehmatada :)
Mitmes Statoili jaamas üle linna. Aga äkki on nüüd neist loobutud, ei tea, vähemalt aasta tagasi oli küll nii mõneski.
Ja mitte päris digiõhuvoolik, aga mehaanilise manomeetri ja päästiku asemel on masinal paar nuppu, mis rõhunäidu kuvab ja kust saab oma soovitud rõhuväärtust suurendada-vähendada. Hoia silm lahti ! :)

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitatud: 24. 01. 2011. 23:30
Postitas Soobel
Jah ja siis üks maantemees sätib automaatika 8atm peale ja laseb oma soolikad täis, järgmine blondiin mõtleb, et rõhk on niikuinii sõiduauto jaoks paika keeratud ning lõhkab oma bemmi kummiga enda seeliku veel minimaks...

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitatud: 03. 04. 2011. 23:13
Postitas Viin
Palju selline optimaalne tänavaratta rehvirõhk võiks olla? Siiani olen "tundejärgi" pannud :lol: .

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitatud: 03. 04. 2011. 23:18
Postitas arnea
Soobel kirjutas:Jah ja siis üks maantemees sätib automaatika 8atm peale ja laseb oma soolikad täis, järgmine blondiin mõtleb, et rõhk on niikuinii sõiduauto jaoks paika keeratud ning lõhkab oma bemmi kummiga enda seeliku veel minimaks...
Seda ohtu pole - masin paneb peale iga kasutamist rõhu tagasi 1.8 bari peale.

Arne

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitatud: 04. 04. 2011. 07:09
Postitas t33t
Viin kirjutas:Palju selline optimaalne tänavaratta rehvirõhk võiks olla? Siiani olen "tundejärgi" pannud :lol: .
Kummidel üldiselt see kirjas mis vahemik sobib! Minu eelmisele linnakale sobis 3-4atm. Hübriid tüüpi linnakad võivad olenevalt kummist palju kõrgemat rõhku ka saada. Seega püüa kummilt välja uurida, saad parima tulemi.

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitatud: 04. 04. 2011. 08:58
Postitas erikr
Jah, ma paneks 80-100% lubatud maksimumist. Veereb paremini. Põrutab ka rohkem, aga kummi lõhkumise oht augus on väiksem kui pehmega.

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitatud: 15. 04. 2011. 00:20
Postitas Viin
t33t kirjutas:
Viin kirjutas:Palju selline optimaalne tänavaratta rehvirõhk võiks olla? Siiani olen "tundejärgi" pannud :lol: .
Kummidel üldiselt see kirjas mis vahemik sobib! Minu eelmisele linnakale sobis 3-4atm. Hübriid tüüpi linnakad võivad olenevalt kummist palju kõrgemat rõhku ka saada. Seega püüa kummilt välja uurida, saad parima tulemi.
Lasin nädal tagasi 40psi nagu kummil kirjas ja tulemuseks oli teisipäeval lõhkine rehv. Süü on ilmselt talvel sõitmises, sest temperatuuri kõikumised olid päris suured (toast õue). Kaua üks uus õhukumm koos mantliga keskmiselt peaks vastu pidama? 3 n tagasi lõi eelmine suvi ostetud mantel velje äärevahelt muhu üles.

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitatud: 15. 04. 2011. 08:10
Postitas seen
Viin kirjutas:
t33t kirjutas:
Viin kirjutas:Palju selline optimaalne tänavaratta rehvirõhk võiks olla? Siiani olen "tundejärgi" pannud :lol: .
Kummidel üldiselt see kirjas mis vahemik sobib! Minu eelmisele linnakale sobis 3-4atm. Hübriid tüüpi linnakad võivad olenevalt kummist palju kõrgemat rõhku ka saada. Seega püüa kummilt välja uurida, saad parima tulemi.
Lasin nädal tagasi 40psi nagu kummil kirjas ja tulemuseks oli teisipäeval lõhkine rehv. Süü on ilmselt talvel sõitmises, sest temperatuuri kõikumised olid päris suured (toast õue). Kaua üks uus õhukumm koos mantliga keskmiselt peaks vastu pidama? 3 n tagasi lõi eelmine suvi ostetud mantel velje äärevahelt muhu üles.
Eks ajal ole ka oma roll, aga põhiliselt kulutavad kumme ikka km, liiga kõrge ja madal rõhk ning see, kus sa sõidad. Rehve toodetakse niivõrd erinevatest kummisegudest, et vastupidavus erineb kordades. Kahjuks on nii, et head kummid kuluvad kiiremini kui kehvemad. RaRa ust peab mul taga vastu ühe hooaja (ca 5000 km), ees poolteist hooaega. Kes võistlustel osaleb, peab tõenäoliselt tihemini vahetama.

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitatud: 15. 04. 2011. 20:21
Postitas hall kass
arnea kirjutas:
Soobel kirjutas:Jah ja siis üks maantemees sätib automaatika 8atm peale ja laseb oma soolikad täis, järgmine blondiin mõtleb, et rõhk on niikuinii sõiduauto jaoks paika keeratud ning lõhkab oma bemmi kummiga enda seeliku veel minimaks...
Seda ohtu pole - masin paneb peale iga kasutamist rõhu tagasi 1.8 bari peale.
Tartus on aparaadid, millel on juhendis kirjas, et kui kumm on tühi, peab pumpamise alustamiseks nuppu vajutama. Ma tühja kummiga pole proovinud, kuid juba rõhu all olevat kummi pumbates piisab vaid otsiku panekust ventiilile ja masin hakkab tööle, sätib kummis rõhu just selliseks, nagu displeil on ja tegevuse lõppemisest annab heliga märku. Aga - meite masinad vähemalt sedamoodi pumbates ei säti peale kasutamist oma rõhku automaatselt 1,8 peale. See, mida keegi sisse toksinud on, see jääb sinna, kuni tuleb keegi, kes ise omale vajaliku väärtuse sisse lööb. Mis omakorda jääb displeile kolmandat regullijat ootama jne. Näiteks 2,2 on meie displeidel igapäevane näit:) Aga mul lööb see kummid liiga kõvaks (ma olen suht kerge ja seetõttu sobib mulle tiba pehmem kumm paremini), nii et ma panen ikka 2,0.

Re: Kuidas õieti kummi pumbata?

Postitatud: 18. 04. 2011. 14:55
Postitas werta
Olen nüüd ikka aeg-ajalt Statoilis käinud ja saan nende digitaalsetega isegi hakkama, aga pumba otsikut pean ventiili küljes kinni hoidma, muidu ei pumpa. Koduse põrandapumbaga saan ka pumbatud, ilma hoidmata, kuid väikese käsipumbaga ei tule ikka toime. Tegin sellega katsetusi, aga peale paari päevast kätetrenni (pidin peale igat katsetust põrandapumbaga rehvi uuesti täis lööma) otsustasin sellest loobuda. Käsipumbaga õnnestus varu-sisekumm eraldi täis lüüa, aga rehvi sees olevat mitte. Asi ei tundu olevat ei pumbas ega ventiilis, sest õnnestus ju sama pumbaga varukumm täis lüüa ja muude pumpatega saan juba alla pandud rehvide sees olevad kummid ka pumbatud.
Natuke keeruline tekst sai vist :shock: